תוכן שיווקי – איך לתמרן בהצלחה בין תקשורת זוגית לתקשורת שיווקית

בוויכוחים ומריבות בין בני זוג קל מאוד לגלוש להאשמות הדדיות, בהן כל צד מעלה על המוקד את הצד שכנגד, ובמקום לדבר על עצמו – מדבר על האחר. במסרים שיווקיים, לעומת זאת, קל מאוד לגלוש להאדרה עצמית, ולדבר על עצמך במקום לדבר על הלקוח שמולך. איך לתמרן בהצלחה בין תקשורת זוגית לתקשורת שיווקית, והשתמש בתקשורת השיווקית בצורה נכונה כדי להצליח בעסקים. תיאור מקרה.

לחברתי המוכשרת אריאלה מלצר, פסיכותרפיסטית זוגית שמשווקת את הקליניקה שלה ומגדילה את חוג לקוחותיה באמצעות תוכן שיווקי מעולה, יש בין היתר סדרת טיפים לשיפור הזוגיות, שאני מאוד אוהבת.

בתחילת השבוע, הגיע לתיבת המייל שלי אחד הטיפים שלה, וזאת לשונו:
"… רצוי שהתקשורת בין בני הזוג תהיה גלויה, פתוחה וישירה. כשאתם רוצים לשתף את בן הזוג ולהשיג את הקשבתו בנושא שקשור ליחסים שלכם, דברו בגוף ראשון "אני" ולא "את/ה..".  דיבור בלשון נוכח גורם לבן הזוג להיאטם ולהפסיק להקשיב, כדרך הגנה מפני האשמות, תלונות וביקורת, הטפות מוסר וכד'.
"… הדרך הכי יעילה לבטא את דבריכם היא לדבר על "עצמי" ולא "עליך" ולבטא את הרגשות, הצרכים, הציפיות והמחשבות בגוף ראשון".  

תקשורת בינאישית לעומת תקשורת שיווקית
ככה זה כשמדובר בבן או בבת הזוג, ובתקשורת בינאישית. לא כך הדבר כאשר מדובר בשיווק ובתוכן שיווקי, שאז חשוב מאוד לשים את הלקוח במרכז, לדבר עליו ואליו, וכמה שפחות עלינו. אנחנו, עם כל הצער והתסכול, לא באמת מעניינים אף אחד. בוודאי לא את הלקוחות שלנו. לקוחות, כמו ילדים קטנים, מרוכזים בעצמם ובפתרונות הדרושים להם, וכל מה שהם רוצים לדעת זה, איך אנחנו יכולים לעזור להם…

מה עושים? משנים את כיוון המילים:

  • במקום "חברתנו מציעה…"  עדיף לכתוב "יש לנו בשבילך"…
  • במקום "לחברתנו פתרון נהדר ל…" עדיף לכתוב "דרוש לך פתרון נהדר ל…?"…
  • ובמקום "אנחנו פועלים למען שביעות הרצון של לקוחותינו"… העדיפו "אנו כאן כדי להבטיח את שביעות הרצון שלך"…

זה לא רק המילים. זה הפוקוס
אבל לשים את הלקוח במרכז זה לא רק עניין של משחקי מילים. זה הרבה מעבר לזה:

  • קודם כל, כדאי לתת את הדעת על הפרקטיקה של הצרכנות, לפיה, גם במוצרים ושירותים המזוהים עם המין הגברי, מי שמקבלת את החלטות הקנייה היא בכלל האישה. ומכאן, שעדיף לנו לדבר אל ועל הלקוחה
  • ולא רק לדבר, אלא להבין מיהי באמת. איפה היא נמצאת, מה היא אוהבת, במה היא מתעניינת, מה התפקיד שהיא ממלאה בעולם העסקי ומה במה שיש לנו להציע – יהפוך אותה לגיבורת הסיפור שבתוכו היא פועלת.

התפקיד של התוכן שלנו הוא לייצר גיבורי-על
ברב המכר שלו "לנהל את השיווק באמצעות תוכן", שחולל את מהפכת התוכן השיווקי בעולם השיווק האמריקני, מתאר ג'ו פוליצי, המכונה "הסנדק של התוכן השיווקי" את ג'רמי. ג'רמי הוא הלקוח הפוטנציאלי של חברת תוכנה שמספקת פתרונות לשוק ה- IT.

"… הסיפור שלנו", כותב פוליצי, "עוזר לג'רמי להרגיש יותר טוב עם מה שהוא יכול לעשות במסגרת תפקידו בחברה. הסיפור שלנו לא אומר לג'רמי שהוא לא יעיל בשלב התפקוד הנוכחי שלו, והוא לוקח את הסיפור הרבה מעבר ליצירת סביבת עבודה יעילה עבורו. הסיפור שלנו עוזר לג'רמי להרגיש נפלא עם מה שהוא כן יכול לעשות. אנחנו יוצרים גיבורי IT.

