תוכן שיווקי: 6 המהלכים שיהפכו את הקוראים שלכם לקונים (וזה ממש פשוט לביצוע)

פתאום כולם מדברים על תוכן. מה זה אומר בתכל'ס? תראו לי עסק אחד שמכבד את עצמו שאין לו אתר אינטרנט, או לפחות דף עסקי בפייסבוק (טעות גדולה, אבל אנחנו נדבר עליה באחד השבועות הבאים)… תראו לי בעל עסק שלא שמע עדיין על קידום אתרים ולא מנסה להתברג עם האתר שלו לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל… אה, ותראו לי בעל עסק שלא הפנים עדיין את הצורך למלא את האתר בתוכן מבוסס מילות חיפוש, כדי להביא לאתר תנועה ולהמיר אותה ללקוחות. ו… מה אז? על כך במאמר שלפניכם. מזמינה אתכם לקרוא. לשתף ולהגיב.

השילוב של אתר + קידום + תוכן הוא לכאורה השילוש הקדוש של הפעילות העסקית במאה ה-21, או אם להיות ספציפיים יותר, בעידן הדיגיטלי. לכאורה? למה לכאורה? כי תוכן סתם לא עושה את העבודה ולא מביא לקוחות.

מופתעים? אני לא… אני רואה את זה שוב ושוב באתרים שאני דוגמת במסגרת שירות "דוקטור תוכן" שאני מציעה במסגרת המרכז לתוכן שיווקי.

לזכותם של כל בעלי האתרים שדגמתי עד היום ייאמר, שאצל כולם ניכר בכל מילה שהם יודעים את העבודה, בקיאים בחומר ואלופים בכל הפרטים הקטנים של תחום פעילותם. כל כך בקיאים ואלופים עד שהקריאה הופכת למסע מייגע בעקבות מידע מקצועי מורכב, שלא לומר מעיק, שהצליח להבריח אותי מהאתר תוך כמה דקות – מותשת מגודש המידע ו… ממיעוט החשיבה השיווקית שמאחוריו.

מה שהעסק שלכם צריך באמת זה לא תוכן, אלא תוכן שיווקי, ותוכן שיווקי, רבותיי, הוא לא תוכן. הוא שיווק באמצעות תוכן – וזה ממש, אבל ממש, לא אותו הדבר.

תוכן שיווקי הוא אמצעי, לא מטרה
אני אומרת את זה שוב ושוב בסמינרים ובקורסים שאני מעבירה, ואני לא יכולה להגזים בחשיבות העניין: כבעלי עסקים, אנחנו לא מייצרים ספרות, ואנחנו לא נושאים עיניים לפרס פוליצר היוקרתי. אנחנו כותבים כדי להביא לקוחות, וכדי להביא לקוחות – התוכן שלנו חייב לעמוד בשלושה תנאי יסוד, שבלעדיהם זה לא יקרה:

  • אנחנו חייבים לדעת מה מטרת התוכן שאנחנו כותבים –  בהתאמה מוחלטת ליעדים העסקיים והשיווקיים שלנו
  • אנחנו חייבים להשתמש במיומנויות של כתיבה שיווקית – אבל בזהירות רבה, כדי שלא לחצות את הגבול בין משיכה לבין הברחה
  • אנחנו חייבים ליצור שינוי התנהגותי ולהניע את הקורא לפעולה –  כי תוכן שלא מחולל שינוי התנהגותי אצל הקורא, הוא לא תוכן שיווקי אלא סתם תוכן, וסתם תוכן – הוא סתם בזבוז זמן, כסף, אנרגיה ומשאבים. כבעלי עסקים אנחנו לא יכולים ולא רוצים ללחוץ פול גז בניוטרל…

תוכן שיווקי הוא כמו ריצת מרתון
פתאום כולם מדברים על תוכן, אמרתי? וככל שיותר ויותר עסקים משתמשים בתוכן ככלי השיווקי המוביל שלהם, כך מתברר גודל המשימה. כדי שהתוכן שלך יעשה את העבודה, הוא חייב להתבסס על תהליך אסטרטגי, להבין אינטרנט, לדבר שיווק ולחשוב רחוק. לחשוב מרתון, לא ספרינט. ובמרתון כמו במרתון, כדאי מאוד להיות ערוכים היטב, פיזית ומנטלית, להכיר את המסלול, לתכנן את ההשקעה האנרגטית לאורך הדרך ולהיות עם יד על הדופק, תרתי משמע, בכל רגע ורגע.

