שאלו את עצמכם את 5 השאלות האלה, והאתר שלכם יתמלא בתנועה בלתי פוסקת של קונים פוטנציאליים

יותר ויותר עסקים מאמצים את האסטרטגיה של כתיבת תוכן שיווקי, כאפיק השיווק העיקרי והמוביל בעסק.

הגידול בכתיבה ובייצור התכנים מציב בפני המשווקים אתגר משולש: לייצר את הכמות הנדרשת של התוכן, לייצר תוכן איכותי ובעל ערך, ולעשות את זה בצורה שיטתית, יעילה ומדויקת.

אחת השיטות היעילות ביותר ליצירת תוכן בקלי קלות, היא להקדים תכנון לכתיבה. כדי להקל עליך את המשימה, הכנתי לך צ'ק ליסט חמסה. כל שיהיה עליך לעשות הוא לוודא ששאלת את חמש השאלות הנכונות. כל היתר – יזרום בקלי קלות.

הבחירה באסטרטגיה של כתיבת תוכן שיווקי מוכיחה את עצמה שוב ושוב כדרך היעילה היחידה לשיווק העסק שלך. נתוני סקר שנערך בשנת 2012 מדברים בעד עצמם:

  • 91% מבעלי העסקים הפונים לעסקים (BTB) משתמשים בטקטיקות של תוכן שיווקי
  • בראש רשימת הטקטיקות: מדיה חברתית (87%) העלאת מאמרים לאתר הבית (83%) ניוזלטר אלקטרוני (78%) ובלוג (77%)
  • 54% מבעלי העסקים מתכוונים להגדיל את תקציבי התוכן השיווקי שלהם
  • בממוצע, 33% מתקציבי השיווק מיועדים לשיווק באמצעות תוכן (לעומת 26% ב- 2011), עלייה של 7%.

שיווק באמצעות תוכן עובד
המסקנה: תוכן הוא הכלי השיווקי היעיל ביותר בעידן האינטרנט. סת' גודין, מי שנחשב לגורו מס' 1 בעולם השיווק העולמי, אמר את זה בצורה הכי ברורה והכי נחרצת, ציטוט: "שיווק באמצעות תוכן היא אסטרטגיית השיווק היחידה שעדיין עובדת…"

יישום אפקטיבי של תוכן שיווקי עשוי לסייע למשוך תנועה לאתר, להגביר את אמינות המותג, ולמצב אותך כמומחה ואוטוריטה בתחומך. מה זה אומר בתכל'ס? זה אומר שלפני הכל עליך לפתח נוכחות אינטרנטית מסיבית, ולשם כך עליך ללכוד, תחילה, את עינם הבוחנת של מנועי החיפוש.

שאלת למה?  הנה אני עונה:
משחק החשיפה הוא משחק של מספרים. לפי סטטיסטיקות שונות, קרוב ל-90% מההחלטות הצרכניות בעולם המערבי מתחילות בחיפוש אינטרנטי. למה לכתת רגליים או לשלם יותר, אם אפשר לתת לאצבעות ללכת במקומך? בצד השני של המשוואה נמצא המשווק. כשלך יש שאלה – הוא הכי רוצה בעולם להיות התשובה שמנוע החיפוש יאחזר עבורך, ורצוי במקום גבוה בתוצאות החיפוש. זה לא יקרה בלי תוכן, ולא סתם תוכן – אלא תוכן כתוב. מילים. טקסט. זה מה שעכבישי הגוגל יודעים לקרוא. זאת השפה היחידה שהם מבינים.

אט לאט נלמד: מי אני –מי את
ואיך כל זה קשור אליך? נורא פשוט: במקום שבו יש מפגש אינטרסים של שני צדדים, כדאי לך מאוד לדעת הכל על עצמך, מחד, ועל הצד העומד מולך, מאידך, אחרת לעולם לא תיפגשו… וגם אם תפגשו, לא בטוח שזה יהיה סיפור מוצלח של אהבה…

רק תכנון אסטרטגי של תוכן שיווקי יבטיח שמי  שימצא את התוכן שלך יהיה מי שהתוכן שלך נועד עבורו. וכדי לעשות את זה הכי פשוט שאפשר, הנה חמש השאלות שיעזרו לך לתכנן את התוכן הנכון ללא מאמץ, כך שהאתר שלך ימשוך אליו את הקוראים הנכונים ויגיש להם בדיוק את התוכן המתאים, שיעשה בשבילך את העבודה השיווקית.

