להציע חברות לקוראים? הנוסחה המנצחת לכתיבת בלוג עסקי שעושה את העבודה

כשנדמה לך שכולם מסביבך כותבים בלוגים ורק העסק שלך מקרטע מאחור, קל מאוד לזנק על העגלה ולהצטרף לשיירה. כאילו… מה הבעיה. תמיד יש מה להגיד על המוצרים והשירותים של העסק… מה, לא?… המממ… לא בדיוק. אם לא טרחת ללמוד תחילה את כללי המשחק, יהיה לך קושי לא מבוטל להתמיד בתהליך הכתיבה, ולא פחות מכך, לכתוב את התוכן המתאים, שיחנך, יבדר וירתק הקוראים, ויוביל אותם בתבונה וברגישות לפעולה (וזה, הרי, מה שמבדיל בין בלוג אישי לבלוג עסקי היעד השיווקי בקצה הדרך, שמיועד להוביל את הגולשים מקריאה לקנייה).

סליחה, אבל איך בדיוק בכוונתך להלהיב את קוראי הבלוג שלך? רמז: באופן מפתיע, לא כל שוכני הרשת כוססים ציפורניים בציפייה דרוכה לבלוג החדש שלך, ו.. הי… המוצרים או השירותים שלך זה לא הדבר הראשון שהם חושבים עליו כשהם חושבים על בילוי זמן אטרקטיבי.

אז אחרי שעשינו תיאום ציפיות קצר, הבה נראה איך בכל זאת אפשר לקחת את הבלוג החדש שלך למקום שבו הוא יצית את דימיונם של הקוראים, יניע אותם להצטרף לרשימת הדיוור שלך, יעודד אותם להגיב בצורה אקטיבית, ויתחיל להניע את התהליך השיווקי שבגינו יצאת לדרך מלכתחילה.

הדרך הארוכה היא הדרך הקצרה
רק עוד רגע… התלהבות היא דבר נפלא לרגע, אבל לתכנון נכון יש יתרונות ארוכי טווח. אני מזמינה אותך להתיישב מול המחשב (או דף הנייר, למי שמעדיף להרגיש את המילים לא רק בקצות האצבעות), ולרשום בצורה ברורה וכנה מהן המטרות של כתיבת הבלוג ואיזה יעדים הוא אמור לשרת. נתחיל ב- 5 שאלות:

1. מה הבעיות שהשירות או המוצר שלך אמור לפתור עבור קוראי הבלוג?
2. מה הפתרונות המקובלים לבעיות הללו?
3. למה הפתרונות האלה כבר לא עובדים?
4. מה החברה שלך מציעה שהוא שונה, מיוחד או חדשני לעומת הפתרונות הקיימים?
5. מה אמורים הקוראים לעשות עם המידע שנתת להם?

אם מאמרי הבלוג שלך יצליחו לענות על חמש השאלות הללו, יש סיכוי סביר שהתוכן שלך באמת יספק מידע רלבנטי ובעל ערך לקוראים: הוא ימחיש להם את הידע שלך כמומחה בתחומך, יראה להם עד כמה האתגרים שלהם מוכרים לך, ויבנה ביניכם יחסי אמון והוקרה הודות לפתרונות שימצאו אצלך בבלוג.

עוד שאלות מובילות לעוד תשובות
מעבר לחמש השאלות הבסיסיות, ניתן וכדאי לשאול את עצמך 7 שאלות נוספות, ולא פחות חשובות, שיאפשרו לך להשלים את התשתית האסטרטגית של הבלוג, עם הפנים ללקוחות ולהצלחת העסק שלך:

1. מהן מטרות העסק שלך?
2. מהן מטרות הבלוג שלך?
3. מיהו קהל היעד של הבלוג שלך?
4. מהן התועלות שהמוצרים או השירותים שלך מספקים לאותו קהל יעד?
5. מהם השירותים או המוצרים שהעסק שלך מספק?
6. מה בעצם גורם ללקוחות הפוטנציאליים שלך להרגיש תקועים או להיות תקועים באמת?
7. מה השתנה במציאות שלהם שגורם להם להיות יותר מתוסכלים ומעצים את הכאבים שלהם?

כדי שהבלוג שלך יוכל להמריא, הוא צריך לתת לקוראים תשובות. פתרונות. רעיונות. פתחי מילוט. כדי שהקוראים שלך יקראו את כל התשובות, הפתרונות והרעיונות בבלוג שלך – הוא צריך להיות כתוב בצורה מזמינה, מעניינת ומועילה.

בלוג עסקי טוב הוא חבר לעת צרה
ת'אמת? מה שחשוב לך להציע לקוראים הוא בלוג שהוא לא רק מילים, אלא חבר אמיתי:

הוא מחנך.
הוא מבדר.
הוא מרתק.

חבר כזה, שחוסך לקוראים שלך
כסף
זמן
והשקעה אנרגטית, הוא לא רק חבר אמיתי, אלא חבר אידיאלי…

אבל לפני שרצים רחוק לחברות אידיאלית, כדאי להתחיל קודם כל בחברות אמת: לחנך. לבדר ולרתק את הקוראים אליך על ידי שאלות בתחילתו ובסיומו של הבלוג.

הצגת שאלות לקוראים, מאפשרות להם להגיב, להשתתף ולהעמיק את מעורבותם בעולם התוכן שלך, ולך – להקשיב, ללמוד עוד ועוד על מה שמציק להם או מעניין אותם, כדי לתת להם מענה טוב יותר – במילים, ולא פחות מכך, בשירותים ובמוצרים. כמו שאומרים: חבר בשעת מבחן – הוא חבר לעניין!

מהם האתגרים שעומדים בפניך בעת כתיבת הבלוג שלך? האם כבר הצלחת למצוא את הכיוון הרצוי ל"הצעת חברות" ללקוחות שלך? אני מזמינה אותך לחלוק את הדילמות שלך בתגובות.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

4 Comments

  1. נהניתי לקרוא את הפוסט הזה.
    תודה על השיתוף ועם חבר כזה אפשר לצאת לדרך.

    באהבה
    עופרה

  2. בהחלט נתרמתי! עכשו הזמן להרתם (ת.רמ – ר.ת.מ…) שבת שלום

  3. בלוג, אישי או מקצועי, דורש השקעת זמן ומקצועיות בהגשת החומרים. מצד שני, לעומת שיטות שיווק אחרות – הוא לא דורש השקעות כספיות.
    בזכות זאת, השימוש בבלוג משאיר פתח גם לתקווה וגם ליוזמה, ובאמצעותן – ניתן להגיע להצלחה. לכן, לא נותר לי אלא להודות לבעלת האתר על פיתוח הרעיון בכיוון הנכון.

  4. בלוג מעניין ומסודר,
    כמקצוען בתחום אני מוצא את הבלוג אינפורמטיבי מאוד, ומסביר לא רק את הסיבות לכתיבת בלוג אלא גם את "ניתוח האישיות" שלו…
    מעניין ומועיל 🙂
    תודה!

השאר תגובה