תוכן שיווקי: 5 המחסומים שבגללם הלקוחות לא מוצאים אותך (ואיך לפרוץ את המחסומים וסוף סוף להצליח)

כמה מאמרים העלית לרשת בחודש האחרון? וברבעון שאוטוטו מסתיים? לא היה לך זמן? רצית… אבל נתקעת באמצע? היו לך דברים דחופים אחרים להספיק? ממש חבל. כי תוכן שיווקי הוא כבר מזמן לא אופציה, אלא מרכיב חיוני מוביל בדרך להשגת שלוש המטרות הכי חשובות לעסק שלך: תנועה אפקטיבית לאתר או לבלוג שלך, לידים איכותיים, והזדמנויות מכירה אטרקטיביות שמייצרות הכנסות ורווחיות בקופה.

מעט מאוד בעלי עסקים עוד לא הבינו שהתוכן הוא המלך, או במילים אחרות, שכתיבת תוכן שיווקי הוא האמצעי היעיל ביותר, הזול ביותר והזמין ביותר כדי למשוך לעסק לקוחות שמחפשים בדיוק אותם ואת מה שיש להם למכור.

אז למה לא כולם כותבים מאמרים ומנצלים את אוצרות הידע שתקועים להם בראש כדי להביא את הלקוחות האלה? אהה, זה בדיוק המקום שבו בעלי עסקים רבים (וגם בעלות עסק לא מעטות) מגלגלים מבט לשמיים. "שאני אכתוב? למה, מי מת…" הם אומרים לי ולנגד עיניי מתחילים לבנות ערימה מרשימה ומרתיעה של מחסומים:

מחסום מס' 1: למה בעצם שאני אכתוב (או בתצורתו העממית: "ירצו – יאכלו")

יש עדיין בעלי עסקים שחושבים שאם הם יהיו טובים או זולים או זמינים 24/7 – הלקוחות שלהם יהיו נאמנים להם באש ובמים וילכו אחריהם בכל מצב… תתעוררו. העולם השתנה והלקוחות כבר לא אוכלים מהיד שלכם.

ברוכים הבאים לעידן החברתי, שבו כולנו הפכנו להיות אנשי תקשורת שנדרשים למנף את הידע המקצועי שלנו לתוכן שיווקי שבונה קשר עם הלקוחות. התוכן הזה, ולא שום דבר אחר, הוא זה שנותן להם את הסיבות הטובות להישאר בסביבה ולחפש את מה שיש לנו להציע. התוכן הזה מספק עצות, מחלק טיפים, פותר בעיות, מדגים תהליכים ומביא דוגמאות. בעבר הרחוק זה היה התפקיד של תקשורת ההמונים. היום, זה התפקיד שלנו – בעלי העסקים.

זה הכלי השיווקי המוביל שלנו, או כמו שאמר סת' גודין, גורו השיווק המוביל בעולם: "שיווק בתוכן הוא השיווק היחידי שעדיין עובד". אם לא נכתוב – הם לא יבואו. הם ילכו למי שכן כותב. אז למה בעצם לכתוב? כי זה מה שיביא לך לקוחות. פשוט מאוד.

מחסום מס' 2: אבל אני לא יודע לכתוב (או בתצורתו העממית: "כשהמורה לחיבור הייתה נכנסת – אני הייתי יוצא")

אני מאוד אוהבת את הבריקדה הזאת, כי יש לי טיעון נהדר להציב מולה: מי שיודע לדבר – יודע לכתוב. פשוט וקל. אני אסביר.

תוכן למטרות שיווק הוא לא מסמך ספרותי שנבחן באיכויות המטפוריות שלו וגם לא בתחביר מורכב ורב שכבתי. ההיפך הוא הנכון: תוכן שיווקי אינטרנטי הוא אמצעי. זהו בסך הכל כלי שמאפשר לנו לפנות אל הקוראים דרך האתר, לשוחח איתם מבלי להיות לידם, ולשכנע אותם שמה שהם ימצאו אצלנו – זה הדבר שיפתור להם בדיוק את הבעיה המטרידה אותם.

זה לא צריך להיות "כתיבה" גבוהה (שלא לומר מתנשאת). זה צריך, ממש חייב, להיות שיחה  שמעלים אותה על הכתב מטעמים לוגיסטיים, כדי לגשר על המרחק. וזאת ממש, אבל ממש, לא בעיה.

איך עושים את זה נכון? אה, זה המקום שבו נכנסים לתמונה עשרת כללי הכתיבה האינטרנטית, שבעזרתם כל אחד יכול ללמוד לכתוב תוכן שיווקי בלי בעיות. כל מה שצריך, זה להכיר את הכללים והמילים מתארגנות כמעט מעצמן.

