תוכן שיווקי: איך לתפוס טרמפ על החדשות כדי לשים את המותג שלך במרכז

בעלי עסקים המקדמים את העסק שלהם באמצעות תוכן שיווקי, מאותגרים מדי יום ביומו על ידי הצורך לייצר רעיונות תוכן חדשים, עדכניים ורלבנטיים. אתגר לא פשוט, שכבר זכה בכמה וכמה סקרים לתואר האתגר המוביל של עידן התוכן השיווקי. אחת הדרכים למצוא רעיונות טובים לתוכן מעניין ומושך תשומת לב, הוא לתפוס טרמפ על האקטואליה. רצוי על החדשות הכי חמות של היום. איך עושים את זה? זה הנושא בו עוסק המאמר שלפניך

לתפוס טרמפ על החדשות הלוהטות של היום
דייוויד מירמן סקוט, אשף היחצנות האינטרנטי, קורא לזה Newsjacking. הוא גם כתב על זה ספר. הטכניקה היא מאוד פשוטה ליישום ויעילה בתוצאותיה: לוקחים אייטם חדשותי לוהט, מחברים אותו למותג שלנו בדרך יצירתית, ו… זהו. יצרנו סוג של סינרגיה, שממקמת את המותג שלנו במקום הכי חם בסביבה, או אם תרצו, במקום שבו כל הקוראים שלנו נמצאים, עם עיניים פקוחות לרווחה.

זה לא חדש. זה חדש בשבילנו
עם יד על הלב. טרמפ חדשותי איננו איזה טריק חדש-דנדש ואין סיכוי שהוא ידיח את המצאת הגלגל מראש טבלת החדשנויות. אנשי יחסי ציבור עושים את זה כבר שנים רבות. למען האמת, זה בדיוק מה שהם עושים. גם עיתונאים עושים שימוש באג'נדה החדשותית, כדי לקחת אותה לסיפורי המשך או הרחבה. בשפה העיתונאית קוראים לזה "פולו-אפ". כל ישיבת מערכת בכל עיתון שמכבד את עצמו (מאלה שעדיין נמצאים בשטח), מתחילה עם שולחן עמוס בעיתוני היום, ובתכניות הטוק-שואו והאירוח הטלוויזיוניות הפכו את זה מכבר לאמנות.

כל בעל עסק הוא גם איש תקשורת
אז מה בכל זאת התחדש? החידוש האמיתי הוא שאנחנו, בעלי העסקים, איננו מומחי יח"צ וגם לא עיתונאים מבטן ומלידה. אבל בפעם הראשונה בהיסטוריה, יש לנו אפשרות לשחק על המגרש של הגדולים, בלי להרגיש נחיתות. האינטרנט מאפשר לכל אחת ואחד מאתנו להיות איש או אשת תקשורת, לפנות לקהל המטרה שלנו בצורה ישירה ונטולת מתווכים, ולשווק את המותג שלנו באותם כלים ובאותן שיטות ששימשו בעבר אך ורק את המקצוענים. למשל, לתפוס טרמפ על החדשות כדי למקם את המותג שלנו בעין הסערה התקשורתית.

ארבע סיבות טובות לטרמפ חדשותי
עדיין מהססים? לא בטוחים אם זה כדאי? לא משוכנעים ש"יש לכם את זה"? הנה ארבע סיבות מצוינות שיעזרו לכם לשבור את מחסום הנוחות:

  • מה שנמצא בכותרות – נמצא גם בפוקוס של מנועי החיפוש. ברגע שמתחברים לשם, מעיפים לשמיים גם את תוצאות החיפוש של התוכן השיווקי שלך
  • מה שנמצא בכותרות – נמצא במרכז העניין הציבורי של הקוראים שלך. התחברת לשם – הרווחת תשומת לב ועניין. מישהו כבר עשה בשבילך את הסיפתח
  • מה שנמצא בכותרות – הוא קצה זמין של חוט רעיונות, שלא צריך לגלגל אותו לבד. הוא שם. הוא במרכז העניינים והוא פנוי להובלה. רק לקחת אותו, לחבר אותו למותג שלך וללכת קדימה
  • מה שנמצא בכותרות – לא בהכרח מתחבר באופן אוטומטי לנישה שלך. ברור, לא? אבל היכולת שלך לייצר את החיבור מקרינה עליך חדשנות, פריצת דרך, הובלה ויצירתיות. וזה, בכל קנה מידה, מקום מצוין להימצא בו אם בחרת להשתמש בתוכן שיווקי לקידום העסק.

אז מה עם דוגמה אחת או שתיים? בבקשה.
כמה מודעות ספרתם השבוע שבהן כיכבו הבחירות? כולנו נקראנו לבחור או הכרזנו על בחירתנו. מותגי אופנה הזמינו אותנו לבחור בסייל שלהם. קניונים קראו לנו לבחור ביום בילוי תחת קורת הגג הממוסחרת שלהם. רבים מעמיתיי בפייסבוק בחרו בכלב או בחתול הביתי (גם אני…). למרות שאנחנו בוחרים כל רגע וכל יום, השבוע, בגלל ההקשר הפוליטי, קיבל המושג "בחירות" הרבה יותר תשומת לב, שסייעה ללא מעט בעלי עסקים למנף את יום הבוחר לרווחים בקופה.

