הבלוג שלי ואני – מי צריך את זה בכלל

על פי מחקרים, כ- 50% מהגולשים באינטרנט נוהגים לקרוא בלוגים באופן קבוע. אם חשבת שכל הבלוגים מספרים על חוויות המפגשים המשפחתיים או מרכזים את אוסף המתכונים של הדודה המיתולוגית – כדאי לחשוב שוב. מה שהתחיל כיומן רשתי אישי הפך זה מכבר לכלי עסקי רב עוצמה, שמשמש כמקפצה יעילה וזמינה לחשיפה עסקית לבעלי עסקים קטנים ולארגונים גדולים, כאחד. למה כתיבת בלוג טובה לעסק שלך? מה הנושאים שיהפכו את הבלוג שלך למנוף עסקי? מה חייב להיות בכל בלוג עסקי? ממה חייבים להימנע ומה לא לעשות בשום אופן? איך ניתן להרוויח מכתיבת בלוג? מה השוני בין בלוג עסקי של עסק קטן לבין בלוג עסקי של חברה? איך משלבים את העובדים בפעילות הבלוג? ועוד ועוד – על כך בסדרת המאמרים שלפניך:  הבלוג שלי ואני –  להגיע. להניע. להרוויח. אז… נתחיל.

כתיבת בלוג מאפשרת קשר טוב עם לקוחות פוטנציאליים ועם מנועי החיפוש
הידעת? מידי יום נפתחים ברחבי הרשת קרוב למאה אלף בלוגים חדשים. ברמה העסקית, יש לפחות שתי סיבות מצוינות לחשוב על בלוג משלך. האחת, הפורמט הלא פורמלי של כתיבת בלוג מאפשרת לך להעביר לגולשים מידע עסקי בטכניקות קלות לעיכול ושובות לב של מספרי סיפורים, לרתק אותם לתוכן ולרכוש על הדרך לקוחות פוטנציאליים ומתעניינים במוצר או בשירות שלך.

שנית, בדיוק מאותה סיבה, גם מנועי החיפוש מאוד אוהבים בלוגים. אבל לא רק. עם שימוש נכון בכלי הקידום שמרבית פלטפורמות הבלוג מאפשרות, ניתן ללכוד את עינם של מנועי החיפוש ולהגיע לדירוג אפקטיבי ביותר בתוצאות החיפוש.
בהנחה שמטרת הבלוג שלך היא לקדם את העסק שלך, חשוב למצוא את המינון הנכון ואת השילוב הרצוי בין האישי והעסקי – כדי לזכות בתשומת הלב וביתרונות של שני קהלי היעד בצורה האופטימלית.   

בלוג פירושו מחויבות לתוכן רלבנטי וממוקד קהל יעד על בסיס שוטף
לפני שיוצאים לדרך, יש כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון: אם חשבת שכתיבת בלוג היא משימה פשוטה לביצוע וקלה ליישום – כדאי לך לחשוב שוב. היא לא. בלוג יעיל הוא מחויבות. משימה הצורכת הרבה עבודה קשה והקצאת זמן לא מבוטלת, כדי ליצור תוכן על בסיס שוטף, בתדירות קבועה ובאיכות שתמשוך אליה קוראים נאמנים.

על פי מחקרים, השקעת הזמן הממוצעת הנדרשת מכותבי בלוגים היא כ- 10 שעות בשבוע. הבשורה הטובה: האפשרות לכתוב ולשווק בלוגים באמצעות טלפונים ניידים ואייפדים הובילה למגמה של קיצור אורך הפוסטים, מה שבהחלט מקל על המשימה, אבל עדיין לא מייתר אותה.
לכן, לפני שיוצאים לדרך, חשוב לברר עם עצמך מה מטרת הבלוג, למי הוא פונה, במה הוא יתמקד ואיך לשמר אותו ולהזין אותו שוב ושוב בתוכן טוב, מעניין ורלבנטי.

