תוכן שיווקי: 7 טיפים וטריקים ליצירת תוכן שיווקי אטרקטיבי

האם גם לך יש הרגשה שכולם פתאום מדברים על תוכן? יש לזה סיבה טובה. יותר ויותר עסקים כבר מבינים את התרומה הישירה והעקיפה של תוכן שיווקי נכון להצלחה העסקית שלהם. רוצה גידול של 97% בלינקים החוזרים? רוצה 55% יותר תנועה לאתר? כדאי לך להתחיל לכתוב. אז אחרי שחלקתי אתך את 11 הסיבות הטובות שבעטיין כדאי לך מאוד מאוד להתחיל לכתוב, הרבה ושיווקי, הנה 7 טיפים וטריקים שיעזרו לך להתחיל להכניס תוכן לשיווק העסק שלך בצורה היעילה ביותר.

תוכן שיווקי הוא כבר לא בגדר "Nice to have" אלא משימה קריטית, שחשיבותה ותרומתה להצלחה העסקית שלך – רבות ומגוונות. עדיין לא השתכנעת? הנה מקצת מהנתונים: מחקרים מראים שעסקים המייצרים ומפרסמים תוכן שיווקי על בסיס קבוע, מקבלים 97% יותר לינקים חוזרים ו- 55% יותר תנועה, בהשוואה לאלה שלא. נשמע טוב? נשמע נהדר, אבל בהחלט משימה מאתגרת המחייבת היערכות נכונה ומסלול ברור ושיטתי לביצוע.

כדי להקל עליך את ההשתלבות במסלול הכל כך חשוב הזה, של שיווק באמצעות תוכן, אספתי עבורך 7 טיפים וטריקים, שיעזרו לך בצעדים הראשונים ויעשו לך חיי תוכן הרבה-הרבה יותר קלים:

1.      חשוב לתפוס ראש של תוכן
אומרים שכל העולם במה וכל האנשים שחקנים? למה שלא נחשוב על זה קצת אחרת: כל העולם תוכן וכל האנשים סיפורים. כל פעילות עסקית, כל שאלה של לקוח הם קצה חוט לתוכן שיווקי. כל מה שצריך זה לסובב את הבורג הנכון בראש ולהתחיל לראות את העולם שסביבך כתוכן פוטנציאלי

2. אין צורך לייצר יצירת מופת ספרותית
תוכן שיווקי הוא לא מטרה אלא אמצעי. ככזה, הוא לא נבחן באיכויות העומק של המטפורות ובעושר הדמויות… אלא באטרקטיביות שלו לקוראים שלך. לכן, מה שחשוב באמת זה לתת להם תוכן שמדבר אליהם ועליהם, עוזר להם לפתור בעיות, מראה להם דרכים יעילות יותר להתמודדות ו/או מעמיק את הקשר בינם לבינך. אז אין מה לנסות להמציא את יצירת המופת הספרותית הבאה… וזה הרבה יותר פשוט ממה שזה נראה…

 3.      כששואלים שאלות – מקבלים תשובות
אנשים אוהבים לעזור. על אחת כמה וכמה נכון הדבר בעידן החברתי שבו אנו פועלים. את הנכונות האנושית הזאת כדאי לך מאוד לרתום ל טובת התוכן שלך. כתבת מאמר? שורות הסיום חייבות לאפשר לקוראים לקחת חלק בנושא. איך? על ידי הצגת שאלות, שילחצו על כפתור המענה הטבוע בתוכנה האנושית של כולנו. את התשובות והתגובות באפשרותך למנף למאמר נוסף, או לדיון מורחב בדילמות שעלו על הדרך.

 4.      כשמתחלקים בנטל – המשא הרבה יותר קל
אין כל ספק שכתיבת בלוג (שבועי) היא משימה מאתגרת, אבל בשום מקום לא כתוב שעליך לשאת בה לבדך. יש עוד עובדים בעסק? ספקים? לקוחות? קולגות? בעידן שבו התוכן הוא המלך, כולם מחפשים במה לתוכן שלהם, ואפשרות להגיע לעוד ועוד קהלי יעד. המשימה שלך היא להציג את המעורבות שלהם בתוכן שלך בצורה הנכונה. איך עושים את זה? בדיוק כמו שתום סוייר והקלברי פין שכנעו את כל ילדי העיר לצבוע עבורם את הגדר… בעזרת המילים הנכונות והגישה השיווקית המתאימה.

 5.      תוכן שיווקי – פנים רבות לו
בסדנאות ובקורסים שאני מעבירה לבעלי עסקים אני נוהגת לומר, שהחכמה האמיתית של יצירת תוכן, היא חכמת הניצול היעיל. תחקרת? אספת מידע? שאלת שאלות? כתבת? ערכת? לא חבל שכל העבודה שהשקעת תבוא לידי ביטוי רק פעם אחת, במקום אחד ובצורה אחת? וזה אחד הדברים הכי יפים באינטרנט: פנים וצורות רבות לו, וכל אחת מהן מאפשרת לך לקחת את התוכן שלך, להלביש אותו בלבוש שונה ולתת לו לפגוש אנשים אחרים במקומות אחרים. כמו שאמר ד"ר סוס: כשיוצאים, פוגשים דברים נפלאים. גם התוכן שלך יכול לצאת מהקופסא, ולזכות שעוד ועוד חשיפה, בתוספת שולית בלבד של השקעה מצדך.