שאלה מס' 1: מה המטרה שלך?
מה מטרת התוכן שלך? האם הוא נועד להגביר מכירות, לשפר את קשרי הלקוחות, להניע לקוחות קיימים למכירה חוזרת או להגביר את האמון של מנועי החיפוש? בהחלט ייתכן שיהיו לך כמה מטרות (לא להגזים…), אבל תמיד-תמיד חובה עליך לדעת מהן.

אני אתן דוגמה:
אם מטרת התוכן היא להניע לקוחות למכירה חוזרת, הפנייה שלך תהיה לקוראים המכירים את המוצר או את השירות ומודעים לאיכויות שלו, והתוכן שלך יצטרך להדגיש את הסיבות לקבל "עוד" מהמוכר והידוע. לעומת זאת, אם מטרת התוכן שלך הוא להרחיב את מעגל הלקוחות החדשים, יהיה עליו להתמקד בתיאור היתרונות של המוצר או השירות, מתוך הבנה שאינם מוכרים וידועים לקוראים.

הדבר החשוב באמת לזכור הוא שהתוכן שלך חייב לשרת את האינטרסים העסקיים שלך. זה לא אומר שהוא צריך להיות מכירתי ובוטה. ממש לא. אבל הוא חייב להיות מתואם עם המטרות העסקיות שלך ולעבוד בשבילן.

בשורה התחתונה: לפני שמתחילים לכתוב, עלינו להגדיר לעצמנו מה מטרת התוכן, ולוודא שהיא תואמת את המטרות העסקיות שלנו באותה עת.

שאלה מס' 2: מי קהל המטרה שלך?
בסדנאות שאני מעבירה, זה המקום שבו אני עוצרת כדי לצטט את הפתגם הערבי  שאומר: "חכם השביל מההולך בו". ובהשאלה: גם התוכן השיווקי חכם לעתים יותר ממי שכותב אותו.

אני אסביר: כשמתחילים לכתוב, מבלי לדעת למי כותבים – פשוט נתקעים… האם זו אישה או גבר? האם בעל עסק או שכיר? האם הוא מתעניין במוסיקה או בכדורגל (או בשניהם)? מה מציק לו? מה הוא או היא מחפשים?… ואיפה בכלל הם נמצאים? בפורומים נישתיים? ביוטיוב? או שאינטרנט לא מעניין אותם… כן… יש גם כאלה… יש המון שאלות שאפשר וצריך לשאול לפני שכותבים אפילו מילה אחת. דבר אחד ברור: עליך לדעת ולהכיר היטב את קהל המטרה שלך.

בשורה התחתונה: לפני שמתחילים לכתוב, עלינו לבדוק טוב-טוב למי אנחנו כותבים, ומה הכאבים שיביאו אותם אל התוכן שלנו.

שאלה מס' 3: איזה תוכן דרוש לו?
אנשים לא באים לאינטרנט כדי לקרוא ספרות יפה. חשבת על זה פעם? אנשים באים לאינטרנט כדי למצוא פתרונות. כדי לצוד את עינם ולהתכוונן אל שאילתות המצוקה שלהם, כדאי לך מאוד לאמץ טקטיקה של כתיבת תוכן מועיל. אנחנו לא נמצאים פה כדי למלא דפים במילים סתם. אנחנו פה כדי לתת לקורא להבין שאנחנו ב-ד-י-ו-ק הפתרון שהוא מחפש. לכן, כדי להפוך תנועת גולשים להזדמנויות מכירה, ובהמשך להפוך את ההזדמנויות למכירה – עליך לחשוב על נושאים שבאמת יתרמו ויעשירו את הקוראים שלך. על הדרך, תתגבש סביבך קהילה נאמנה של עוקבים והמותג שלך ירוויח אמינות ורצינות.

בשורה התחתונה: לפני שמתחילים לכתוב, עלינו להבין שהתוכן שלנו נועד לספק פתרונות, ולכן, הוא צריך להיות ממוקד בעיה, מועיל ומעשיר.

שאלה מס' 4: איך להגדיל את החשיפה האינטרנטית?
שם המשחק בשיווק האינטרנטי הוא חשיפה. כשזה מגיע לתוכן שלך, המשמעות היא שעליך לייצר אותו בערוצים שונים, בפורמטים שונים ועל פלטפורמות  שונות. פוסט בבלוג זו התחלה מצוינת, אבל החוכמה הגדולה היא למנף את הפוסט האחד לעוד ועוד חשיפות חוצות-רשת.