בלוג הוא כמו דיאטה. קל להתחיל. קשה להתמיד.
בלוג הוא ממש כמו דיאטה: קל להתחיל, אך קשה להתמיד. צריך סיבה טובה כדי להתיישב לכתוב וצריך עניין טוב כדי למצוא נושאים לכתוב עליהם. כמו שכל מכורי הדיאטות יודעים, סיבה טובה להתמיד בדיאטה יכולה להיות החתונה של הבת, המסיבה השנתית של החברה, אהבה חדשה, או מכנסיים הורסים שתלויים בארון ומחכים למפגש עם החברות מבית הספר היסודי. הנה רשימה של כמה שאלות שכדאי לך לשאול את עצמך קודם לצאתך לדרך הבלוגינג. וגם להקשיב לתשובות…

האם חשיפה פומבית היא באמת הקטע שלי?
בלוג הוא אמנם יומן רשת, אבל הוא לא יומן אישי שמנהלים לעת ערב וטומנים במסתורי המגירה הנעולה. מעצם טבעו, בלוג הוא חיה פומבית. אפילו פומבית מאוד, אם מביאים בחשבון את יכולתם של הקוראים להגיב, ולא תמיד להגיב באופן שצפית או רצית. לחשיפה כמו לחשיפה, יש יתרונות אבל גם אתגרים שצריך לצפות מראש ולדעת לטפל בהם. לכן, ההגדרה הנכונה של בלוג היא לא כל כך יומן רשת אלא יותר מכך, זהו עיתון רשת. עיתון לכל דבר ועניין. האם באמת ברצונך לחלוק את המידע שברשותך עם כל העולם ואשתו? האם המידע הזה עשוי לעזור למישהו? להעשיר את עולמו? לפתור את בעיותיו?האם המידע הזה מקדם את העסק שלך? והאם ניתן להעביר את המידע הזה מבלי לחשוף פרטים שלא היו נחשפים בדרכים אחרות?

האם באמת ברצוני לחלוק את הידע שברשותי?
האם יש לך ניסיון וידע בתחומים שאחרים מגלים בהם עניין? האם ביכולתך לחלוק את המידע הזה עם אחרים? השאלה הזאת אינה טריוויאלית כלל. בעבר, היה מקובל לחשוב שכדי לשמור על יתרון התחרות, חייב בעל העסק לשמור את הקלפים שלו קרוב לחזה. היום מדברים על שיתוף ידע, והאינטרנט מלא בידע מכל סוג, מין וצבע. אבל השאלה שעליך לשאול את עצמך היא, האם הידע שברצונך לחלוק בבלוג שלך הוא ידע שהפצתו תתרום לעסק שלך? ולא פחות מכך, איפה לשים את הגבול בין שיתוף ידע לבין סטריפטיז עסקי, שעלול לחבל ביתרון העסקי של העסק שלך בעתיד.

האם אני מזהה צורך שהידע שברשותי יכול לענות עליו?
יכול להיות שיש לך המון ידע בתחום כלשהו, שגורם לך להתעורר בלילה מרוב התלהבות וחדוות יצירה. אבל, האם הידע הזה עושה פרפרים בבטן גם לאחרים? ובמלים פשוטות, האם הנושאים שברצונך לעסוק בהם בבלוג הם נושאים שיש להם קהל יעד פוטנציאלי? האם ניתן לתרגם את הידע המקצועי שלך למאמרים בגובה העיניים של הקוראים, שבאמת יעניינו, יעשירו וירכשו את אהדת הקוראים?  

האם ברצוני להשתמש בבלוג כדי לתמוך בפעילות השיווקית של העסק שלי?
הבנו. בלוג הוא דרך מעולה להעביר מידע עסקי ללקוחות וללקוחות פוטנציאליים. בהשוואה לעלונים מודפסים וכלי דיוור מסורתיים אחרים, הוא קל מאוד לתפעול, זמין לעדכון, נגיש לקהל רחב, ועם בחירה נכונה של מילות מפתח ויישומי SEO אחרים, גם מנוף מעולה לצוד את עינם של מנועי החיפוש. אבל, וגם זה כבר נאמר, הוא צורך זמן, מחשבה, השקעה ומחויבות. האם הפעילות העסקית שלך מאפשרת לך לקחת על עצמך מחויבות כזאת? האם העסק שלך הוא עסק קטן של איש אחד, כך שכל נטל הכתיבה והעיסוק סביב הבלוג ייפול אך ורק על כתפיך?