מחסום מס' 3: אין לי על מה לכתוב (או בתצורתו העממית: "פתאום נשבר העיפרון וזהו סוף הזיכרון")

גם את המחסום הזה אני מאוד אוהבת, כי  ברגע שהוא עולה – אני ישר שולפת מינימום 15 טכניקות סופר אפקטיביות שהופכות כל כותב למכונת רעיונות משומנת, וזוהי רק ההתחלה…

מה למשל? תקצר היריעה מכדי לפרט כאן ועכשיו את כל הטכניקות הנפלאות, שבזכותן לעולם-לעולם-לעולם לא יהיה עליך לבהות שוב במסך המחשב הריק מבלי לדעת מה ברצונך לכתוב.

אבל אני אתן לך טיפ חשוב ומעורר מחשבה: חשבת פעם מה הלקוחות שלך מחפשים אצלך? למה הם באים? מה הם צריכים? הסיפורים של אלה שכבר הגיעו ומצאו אצלך את מה שחיפשו – הם בדיוק הסיפורים שיביאו את הלקוחות הבאים, והם שם, מתרחשים אצלך בעסק יום יום ושעה שעה. כל מה שעליך לעשות הוא להעלות אותם על הכתב בצורה שיווקית ועל פי תכנון אסטרטגי, שישרת את היעדים העסקיים שלך.

מחסום מס' 4: אבל אני לא יודע לכתוב בצורה שיווקית (או בתצורתו העממית: "מה שלא נכנס מהראש – נכנס מהרגליים")

אני מסכימה. כתיבת מסר שיווקי היא באמת מיומנות שאיננה נלמדת בבית הספר, והיא זרה או לפחות חדשה למרבית בעלי העסקים. אז מה? לפרק ולהרכיב אמ- 16 למדת? נהיגה למדת? אז יש לי חדשות בשבילך: כתיבה שיווקית זה לא מדע טילים. יש בסך הכל 5 אכסיומות ו-3 שאלות יסוד שחייבים להכיר, להבין ולהטמיע. כל השאר – זה תרגול, התנסות וחתירה למצוינות.

הקופירייטר האמריקני האגדתי קלוד הופקינס נהג לספר על ניסיונותיו למצוא את הכותרת האולטימטיבית, שתביא מקסימום היענות ולקוחות. בספרו "Scientific Advertising" הוא מספר על 2,000 ניסיונות ושינויים שערך לכותרת אחת, עד שהרגיש שהיא מביאה ללקוח את התוצאה הרצויה.

אז מה עליך לעשות כדי להכיר את רזי הכתיבה השיווקית ולהתחיל להתגלח על הזקן של המילים? לא הרבה. למצוא מורה טובה, ללמוד את הכללים והעקרונות, לתרגל עם פידבק צמוד ולהשתפר תוך כדי תנועה. ככל שכותבים יותר – כותבים טוב יותר, נכון יותר ויעיל יותר (ואני ממש לא מתכוונת לכתיבה שיווקית מכירתית, מהסוג שמייצר אנטגוניזם ושאט נפש אצל אנשים רבים, אלא לתוכן שימושי, מועיל ובעל ערך, שעושה שימוש בטכניקות של כתיבה שיווקית במינון מבוקר ובתחכום לא מבוטל).

מחסום מס' 5: וזה לוקח לי המון זמן (או בתצורתו העממית: "תעזבי אותי באימ'שלך. יש לי עסק לנהל")

את המחסום הזה אני אוהבת הכי מכולם. זמן הוא משאב במחסור תמידי ובלתי הפיך וכתיבת תוכן שיווקי בצורה לא מתוכננת ושיטתית, עלולה להשתלט על מרחב הזמן שלך, לשעבד אותו לצרכיה, ואפילו אין כל ערובה לכך שבאמת יניב את התוצאות העסקיות הרצויות.

נשמע מוכר? מוכר ולא חביב. אני בטוחה שזה גם אחד המחסומים העיקריים שמרתיעים אותך מלגשת אל המקלדת ולייצר את התוכן השיווקי שיביא לך לקוחות:

  • מצד אחד, תוכן הוא משימה-משימה, וכדי שיהיה בעל ערך, בר-שיתוף ומקדם שיווק אפקטיבי – הוא לא יכול להיכתב "על הדרך".
  • ומצד שני, אם רצים קדימה כדי להספיק להעביר את התכנים הדרושים למומנטום השיווק – הסיכוי שהתוכן הזה יהיה ברמה הנדרשת וישרת את היעדים השיווקיים הרלבנטיים… איך לומר… שואף לאפס…

ומה יש לי להגיד על זה? אני לא אומרת, אלא מציידת את הלקוחות שלי בתבניות מאמרים מובנות, שעושות בשבילם את כל עבודת ההכנה ומפנות את זמנם להשקעת האנרגיה המועילה באמת.

אבל בתבניות אין די. מרבית האנשים לא יעשו עם התבניות האלה דבר, ללא הכוונה מעשית ממוקדת, יד ביד וצעד-אחר-צעד, שתיתן להם את האומץ לצאת לדרך, את הידע להתמודד עם הכתיבה בפועל, ואת הפידבק שימנע מהם לתעות באפלה.

