10 טיפים לבלוגרים מתחילים

תחילתה של כתיבת בלוג דומה לצלילה במעמקי האוקיינוס. כולם מספרים על כל הדברים הנפלאים שנמצאים שם, אבל רגע לפני הקפיצה למים לא ממש ברור לך מה הולך לקרות בדרך… אז רגע לפני הקפיצה הגדולה, ברצוני לצייד אותך בכמה טיפים של עידוד, תמיכה, הדרכה וחיזוק. מניסיוני, כל אחד מהטיפים הללו יתגלה כנחוץ וכמועיל ביותר, בדרכך לגלות את מסתורי המעמקים של הקשר החדש שזה עתה יצרת עם הבלוגוספירה, ולקצור את הפירות הרבים והטובים של שיתוף הידע שלך עם הכלל.

טיפ 1 – התוכן הוא המלך
הדבר החשוב ביותר בבלוג שלך הוא איכות התוכן שלך. תוכן רלבנטי ואיכותי יזרים לאתר לינקים חוזרים (לשמחתם של מנועי החיפוש ולשמחך הרבה), וייצור לך קהל אוהדים נאמן ונלהב. מילה אחת חשובה לגבי תוכן. לעולם אין לחכות רגל על רגל למוזה שתגיע, כדי לכתוב. מוזות, כמו כל הדברים הטובים בחיים, באות רק למי שמזמין אותן לבוא, ואין דרך יעילה יותר לזמן את המוזה, מאשר… לכתוב. הנה כמה ציטוטים להשראה:

אני כותב כאשר יש לי השראה, ואני דואג לכך שתהיה לי השראה בכל בוקר בשעה תשע –  פטר דה פריס

כאשר ההשראה לא באה אליי, אני יוצא לפגוש אותה בחצי הדרך – זיגמונד פרויד

גאונות היא אחוז אחד השראה ותשעים ותשעה אחוזי של עבודה קשה – תומס אלווה אדיסון

טיפ 2 – הסוד הוא בקשר
אל לך להסתפק בהעלאת פוסטים (מאמרים בשפת הבלוג וספירה) ושליחתם לאוויר העולם סתם ככה… חשוב לפתח את הקשר עם הקוראים. לעודד שיתוף ותגובות  12 כללי אצבע שיגרמו לקוראים להתחבר לבלוג העסקי שלך בקלות  להגיב לתגובות ולטפח שיחה דו כיוונית

טיפ 3 – יש חיים מחוץ לרשת
להיות חלק מהבלוגוספירה זה אקט מאוד חשוב לקידום העסק שלך, אין ספק, אבל יש חיים גם מחוץ לאינטרנט, והם לא פחות חשובים לשגשוג העסק שלך. פגישות אישיות, נטוורקינג, השתתפות בכנסים וסמינרים (ולא רק סמינרשת). ללחוץ ידיים, להישיר מבט, להחליף כרטיסי ביקור… גדולי המשווקים בעולם מטפחים את קשרי הלקוחות שלהם באמצעות מוצרים פיזיים ושימוש בדואר הרגיל והטוב. כל קשר הוא קשר, וכבלוגרים מתחילים – חשוב לקחת את הקשר הזה גם אל העולם באמיתי.

טיפ 4 – מרבה ערוצים מרבה חשיפה
כל ערוץ תקשורת מגדיל את האפשרות שלך ליצור קשר עם בעלי עניין נוספים במה שיש לך להציע, להגיד או למכור. כדאי מאוד להשתמש בתוכן מבוסס וידיאו, אודיו ותמונות, ולא רק במילים כתובות ובנוכחות אישית.

