7 מהלכים בטוחים לאיתור קהל המטרה שלך

האם ידוע לך מיהו קהל היעד או הלקוח הפוטנציאלי שלך?האם העסק שלך מכוון לגברים או לנשים, לצעירים או למבוגרים? לילידי הארץ או לעולים חדשים? לבעלי עסקים (B2B) או לצרכנים סופיים (B2C)? לתושבי העיר הגדולה או לתושבי הפריפריה? ועוד ועוד אבחנות מבדלות, שיעזרו לך להתכוונן בצורה מדויקת ויעילה יותר אל הלקוחות האידיאליים שלך. בלי לדעת מיהו קהל היעד שלך יהיה לך קשה מאוד לנווט את התוכן הרצוי לצרכים ולהעדפות של אותו קהל.

וזוהי בדיוק השאלה השנייה: האם ביכולתך להגדיר מהם הצרכים, הרצונות ואפילו הפחדים המניעים את קהל היעד שלך?

האם מה שמניע אותם בצריכת המוצר או השירות שלך הוא צורך בביטחון כלכלי, דאגה לשלמות המסגרת המשפחתית, תחושת השתייכות חברתית, צרכים בריאותיים, רצון בפרסום או בכבוד, צורך בהכרה חברתית, צורך או רצון להרוויח כסף ועוד ועוד. רק היכרות אמיתית ועמוקה עם הגורמים הפסיכולוגיים המשפיעים על התנהגות הצרכן שאליו מכוונת הפעילות שלך, תוביל אותך לכתיבת תוכן נכון ומדויק, שיוביל לתוצאות שיווקיות אפקטיביות במונחים של יצירת לידים ולקוחות.

השלב הראשון בכל כתיבת תוכן למטרות שיווקית, אם כן, הוא הגדרת קהל היעד ואיתור הצרכים הייחודיים שלו. הבשורה הטובה היא, שהרישות האינטרנטי וזמינות המידע שבו, מאפשרים לך לערוך את התחקיר הדרוש אפילו בלי לצאת מהבית, ולנצל את המידענות האינטרנטית  כדי להעמיק את ההיכרות עם הלקוחות שלך ולאתר בצורה הכי מדויקת את הנושאים הקרובים לליבם.

איך עושים את זה?
הנה 7 דרכים בטוחות להגיע לתוכן שמעניין את הלקוחות הפוטנציאליים שלך:

1. ולא הביישן למד

כדאי לנצל את החוויה האינטראקטיבית של האינטרנט ופשוט לבקש מהלקוחות שלך להפנות אליך שאלות ולהעלות נושאים שעליהם היו רוצים לקבל מידע. לפנייה הישירה יש שלושה יתרונות שלא יסולאו בפז:

ראשית, זוהי דרך מצוינת לגלות מכלי ראשון ובאופן המדויק ביותר על מה הלקוחות שלך רוצים לקרוא או לשמוע; שנית, זוהי דרך מעולה לקבל רעיונות לתוכן, שבהחלט ייתכן שלא הייתה לך דרך להגיע אליו או לחשוב עליו בדרך אחרת; ושלישית, פנייה אישית מצידך תיצור אצל הקוראים/הצופים תחושת מעורבות בתהליך היצירה, ומעורבות זו תוביל אותם להרגיש חלק מהיצירה ולרצות לתרום להצלחתה גם בהמשך.

2. ללכת בעקבות הקישורים

שלחת ללקוחות שלך מייל ובו קישורים לתכנים? דרך מצוינת לבחון מה באמת מעניין אותם היא מעקב אחר התפלגות ההקלקה ואחוזי הפתיחה. בדרך זו ניתן לגלות מה מעניין אותם יותר ומה חולף על פניהם ללא התייחסות (פוסטים, מאמרים, קובצי PDF, סרטוני וידיאו, קובצי אודיו, הפניות לאתר, הפניות לתכנים ממקורות אחרים וכד'). לאחר ניתוח הממצאים, יהיה באפשרותך להתאים את התכנים הבאים בהתאם, ולשפר את אחוזי הפתיחה וההמרה.

3. הילכו שניים יחדיו בלתי אם נועדו?

לפני שיוצאים לדרך עם תוכן חדש או מוצר חדש מבוסס תוכן, כדאי לברר תחילה שהתוכן החדש עונה על צורך אמיתי ושיהיה לו ביקוש בהמשך. הדרך היעילה והזולה ביותר לעשות זאת, היא להעלות את הנושא בצמוד לקישור לתוכן קיים, ולבחון את התגובות. גם במקרה זה, לפנייה הישירה יש שלושה יתרונות רבי עוצמה:

ראשית, כך ניתן לקבל תשובה מיידית לגבי כדאיות הרעיון שלך. הרי אין טעם ליצור משהו שללקוחות שלך אין עניין לקנות; שנית, בהחלט ייתכן כי דרך התגובות יעלה ביקוש לתוכן או למוצר תוכן שלא חשבת עליו קודם; ושלישית, באמצעות שדה הניסוי האינטראקטיבי יהיה ביכולתך להגיב לצורך שעולה מהשטח במהירות, ולהקדים את המתחרים שלך.

