פרחים בקנה של ציר הזמן העסקי בפייסבוק

איך לכתוב ציר זמן מושך ומזמין, שיוביל אותך בקלי קלות לנוכחות עסקית אפקטיבית בפייסבוק

איך אני מספר את סיפור המותג שלי בפורמט החדש של פייסבוק?
הדרך הנכונה היא למנף את המאפיינים הייחודיים של ציר הזמן, כדי לבנות סיפור מותג מעניין, שימשוך את קהל היעד שלך. הדבר נכון שבעתיים עכשיו, כשכבר אי אפשר לכוון את המשתמש לדף נחיתה הקורא לו ו/או מחייב אותו להקליק לייק על מנת להיכנס לדף. מעתה – הנשק היעיל ביותר שלך, שהוא גם זר הפרחים הכי יפה שיש באפשרותך להגיש לבאי הדף – הוא תוכן. תוכן מעניין, מזמין, מועיל, רלבנטי, מעשיר, מהנה ובונה קשר. בציר הזמן העסקי החדש של פייסבוק – התוכן הוא הרבה יותר מאי פעם, המלך!

תמונת השער (Cover photo)
תמונת השער של ציר הזמן העסיק מאפשרת לך לייצר מוקד ויזואלי מותגי מושך עין

  • מומלץ מאוד להשתמש בכל שטח התמונה (851 / 315 פיקסל)
  • אפשר ואפילו רצוי להחליף את התמונה מעת לעת
  • כדאי מאוד לנצל את התמונה הענקית כדי להדגיש פעילות מותגית ספציפית, כמו: קמפיינים, מבצעים, חגים וכד'

מה אסור לשים בתמונת השער?

  • מידע של מחירים או רכישה (כמו: "40% הנחה" או "להשיג אצלנו באתר"…)
  • מידע ליצירת קשר (כתובת האתר, מייל, כתובת לדיוור או כל מידע שמקומו בתיבת ה"אודות"… )
  • התייחסות לממשק שבין הדף והמשתמש (כמו: "לעשות לייק", "לשתף", או כל פיצ'ר פייסבוקי אחר…)
  • משפטי הנעה לפעולה (כמו: "ספר לחבר'ה", "להשיג עכשיו"…)

 תמונת פרופיל

  • במקום תמונת הפרופיל המוארכת, יש לציר הזמן העסקי תמונת פרופיל מרובעת
  • תמונת הפרופיל מייצגת את זהות המותג וכדאי מאוד שלא לשנות אותה לעתים תכופות או בכלל. אם בא לך להפגין יצירתיות – המקום לעשות זאת היא תמונת השער

תבנית "אודות"

  • במבנה ציר הזמן העסקי החדש ניתן לטאב ה"אודות" מיקום פריים מעולה, מעל הקו (כלומר: בחלק הנראה לעין ללא גלילה)
  • "אודות" מאפשר לך להציג למבקר תוכן תמציתי ומעורר אמון, לפני שהוא ממשיך הלאה וצולל לתוך ציר הזמן של המותג שלך.

ציוני דרך, תצוגת פוסטים וכוכבים

ציון דרך (אחת האופציות של שורת הסטטוס) הוא אירוע מכונן שרלבנטי במיוחד למותג שלך, כמו: השקה של מוצר או שירות חדש, הודעה חשובה, פתיחת חנות, ואירועים אחרים בעלי משמעות לצמיחה ולהתפתחות העסקית של המותג.

איך למקסם את ציוני הדרך?

  • להציג תמונות וסרטוני וידיאו שמספרים את הסיפור שלך
  • להתאים את התוכן לתחום או לנישה שבה פועל העסק שלך
  • לכלול בתוכן שאלות שיעוררו את הקוראים להגיב ולקחת חלק בסיפור.

תצוגת פוסטים (Pin posts)

תצוגת פוסטים היא האפשרות להצמיד פוסט נתון לחלק העליון של ציר הזמן למשך 7 ימים, כדי להגביר את התהודה שלו ולעודד את החדרת המסר לשוק הקוראים.

איך למקסם את תצוגת הפוסטים?

  • להציג לינקים ומידע אחר שעשוי למשוך קוראים למבצעים וכד'
  • להגביר את האפקטיביות של פעילות נקודתית, כמו תחרויות או מבצעים, על ידי תזמון תצוגת הפוסט לכל משך המבצע (ניתן לחדש את תצוגת הפוסט מידי 7 ימים)

כוכבים

פונקציית הכוכב מאפשרת להדגיש את מיקומו של הפוסט על ציר הזמן, על ידי הכפלת שטחו ויצירת ניראות לכל רוחב הדף.

  • חשוב: לא ניתן להרחיב ציוני דרך, כך שאם בא לך להדגיש פוסט כזה או אחר – כדאי לתכנן זאת מראש, כך שניתן יהיה לתת לו מקום של כבוד לכל רוחב הדף
  • כדי להפוך את הפוסט לכוכב – עליך לעבור עם העכבר מעליו עד שיופיע סימן הכוכב, וללחוץ עליו.

רבותי ההיסטוריה חוזרת

  • שימו לב שבפונקציה עריכת הסטטוס יש גם אופציה לשנות את התאריך (ולשנות את ההיסטוריה של המותג…?!)