אז איך עושים את כל זה (ומנפצים את כל החסמים אחד לאחד)?

תכל'ס, העסק שלך אינו הכתיבה…אבל העסק שלך גם אינו יכול להתפתח ולצמוח בלעדיה… לא היום. לא בעידן השיווק החברתי. לא כאשר למעלה מ-90% מההחלטות הצרכניות מתחילות בכניסה למנוע חיפוש, ורק תוכן שיווקי מדויק, מבוסס מילות חיפוש ועם הפנים ללקוחות יביא אותך לדפי התוצאות הרלבנטיים.

מעבר לחמשת המחסומים נמצאת המטרה האמיתית שלך:

  • לייצר תוכן שיווקי מונחה מטרות, שמדבר אל הלקוחות בשפה שהם מבינים ובנושאים שמעניינים אותם
  • לעשות את זה שוב ושוב ושוב, בלי לשעמם ובלי להיתקע, במקסימום יעילות ובמינימום השקעת זמן ואנרגיה.

רק פתרון כולל, שייתן לך תמיכה בזמן אמת, יאפשר לך להתלבט בקול רם בדילמות השיווקיות של העסק שלך, יקנה לך את הכלים לכתיבה איכותית וממוקדת לקוח, ויכיר לך את קיצורי הדרך, הטריקים והפתרונות בהם משתמשים כל כותבי התוכן השיווקי הגדולים בעולם… רק פתרון כזה יאפשר לך להסיר סוף סוף את המחסומים מהדרך, ולכתוב את דרכו של העסק שלך להצלחה, באמת.

במיוחד בשביל בעלי עסקים כמוך פיתחתי את סמינר "תוכן שיווקי בקלי קלות". לקבלת כל הפרטים על הסמינר – נא ללחוץ על הקישור.

עד כאן אני. חלקתי איתך את התובנות שאספתי לאורך שנות עבודתי על המחסומים שמונעים מבעלי עסקים לכתוב תוכן שיווקי, ומוותרים על כל היתרונות העסקיים של כתיבת תוכן. ומה איתך? האם גם לך יש מחסומים שעוצרים את הכתיבה, או אולי מצאת על הדרך פתרונות שברצונך לחלוק אתי ועם הקוראים? קדימה, הבמה כולה שלך!

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

11 Comments

  1. כ"כ נכון ! אשמח ליצירת קשר .

    • הי חלי, תודה. כבר יוצרת קשר מאחורי הקלעים. חג שמח!

    • תודה, יאיר. כמלווה עסקי אתה בוודאי מכיר את הקו הדק שבין "צריך" ל"רוצה". זה בדיוק הקו שעליו יושב המאמר,
      ואין כמו תוכן שיווקי כדי לבצע את ההמרה, ולשכנע את הקורא לנקוט בפעולה ולעבור מ"צריך" ל"רוצה".

  2. אין כמו מילים לבנות קשר, להעביר מסר ו אין טובה ממך בחיבור, בהבנה, בלווי, בנגיעה בלקוח.
    מחסומים ? – לא בבית ספרך. רק איתך ! חג שמח 🙂

    • תודה יקירתי. מילים טובות שיוצאות מהלב – תמיד מגיעות אל הלב… וזה הרי כל הסוד של מלאכת השיווק, לא?

  3. אכן התוכן הוא המלך החדש של קידום אתרים אורגני בגוגל. כמקדם אתרים אני יודע שתוכן עם ערך לגולש ערכו לקידום האתר הולך ועולה , מעבר לכך שדינמיקה של העלאת תוכן בתדירות מעודדת את מנועי החיפוש לסרוק את האתר שלכם. תמיד נהנה מהמאמרים שלך ושמח לשתפם ברשתות החברתיות …

    • תודה, דני. תמיד שמחה לפגוש מקדמי אתרים מעודכנים ופקוחי עיניים, שכבר לא שבויים בקונספט הישן של תוכן-בלה-בלה-למנועי-חיפוש, ומבינים שגוגל העכשווית רוצה תוכן רלבנטי, בעל ערך ובונה קשר, שמקודם על בסיס מדד התגובה והשיתוף. אז… תודה על השיתוף. 🙂

      • כמה נכון , תוכן שמעודד הנעה לפעולה ולשיתוף אכן גורם רב חשיבות בקידום אתרים ובקידום ברשתות חברתיות במיוחד אם משולבים בו מילות מפתח אטרקטיביות שנבחרו בעקבות ביצוע של מחקר מילות מפתח יעיל …

        • מסכימה לגמרי, דני. לצערי, אני פוגשת כל כך הרבה בעלי עסקים שמשקיעים סכומי עתק בבניית אתרים – ללא בדיקה של מילות מפתח, ללא תכנון אסטרטגי וללא תוכן שיווקי מדויק שיעשה עבורם את העבודה… ואז הם נשארים עם פיל לבן ויקר.

השאר תגובה