סוף מעשה במחשבה תחילה
תוכן שיווקי נכון מחייב היערכות נכונה ויישום בפועל. מאיזה צד שלא נסתכל על זה, זוהי משימה שדורשת התייחסות ועשייה. הבעיה הגדולה היא שרוב בעלי העסקים לא עושים אותה בצורה שיטתית, אלא בשליפה. תוכן פה תוכן שם.

סקרים מראים שרק 44% מבעלי העסקים שעושים שיווק באמצעות תוכן, מתבססים על תכנון אסטרטגי מובנה וכתוב. כתוב. לא בראש. לא בדיבור. לא במחשבה. כתוב שחור על גבי לבן. כתוב כך שכל המהלכים סדורים וברורים לעין, מתוארכים קדימה במתאם אופטימלי ליעדי העסק, מותאמים לפרסונה הצרכנית הרלבנטית ומובילים אותה צעד-אחר-צעד להמרה.

אז מה צריך לעשות כדי להגיע לשם? הנה ששת המהלכים שיאפשרו לך להרכיב תכנית תוכן סדורה, מדויקת ואפקטיבית – הכי מהר והכי פשוט שאפשר:

מהלך מס' 1: הגדירו את קהל המטרה שלכם
אל מי אתם פונים? מי האנשים שעומדים מאחורי מסך האינטרנט שאותם אתם רוצים לשכנע לרכוש מכם את המוצרים או את השירותים שיעזרו להם, ואיך תדעו מה יעזור להם, אם לא תדעו מי הם? ומה קורה אם יש לכם כמה מוצרים או שירותים שמתאימים לכמה קהלי מטרה? נו, מה?… בדיוק… עלינו ליצור את התכנים המתאימים לקהלי המטרה השונים, כי לדבר אל "כולם" זה בדיוק כמו לדבר אל "אף אחד".

מהלך מס' 2: הגדירו את התוצאה הרצויה לכם
זוכרים את הקטע האלמותי מתוך "אליס בארץ הפלאות"? אם לא דעו לאן ברצונכם להגיע ומה ברצונכם להשיג – יש להניח שתגיעו מתישהו לאנשהו… האם זה מה שרציתם להשיג בעזרת התוכן שעבדתם עליו והשקעתם בכתיבתו?

אני משערת שכולנו יודעים מה התשובה. לכן, לפני שמתחילים לכתוב מילה אחת או לצלם את הפריים הראשון – צריך להעלות על הכתב (על הכתב… שחור על גבי לבן או טקסט על גבי מסך) הגדרת משימה מדויקת.

מה צריך להיות שם?

  • תיאור קהל המטרה
  • פירוט התוכן הנדרש למהלך
  • מה התוכן הזה הולך לעשות לקהל המטרה שלנו (שינוי התנהגותי הוא הבסיס של שיווק בתוכן, זוכרים?)

תהליך כתוב של הגדרת המשימה עושה הרבה שכל – גם לנו וגם לקוראים שלנו. עבורנו, זה הפנס שיאיר לנו את הדרך ולאורו נלך. מהאור הזה ייהנו גם הקוראים שלנו, שימצאו בין השורות של הכתיבה המתוכננת והסדורה, את הסיבות להישאר בסביבה, להמשיך לקרוא ולהדק את הקשר הצרכני בינינו בהמשך.

מהלך מס' 3: בחרו את התוכן הנכון למשימה
תוכן שיווקי מדויק נבנה בהתאמה לתהליך המכירה (שלנו) ולתהליך הקנייה (של הקוראים), והוא אמור לאסוף אותם ולקחת אותם אל מעמקי המסננת השיווקית.

איזה תוכן מתאים לאיזה שלב?

  • כדי להכניס את הקוראים למסננת – צריך תוכן מומחים משנה עמדות ומעורר מחשבה
  • כדי להוביל את הקוראים לשלבים עמוקים יותר במסננת – צריך תוכן מעשיר, שימושי וממוקד נישה
  • כדי להוביל את הקוראים לתחתית המסננת, ולהפוך אותם מקוראים לקונים – צריך תוכן ספציפי על המוצרים ו/או השירותים שברצונכם למכור.

