ניהול תוכן: זהירות! בלי זה – אף אחד לא יוכל למצוא אותך באינטרנט

הסטטיסטיקה בעניין הזה חדה וברורה: למעלה מ-90% מההחלטות הצרכניות מתחילות בשאילתה במנוע חיפוש. מה זה אומר? פשוט מאוד: אם אינך שם – אינך באמת קיים. כי אם גוגל לא יודע למצוא אותך, כלומר את התוכן שבאמצעותו החלטת לשווק את העסק שלך און-ליין, לא יעזור לך כל התוכן שבעולם – אף אחד, חוזרת, אף אחד, לא ימצא אותך. בחיים. לעולם. אף פעם. הלך עליך… טוב הבנת, נכון?  אז מה אפשר לעשות? לא אפשר – צריך. לפני שתיכתב ולו מילה אחת, עליך להריץ סקר מילות מפתח, כדי לבדוק מה הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלך מחפשים. כי אם הם יחפשו דבר אחד אבל הרפרטואר המילולי בדפי האתר שלך ידבר במילים אחרות – אתם לא תפגשו. ואם לא תפגשו … זה באמת רע מאוד… כי בלי זה – אף אחד לא יוכל למצוא אותך באינטרנט..בזה בדיוק עוסק מאמר האורח של ידידי דני וקסלר, מומחה לקידום אתרים המתמחה בביצוע מחקר מילות מפתח. אני מזמינה אותך לקרוא וליישם, לפרגן בלייק ולשתף אחרים, וכתמיד – תגובותיך יתקבלו בברכה ויזכו למענה. דני – הבמה כולה שלך:

מחקר מילות מפתח יסודי ומקצועי – א"ב של שיווק באינטרנט
מחקר מילות מפתח בגוגל, פעילות שבה אני מתמחה, הינה אחת הפעילויות הראשונות והחשובות ביותר בשרשרת הפעילות המתבצעות במסגרת קידום אתרים אורגני בגוגל.

למעשה אפשר לומר שמחקר מילות מפתח גוגל היא הפעילות הראשונה שכל מקדם אתרים מקצועי ואמין צריך לבצע, ולא רק מקדם אתרים אחראי, אלא גם בעלי אתר חכמים וכמובן, מנהלי תוכן מקצוענים.

ללא מטרה – אין הישגים
קידום אתרים ו/או כתיבת תוכן שיווקי ללא ביצוע מחקר מילות מפתח רציני ומעמיק תחילה, כמוהם כיריות באפלה מבלי לכוון למטרה. יפגע-יפגע… לא יפגע-לא יפגע… זאת לא בדיוק הדרך האידיאלית לנהל עסק, וגם לא לכתוב תוכן או לפעול לקידום האתר. מה כן? כדי להשיג קידום אפקטיבי, שיניב תוצאות, יביא את דפי האתר המרכזיים למקומות ראשונים וייצור תנועת לקוחות לאתר – יש כמה צעדים שחייבים לבצע, תחילה.

איך מתחילים? מההתחלה, כמובן:
הצעד הראשון בדרך לבירור מילות המפתח הרלבנטיות לדפי האתר השונים, הוא איתור רעיונות ומילים שגורות, אצלך, אצל לקוחותיך, ואצל כל מי שעובד, נחשף ומחובר לעולם התוכן של האתר.

את מי שואלים?

  • לקוחות: מה אתם מחפשים כשאתם רוצים להגיע לשירותים או למוצרים שלנו
  • עובדים (בדגש על מחלקת השירות): מה המילים החוזרות בשיחות עם לקוחות
  • ספקים: איפה נמצא הביקוש ואיך אנשים מתארים או מכנים מכשירים ואביזרים שונים
  • מתחרים: באמצעות הצצה מאחורי הקלעים לקוד האתר שלהם
  • השלמה והעמקה של המידע: באמצעות כלי מחקר מילות המפתח החדש של גוגל.

מה עושים עם התוצאות המתקבלות?
מילות המפתח שנאספו לצורך המחקר צריכות לעמוד בשני מבחנים:

  • האחד – מבחן השימוש הסביר של הגולש: האם המילה שנרשמה, היא באמת מילה שבה עשוי הגולש הממוצע להשתמש בחיפושיו, על מנת למצוא את השירות או המוצר שהאתר או העסק שלך מספק
  • והשני – מבחן היעילות של מילת המפתח, כמילה שבאמת מתארת את השירות או את המוצר שהאתר או העסק שלך מספק.

מי מפחד מזנב ארוך?
מילות מפתח שיש בהן יותר משתי מילים או יותר נקראות "ביטויי זנב ארוך". זה, למשל, ההבדל בין "צימרים" לבין "צימרים רומנטיים בצפון", או "צימרים רומנטיים בצפון עם ג'קוזי צמוד".

זנב ארוך = פחות חיפוש, יותר ממוקד
"קידום אתרים" הוא ביטוי מפתח רגיל ותחרותי ביותר. לעומתו הביטוי "קידום אתרים אורגני", או "קידום אתרים אורגני לעסקים קטנים" הם ביטויי זנב ארוך, שיש להם אולי פחות חיפושים, אבל כל חיפוש הוא "בינגו" כמעט בטוח. המשמעות בפועל היא, שהשימוש בביטויי זנב ארוך עשוי להביא את הדף הרלבנטי באתר לעמוד התוצאות הראשון – יותר מהר, יותר יעיל ובסביבה פחות תחרותית.