מהצוק הפיסקלי לחסכון בעלויות הטיסה
חברת התעופה ספיריט, המוכרת טיסות מוזלות, מיישמת אסטרטגיה של תוכן שיווקי כדי לטפח ולרכוש לקוחות חדשים ולשמר לקוחות קיימים. אחת הטכניקות שבהן משתמשת החברה כדרך קבע היא טרמפ תקשורתי. כך למשל, בתקופה שבה הנושא המדובר ביותר בארה"ב היה הצוק הפיסקלי, יצאה החברה עם ניוזלטר ששורת הנושא שלו הייתה: "… ובכן… בעניין הצוק הפיסקלי שכולם מדברים עליו…" הכי לוהט. הכי מסקרן. הכי מזמין לפתוח.

תשאלו מה הקשר? בבקשה:
הניוזלטר עצמו הציע למדוורים חסכון של 50 דולר ברכישת כרטיס טיסה, וחתם במסר שאמר: כשזה מגיע לטיסות שלך, אנחנו בספיריט מגלים תמיד אחריות פיסקלית".

קצת מחשבה. קצת יצירתיות. והחדשות הכי חמות הופכות למנוף שיווקי אקטואלי ששם את המותג ממש מתחת לאלומת האור התקשורתית.

והנה לכם תרגיל מעניין למחשבה:
אני מניחה שלא אטעה בגדול אם אנחש כי בימים הקרובים יהיו יאיר לפיד ומפלגת "יש עתיד" בצנטרום של הפיילה החדשותית. לאן זה לוקח אתכם? איך, למשל, תוכלו לרתום את הסלוגן "יש עתיד" כדי למשוך את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים לערך המוסף של המותג שלכם? אל תתעצלו. קחו נייר ועט, או מחשב, והעלו את הדברים על הכתב. תנו לעצמכם להתפרע. תיהנו.

טרמפ חדשותי היא רק טכניקה אחת מתוך טכניקות רבות נוספות שאני מלמדת ומתרגלת בסדנת תוכן בקלי קלות. אם הפוסט הזה מדבר אליך – אין לי ספק שהסדנה הזאת היא בדיוק בשבילך. אני אהיה שם. מה איתך? להרשמה לסדנה שתיתן לך כלים יצירתיים לתוכן אפקטיבי – נא ללחוץ כאן.

עכשיו תורך: אני משתמשת בטכניקות של טרמפ תקשורתי כדי לייצר רעיונות אקטואליים לתוכן שיווקי ממקד עניין. מה הטכניקה שעוזרת לך לייצר זרם רעיונות שיטתי ורלבנטי לתוכן השיווקי שלך? איזה דוגמאות יש באפשרותך להוסיף על אלה שמניתי למעלה, ולהעשיר את כולנו בעוד רעיונות טובים? הבמה שלך.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

8 Comments

  1. אהבתי

    • חן חן ורד. לפני כמה דקות עשיתי לייק לדף של קייטרינג רג'ין, וראיתי שם דוגמה נהדר לטרמפ חדשותי. ממליצה לך וליתר הוקראים להיכנס לדף, לראות איך מחברים אקטואליה לקולינריה, וליהנות גם מהמתכונים המדהימים של רג'ין.

  2. היי עידית,
    אכן, טרמפ על כותרות השבוע בהחלט מספק לי כלים להכניס כתבה אחת לפחות כל שבוע. זה מדהים איך אפשר לחבר כל דבר לכל דבר…. ולהפוך כל כתבה שאני כותבת למשהו אקטואלי, גם אם זה "נסחף בזרם". תודה לך, תמר

    • תמר יקרה, תודה על התגובה המעשירה. למיטב זכרוני, השתתפת בסדנת "תוכן בקלי קלות" הראשונה, לפני למעלה משנה. האם תוכלי לחלוק את תובנותיך מהסדנה עם הקוראים? תודה!

  3. תודה על המאמר הממקד .
    גם אני מנצלת את כותרות השבוע לפוסטים כגון: למה חיית המחמד בוחרת בעלה ירוק? פוסט בנושא אכילת דשא על ידי כלבים וחתולים. או השבוע איך שומרים ומונעים שפעת כלבים וחתולים? בגלל התפרצות השפעת השבוע.

    • תודה לך ליאורה. יופי של רעיונות. אני בטוחה שהם תורמים לרווחתן של חיות המחמד שבעליהן קשורים אליכם!

  4. עידית, מאמר קצר ממוקד ואפקטיבי
    המון תודה
    נתת לי חומר למחשבה
    🙂 איילת

    • תודה, איילת. תמיד שמחה לתרום.

השאר תגובה