תוכן שיווקי: 11 סיבות אטרקטיביות להכניס לשיווק שלך תוכן (ואיך לעשות את זה חכם, פשוט אך אפקטיבי)

סליחה, יש לי שלוש שאלות לשאול אותך: האם קיבלת לאחרונה החלטת קנייה כלשהי אך ורק על סמך מודעת פרסום בעיתון? האם הקשבת לאחרונה לשיחת טלמרקטינג טלפונית ורכשת את המוצר המוצע? האם התעמקת בפליירים שמציפים את תיבת הדואר שלך ויצרת קשר עם המפרסמים? אם ענית בשלילה על אחת או יותר משלוש השאלות, אינך לבד. השיווק המסורתי מת ויחד אתו הולך ונכחד מהעולם גם הצרכן המסורתי, שניזון ממנו, רקד לחלילו ואכל מידיו… השיווק החדש הוא השיווק בתוכן, והוא כבר מזמן לא סטוץ מזדמן, אלא הדרך היחידה של העסק שלך להגיע אל הצרכן החדש, לרכוש את אמונו, ולהפוך אותו מקורא לקונה ומלקוח למעריץ נלהב. על 11 הסיבות האטרקטיביות שבגינן כדאי גם לך להתחיל לייצר תוכן שיווקי מדויק, מובנה ומותאם למנועי חיפוש – במאמר שלפניך.

הזמנים השתנו. היום, כל עסק חייב להתייחס לעצמו כאילו הוא תחנת טלוויזיה או מגזין עיתונאי, וככל שנקדים ונסגל לעצמנו את התובנה הזאת ונבנה לעסק שלנו תכנית אסטרטגית לשיווק בתוכן, כך נוכל להשתמש בתוכן כדי לייצר תוצאות עסקיות משמעותיות – מהר יותר, יעיל יותר ונכון יותר.

תוכן שיווקי. זה כל השיפור
בנסיבות אלה, השאלה היחידה באמת שעליך לשאול את עצמך היא, "האם אני כבר חלק ממהפכת התוכן השיווקי". כי אם עדיין אינך שם – העסק שלך מפספס לקוחות, משאיר כסף על השולחן ומחמיץ את ההזדמנות השיווקית הכי זמינה וכדאית בשוק: תוכן.

מה שהיה בעבר נחלתה הבלעדית של תקשורת ההמונים לסוגיה, הפך בשנים האחרונות להיות חלק בלתי נפרד מההתנהלות העסקית של כל עסק… או לפחות של אותם עסקים שקראו נכון את המפה, למדו את הכללים ליצירת תוכן שיווקי מדויק ומובנה, ורתמו את התוכן לטובת העסק.

למה? למה כדאי לבעלי עסקים ולחברות קטנות כגדולות להעמיס על עצמן לכאורה מחויבות מתמשכת של יצירת תוכן שיווקי? מה הסיבה לכך שבעוד תקשורת ההמונים דועכת וענף הפרסום המסורתי רושם הפסדים כבדים, התקשורת העסקית זוכה לפריחה חסרת תקדים (וזה יכול להיות גם הסיפור של העסק שלך…)

התשובה הרבה יותר פשוטה מכל ההשערות המלומדות וההצהרות הבומבסטיות של חכמי הענפים שהזכרתי. למה? מפני שתוכן מדויק ומותאם למנועי חיפוש הוא הכלי השיווקי הכי יעיל שבנמצא. והנה גם 11 הוכחות חותכות שמאששות ומחזקות את היעילות של התוכן השיווקי:

1. שיווק בתוכן פוגש את הצרכן במקום היחידי שבו הוא מוכן להקשיב.
הצרכן החדש כבר לא מחכה לנו, המשווקים, כדי שנגדיר עבורו את ה"טוב", ה"כדאי" וה"מתאים". הוא מחובר בטבורו למידע אינסופי באינטרנט, והוא מחפש את הפתרונות הדרושים לו, בעצמו. 