"אנחנו רוצים שלג'רמי יהיה תבלין סודי שייתן לו כוח-על. משום שכאשר התוכנה שלנו תחסוך לו למעלה מ- 10 שעות של שיחות, זמן תיקונים והמתנה לחלקי חילוף, אנחנו יכולים לגרום לו להיראות כמו כוכב עליון בעיני הקולגות (וזה הרווח האישי שלו), ובה-בעת גם לייצר 25% שיפור באפקטיביות בעבודה – וזה הרווח של הארגון.

"השאלה עכשיו היא", אומר ג'ו, "איזה סוג של תוכן עלינו ליצור ולשים לג'רמי מול העיניים, במטרה לטעת בו את האמון הדרוש, לשכנע אותו להקדיש את הזמן הדרוש כדי לבנות את הטיעון העסקי הנדרש לרכישת המוצר שלנו, ולהלל את המוצר שלנו עד שיימצא התקציב הדרוש לרכישה".

חכם הטקסט מהכותב אותו
בסדנאות "תוכן בקלי קלות", זה המקום שבו אני מצטטת את הביטוי הערבי "חכם השביל מההולך בו". זאת, כדי לומר שגם הטקסט חכם יותר מהכותבים אותו, ושעל כן, אם לא נגדיר את דמותה של הלקוחה שלנו, אותה קוראת שאליה אנחנו מכוונים, יהיה לנו מאוד קשה למקד את התוכן לצרכים שלה – בין שמדובר בצורך על מנת לענות עליו היא יצאה מלכתחילה לחיפוש מידע ברחבי האינטרנט, ובין שמדובר במעמדה כמי שתזכה בקרדיט ובהערכה על הפתרון שיימצא.

כך או כך, כדי למצוא את הגביע הקדוש – אנחנו חייבים להתמקד בקוראת שלפנינו ולמקד כל מילה וכל משפט במאפיינים הייחודיים לה.

"הן מוצאות אותי ברשת והן מגיעות"
זה מה שאמרה לי השבוע לימור בנרון-לוי, מטפלת בנשים ברפלקסולוגיה פלוס שיטות נוספות. לימור השתתפה בסדנה שלי ובעקבותיה חוללה מהפך – גם בקליניקה, שהכפילה את נפח המטופלות, וגם בתוכן, שבעקבות הסדנה נערך מחדש כדי לדבר אל הלקוחה האידיאלית בגובה העיניים ובגוף שני. וכך אמרה לימור:

"… היום רציתי לדבר אתכם על הקליניקה שלי, שאחרי הסדנה עם עידית נעמן עברה מהפכה.

"עידית לימדה אותי איך לשווק באמצעות תוכן. לפני הסדנה הזאת היה לי הרבה תוכן באתר, שהיה לא כל כך שימושי ובלי נוכחות אינטרנטית. מה שלמדתי מעידית זה איך לדבר ללקוח האידיאלי. מה זאת אומרת? זאת המטופלת שאני חולמת שתגיע אליי לקליניקה. וזה נורא קל. פשוט לדמיין אותה ולדבר אליה בגובה העיניים. וזה עובד. הן מוצאות אותי ברשת.

"עידית גם לימדה אותי איך לשכפל את התוכן, ולהפיץ אותו בכל מיני דרכים בלי לפחד, לא מהטכני ולא מהטכנולוגיה… והן מגיעות.

"הקליניקה מלאה יותר ויש לי גם אנשים נאמנים לי ברשימת הדיוור, ומגיבים אליי, אנשים מגיעים בעקבות סרטונים ובכל מיני אמצעים מוצאים אותי ורוצים אותי, ואני עוזרת לאנשים… ותודה לעידית שעזרה לי…".

כדי להשלים את תיאור המקרה וההצלחה של לימור בנרון לוי, בחרתי לצרף לפוסט לאו דווקא את הסרטון שבו היא מתארת את הישגיה בעקבות הסדנה שלי, אלא דווקא את הסרטון שהכינה לאחר הסדנה, ובה היא מיישמת את עקרונות המסר השיווקי בצורה מרשימה ומדויקת. אני ממליצה לך לצפות בסרטון שאורכו בסך הכל שתיים וחצי דקות, ולשים לב במיוחד לסביבה הקשובה והאמפתית שלימור מייצרת עבור הלקוחה האידיאלית שלה, ואיך כל מה שהיא אומרת – נאמר כאשר הלקוחה, ולא היא, נמצאת במרכז המסר.

לצפייה בסרטון – יש להקליק על הקישור. צפייה מהנה ומועילה!

תוכן שיווקי עושה בשבילך את העבודה
זה עבד לקווין קוסטנר בסרט שדה החלומות (…אם תבנה את זה – הם יבואו…), זה עבד אצל לימור בנרון לוי, וזה יכול לעבוד גם בשבילך. כל מה שצריך הוא להבין מיהי הלקוחה האידיאלית שלך, להתכוונן אליה, לשים אותה במרכז התוכן שלך, ושלא כמו בתקשורת זוגית – להתמקד בה ולדבר אליה בגוף שני… והיא תגיע.

מה הדרך שלך לפנות אל הלקוחות שלך, כדי להעביר להם את המסר שהעסק שלך שם אותם במרכז? אני מזמינה אותך לשתף עוד טכניקות, רעיונות וסיפורי הצלחה מהניסיון שלך.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

אין תגובות עדיין

השאר תגובה