4.  מה מסתתר מאחורי הברוש?

כמו שכל כורה של אבנים יקרות יודע, לפעמים צריך לחפור מתחת לפני השטח כדי לגלות את האבנים היקרות באמת. למשל, לבדוק מה הנושאים שבהם עוסקים המתחרים שלך. מה השאלות ששואלים הלקוחות של המתחרים שלך? ומה עולה לדיון אצל הקולגות? איך יודעים?

ראשית, משוטטים באתרי מתחרים וקולגות, מתרשמים מהתכנים, מחפשים את התגובות ואת התשובות לתגובות. מסע שכזה יניב לא מעט רעיונות שאותם ניתן להפוך לתוכן

שנית, מעלים את האתר המבוקש, נכנסים ללשונית "עמוד" בדפדפן, יורדים למטה לשורת "הצג מקור" ולוחצים. זה עתה נכנסת אל נבכי הקוד של האתר. מה שצריך לחפש, באחת השורות הראשונות מלמעלה, זה את השורה המתחילה ב: <meta name="Keywords" content. אלה הן מילות החיפוש שהוגדרו באתר, ומהן ניתן ללמוד מהם התכנים שבהם עוסק האתר, היינו: אותם תכנים שמעניינים את הלקוחות.

5. פתחו את השער, פתחו רחב

כשם שלא ניתן להעלות על הדעת תהליך מסודר ויעיל של קידום אתרים ללא מחקר מילות מפתח, שבו בוחנים מהם הביטויים והמילים באמצעותם מחפשים הגולשים מידע בתחום העיסוק שלך במנועי החיפוש, כך לא ניתן לייצר תוכן שנועד לייצר לידים ולקוחות, מבלי לערוך מחקר מילות מפתח שיצביע על המילים המחברות בין העסק שלך לבין הלקוחות הפוטנציאליים שלו. מה שהם מחפשים, זה מה שברצונך לעסוק בו, לכתוב עליו, להשיב על הצורך ולהיות שם בשבילם.

6. יש קול ויש עונה

יתרון בולט של האינטראקטיביות של הזירה הווירטואלית, הוא היכולת שלך לאסוף ולנתח את תגובות הקוראים שלך אצלך בבלוג, בפורום או באתר. מה הם אומרים? על מה הם מגיבים? מה הם שואלים? האם הם מתלוננים, ועל מה? התוכן שהם משאירים אצלך, הוא בסיס נהדר לתוכן הגומלין שלך. על הדרך, כדאי לך גם להציץ לתוך המגרש הביתי שלהם. גם כאן, מזמן האינטראקטיביות האינטרנטית מסלול פשוט למעקב: כתובת האתר שלהם. יש כתובת? מומלץ להיכנס, לשוטט ולהתרשם, כדי לראות מהם תחומי העניין של המגיב ועם אילו בעיות הוא מתמודד. ייתכן מאוד שהפתרון נמצא בידך, וניתן לספק אותו ללקוח על ידי תוכן מתאים ומותאם לצרכיו.

7.  אין תחליף להתבוננות סביב

אם עדיין אין לך אתר אינטרנט, בלוג, פרופיל פייסבוק או כלי וירטואלי אחר שמאפשר אינטראקציה חברתית (וכדאי מאוד להצטרף לרכבת הנוסעת בהקדם, כדי להפיק את התועלת השיווקית שהיא מזמנת), ו/או אם לא מצאת את הלקוח הפוטנציאלי באינטרנט, יש לי חדשות נפלאות בשבילך: יש עולם אמיתי בחוץ, והלקוחות שלך חיים, נושמים ובועטים בו. רצוי מאוד להיפרד מהמסך ולצאת למקומות שבהם ניתן לפגוש את קהל היעד שלך פנים אל פנים, ושם להתרשם מהעדפותיו, שאיפותיו ורצונותיו.

בשורה התחתונה: תחקיר טוב = תוכן טוב
כדאי להפוך את תהליך החיפוש, ההתבוננות והלמידה לטבע שני. המסע הקטן הזה ברחבי הרשת עשוי לפקוח את עיניך ולהאיר לך תכנים חדשים ובלתי צפויים, שבהם שווה לטפל. תחקיר מקדים ממוקד עשוי להפוך את התוכן שלך לתוכן אותנטי, מדויק, אינפורמטיבי ובעל ערך. תוכן כזה, יספק לקוראים ולצופים שלך את מה שהם צריכים, יוביל אותם לרצות את השירות או את המוצר שלך, ויניח את האבן הראשונה בתהליך שיווקי, שיהפוך אותם מלקוחות פוטנציאליים ללקוחות בפועל. וכל זאת – תודות לתוכן.

מה המקום המועדף עליך לאיתור קהל המטרה שלך?

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

2 Comments

  1. המקום המועדף עליי הוא לגמרי פייסבוק.
    בכל אופן העלית פה כמה רעיונות יפים ונכונים, תודה.
    אסי

    • תודה אסי. בהצלחה – באשר תבחר להיות.

השאר תגובה