טיפ 5 – קונסיסטנטיות היא שם המשחק
מרגע שלקחת על עצמך ליצור קשר מתמשך עם ציבור של קוראים שמחכים למוצא פיך, לקחת על עצמך מחויבות לשמר ולטפח את הקשר הזה על בסיס קבוע ועקבי. הקוראים שלך יפתחו ציפיות לקרוא מה שיש לך לומר אחת ל… ככל שהתדירות תוגדר על ידך. מצד אחד, חשוב שהתדירות הזאת תהיה הגיונית (בסופו של יום, יש לך גם עסק לנהל וחיים לחיות). מצד שני, הסטטיסטיקות מראות, שכדי לפתח קשר עם הקוראים – חשוב לעדכן את הבלוג פעמיים-שלוש בשבוע. מה שנותר לך לעשות הוא למצוא את שביל הזהב (ע"ע מדריך בזק למיחזור תוכן) , ולהיות במקום ובזמן שקוראיך ממתינים לך

טיפ 6 – לתת את הנשמה ואת הלב
גם בלוג עסקי צריך פנים ואישיות משל עצמו. חשוב לשים את עצמך בפנים. את הקול הייחודי, את המחשבה האישית, את האמירה המיוחדת. אפשר ומומלץ לוותר על הכרזות שנויות במחלוקת, אבל אפשר ורצוי להביע עמדה בנושאים רלבנטיים וגם להסביר את עמדתך. מהר מאוד יתברר לך שהבלוג שלך הוא השופר הכי אפקטיבי שלך.

טיפ 7 – המותג שלך הוא אתה
המותג שלך הוא הנכס מס' אחת של הבלוג שלך. כדאי מאוד לסנכרן בין התוכן לבין ערכי המותג, ובשום אופן לא להתפתות לאמירות שאינן עולות בקנה אחד עם המסרים של העסק והמותג.

טיפ 8 – למי מדברת הכותרת
שום ערכת טיפים בענייני בלוג לא תהיה שלמה ללא התייחסות לעניין הכותרת. הכותרת שלך היא לא רק השורה הראשונה שקוראים הקוראים, ועל פיה מקבלים את ההחלטה אם להפוך לקוראים פעילים או להחזיר את המנדט ולעבור הלאה… זוהי גם השורה הראשונה שקוראים העכבישים הסורקים של גוגל. חשוב להקפיד על כותרת מסוג H1 (בעכבישית: הכי-חשוב!) ועל שימוש במילות המפתח הרלבנטיות לנושא שבו עוסק הפוסט.

טיפ 9 – דברים טובים כדאי למחזר
כתבת פוסט וקטפת צרור תגובות מרענן ומרגש? סימן שכיוונת היטב לליבם ולעולמם של קוראיך. כדאי לנצל את המומנטום ולהעלות פוסט נוסף, באותו נושא, מזווית אחרת. הטעות הכי גדולה של כותבים היא שעליהם לחדש לקוראים כל הזמן עם רעיונות שונים ומבריקים. הקשבה לקוראים תגלה לך את הסוד המקצועי החשוב מכולם: בכל תחום, יש כמה נושאי עוגן, שהקוראים שלך מתעניינים בהם יותר, ורוצים לדעת עליהם עוד ועוד ועוד… ועוד. מילת המפתח היא מיחזור תוכן, ואני מזמינה אותך להוריד מדריך בזק למיחזור תוכן – במתנה.

טיפ 10 – גם את רומא לא בנו ביום אחד
כתיבת בלוג, כל בלוג, זקוקה לזמן הבשלה, צמיחה ופריחה. שום דבר לא קורה בין-לילה. אני ממליצה לך לחפש בספריות הווידיאו את הסרט "ג'ולי-ג'וליה", שמספר על בלוגרית חובבת בישול, שהחליטה לכתוב בלוג ולתעד בו את ספר הבישול הצרפתי המיתולוגי של ג'וליה צ'יילד. הסרט מקסים בפני עצמו (עם מריל סטריפ, איך לא…). לענייננו, הסרט מספר גם על תהליך החשיפה של כותבת הבלוג לעולם. ואני חייבת להגיד שזה לא קרה ביומיים-שלושה… אבל זה קרה בגדול! (יותר מזה אני לא מגלה. בהחלט סרט שווה צפייה!)

זהו. עם עשרת הטיפים האלה בהחלט אפשר להתחיל במלאכת הכתיבה, והנה עוד ציטוט נפלא לדרך:

כשיוצאים, מגיעים למקומות נפלאים – ד"ר סוס.

אשמח לשמוע האם נעזרת בטיפים, והאם יש תחומים נוספים שבהם אוכל להיות לך לתועלת?

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

אין תגובות עדיין

השאר תגובה