האם אני רוצה להשתמש בבלוג כאתר הבית של העסק שלי?
בעידן שבו הרשת מספקת כל כך הרבה פתרונות אופרטיביים למינוף העסק, גם הבלוג יכול לשמש אותך כאתר לכל דבר ועניין. הוא אולי פחות אטרקטיבי ברמה הוויזואלית, ובהחלט מחייב השקעה מתמשכת בתוכן חדש ומעניין, אבל התוצאה עשויה לחסוך לך השקעה גבוהה באתר יקר ו(אולי) הרבה פחות אפקטיבי. האם זה מתאים לך? האם זה מתאים לאופי הלקוחות שלך? האם זה מתאים לסביבה העסקית של העסק שלך? יכול להיות שלכל המתחרים שלך יש אתרים מבריקים ומעוצבים, ויכול להיות שזה הסטנדארט של ה"לוק אנד פיל" בענף העסקי שלך. שווה לבדוק מה קורה מסביב, מה מקובל, מה מצוי ומה רצוי.

בכל אופן, אם התשובה על כל חמש האלות הייתה "כן", עושה רושם שהגעת לבשלות המתאימה כדי לקחת על עצמך את המחויבות המתבקשת ולפתוח בלוג. המאמר הבא בסדרה יעסוק בדברים שחשוב להקפיד עליהם כשפותחים בלוג, בדגש על בלוג עסקי, כמובן. לא פחות מכך, נעסוק בדברים שחשוב להימנע מהם, כדי שהבלוג העסקי שלך ייצא לדרך ברגל ימין ויעזור לך למלא את היעדים שהצבת לו ולעצמך.

האם יש לך רעיונות לסיבות נוספות לפתיחת בלוג? אם כן, אשמח לקרוא עליהם בתגובות ולשתף את יתר הקוראים במחשבותיך.

 

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

6 Comments

  1. טיימינג מופלא – תודה!

  2. תודה עידית,
    האם תוכלי להסביר את היתרונות והחסרונות של כתיבה בבלוג על פני כתיבה לרשימת דיוור?

    תודה
    רינת

    • הי רינת,
      תודה על תגובתך. בקצרה, כתיבה בבלוג לא מחליפה כתיבה לרשימת דיוור, אלא הן שתי חוליות משלימות בשרשרת הקשר בין הכותבים לבין הקוראים/הלקוחות. על כן, לא מדובר ביתרונות מול חסרונות, אלא במאפיינים של כתיבה בבלוג – הפתוח לכל, לבין מאפיינים של כתיבה לרשימת דיוור, שמיועדת לשמר את הקשר עם הרשימה, להעניק לה מידע יותר מעמיק ובעל ערך רב יותר (בהשוואה לבלוג) – לאות תודה על מתן ההרשאה לדוור למרכיביה, ולהציע לרשומים הצעות בעלות אופי מסחרי (רכישת מוצרים, קורסים וכד'). מקווה שעניתי. אשתדל להתייחס לכך בסדרה בצורה מפורטת יותר.

  3. אני משווק באינטרנט ובכל זאת, אני מוצא בעמוד אחד כמות מרוכזת ומזוקקת של חומר שימושי שאפשר ליישם מיד !
    אני מנהל(בעצלתיים) כמה בלוגים, ואני מבין כמה מהטעויות שעשיתי.
    חלק מהדילמות של כתיבת בלוג עלו בדעתי, וקיבלתי כאן לא מעט חומר למחשבה…
    ממליץ בחום לכל מכרי, ללמוד איך כותבים בלוג לפני שקופצים למים, נרשמתי לרשימת השיעורים 🙂
    נדיר למצוא מקור מקצועי בנושא בעברית 🙂

    • תודה, תודה. ברוך המצטרף לסיפון הספינה. מקווה שנהיה לך לעזר. אתה מוזמן להיכנס גם לדף שלנו בפייסבוק שבו תמצא עוד פתרונות תוכן לשיווק אפקטיבי. בהצלחה.

  4. מסקרן מאד.
    אשמח להמשיך לקרוא וללמוד, אין לי עדיין מספיק נתונים לשאלות הבסיסיות אבל נגיע גם לז.
    ברכות
    גדי

השאר תגובה