נבהלת? אין סיבה. לא צריך להמציא בכל פעם את הגלגל מחדש. כל תוכן אפשר לגלגל בצורות חדשות למקומות חדשים, ולהפוך את הלימון ללימונדה. לגמרי במקרה… הכנתי מדריך בזק למחזור תוכן. אני חושבת שזה בדיוק הרגע להיעזר בו כדי ללמוד איך להגדיל את החשיפה בצורה משמעותית, בלי לעבוד יתר מדי קשה…

בשורה התחתונה: לפני שמתחילים לכתוב, כדאי לתכנן כמה מסלולים של מחזור תוכן, כדי להגביר, גם את החשיפה וגם את היצירתיות.

שאלה מס' 5: האם זה באמת עובד בשבילך?
אפשר להגיד על האינטרנט המון דברים… אבל הדבר הנפלא מכולם הוא האפשרות למדוד תוצאות. לא לנחש. לא להניף אצבע באוויר. וגם לא לשלם סכומי עתק לסקרים לא מועילים. האינטרנט מלא כלי מדידה אפקטיביים, רובם ככולם חינמיים. כל מה שנדרש ממך הוא להציב את המדדים הנכונים, ולעמיד את התוכן שלך במבחן התוצאה.

מה אמרת? למה עכשיו?
אה, כי כדי להגיע למטרה, צריך להגדיר גם את המדדים הרצויים, מראש. מה הם יהיו? כמות התגובות? כמות הלייקים? כמות הנרשמים לקבלת הקורס החינמי שלך? מס' הכניסות לאתר או משך השוטטות באתר? ועוד ועוד…

בשורה התחתונה: לפני שמתחילים לכתוב, כדאי לוודא שהאתר שלך מחובר לתוכנת אנליטיקס, ותוכל להפיק עבורך את הנתונים הדרושים כדי לנתח את הפעילות ולשפר אותה תוך כדי תנועה.

לסיום, הנה עוד שתיים ממסקנות הסקר שציטטתי בהתחלה:

  • 64% מבעלי העסקים המיישמים תוכן שיווקי בעסק אומרים, שהאתגר הגדול ביותר הוא לייצר תוכן בכמות הרצויה
  • ככל שעושים יותר ומיישמים יותר טקטיקות – מצליחים יותר ומאותגרים פחות ממשימת ייצור התוכן.

האם יש לך שאלות נוספות שכדאי לדעתך להוסיף לתהליך ההכנה של התוכן השיווקי? אני מזמינה אותך להוסיף אותן כאן למטה, באזור התגובות ולהעשיר את כל הקוראים.

נ.ב. ואם בכל זאת קשה לך עם כל התוכן הזה, אני מזמינה אותך להציץ באתר החדש שלי ולבדוק במה עוד אני יכולה לעזור לך. שאלות? בקשות? אני כאן – להצלחתך!

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

8 Comments

  1. עידית,
    נהדר! מקצועי, מדריך, מעניין, מסקרן… כוהנת גדולה לתוכן.
    קראתי וקראתי, פתחתי עוד מסך ועוד אחד, נרשמתי, התרשמתי מהמקצועיות והידע.
    תודה גדולה!
    שרי גל – הגיל הפנימי

    • בוקר טוב שרי ותודה גדולה על הפרגון! שמחה מאוד שמצאת עניין. 🙂

  2. אהבתי ושיתפתי ברשתות החברתיות … מוזמנת לביקור – https://www.facebook.com/DanivKidum

    • תודה דני. אני מאוד אוהבת את היוזמה שלך לטובת בני ה 45+. אין ספק שזו שכבת הגיל הכי מתאימה לשיווק באמצעות תוכן, שהבסיס שלו הוא הידע הנצבר והניסיון המקצועי… בהצלחה לכולנו!

  3. עידית יקרה,
    כתבה מ ע ו ל ה !
    תודה!
    תמציתית, מובנית, המון ידע, חכם, עם סיום הקריאה – המון תובנות. לי.
    ברשותך, אעשה קישור לזה בדף אחר שלי בפיסבוק. כי לפי דעתי, כל מי שאני מכירה – הייתי רוצה שייחשף לחומרים שלך ולאתר שלך:))
    חג אורים שמח, ושוב, תודה!
    לאתר שלך אכנס עוד כמה דקות דרך הקישור שלך.

    • חן חן לך ג'ודית,
      שימחת אותי מאוד ואני מאוד מודה על התגובה המפרגנת. חיבוק חם ביום קר… 🙂

  4. מעניין כרגיל……!

    • תודה, אמיר.

השאר תגובה