שלוש תובנות להתחלה מצוינת של 2011

כולנו שבויים במוסכמות של פרידה מהשנה החולפת ואיחולים לשנה החדשה. בין כל הסיכומים והברכות אנחנו שוכחים לפעמים, שמה שהיה ומה שיהיה הוא קודם כל תוצאה של איך שאנחנו חושבים ורואים את הדברים, ומה שאנחנו עצמנו מתכננים, עושים ומיישמים.

עם יד על הלב, מה שנדרש באמת זה מיקוד. ולא בשמיים, אלא באבני היסוד הכי בסיסיות שמרכיבות את הסך הכל של הפעילות שלנו, ואת ההצלחה שאליה היא מכוונת. אז הנה שלוש תובנות, שיעלו אותך על דרך המלך בשנה הקרובה:

 1. מותר, כדאי ומאוד יעיל להיעזר בנותני שירותים מקצועיים
לא מוכרחים להמציא את הגלגל כל בוקר מחדש, וגם אין פרסים למי שעושה הכל לבד. יש לך עסק לנהל, חיים לחיות, משפחה וחברים, ו… כן… גם שיווק וקידום הוא חלק מהעניין, אבל אף אחד לא אומר שחייבים לעשות הכל לבד. אפשר לשכור את שירותיה של חברה שמספקת שירותי כתיבה, אפשר לשכור סופר צללים שיכתוב עבורך מידי פעם  פוסטים לבלוג, אפשר להיעזר מפעם לפעם במאמרים מוכנים מאתרי מאמרים (תמורת קרדיט). מה שחשוב באמת הוא, שהתוכן יהיה ברמה ולעניין, ושלך – יישאר זמן ראוי לטפח את עסק שלך, לתכנן את הפעילות ברמה האסטרטגית ו… גם להגיע לדברים אחרים, לא פחות חשובים…

2. מותר, כדאי ומאוד יעיל לטפח תנועה מניעה לפעולה
בכל מה שנוגע לתנועה לאתר, לא הגודל הוא שקובע. כן, כולנו רוצים יותר תנועה. כן בהחלט, זה מאוד מרגש לגלות שמישהו טרח להשאיר תגובה למה שכתבת. אבל אם מטרת הכתיבה שלך היא לייצר עבור העסק שלך לרווחים (ותכל'ס, זה מה שצריכה להיות מטרת הכתיבה שלך), מה שדרוש לך זאת המרה. כלומר, פעולה מכוונת של הקורא, שנוצרת בעקבות הנעה לפעולה מצידך. הנעה לפעולה היא אולי החלק החשוב ביותר בשיווק מבוסס תוכן, מפני שהיא החוליה המקשרת בין התוכן לבין השיווק.

הנעה לפעולה היא נושא חשוב שאני עוסקת בו במפגש ההיכרות עם פתרונות תוכן לשיווק מנצח,  אבל בינתיים, הנה טיפ אחד קטן לשמור ולאמץ:
אם לא אומרים לקורא מה לעשות – הוא לא יעשה מה שרוצים שיעשה. פשוט כך. וזה לא מפני שהקורא שלך טיפש, חלילה… ממש לא. הוא פשוט עסוק, זמנו קצר, ותשומת ליבו מוסחת בקלות. אם ברצונך שיבצע פעולה כלשהי – יתקשר, יזין פרטים בטופס הרשמה, יוריד קובץ, או כל דבר אחר – צריך להגיד לו במילים מפורשות מה ברצונך שיעשה, ולהנחות אותו מה, איך ואיפה לעשות את זה.

3. מותר, כדאי ומאוד יעיל לשחזר הצלחות מוכחות
אם זה עובד – לך על זה. שוב ושוב ושוב. השיטה היא ללמוד את הכלים שמניעים ומייצרים אפקטיביות בעבודה ולבנות תיעדוף משימות בהתאמה.  איך מאתרים את הכלים? בודקים בסטטיסטיקות. קוראים את דו"חות המכירות. בוחנים את הפרטו של התנהלות העסק, ומחפשים את ה- 20% שמביאים את ה- 80% רווחים ולקוחות. הולכים בעקבות ההצלחה, לאותן פעילויות שייצרו עבורך את מרבית התנועה הממירה:

– רשימת הדיוור  שלך. מקובל לומר שהכסף, נמצא ברשימת הדיוור. ליתר דיוק, בטיפוח הקשר ומערכת היחסים עם רשימת הדיוור. אז הנה פינה אחת שכדאי לך מאוד לטפח ולקדם השנה.

– פרסום בפייסבוק. בעיניי, ה- פ' של פייסבוק, היא במידה לא מעטה ה- פ' של פיקציה. הנה אני מסבירה: הרחוב הפייסבוקי הוא רחוב הומה, צפוף ומאוד דינמי. רגע של מצמוץ, והתוכן שהזנת, הופ, כבר גלש אל מעבר לגבולות המסך. אז מה אפשר לעשות? אפשר לבלות שעות בתחזוק התוכן במקום ריאלי על הקיר (ברמת ההשקעה מול התוצאה, לא ממש מומלץ), ואפשר לתפוס טרמפ על מודעות הפרסום בפייסבוק, שמתחילות להסתמן כלהיט התורן של 2011 (בוודאי על רקע המחירים המטורפים של הפרסום בגוגל)

– שיתופי פעולה. עשייה משותפת היא תמיד כיף גדול, שמזין את היצירתיות, מדרבן לעשייה, ואם אפשר על הדרך גם להרוויח – שווה ללכת על זה, ובגדול!

– קידום במנועי חיפוש. בשנים האחרונות נשמעו לא מעט קולות שזנחו את הדרך המוכרת של קידום אתרים לטובת נוכחות מסתחבקת ברשתות החברתיות. טוב, אז יש לי חדשות בשבילך. גם נוכחות ברשתות חברתיות לא תיקח אותך לשום מקום עסקי עם תוצאות עסקיות, בלי התכווננות ויישום קפדני של מילות חיפוש וטכניקות בסיסיות של קידום אתרים, עם הנעה לפעולה והמרה, לקינוח.

זהו. נגמרו התירוצים.
בסך הכל שלושה דברים שעשויים לעשות עבורך את ההבדל הגדול שבין שנה מדשדשת לבין שנה מתחדשת ומדונדשת.
אז קדימה! להצלחתך!

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

2 Comments

  1. נ-פ-ל-א!!

    עוד "מישהו"=פונקציה שכדאי שיהיה "בצד שלך":
    איש מוכשר במחשבים, שיודע מעט תיכנות ויכול לשנות "דברים קטנים" בקוד
    🙂
    ♫ ♫ כשתפגשי אחד – אל תתני לו ללכת, ♫ ♫ כדברי השיר
    מחזקת את ידייך
    אילה

    • צודקת בהחלט, אילה. אי אפשר לצאת לדרך עם כל החוטים והברזלים, בלי תמיכה אמינה ומקצועית. בהחלט חשוב ביותר!!! תודה.

השאר תגובה