כשלקוח פוטנציאלי נעזר בגוגל כדי למצוא פתרון לצורך נתון – מה יגרום לו למצוא את הפתרון שלך? תוכן מדויק, מובנה היטב ומותאם למנועי חיפוש.

2.  שיווק בתוכן מאפשר לך חשיפה ישירה לקהל רחב, ללא מתווכים בדרך.
השיווק המסורתי נשען רובו ככולו על מקצועות מתווכים: פרסומאים, יחצ"נים, לוביסטים, עיתונאים ועורכים. בחלקם כנגד תשלום כבד ביותר, ואחרים – בכפוף לשיקולי כתיבה ועריכה, שלא תמיד עלו בקנה אחד עם המטרות העסקיות שלך, דברים הוצאו מהקשרם, כותרות נופחו כדי למלא את כיסי העיתון (ולא את כיסיך-שלך) ומסעות פרסום ראוותניים יצאו מכל פרופורציה תקציבית ועניינית, כדי לתחזק אגו נפוח או פנטזיות יצירתיות.

כשהלקוח הפוטנציאלי מתחיל לצמצם את האופציות הנתונות בפניו, ורוצה להשוות בין שני נותני שירות או ספקי מוצר, בדגש על הפתרונות הדרושים לו – מה יגרום לו להבין את היתרונות שלך על פני המתחרים? תוכן מדויק, מובנה היטב ומותאם למנועי חיפוש.

3. שיווק בתוכן ממקסם את השימוש בכלים אינטרנטיים חינמיים וזמינים לכל.
השיווק המסורתי נשען רובו ככולו על אפיקי חשיפה בתשלום. מודעות, תשדירים, פליירים וסרטוני פרסומת – עולים כסף. הרבה כסף. המון כסף. אבל עד שפרץ לחיינו האינטרנט as we know it – לא היו לנו, המשווקים, יותר מדי ברירות. בעידן השיווק העכשווי, כשברצונך להגיע לקהל המטרה שלך, להעביר לו מסרים ולרכוש את ליבו, אמונו וכיסו – כבר אין צורך לזרוק תקציבי עתק על אמצעי פרסום מיושנים (שממילא כבר לא עושים את העבודה…).

האינטרנט מעמיד לרשותך עשרות פלטפורמות שיווקיות זמינות, חינמיות ויעילות הרבה יותר. כל מה שדרוש לך כדי לנצל את הפלטפורמות הללו לטובת העסק שלך הוא תוכן מדויק, מובנה היטב ומותאם למנועי חיפוש.

4. שיווק בתוכן מתאים לכל אחד ואחד מהשלבים במחזור החיים של הלקוח שלך.
החל מהשלב הראשוני של חיפוש פתרונות ומיקוד הצורך, דרך השלב השני של צמצום האופציות ומדרוג ההעדפות, אל ההתוודעות ליתרונות הנפלאים והייחודיים של העסק שלך, ולאחר הרכישה הראשונית, אל רכישות נוספות, יקרות יותר וגדולות יותר…

מה יהפוך את הצרכן שלך מלקוח מן השורה לממליץ נלהב? תוכן מדויק, מובנה היטב ומותאם למנועי חיפוש.

5.   שיווק בתוכן מייצר נוכחות נטולת תפוגה וחיי מדף אינסופיים
תוכן שיווקי לא מתיישן לעולם. בניגוד למרבית צורות הפרסום והשיווק המסורתיות, תוכן שיווקי ממשיך להניב תשואות נאות לאורך זמן, שלא לומר אינסופיות. מרגע שהעלית את התוכן הנכון לאוויר – הוא יתחיל לעבוד בשבילך 24/7/365.

מה עליך לעשות כדי לייצר תנועה (גם דרך מנוע החיפוש וגם בחיבורים אל ומהמדיה החברתית), לנטרל התנגדויות מכירה וחסמים – יום אחר יום וחודש אחר חודש, ולהזרים אליך עוד ועוד לקוחות, גם ללא מגע יד נוסף? תוכן מדויק, מובנה היטב ומותאם למנועי חיפוש.