איזה לשוניות (Tabs) ברצוני להציג מתחת לתמונת השער?
בציר הזמן העסקי החדש מוצגות 4 לשוניות בלבד, המיוצגות על ידי 4 תמונות קטנות

  • ניתן למתג ולשנות רק שלוש מהן (לשונית התמונות הינה קבועה)
  • כיוון שהלשוניות המוצגות נראות כל הזמן לעין הקוראים, ונמצאות במיקום אסטרטגי מעל הקו, כדאי לבחור אותן בחוכמה, ולהתאים אותן לאסטרטגיה המותגית שלך
  • כדי לראות לשוניות נוספות, מעבר ל- 4 המוצגות, יש ללחוץ על התפריט הנפתח שנמצא בצד התמונות
  • על כל לשונית יש ציור קטנטן של עפרון, המאפשר לשנות את סדר התצוגה של התמונות, ועל ישי כך לקבוע איזה טאב יוצג בפאנל העליון

איך ניתן לנצל את הלשוניות בצורה המיטבית?

  • כדאי להקדיש זמן כדי לבנות תמונות לשוניות ממותגות, על מנת למקסם את הניראות שלהן לקוראים
  • כדאי להחליף בין הלשוניות הממותגות מעת לעת, כדי לחשוף פעילויות שונות, בהתאם למטרות השיווקיות של העסק
  • כדאי לנתח את נתוני הכניסה לדף כדי למקסם את כדאיות החשיפה של לשוניות שונות
  • חשוב: ניתן להחליף את התמונות ולשנות את הכיתובים אך ורק בלשוניות ממותגות (customized).

טכניקות נוספות למיתוג תמונות הלשוניות והתוכן:

  • מומלץ לבחור ללשוניות תמונות תיאוריות, בעלות אייקונים או טקסט ממוזער, כך שיעבירו מסר שיווקי ברור
  • מומלץ לתת לכל לשונית שם בעל משמעות שיבהיר לקוראים במה המדובר ולמה כדאי להם להגיע ללשונית (קורס חינמי, טיפ תוכן…)
  • אם הלשונית מובילה את הקוראים לדף נחיתה, כדאי לכלול קריאה לפעולה בשם הלשונית, שתעודד את הקוראים להקליק עליה (התחילו כאן, בואו לחגוג איתנו…)

מה הדרך הטובה ביותר למקסם את העדכונים ואת תצוגת הפוסטים בציר הזמן העסקי?

  • ציר הזמן העסקי ממש מחייב עסקים להציג את התוכן שלהם לאוהדי הדף באופן שוטף, רלבנטי ועכשווי
  • כשיותר מידי מידע מצטבר על ציר הזמן בזמן קצר, ללא מחשבה ותכנון תחילה – עלולה להיווצר תחושת זילות של הערך המותגי ואפילו ייתכנו סתירות בין מסרים שונים
  • המסקנה: בתוכן של ציר הזמן העסקי כבכל תוכן, יש חשיבות רבה לתכנון האסטרטגי
  • חשוב להשתמש בסטטוסים כדי לבנות מודעות, חשיפה, אהדה וקשר דו כיווני בין המותג והאוהדים – בצורה מושכלת ומתוכננת היטב.

מה עליי לדעת על המסרים הישירים של ציר הזמן העסקי?

  • ציר הזמן נותן למשתמשים את היכולת לשלוח מסרים ישירים באופן פרטי (מאחורי הקלעים) לדפי המותגים
  • מבחינתך, כמשווק ובעל עסק, זהו אפיק ישיר ומשופר לשירות הלקוחות, המאפשר לך גם לנהל את המענה על המסרים, ולהגיב לעת הצורך, בצורה המתאימה ביותר
  • חשוב לשים לב, שציר הזמן העסקי לא מאפשר למותגים להפנות מסרים ישירים לאוהדים שלהם או למשתמשים אחרים
  • יש באפשרותך להגיב לפנייה של משתמש עד פעמיים (?!), אבל אך ורק לאחר שהמשתמש יזם פנייה אליך…

נתונים חשובים לבניית התוכן הנכון בציר הזמן העסקי:
תמונת השער

  • הגודל: 851/315 פיקסל
  • אפשר לשחק עם המיקום המדויק לאחר העלאת התמונה
  • אפשר להחליף תמונה ללא הגבלה
  • אפשר למתג את התמונה לאירועים ספציפיים – בכפוף למגבלות של פייסבוק.

תמונת פרופיל:

  • הגודל: 180/180 פיקסל
  • מומלץ לא לשנות את תמונת הפרופיל לעתים תכופות

תמונות טאבים (לשוניות):

  • הגודל: 111/74 פיקסל
  • בכל רגע נתון ניראות 4 תמונות בלבד
  • שלוש מהתמונות ניתנות לעיצוב ממותג

שטח האודות:

  • טקסט תיאורי בהיקף מקסימלי של 150 תווים
  • פייסבוק מקצץ מילים ותווים מעבר למכסה הנראית לעין, כך שנדרשת הקלקה להמשך הקריאה
  • כדאי לנצל את החשיפה למיקום לינק לאתר או לדף נחיתה רלבנטי.

קישורים מסייעים:

בהכנת טיפ-תוכן זה נעזרתי במיה גרינברג מצוות Wildfire.com.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

אין תגובות עדיין

השאר תגובה