4 הקלפים של התוכן האפקטיבי

לכל פעולה (שיווקית) יש מטרה, מרכיבים וכלים, שמיועדים להשלמתה באופן האופטימלי, בהתאם ליעדים הייחודיים לה, לאמות המידה האופייניות לה ולאסטרטגיה הכללית המנחה אותה. הבחירה הנכונה במרכיבים הנכונים ובטכניקות הנכונות – היא מה שיעשה את ההבדל בין יישום מוצלח לעמידה במקום, ובין הצלחה לכישלון.

התבוננות במקבץ אקראי של קמפיינים שיווקיים מבוססי תוכן מעלה כאלה שהצליחו למצב את המותגים כמומחים בתחומם וליהנות מתוצאות עסקיות מרשימות, לעומת אחרים, שהעמידו לטובת התהליך תקציבים מרשימים, בתוצאות מרשימות הרבה פחות.

מה הסיבה?
אחת הסיבות הראשונות במעלה היא איכות התוכן. כדי לעשות את העבודה, אין די בתוכן טוב גרידא. הוא חייב להיות תוכן משכנע, מספק, קל לעיכול על ידי הקורא ויעיל להפקה ולהפצה על ידיך. הבה נראה מה זה אומר:

תוכן משכנע
תוכן חייב להיות משכנע. להבטיח ולקיים. הוא חייב לגעת בצורך או בבעיה של קהל היעד, ולספק את הפתרון. אם אין לך פתרון – אל לך להעלות את הבעיה. תפקידך לא להציף בעיות, אלא לספק פתרונות. וכדאי שהפתרונות (והבעיות) יופיעו כבר בכותרת. ככל שהכותרת תהיה משכנעת יותר – כך יגדל מספר המקליקים, בחיפוש אחר התוכן המשלים.

זהירות. פתרונות לחוד ואשליות לחוד. לעולם אין להבטיח מה שלא ניתן לפתרון, ולעולם אין להבטיח מה שפתרונות אינו נמצא בתוכן הקשור אליו. בהחלט ייתכנו מצבים שבהם הפתרון יהיה פתרון נקודתי, לתחום פעילות מסוים. למען האמת בפרסום והאמינות של התוכן – עדיף לסייג את הדברים ולתחום את הרלבנטיות של הפתרונות.

תוכן מספק
הבטחת – עליך לקיים. הבטחת תשובה – צריך שתהיה תשובה. הבטחת ערך – חייב להיות ערך, כזה שיגרום לקורא למצוא בתוכן את מבוקשו ואפילו להעביר אותו הלאה, למי שעשויים למצוא בעניין גם כן. אגב, חלק מהגדרת הערך של התוכן הוא גם האופן שבו הוא ממוגדר. אם הוא לא דו"ח ראשון מסוגו, למשל, מוטב להימנע מלהגדיר אותו ככזה, רק למען תשומת הלב. התוצאה תהיה תשומת לב שלילית, ומאוד לא רצויה. ערכו האמיתי של התוכן לא נגזר מהכותרת, אלא מהמהות. פער בין הציפיות שמעוררת הכותרת לבין המהות – יעשו לו ולך שירות דוב.

תוכן קל לעיכול
לא כל תוכן מתאים לכל פורמט. למשל, תוכן מורכב שמחייב המחשות ויזואליות, יעבור מצוין בווידיאו, אבל עלול להתברר ככישלון מוחלט באודיו, שאינו מאפשר את המימד המחזק של האיורים. תוכן מודפס, שמאפשר קריאה חוזרת אקראית, על פי נוחותו וצרכיו של הקורא, לא יתאים לפורמט ווידיאו, שבו הרצף אינו מאפשר, אינו נוח לאיתור מהיר של מידע הדורש הבהרה והאזנה נוספת.  לפני שמחליטים על הפורמט, כדאי לערוך תיאום ציפיות בין קהל היעד לבין סוג התוכן, כדי לוודא שהפורמט שנבחר יאפשר לקהל היעד לצרוך את המידע בצורה הנוחה והחלקה ביותר. כל "רעש" מיותר בתהליך צריכת המידע – עלול לפגוע בחוויית הקשב, עד כדי נטישה מוחלטת ואיבוד של לקוח פוטנציאלי.

תוכן יעיל
תוכן הוא משאב. צריך לתכנן אותו, לכתוב אותו, לייצר אותו ולהפיץ אותו. התהליך הזה חייב להיעשות ביעילות, ולמקסם את התועלות שלך בכל הנוגע ליצירת התוכן ולערוצי ההפצה שלו בדרך לקהל היעד. ערכת ראיון עם מומחה? כדאי לנצל את המפגש לסדרת טיפים, שניתן יהיה להשתמש בה בהמשך. כתבת מאמר? רצוי לפרק אותו לגורמים, ולהפיץ אותו במנות קטנות וממוקדות יותר לעוד נקודות קצה ברשת.

שם המשחק הוא "אופציה למיחזור"
המפתח להצלחת תהליכי ההתייעלות בייצור התוכן טמון בתכנון המקדים. כמו בתכנון נכון של מלתחה, הסוד הוא בהסתכלות קדימה, במקסום הממשק בין חלקי הלבוש, וביצירת סינרגיה, שבה השילוב בין שני פריטי לבוש יוצרים הרבה יותר מסתם בגד. כשזה מגיע לתוכן שלך, כדאי מאוד לייצר אותו כשיש לך בראש תכנון מקדים להפצה חוזרת – בערוצים נוספים, בפורמטים שונים ובפלטפורמות אחרות.

בשורה התחתונה:
צורת הסתכלות כזאת עשויה לחסוך לך זמן, עבודה, אנרגיה וכסף רב, ולמקסם את תהליך היצירה וההפצה של התוכן שלך. כך ניתן לשפר באופן משמעותי את יכולות הביצוע השיווקיות של התוכן שלך, ולהגביר את תרומתן להצלחתך.

האם יש, לדעתך, יש מרכיבים נוספים שעשויים לשפר את השפעת התוכן על מהלכי השיווק בעסק? אני מזמינה אותך לחלוק אותם עם יתר הקוראים.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

אין תגובות עדיין

השאר תגובה