6. שיווק בתוכן המתבסס על תוכן רלבנטי ללקוחות ספציפיים מייצר ניראות אופטימלית במנועי חיפוש
מנועי חיפוש הם עכבישים עצומים ונטולי סנטימנטים. כשגוגל מאחזרת מידע ממאגרי המידע העצומים שלה, היא לא באמת חושבת עליך, אלא על עצמה. מאוד חשוב לה לאחזר תוכן איכותי, בעל ערך, שעונה על שאילתת החיפוש בצורה הטובה ביותר. תוכן כזה, שיוביל את הקורא לסמן לייק, להגיב ולשתף – הוא תוכן שימצא את עצמו מהר מאוד בראש תוצאות החיפוש, בעיקר משום שהוא עוזר לגוגל לתחזק את המוניטין שלה כמנוע חיפוש יעיל ומדויק.

מה יגרום לגוגל להעדיף את התוכן שלך ולמקם אותו במיקומים מועדפים בתוצאות החיפוש? תוכן מדויק, מובנה היטב ומותאם למנועי חיפוש.

7. שיווק בתוכן מייצר לינקים חוזרים איכותיים המשפרים את דירוג האתר
לא קלים הם חייהם של מנועי החיפוש… כל כך הרבה מידע, כל כך הרבה אתרים… ועכשיו לך תדע מי זהב ומי זבל… אחד הכלים היעילים ביותר לאותת למנוע החיפוש שהאתר שלך הוא אתר איכותי בעל מוניטין מעולה, הם הקישורים החוזרים, ורצוי מאתרים ברי סמכא, מובילים בתחומם ורלבנטיים לתחום הפעילות שלך.

מה ייצר עבורך לינקים חוזרים איכותיים, מותאמים ליעדים העסקיים האסטרטגיים שלך בזמן הנכון ובמינון הנכון – בין על ידי שיתופי פעולה, כתיבת מאמרי אורח או הנעה לשיתוף? תוכן מדויק, מובנה היטב ומותאם למנועי חיפוש.

8.  שיווק בתוכן הופך את הידע המקצועי שלך למנוף שיווקי אפקטיבי במיוחד
הידע המקצועי שלך הוא הבסיס לפעילות העסקית שלך. זה מה שמושך אליך לקוחות, זה מה שגורם להם להישאר. זה מה שהופך אותם למעריצים נלהבים. אבל… אם לא תספר – זה ייגמר, או כמו שנהגו לומר בעבר: עשית ולא סיפרת – כאילו לא עשית.

מה יוציא את הידע המקצועי המעולה ורב הניסיון שלך, מהסביבה העסקית הסגורה והמצומצמת אל אוויר העולם הרחב, מה ייצר עבורך חשיפה עצומה למעגלים הולכים וגדלים של לקוחות פוטנציאליים שמחפשים בנרות בדיוק את מה שיש לך להציע? תוכן מדויק, מובנה היטב ומותאם למנועי חיפוש.

9. שיווק בתוכן בונה אותך כאוטוריטה בתחומך ומציב אותך גבוה-גבוה מעל למתחרים
אני בוודאי לא אחדש לך דבר אם אומר, שכדאי לך מאוד לבסס לעצמך מעמד של מומחה בתחומך. להיות מומחה פירושו להיות מעל לתחרות, ליהנות מביקוש גדול ואיכותי יותר, ולבקש ולקבל תמורה גבוהה יותר לשירותים או למוצרים שלך.

אז מה הדרך היעילה ביותר עבורך לבסס לעצמך מעמד של אוטוריטה בענף הרלבנטי לך? מה יאפשר לך לפתור, להעשיר, לחזק, להעצים, לחנך, לשעשע ולהרגיע לקוחות פוטנציאליים שילמדו בתוך זמן קצר לסמוך עליך, להעריך אותך, להמליץ עליך וללכת אחריך בעיניים עצומות? תוכן מדויק, מובנה היטב ומותאם למנועי חיפוש.

