תוכן שיווקי: גוגל מציגה את אלגוריתם צופית ומה זה אומר על התוכן שלך?

לפני מספר ימים הכריזה גוגל על אלגוריתם חיפוש חדש, בשם "צופית" (מה שנקרא בעבר, בטעות, יונק הדבש). לדברי הגוגלאים, הפעלת האלגוריתם החדש צפויה להוביל לתוצאות חיפוש משופרות, אבל השאלה הגדולה באמת, כרגיל, היא: איך האלגוריתם החדש עומד להשפיע על תוצאות החיפוש הקיימות של דפי האינטרנט שלך. הנה כמה עובדות, נתונים ומסקנות מתוך הניוזלטר המופלא של חברת "Axandra", המתמחה במוצרי SEO למקצוענים.

אלגוריתם הדירוג הוא האמצעי שמאפשר לגוגל לבחור את דפי האינטרנט המופיעים בתוצאות החיפוש. כולנו זוכרים היטב (חלקנו לטובה וחלקנו לטובה פחות…) את עדכוני האלגוריתם "פנדה" (שום קשר לדובים החמודים) ו"פינגווין", שתכליתם הייתה להילחם בחוות תוכן ספאם ולשדרג את חשיבותו של תוכן איכותי, בונה קשר ומניע לפעולה, באתר.

אלגוריתם צופית החדש הוא אופרה אחרת. לא עדכון של הקיים, טלאי על טלאי – במענה לצורכי השוק ובעיקר לתחמני הרשת, אלא אלגוריתם חדש-דנדש, שנועד להחליף את האלגוריתמים הקיימים (אלה המוכרים, ואלה המוכרים פחות).

הבשורה הטובה: זה עובד בלי לקלקל
ובכן, מסתבר כי בשעה שגוגל הכריזה על האלגוריתם החדש לפני מספר ימים, הם הודו בחצי פה שהאלגוריתם כבר נמצא בשימוש "מבצעי" כחודש ימים. כיוון שבמהלך תקופה זו לא נחזו קטסטרופות יוצאות דופן (כפי שאירע בעבר בעת הפעלת עדכוני פנדה ופינגווין) – עושה רושם שכולם יכולים לשחרר את האוויר מהריאות ולהירגע. מהפכות – לא צפויות פה.

פינגווין ופנדה – אאוט. תוכן איכותי – אין
עדכוני הגן חיות של גוגל (הפינגווין והפנדה) היו שדרוגים של אלגוריתם הדירוג הישן, שנועדו כאמור לתת מענה לצורכי שוק החיפוש. אלגוריתם צופית החדש מחליף את האלגוריתם הישן, ויש מקום להניח כי הערך המוסף של העדכונים שליוו אותו בשנים האחרונות, הוכנס באופן מובנה לאלגוריתם החדש. כך או כך, מקומו החשוב של תוכן איכותי, מקורי ובונה קשר – נשאר כשהיה.

מה הבשורה שנושא אלגוריתם צופית בכנפיו?
לפי הגוגלאים, האלגוריתם החדש אמור להגיב טוב יותר לחיפוש בעל אופי של שיח חופשי. אם בעבר, התנהל החיפוש על בסיס ביטויי מפתח מנותקים מהקשר המשפט, הרי שהאלגוריתם החדש יודע להגיב ולאחזר מידע כמענה על שאלות, באופן שבו בני אדם מהשורה שואלים אותן.

למשל: אם תזינו בשורה החיפוש משהו כמו :"מה המקום הכי קרוב שבו ניתן לרכוש מקלדת אלחוטית של מייקרוסופט", יעשו עכבישי האלגוריתם כמיטב יכולתם לתת מענה למשפט השלם, ולא למרכיביו. וזה מתחבר באופן ישיר להצהרות גוגל על הכנסת אלמנטים של בינה מלאכותית לאלגוריתם הדירוג, עוד מימי פנדה העליזים…

וזה טוב או רע ליהודים?
אה, טוב ששאלתם… אז כמו שכבר נרמז על ההתחלה: אלגוריתם צופית לא צפוי ככל הנראה לזעזע את אמות הסיפים של תוצאות החיפוש. אני אגיד את זה אחרת: אם האתר שלכם לא נפל בחודש האחרון ממרומי תוצאות החיפוש שעמלתם כה קשה להשיג – זה כבר כנראה לא יקרה ואפשר להירגע.

האלגוריתם החדש של גוגל מכוון לעבד את הסיגנלים המוכרים לכולנו היטב, רק לעשות את זה בצורה טובה יותר. המתכון לדירוג גבוה בגוגל נשאר כשהיה:

  • אתר מקצועי עם תוכן איכותי
  • לינקים חוזרים איכותיים מאתרים קשורים
  • תוכן שמחובר בטבורו ובנשמתו לתחום שבו עוסק האתר
  • ביטויי מפתח רלבנטיים, שיאפשרו לצופיות של גוגל למצוא את התוכן המצוין שלכם ולהשתמש בו כדי לדחוף אתכם קדימה בתוצאות החיפוש.

בשורה התחתונה: מה שישפיע על תוצאות הדירוג בעידן הצופית, זה תוכן!
בסופו של יום, הנה השאלה החשובה באמת: מה, מעכשיו, ישפיע על תוצאות הדירוג ויקדם את דפי האינטרנט שלכם במעלה תוצאות החיפוש? תוכן, תוכן איכותי, תוכן איכותי ממוקד לקוח.

