12 כללי אצבע שיגרמו לקוראים להתחבר לבלוג העסקי שלך בקלות

חלון הבלוג העסקי שלך פתוח לפניך על המסך, האצבעות בהיכון על המקלדת… האם חשבת לרגע, במה שונה הכתיבה לבלוג העסקי מכל צורה אחרת של כתיבת תוכן עסקי? ובכן… בגדול, המטרה הראשונה במעלה של הבלוג העסקי שלך היא לספק מידע שימושי ורלבנטי לקהל המטרה שלך. תוכן כזה, מאפשר לך להקים סביב הבלוג קהילת קוראים נאמנה, ולייצר מערכת יחסים מחייבת בינה לבין העסק שלך.
פשוט? האמת, לא יום לימודים ארוך. בסך כל נדרשת ממך תשומת לב לכמה פרטים קטנים, שעשויים לעשות את ההבדל הגדול בין בלוג מרדים לבלוג מרשים. מרבית הטיפים קשורים בטבורם לעולם התוכן של הבלוג, אבל לא רק. בתמונה הכללית, יש חשיבות גם לצורה ולמבנה של הטקסט. אז היום נתמקד יותר במבנה, ונראה איך אפשר להזניק את הבלוג העסקי שלך קדימה בעזרת קצת שיפוץ מבני, טיח, שפכטל וחשיבה מעצבת. נתחיל.

1. הכותרת שמוכרת…
הכותרת היא החלק החשוב ביותר בפושט שלך. ברוב המקרים, היא השער המפריד בין פוסט שיקראו אותו לבין פוסט שידלגו עליו באלגנטיות, פשוט מפני שהכותרת שלו לא הייתה מעניינת מספיק. מעבר להחלטה על סוג הכותרת (שאלה, הכרזה, גירוי, ציטוט וכד'), יש מחלוקת בין חכמי הדור, מה נכון יותר. לכתוב תחילה את הכותרת – ואז לבנות את המאמר בצורה שתממש את פוטנציאל הנושא שעליו היא מכריזה, או ללכת עם המאמר ועם מילות המפתח לאורך הדרך, עד סופו, ואז לתפור לתוכן את הכותרת המתאימה והמובנה ביותר. אז עם המחלוקת הזאת בראש, נתקדם הלאה ונראה לאן נגיע…

2. קורא יקר שלי…
תמיד טוב להתחיל בהצגת שאלה לקוראים. ההשאלה מכניסה אותם ישר למצב של קשר (כמו שאומרים: תן למישהו תשובה – הוא ימצא לך שלוש שאלות; תן למישהו שאלה – הוא ימצא לך שלוש תשובות) וקשב, ומאפשרת לך לזרום לתוך הנושא בצורה ממוקדת, בלי יותר מידי מעקפים מיותרים. שאלת שאלה בהתחלה? שווה גם לחתום את הבלוג בשאלה, ובדיוק מאותה סיבה. שאלה מושכת למענה. אם בעקבות השאלה בתחילת המאמר, נענו הקוראים בקשב, הרי ששאלה בסוף המאמר, מושכת אותם להגיב, להמשיך את הדיון, לרצות למצוא את הפתרון הנדרש, לספר על עצמם… ועוד ועוד – סיבות רבות וטובות לחשוב על שאלה שתניע את הקוראים לעוד מעורבות.

3. על כל שאלה – דוגמה…
שאלות זה דבר טוב, אבל סיפורים מהחיים שבאים להסביר מה בדיוק הבעיה – טובים יותר. בכלל, סיפורים הם דבר נפלא כשצריך לעניין קהל של מאזינים, ובניגוד לכתיבה עיונית יבשושית, קל מאוד לייצר אותם. כל מה שצריך זה… לספר סיפור. כאילו שהרגע פגשת חבר בכניסה למעלית, והחלטת לספר לו מה עבר עליך היום… בלי להשקיע בזה יותר מידי עריכה ותחכום. העיקר לזרום.

4. על כל שאלה – תשובה…
שאלת, הדגמת, עכשיו צריך לספק את התשובות. לעולם אין להציג בעיה שאין לך עליה פתרון. הבלוג שלך לא נועד להיות תיבת בעיות, אלא במה לפתרונות. אגב, אם יש יותר מפתרון אחד לבעיה המוצגת – מה טוב. המטרה אינה לספק פתרון בית ספר, אלא לעניין, להשכיל דעת ולשעשע את הקורא. ההחלטה בסופו של יום – תהיה שלו.

5. דרך שתי נקודות…
ואם כבר מצאת כמה פתרונות לבעיה שהצגת לקורא, אין טעם להשקיע זמן ומחשבה בארגון הטקסט על פי כללי התחביר המורכבים. לקורא לך אין אספירציות של מורה לחיבור. הוא רוצה מידע רלבנטי ושימושי. בוליטים יעשו את העבודה הכי טוב שבעולם, לא רק ברמת המידע, אלא לא פחות מכך ברמת העיצוב והסדר בעיניים.