10. שיווק בתוכן הוא הדלק שמזין את הקשר שהופך את הקורא לקונה
תוכן ללא קשר לא יעשה את העבודה, ממש כשם שתוכן מכירתי (בשונה מתוכן שיווקי שימושי שמושיט יד לעזרה) נועד לכישלון. זה בדיוק ההבדל בין השיווק המסורתי הישן, שראה בעצמו את חזות הכל וטיפח את ה"אני" של המשווק, לבין השיווק בתוכן, שמציב את הלקוח במרכזו ומטפח את ה"אתה".

הסופר והבלוגר ג'יי בר כותב על "youtility" כאבן היסוד של השיווק בתוכן ושל שיווק עכשווי אפקטיבי בכלל. באנגלית, כרגיל, זה נשמע הרבה יותר טוב…

גם הבלוגר ואיש התוכן כריס ברוגן קובע נחרצות ש"התוכן הוא לא המלך. הקורא הוא המלך… התוכן הוא אמצעי להעביר עניין, הוא מקום ההתכנסות עבור המשווקים והאנשים שאליהם הם פונים… הוא העצים שמזינים את מדורת השבט שסביבה מסופרים הסיפורים הגדולים באמת… לכן… חשוב להתמקד בבניית קשר עם הקוראים ולהשתמש בתוכן בתבונה".

ומה ילבה את מדורת השבט, ייצור הזדהות, יבנה אמון ויעודד מעורבות של הקוראים בסיפור של העסק שלך – אותה מעורבות שבלעדיה לא ניתן להגיע למעמד הקנייה, ובוודאי שלא להמשיך למעמדי קנייה נוספים בהמשך? תוכן מדויק, מובנה היטב ומותאם למנועי חיפוש.

11. שיווק בתוכן היא שיטת שיווק אפקטיבית במיוחד במונחי עלות/תועלת
בשורה התחתונה, שיווק בתוכן היא ללא ספק שיטת השיווק האפקטיבית ביותר במונחי עלות/תועלת, שכל מה שנדרש כדי להצליח בה, ובגדול, זה תוכן מדויק, מובנה היטב ומותאם למנועי חיפוש… וכל מילה נוספת – מיותרת…

עד כאן מניתי את 11 היתרונות המופלאים של השיווק בתוכן, אבל למען הגילוי הנאות, אני חייבת לחלוק אתך עניין נוסף ועקרוני להצלחת התהליך.

הנה העסקה: תוכן הוא מטלה שואבת…
תוכן זה לא זבנג וגמרנו ואין שום נוסחת פלא שתהפוך בשבילך קש לזהב. יצירת תוכן מדויק, מובנה ונכון מחייבת תכנון, ביצוע וליווי של התוכן בהפצה מותאמת ומפולחת היטב. המשמעות בפועל היא זמן, ידע, מיומנות ומחויבות ארוכת טווח. והשאלה הגדולה האם יש בך נכונות להקצות את הזמן, לרכוש את הידע, לפתח את המיומנות ולהתחייב לתהליך.

אז מה, לא בראש שלך להצליח?
או… שברצונך ללמוד איך להפוך את הידע המקצועי שלך למנוף שיווקי שמייצר תוצאות עסקיות משמעותיות? רוצה לקבל כלים, טכניקות וקיצורי דרך שיקלו עליך לאמץ את האסטרטגיה השיווקית היעילה בעולם, וגם לתרגל את היישום המעשי עם משוב מיידי בזמן אמת?

אני מזמינה אותך להצטרף אליי לסמינר "תוכן שיווקי בקלי קלות" ולהתחיל לתת לעסק שלך לזנק קדימה – ביג טיים. לקבלת כל הפרטים על הסמינר – יש ללחוץ על הקישור. וזה הולך להיות הצעד הכי משמעותי שעשית עד היום להצלחת העסק שלך. לא הגיע הזמן?

עד כאן אני. עכשיו תורך. האם ניסית לייצר תוכן שיווקי והרמת ידיים? ואולי אימצת את האסטרטגיה הנפלאה הזאת וברצונך לחלוק איתנו טיפים ורעיונות נוספים? קדימה, הבמה כולה שלך.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

אין תגובות עדיין

השאר תגובה