מהלך מס' 4: תנו לקוראים שלכם נשיקה
אני כמובן מתכוונת ל- KISS  = Keep It Simple Sweetheart. אל תסבכו דברים שלא לצורך, אל תחפרו ואל תנסו ללמד את הקוראים שלכם את כל התורה על רגל אחת… גדעון רייכר, מורי ורבי, קורא לזה "שטחיות מבריקה". אי אפשר וגם לא צריך להעמיס על הקורא את כל הידע המקצועי שלכם. הדבר היחידי שחשוב באמת הוא שהתוכן השיווקי שלכם ייתן לקוראים את המידע הדרוש להם כדי לקבל החלטות שיווקיות. מנת יתר של אינפורמציה עלולה להרוג את השיווק שלכם. ומצד שני, זכרו: פשוט זה לא פושט.

מהלך מס' 5: חפשו תמיד את התמונה הגדולה
לכל עסק, כן גם לעסק שלך, יש סיפור. זה הסיפור שהופך את העסק שלך למיוחד, זה הסיפור שמושך אליו את הלקוחות, זה הסיפור שגורם להם לחזור שוב ושוב אל המוצרים, אל השירותים ואל נותנים השירותים שלכם. אם הסיפור הזה יהיה מעניין או משעמם – זה לגמרי בידיים שלכם.

איך יודעים?
תחשבו על ערך אנציקלופדי לעומת אוטוביוגרפיה. תחשבו סטיב ג'ובס. היכנסו לערך של ג'ובס בוויקיפדיה, ואחר כך לכו לראות את הסרט (המלצה שלי!) כדי לראות איך ביטים וברזלים הופכים ליצרים, פחדים וחלומות. זה המקום שבו מתחיל הסיפור. זה המקום שאליו מתחברים הקוראים. והוא הרבה יותר גדול, רחב, עמוק ומעניין מרשימת קניות יבשושית של מוצרים או שירותים. למען האמת, הוא אינסופי.

 רוצים עוד טיפ?
שימו את הלקוחות שלכם במרכז הסיפור. הסיפור שלכם הוא בעצם הסיפור שלהם. זה הסיפור על איך אתם עוזרים להם לפתור בעיות ולהגשים חלומות. תנו להם להיות חלק מהסיפור ופנו להם את הבמה מעת לעת.

ועוד טיפ קטן לדרך?
תעצרו לרגע כדי לשאול את עצמכם מה, באמת-באמת, אתם עושים בשביל הלקוחות שלכם. איזו ברכה אתם מביאים לעולם. באיזה תחום עסקי אתם נמצאים באמת… איש מיזוג אוויר יכול להיות טכנאי של ברזלים ותעלות, אבל הוא יכול וגם צריך לראות את עצמו כמומחה לפתרונות איכות סביבה. סוכנות נסיעות יכולה להיות שירות אדמיניסטרטיבי של כירטוס וכתובות, אבל היא יכולה ומאוד כדאי לה להציג את עצמה כחלון לעולם הגדול ומומחית לתכנון חופשות בלתי נשכחות ומשנות חיים.

זה בדיוק המקום שבו תוכלו להתחבר לזרם השפע של תוכן בעל ערך, מושך ובלתי פוסק, וזה בדיוק המקום שבו ברצונכם להיות.

מהלך מס' 6: אל תבנו את כל השיווק שלכם רק באוויר
מי מכם שנכנס לדף האודות באתר שלי יכול היה לראות שיש מאחוריי הרבה שנות כתיבה, עריכה והפקה של תוכן שיווקי מודפס – תוכן על גבי נייר. האינטרנט חולל הרבה מהפכות בחיינו, ואחת מהן ללא ספק היא המהפכה הדיגיטלית, שגרמה לחברות רבות, רבות מדי, לוותר על הנכסים השיווקיים הפיזיים שלהם (עיתוני לקוחות מודפסים, רשימות דיוור גיאוגרפיות, עלוני מידע כתובים וכד') ולהעדיף על פניהם את הפלטפורמות האינטרנטיות.

במבחן עלות/תועלת מיידי, אין ספק שנוכחות אינטרנטית עולה הרבה פחות מנוכחות פיזית, ויש לה עוד יתרונות רבים ונפלאים שעל חלקם כתבתי בפוסט על 11 הסיבות הטובות להכניס תוכן לשיווק שלכם.