 6.      תוכן שיווקי זה לא רק מילים
תוכן זה הכל. מאמרים כתובים. סטטוסים במדיה חברתית. סרטוני וידיאו. קלטות שמע וכמובן, תמונות. אם תמונה אחת שווה אלף מילים, תמונה עם מסר שיווקי – שווה הרבה יותר, והיא ממש ממש קלה לביצוע והפצה. אבל מלכת המסרים הוויזואליים היא האינפוגרפיקה – תוכן מילולי כתוב מבוסס עיצוב גרפי, המעביר את המסר בצורה יצירתית ופשוטה, והרבה  יותר קלה לעיכול על ידי הקוראים. אפשר להבין אותן לבד, ואפשר להיעזר בתכנות חינמיות, המאפשרות ליצור אינפוגרפיקות בקלות ובפשטות. וזה ממש ממש כדאי.

 7.      כשהמקצוענים מדברים – כולם מקשיבים
כעיתונאית לשעבר אני יכולה לומר לך עם יד הלב, שאין טכניקה פשוטה יותר ליצירת תוכן, מאשר לתפוס מומחה רלבנטי לקהל המטרה שלך, לראיין אותו ולהעביר את הראיון לקוראים שלך. אם עשית עבודת הכנה טובה – כל שעליך לעשות זה לשאול את . את התשובות ואת העניין, ולעתים גם את הדרמה והחדשנות, כבר יספק המרואיין.

בסמינר "תוכן שיווקי בקלי קלות" אני אקח אותך צעד-אחר-צעד, החל מבניית אסטרטגיה והיכרות עם מרכיבי המסר השיווקי, דרך טכניקות ליצירת מעין שופע של רעיונות לתוכן שיווקי אפקטיבי, ועד לתרגול מעשי של טכניקות לכתיבה שיטתית ומכירה, ראיון, בניית תמונות שיווקית ועוד.

לקבלת פרטים נוספים והצטרפות לסמינר הקרוב ב- 9.10.13 – יש להקליק על הקישור, כאן.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

7 Comments

  1. תודה על המאמר המועיל , למדתי ממנו לא מעט דברים אותם אני מתכוון ליישם בקרוב בבלוג שלי באתר ובפוסטים ברשתות החברתיות השונות בהם יש לי חשבון. בתור מקדם אתרים אני מזדהה עם האמירות שלך בעניין חשיבותו של התוכן בקידום עסקים באמצעות האינטרנט. אכן חשיבותו של תוכן שיווקי עם ערך לגולש עלתה בעיני מנוע החיפוש של גוגל וכאמור תוכן שכזה יכול לתרום רבות לקידום אתרכם.
    אשמח לקבל דוגמא לתוכנה חינמית ליצירת אינפוגרפיקה (משולבת תוכן) באמצעות קישור , הרבה תודה

    • תודה דני, אין ספק שתוכן וקידום אתרים הם שני הצדדים המשלימים של המטבע השיווקית. לגבי תוכנה חינמית ליצירת אינפוגרפיקה – אחפש ואחזור אליך עם דוגמאות.

    • היח דני, לבקשתך ואני בטוחה שקוראים נוספים ישמחו גם הם להתנסות בתוכנה, הנה תוכנה המאפשרת ליצור אינפוגרפיקות אינפורמטיביות ומאירות עיניים. בהצלחה: http://visual.ly/

      • עידית תודה על התגובה המהירה ועל הקישור לתוכנה . לבטח אעשה בה שימוש , ומקווה שעוד רבים …

        • יופי! אחד המאפיינים של איש תוכן אמיתי הוא המוכנות לנסות ולהתנסות בכל מיני תוכנות, פלטפורמות וגדג'טים חדשים, בלי לפחד.
          כמובן שהטכנולוגיה מזמנת לאמיצים שבינינו כמה פינות בלתי צפויות, אבל עם כמה כללי אצבע של זהירות אלמנטרית,
          אפשר להכניס את הראש להרבה מאוד הרפתקאות תוכן חדשות, ולגלות יופי של צעצועים ברשת. בהצלחה.

      • אפשר הסבר על התוכנה המצורפת ?
        תודה אריאלה

        • הי אריאלה, פשוט צריך להיכנס ולהתחיל לטייל בין הכפתורים. אין דרך יעילה יותר להתוודע לתכנות חדשות, להתיידד איתן ולפצח את היכולות שלהם כדי לרתום אותן לטובתנו. בהצלחה.

השאר תגובה