6. זמן לבן…
חשוב לשמור על פסקאות קצרות. שניים שלושה משפטים והופ… עוברים לפסקה הבאה. למה? כדי להשאיר לעיניים מרווח פנוי על המסך בין פסקה לפסקה, ולהקל על הקורא ועל הקריאה.

7. תת כותרת שוברת…
אם הפוסט שלך מתארך מעבר ל 5-6 פסקאות, חשוב לשבור את רצף הטיפוגרפיה בתת כותרות בולטות. בכלל, הבלטת שורות עושה סדר בעיניים, מקפיצה את העיקר קדימה, מאפשרת להבין את המסר בסריקה מהירה, ומגבירה את הסיכוי שהקורא שלך, גם אם לא יקרא כל מילה, יגיע בשלום לסוף הפוסט, ואולי אפילו ישאיר תגובה נחמדה.

8. בולד איז ביוטיפול
גם אם לא מתאים לך לייצר תת כותרות, כדאי לך לשקול להדגיש פה ושם מילים וחלקי משפטים חשובים, ובדיוק מאותן סיבות (ע"ע סעיף 4). ומצד שני, יש להיזהר מהגזמות. כשהכל מודגש, או המון מודגש – שום דבר אינו מודגש.

9. אז מה הסיפור שלך…
אנשים אוהבים לשמוע סיפורים. אנשים אוהבים לקבל עצות ופתרונות לבעיות. אבל יותר מכל אנשים אוהבים לספר על עצמם. רוצה להפוך את הקוראים הנלהבים למגיבים סדרתיים? חשוב מאוד לשאול אותך מה הניסיון האישי או העסקי שלהם בכל מה שקשור לנושא הפוסט. האם גם אתם התנסיתם ב…. האם גם אצלכם…. האם גם הלקוחות שלכם… כל שאלה שבעולם, ובלבד שתגרום לקוראים לעצור, להיכנס לנעלי בית בחיוך של "אני חייב לספר…" ולהתחיל לכתוב איך זה אצלם. אם כך יעשו – שיחקת אותה בגדול!

10. ואם כבר מדברים…
נעלי בית זה טוב. אבל נעלי התעמלות – טובים שבעתיים. שאלת, עירבת, נתת לקוראים מקום להתבטא ולספר על עצמם ועל עולמם. למה לא להוסיף לזה שאלון קטן, חידון נושא פרסים, סקר רלבנטי. כל פעילות שעשויה לחזק את הקשר בין הבלוג שלך לבין הקוראים שלך – היא יוזמה נכונה, מועילה ומבורכת.

11. תן עוד מבט…
רגע לפני קו הגמר. כתבת כל מה שהיה לך לכתוב… עכשיו הגיע הרגע למחוק. מילים מיותרות. אמירות מהוססות. כל מה שלא צריך – פשוט, לא צריך. אצל הקבלן קוראים לזה בדק בית. אצלנו, נקרא לזה עריכה. קודם נוריד. אחר כך נראה איפה אפשר לקשר בין המאמר הנוכחי לבין מאמרים קודמים, ולהפוך משפטי מפתח ללינקים, שיאפשרו לקורא לקבל עוד מידע, להעמיק את הקשר אל התכנים שסיפקת לו בעבר (ואולי לא הספיק לקרוא, או אינו זוכר שקרא). ובסוף בסוף – נוסיף תמונה. שתהיה מעניינת, מושכת עין ובעיקר, שובה לב. שתהיה אטרקציה בפני עצמה.

12. אז מה אומרת הכותרת…
בין אם קבעת את הכותרת בתחילת הכתיבה, ובין אם החלטת להשאיר את כתיבת הכותרת לסופה, כדאי לחזור בחזרה ולהעמיד את הכותרת במבחן התוצאה. האם היא משקפת את התוכן של המאמר? האם היא מושכת לקרוא את המאמר? האם היא מדברת רק אל הקוראים, או גם אל גוגל? האם היא מפתה, מסקרנת, מעניינת… מבדרת…

מאמר טוב אמור להיות חבר טוב: מחנך, מבדר ומרתק. לחנך בעזרת מידע שימושי ורלבנטי, לבדר על ידי סיפורים מעניינים ומשעשעים, ולרתק על ידי הצגת שאלות מתאימות, שיובילו את הקוראים להתחבר אל העניין, אל המאמר ואליך.

מה דעתך? האם יש לך טיפים נוספים שיוכלו להעשיר את עולמם של הקוראים ולסייע להם למצוא בבלוג העסקי חבר נאמן?

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

אין תגובות עדיין

השאר תגובה