איך לכתוב פוסט מושלם צעד-אחר-צעד עם צ'ק ליסט מהסרטים

כתיבת בלוג היא כלי שיווקי ממדרגה ראשונה שעונה על כל הפרמטרים החיוניים לשיווק באמצעות תוכן. הוא יושב על דומיין שלנו (בניגוד לפייסבוק, ששייך למארק צוקרברג והמשקיעים שלו), הוא מאפשר לנו ליצור קהילה אקטיבית, רלבנטית ומעורבת באמצעות תוכן איכותי ובעל ערך, הוא נותן לנו אפשרויות לשיתוף, אינטראקטיביות, גיוס לידים ומיתוג, וגוגל מת עליו… מה עוד נוכל לבקש? אה… בטח… איך לכתוב פוסט מושלם צעד-אחר-צעד ולהבטיח שכל מה שצריך בפנים עם צ'ק ליסט מהסרטים… איך? בבקשה:  

ההשקעה בכתיבה משתלמת בגדול
כדי ליהנות מכל היתרונות של כתיבת בלוג צריך לכתוב. לא סתם לכתוב, אלא לכתוב מתוך מחויבות, עקביות וראייה אסטרטגית כוללת. זה לא פשוט, ובהחלט נדרשת השקעה של זמן, ידע ומאמץ, אבל למשקיענים המתמידים מצפה בסוף המסלול פרס מתוק ונכסף במיוחד: קהילה קשורה, אכפתית ומעורבת, שתשתף את התכנים שלכם ותשמח לרכוש מכם עוד ועוד מוצרים, שירותים וידע.

פוסט בקלי קלות צעד-אחר-צעד
האמת היא, שעם קצת התארגנות נכונה ומחשבה קדימה, אפשר לצמצם את ההשקעה הנדרשת למינימום, ואפילו ליהנות מהדרך. זה בדיוק מה שאני מלמדת בסדנה הכי כיפית שלי "תוכן בקלי קלות". אבל כדי להקל עליך את משימת הכתיבה כבר עכשיו, הכנתי עבורך תבנית מהירה לבניית פוסט צעד-אחר-צעד. כל שעליך לעשות הוא לעבור שורה-שורה, ליישם, להצליח ולחייך כל הדרך אל הבנק.

סוף מעשה במחשבה תחילה
אני ממש אוהבת את הביטוי הזה, כי הוא משקף בצורה מעולה את תהליך הבנייה של תוכן. לפני ששמים את הידיים על המקלדת, חשוב להכניס את האסטרטגיה לראש, ולשאול את עצמנו כמה שאלות בסיסיות, אך חשובות מאין כמותן:

  • מיהו קהל המטרה של הפוסט?
  • על אילו שאלות אנחנו רוצים להשיב, או אילו בעיות אנחנו מנסים לפתור?
  • מה שלוש הנקודות העיקריות שברצוננו לטפל בהן?
  • איך נקשר בינן לבין מוצרים או שירותים שברצוננו לאזכר?
  • האם יש לנו "סיפור מהחיים" כדי שנוכל להמחיש בעזרתו אופן רגשי וברור את הכאב ואת הפתרון?
  • אחרי גמר הקריאה, מה נרצה שהקוראים יעשו?
  • והשאלה האחרונה, אך מהחשובות שבהן: מהם ביטויי המפתח ומילות החיפוש שעלינו לכלול בפוסט כדי שמנועי החיפוש יידעו למצוא אותנו?

עכשיו, אפשר לעבור לפוסט, וכמו שהבטחתי – נלך ביחד צעד-אחר-צעד:

כותרת הפוסט

  • רצוי שתהיה < h1 >, ברורה ובולטת
  • אם אפשר – כדאי שתכיל גם ביטוי חיפוש
  • ברמת הכתיבה השיווקית, הכניסו לכותרת את הכאב של הקורא, וספרו לו על הפתרון שיש לכם עבורו.

פתיח

  • כדאי ומומלץ לפתוח את הפוסט בסיפור להמחשה, שיסחוף את הקורא פנימה
  • מצאת סיפור טוב? כדאי לספר אותו כבר בתחילת הפוסט, אבל לשמור את סופו – לסוף…
  • אם אין לך סיפור – זה גם בסדר. אפשר להתחיל בבעיה ולקשור בינה לבין הבעיות המטרידות את קהל המטרה שלך
  • בסיום הפתיח, על הקוראים להבין ולהכיר את חמשת הרכיבים הבסיסים של הסיפור: מי, מה, מתי, מדוע ואיפה
  • כדי להוביל את הקורא אל הפוסט פנימה, מומלץ לחלק את הפתיח ל-3 משפטים, מופרדים על ידי ריווח, שכל אחד מהם הוא אמירה עצמאית בפני עצמה.

כותרות ביניים מודגשות

  • רצוי שיהיו < h2 >
  • יבהירו בצורה ברורה במה עוסקת כל פסקה
  • ואם אפשר – שיכילו ביטויי חיפוש.

גוף הפוסט

  • פסקה ראשונה: לבנות כרשימת בולטים – לכל הטענות או לחלקן, על מנת להדגישן
  • פסקה שנייה: לבנות כרשימה ממוספרת, במבנה צעד-אחר-צעד
  • פסקה שלישית: לבנות כקטע סיפורי, המחזק את התועלת המרכזית של הפוסט + אמירה תומכת.

קטע סוגר

  • רצוי שיהיה < h2 >
  • הקטע הסוגר אמור לסגור את הפוסט בסיכום של הטיעונים והתועלות שהובאו בו
  • אם פתחת את הפוסט בסיפור – זה בדיוק המקום לסיים אותו.
  • מומלץ לחזור על הנקודות העיקריות ברשימת בולטים ברורה ובולטת.

קריאה לפעולה

  • שורה או שתיים מובלטות, שמפעילות את הקוראים ולוקחות אותם לצעד האקטיבי המתבקש מהפוסט.
  • עליך לספק לקורא הנחיות ברורות לגבי הצעד הבא שברצונך שיעשו.

גשר לקשר

  • יש להוסיף שורה-שתיים שיזמינו את הקוראים להגיב ולהוסיף רעיונות ותובנות מניסיונם
  • בעידן החברתי, יש לחלק הזה חשיבות גדולה לאפקטיביות של הפוסט שלך!

תמונה

  • חשוב להוסיף תמונה שתיתן למילים הכתובות חיזוק ויזואלי מושך עין
  • מאחורי התמונה יש להכניס ביטויי מפתח רלבנטיים והסבר, בפונקציה של "Alt Text"
  • כדאי ללוות את התמונה בכיתוב הסבר, ורצוי שיכיל ביטוי מפתח והנעה לפעולה בשפה שיווקית

זהו. עד כאן התבנית, וכדי שהמסרים לא יישכחו – הכנתי בשבילך גם צ'ק ליסט מהסרטים לכתיבת הבלוג המושלם, עם ריבועים קטנים לסימון. כשהכל מסומן = הפוסט שלך מוכן.

מה נוכל ללמוד מניסיונך ככותב תוכן? האם ברצונך להוסיף עוד שורה או שתיים לצ'ק ליסט? אם כן, אשמח מאוד לקרוא את הצעותיך בתגובות לפוסט, כדי שכל הקוראים יוכלו ללמוד וליהנות.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

אין תגובות עדיין

השאר תגובה