אז כמו שאני אומרת כל הזמן (וסליחה אם אני נשמעת לפעמים כמו תקליט שחוק… זה רק כי העניין באמת בוער בעצמותיי):
יצירת תוכן היא כבר לא אופציה, אלא מהלך עסקי קריטי:

  • רק תוכן איכותי ישפיע באופן מובהק על דירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש
  • רק תוכן שיווקי מתוכנן היטב יביא לאתר שלכם תנועה ממוקדת של קוראים שיהפכו לקונים
  • ורק ביצוע שיטתי ומובנה יאפשר לכם לייצר תוכן מדויק – במינימום השקעה ומאמץ, ובמקסימום הצלחה!

כדי לסייע גם לכם להתחבר לאסטרטגיית השיווק בתוכן ולהפוך את הידע המקצועי שלכם לקטר של רכבת השיווק, פיתחתי את סמינר "תוכן שיווקי בקלי קלות", שהוא הסמינר היחידי בארץ הנותן מענה מרוכז לכל צורכי התוכן של בעלי עסקים:

  • לימוד עקרונות המסר השיווקי – החיוניים ליצירת החיבור הנכון שהופך קוראים לקונים
  • תכנון אסטרטגיית תוכן – כדי להבטיח שהתוכן השיווקי משרת את מטרות העסק שלכם
  • בניית תכנית תוכן מונחית מטרות – כדי לנטרל את תסמונת הרגע האחרון ולחסוך לכם זמן ומאמץ
  • כלים לכתיבת מאמר ב-20 דקות בלבד – שימקדו את הכתיבה שלך בדיוק במה שצריך
  • טכניקות יצירתיות לפיתוח רעיונות – שיבטיחו לכם שפע מאמרים ושפע קוראים – תמיד
  • קיצורי דרך – שיקנו לתוכן השיווקי שלכם מקסימום חשיפה ומקסימום אפקטיביות
  • וכרגיל… הפתעות, מתנות וארגז כלים להצלחה.

נותרו רק עוד 5 מקומות בסמינר "תוכן שיווקי בקלי קלות" הקרוב – המתקיים ב- 9.10
לקבלת כל הפרטים ולהרשמה – לחצו עכשיו על הקישור והבטיחו את מקומכם כבר בסמינר הקרוב!

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

9 Comments

  1. תיקון קטן וחשוב בנוגע לפנדה ולפינגווין – הם לא אאוט.
    האלגוריתם החדש עדיין ממשיך להשתמש בהם:

    "Hummingbird is a brand new engine, though it continues to use some of the same parts of the old, like Penguin and Panda"

    http://searchengineland.com/google-hummingbird-172816

    • עמית יקירי, תודה על התגובה. אני חושבת ששנינו מדברים על אותו דבר: שני העדכונים הם אאוט כעדכונים. הם חלק מובנה בתוך האלגוריתם החדש.

  2. רגע… אם גוגל מתכוונת לתת לגולשים תשובות לשאלות כמו זו שציינת, הרי שמקומם של האתרים יידחק ממילא אחרונית, הלא כן? הרי גוגל תדאג לספק את התשובה ("מקלדת אלחוטית של מייקרוסופט תוכלי לקנות בחנות של משה שנמצאת מול ביתך") והאתר של משה עצמו יעלה רק אחר כך, וגם זה רק אם הוא דאג לקדם את הביטוי "מקלדת מייקרוסופט" או ביטוי דומה. אז נכון שהוא עדיין יופיע, כנראה, בעמוד הראשון, אבל תהיה לפחות תוצאה אחת שתדחק אותו – התוצאה של גוגל (אלא אם כן לא הבנתי משהו נכון).

    • שיר, אני מודה לך על התגובה המעוררת מחשבה. לא בטוחה שהבנתי, אבל בואי נראה: א. מה יקרה בחיים האמיתיים, ב. אם יש איזה מקדם אתרים מקרב קוראיי שמוכן להרים את הכפפה ולנסות לספק הסבר מלומד. כמו שזה נראה לי, הרעיון הוא שכשאנחנו, המשתמשים, נשאל שאלות כמו שאנחנו שואלים אותן בחיים האמיתיים – גוגל יבין ויאחזר לנו מידע רלבנטי.

    • היי שיר, את צודקת – בגדול זה התכנון של גוגל. במקום להיות רק השער שדרכו עוברים למקומות אחרים, גוגל רוצה להיות המטרה עצמה; וזאת כדי שהגולשים יישארו כמה שיותר זמן בנכסים של גוגל.

      זה התחיל עם גרף הידע – אותה קוביית מידע שצצה לה לעתים לצד תוצאות החיפוש (בעיקר בחיפוש של מותגים ואנשים מוכרים) – וממשיך בעדכון קוליברי. בגוגל ישראל זה פחות מורגש, אבל יש לצפות שהמגמה הזו תתחזק בעתיד.

  3. עידית יקירה,
    תודה רבה לך על השיתוף בידע שלך, תבורכי (-:

    חיבוק חם ממני,
    חלי

    • תודה לך, חלי יקרה, שטרחת לעצור ולהגיב. בוודאי בעידן איסוף הצוף – יש חשיבות רבה שבעתיים לתגובת ולשיתוף, כאינדיקציה לתוכן מעניין, בעל ערך ובונה קשר. תבורכי גם את 🙂

  4. מאמר מעניין מאוד לא פחות מהעדכון 😉

    • תודה יעקב. תוכן טוב מתחיל ממחשבה טובה של סיוע לקוראיי וללקוחותיי, ומה שמתחיל במחשבה טובה – חייב להיות טוב…

השאר תגובה