איך לכתוב בלוג עסקי שהלקוחות שלך יאהבו?

לחלוק מידע. לענות על צורך. להקשיב. לתת במה. בלוג עסקי הוא מקום מפגש של צרכנים בעלי צורך ועסק בעל גישה לפתרון, אבל גם חיבור בין עסק בעל צורך לבין צרכנים עם רעיונות ופתרונות. החוכמה הגדולה היא לערוך את השולחן בנדיבות ובכישרון, ולתת לכל אחד למצוא את המנה האהובה עליו.  

כתיבת בלוג היא אבן היסוד המרכזית של שיווק מבוסס תוכן, ויש לזה סיבות טובות.
אפשר להתחיל מכמה שורות של סטטיסטיקה:

– 72% מהבלוגרים מעוניינים לחלוק באמצעות הבלוג את המומחיות שלהם
– 61% מהבלוגרים חולקים את המומחיות שלהם עם הקוראים במטרה לעשות מזה כסף או לפחות לקדם את מטרות העסק שלהם
– 53% מבעלי הבלוגים העסקיים מיעדים את הבלוג שלהם למשיכת לקוחות חדשים לעסק
– ורוב רובם של כותבי הבלוגים גילו שכתיבת הבלוג הפכה אותם למוכרים יותר ומפורסמים יותר בתחום שבו הם פועלים.

מבחינת כותבי הבלוגים, מדובר במשימה תובענית ולא פשוטה אבל ראויה ומתגמלת
לכתיבת בלוג עסקי  יש כמה וכמה יתרונות מופלאים שקשה מאוד להתחרות בהם באמצעים אחרים:

– כתיבת בלוג עסקי מבסס את מעמדו של הכותב כמוביל בתחומו ובעל דעה
– כיוון שמנועי החיפוש אוהבים מאוד בלוגים, הרי שכתיבת בלוג מגבירה משמעותית את התנועה לאתר העסק ואת כמות הלינקים החוזרים
– בלוג עסקי בונה מודעות נרחבת למותג, ומחזק את נוכחות המותג ברשת בכלל.

מבחינת קוראי הבלוגים, מדובר במענה זמין ויעיל לצורך במידע ובפתרונות
נתונים מראים:

– כ- 58% מהצרכנים פונים לאינטרנט כשהם צריכים מענה או מידע.
– 53% מהם מחפשים ברשת מומחים לייעוץ.
– 60% מהם מושפעים מהמלצות של חברים.
בלוג עסקי מעניין ואינפורמטיבי עשוי לשמש מקום מפגש לצרכנים, לצורך החלפת דעות, התייעצות משותפת והמלצות הדדיות.

לא צריך להיות גאון במתמטיקה כדי לחבר את שני צידי המשוואה:
– אם כתיבת בלוג עסקי מבסס את המעמד שלך כמומחה בתחומך, ואם מרבית הגולשים מעדיפים לחפש חוות דעת של מומחים ברשת – יש לכם על מה לדבר.

– אם כתיבת בלוג עסקי מאפשרת לך להעלות לאוויר מידע מועיל על מוצרים ושירותים, ואם גולשים רבים נהנים לחלוק ביניהם את המידע ולהגיב עליו – יש לך מועדון מעריצים פוטנציאלי,  שההיענות שלו תלויה כמעט אך ורק באיכות התוכן שיופיע בבלוג.
– אם כתיבת בלוג עסקי מקדמת את העסק שלך בגוגל ומאפשרת ללקוחות פוטנציאליים למצוא אותך יותר בקלות – יש בשביל מה להתאמץ.

לא רק לדבר, אלא גם ובעיקר להקשיב.
בלוג עסקי צריך להציג את המוצרים או את השירותים דרך העיניים של הלקוחות. המסר צריך להיות ברור: חשוב לי לדעת מה אתם חושבים. חשוב לי לשמוע מה יש לכם לומר.

לפתיחות כזאת עשויים להיות כמה וכמה יתרונות. הקשבה אמיתית ומתן תחושה של קשב ללקוח מחזקת את ההיכרות, החיבה והאמון בינך לבין לקוחותיך, ולא פחות מכך, היא עשויה להתגלות כמנוף לשיפור המוצר או השירות, ואפילו כחממה למוצרים או שירותים חדשים.

בלוג עסקי לפני העסק? אהה… ולא, זאת לא טעות
אחת השאלות שחוזרות על עצמן היא, מתי הזמן הנכון להתחיל לכתוב בלוג עסקי? והתשובה הנכונה היא: כמה שיותר מהר – יותר נכון. כן, אפילו לפני לפני שיש לך ביד מוצר ולפני שגיבשת את עמדתך הסופית לגבי השירות שבכוונתך להציע.

– אם יש לך בראש כיוון כללי של תחום הפעילות או נישה שבה ברצונך לפעול, וכמה רעיונות להניע את העשייה – בלוג עסקי עם מידע מעניין עשוי להיות המנוע היעיל ביותר שממנו תצמח גם הפעילות העסקית שלך.
– נוכחות אינטרנטית אינטראקטיבית באמצעות הבלוג תאפשר לך להתחיל לאסוף מידע ונתונים מהשוק, לבנות נוכחות אפקטיבית, לבחון מוצרים, רעיונות ושירותים חדשים מול קהל הקוראים שיתאסף סביב מדורת המילים, ולהתכוונן טוב יותר אל צורכי השוק ואל מודל עסקי שייתן להם מענה.

 אז מה צריך להיות בבלוג העסקי שלך?
– המון תוכן בעל ערך שייתן מענה לצורכי הקוראים

– תוכן עם הפנים לקוראים, שיעשיר אותם במידע ובטיפים
– אפליקציות שיאפשרו לקוראים להעביר את המידע הלאה

 מה לא צריך להיות בבלוג העסקי שלך?
– מידע מכירתי מגמתי שיבריח את הקוראים למתחרים 

מה חשוב מאוד שיהיה בבלוג העסקי שלך?
– חזון עסקי והגדרת יעדים ברורה, שיבוא לידי ביטוי בדף "אודות" מגובש ומעורר אמון והשראה.

האם הנחיות לכתיבת דף "אודות" כזה יכולות לעזור לך? אני מזמינה אותך להגיב ולספר לי מהם הנושאים הקשורים לכתיבת בלוג עסקי שברצונך שאתייחס אליהם בהמשך.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

4 Comments

  1. נפלא, תודה על הידע שאת נותנת! מועיל, נהדר, ושוב תודה
    אבי

    • הי אבי ותודה על תגובתך מחממת הלב. האם יש נושאים שהיית רוצה שאעסוק בהם יותר לעומק? ברצון!

  2. אתר מצויין , תודות

    • תודה. משתדלת לקלוע לטעם ולצורך של קוראיי-קרואיי. שנה טובה!.

השאר תגובה