אבל דווקא ובמיוחד כשמרבית הפעילות השיווקית נעשית און-ליין, ושהלקוחות שלכם מוצפים במיילים חדשות לבקרים – יש ערך מוסף ברור ומבדל לנוכחות כתובה, שמגיעה בדואר רגיל ומאפשרת ללקוחות להיחשף לתוכן שלכם, בדרך שמרבית המתחרים שלכם זנחו זה מכבר… בשוק שבו שם המשחק הוא חשיפה – תוכן מודפס הוא אפיק שפשוט לא כדאי לכם לפספס… הוא מושך הרבה יותר תשומת לב, הוא הרבה יותר ייצוגי, והוא בולט שבעתיים על רקע המציאות הדיגיטלית שכה הורגלנו אליה.

  • איך לשלב בין הטכניקות השונות בצורה מיטבית?
  • איך להגדיר את קהל המטרה?
  • איך להתאים לו את התוכן הנכון, במקום הנכון, בתזמון הנכון?
  • ואיך לתכנן את פעילות התוכן כך שתניב מקסימום תוצאות ותגזול מינימום זמן, משאבים ואנרגיות?

בזה בדיוק מתמקד סמינר "תוכן שיווקי בקלי קלות", שפיתחתי במיוחד עבור בעלי עסקים כמוך
לקבלת כל הפרטים על סמינר "תוכן שיווקי בקלי קלות" ולהצטרפות לסמינר הקרוב – לחצו על הקישור עכשיו, וחסכו לעצמכם הרבה זמן, מאמץ ותסכול מיותר!

עד כאן אני. חלקתי אתכם את ששת המהלכים הכי חשובים ליצירת תוכן שיווקי אפקטיבי, ואני אשמח לשמוע מה דעתכם. האם יש לכם מהלכים נוספים שתרצו לשתף בהם את הקוראים? קדימה, הבמה שלכם. 

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

7 Comments

  1. ועוד טיפ חינם…
    מההתחלה ועד הסוף חשבו :"מה הסיפור שאתם רוצים להעביר באתר\עמוד\פוסט\פסקה"
    בסדר הזה.
    מהמאקרו למיקרו.
    חפשו את הסיפור הנכון, את המסר להעביר , ואת הדבר שאתם רוצים שאחרי שהקורא ילך יישאר אצלו בראש למחשבה נוספת.

    • דן, איזו מהירות תגובה. כל הכבוד. אני לגמרי מסכימה. מבט-על רחב, שמתפקס והולך להסתכלות נקודתית, הוא כלי מאוד עוצמתי לחדד את המחשבה ולכוון את הדרך למקום שאליה אנחנו רוצים ללכת ולהוליך את הקוראים שלנו. תודה על ההארה!

      • מניסיון שלי , במיוחד לעסקים קטנים שרוצים לגדול , הסיפור זה מה שיביא אותם רחוק.
        כולנו אוהבים לשמוע את הסיפור של הסנדלר שצמח והפך לאימפריה , וכדי להגיע לשם צריך לדעת לספר את הסיפור שלך כבר מההתחלה.

        ממליץ מאוד על הסמינר שלך "תוכן שיווקי בקלי קלות", שנותן לבעלי עסקים את הכלים הדרושים לספר את הסיפור שלהם בצורה הכי נכונה והכי יעילה:
        http://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=17044-425827296-691
        מה שאני אוהב במיוחד, זה שזה לא עוד אלפי כללים תיאורטיים ונוסחאות סבוכות, אלא כלים אופרטיביים ותרגולים מעשיים שמביאים את האתר שלכם למקום אחר.

        דן

        • וואוו. עשית לי את היום, ואני מקווה שעוד בעלי עסקים יילכו בעקבות ההמלצה שלך ויצטרפו אליי לסמינר הקרוב.
          תודה.

  2. מאמר טוב! תמיד חשבתי ש- KISS משמעותו: Keep it simple, stupid. לפחות כך כתוב בערך המתאים בויקפדיה http://en.wikipedia.org/wiki/KISS_principle

    • הי אריה, תודה על תגובתך. אכן, KISS = מתייחס ל stupid, אבל אני בחורה מנומסת, אז אני מעדיפה את הגרסה המרוככת… העיקר שהמסר עובר, וקוראי המאמר ילמדו לרדת כמה שלבים בסולם ולדבר אל גובה העיניים של הקוראים. 🙂

      • עידית זה מובן מעליו. השתמשתי לרוב עם ה- stupid כי זה משאיר רושם רב יותר. רק שתדעי שיש עוד וורסיה לא רשמית: Keep it simple, silly.

השאר תגובה