זהירות. לא כל המוסיף – גורע
מאוד לא מומלץ להשתמש במילת מפתח המורכבת ממילה אחת בלבד. למה? כי מילה אחת לא יכולה להכיל את המורכבות והעומק של ביטוי רב-מילים, וממילא היא עלולה לפספס את מבחן היעילות.

כיצד משתמשים במילות המפתח שאיתרת לטובת קידום האתר?
בדקת, שאלת, חפרת, חקרת… ויש לך עכשיו רשימה מרשימה של ביטויי מפתח אטרקטיביים המשקפים את האופן שבו מחפשים אותך לקוחות ולקוחות פוטנציאליים. מכאן לאן?

על מנת לנצל את כוחן של מילות המפתח שבחרת לקידום האתר שלך, אני ממליץ על ביצוע הצעדים הבאים:

  • ראשית, יש להתאים כל מילת מפתח שנבחרה לדף מסוים באתר, שהמילה המסוימת רלבנטית לקידומו. בחרת? אני ממליץ ליצור קובץ אקסל עם רשימת דפים וביטויים לקידום, ולשמור.
  • שנית, יש לשבץ את מילת המפתח שנבחרה בכל אחד ואחד מדפי האתר – בתבונה. בעבר, דובר על צפיפות של בין 3-4% מהתוכן. ההנחיה המקובלת היום היא, לשמור על הגיון בריא ולשבץ את המילה (או את הביטוי) באופן טבעי. מה שכן, חשוב מאוד שמילת המפתח תופיע בפסקה הראשונה של התוכן, בפסקה הסוגרת ובחלק המרכזי של הדף. רוצה להבטיח שצפיפות מילות המפתח בדפי האתר מושך את עיני הסרקנים? באפשרותך להשתמש למשל בכלי החינמי Linkvendor (מקלידים כתובת דף ומילת מפתח רצויה ומקבלים את הגדרת הצפיפות הראויה).
  • בכל דף אתר יש כמה תגי מטא חשובים, התורמים לקידום האתר. לאחר שבחרת את מילת המפתח המובילה בכל דף, חשוב לשבץ את המילה הנבחרת בתוך תגי המטא (תוך התאמה לנושאים שבהם עוסקים העמודים הרלבנטיים, כמובן): DESCRIPTION ,TITLE ,H1 ,KEYWORDS.
  • כדי לבצע את המשימה, יש לאתר את תגי המטא המתאימים באמצעות מערכת הניהול של האתר, כאמור, לכל דף ודף בנפרד, להוסיף אותם במקום הנכון, במידת הצורך, ולשבץ בהם את מילת המפתח הנבחרת לדף.
  • שימוש בתמונות בדפי האתר וסיפה לחוויית הגולש, במיוחד כאשר הן מתאימות ומחזקות את נושא הדף ואת תכניו. על כן, מומלץ להוסיף תמונות רלבנטיות ולהקפיד למלא מילות מפתח בהתאמה בתוך תגי ה- TITLE וה-ALT של התמונות. להמחשה: כך נראה מסך עדכון התמונות במערכת ניהול האתר ב- wordpress.

שילוב תמונות חיוני לקידום אורגני שלהאתר

  • אחד הכלים היעילים לקידום האתר הם קישורים חוזרים, רלבנטיים ואיכותיים, כמובן. מה זה קשור ליישום הנכון של מילות המפתח באתר? ובכן, יש להשיג ולבנות קישורים לדף האתר, וך שימוש במילת המפתח המובילה של הדף בתוך הקישור (קישור עוגן = anchor).
  • כל הפעולות ניתנות לביצוע עצמי, בהשקעה בסיסית למדי של למידה, זמן ויכולת, אבל מומלץ לפנות למקדם אתרים מקצועי, שיבצע עבורך את העבודה ויפנה אותך להמשיך ולעשות את עבודתך השוטפת.

עד כאן. ולפני שניפרד – עצה אחרונה:
אפשר לקרוא ולקרוא ולקרוא, אבל בלי ליישם – זה לא יעבוד. לכן המלצתי היא ליישם את ההמלצות שמובאות במאמר – כולן או חלקן. זה בסך הכל עניין של רצון ומעט מאמץ. ובכל מקרה, ניתן להיעזר באנשי מקצוע מתאימים כדי לקצר וליעל תהליכים:

כותבת תוכן מיומנת – תדע להשתמש בצורה נכונה ויעילה בביטויי המפתח שנבחרו על ידך או על ידי מקדם האתרים שלך, כדי לתת לתוכן הדפים מראה טבעי, שתואם את רוח ההנחיות העכשוויות של גוגל.
עוד חשוב להדגיש כי תוכן שיווקי בעל ערך לגולש הוא חלק חיוני ובעל תרומה הולכת וגוברת לקידום האורגני של האתר שלך בגוגל, מה שהופך אותו להיות כלי עסקי ממדרגה ראשונה, המשפיע במישרין על חשיפת העסק שלך ללקוחות פוטנציאליים – בצורה ממוקדת.

מקדם אתרים מיומן – ידע לבנות מחקר מילות מפתח מדויק, שלוקח בחשבון את הגורמים הרלבנטיים להצלחת העסק שלך, מחד, ואת הפרמטרים החשובים והנחשבים בעיני גוגל, מאידך, לשלב את המילים הנבחרות ברמת הקוד של האתר -= בצורה נכונה ונבונה, ולתת לאתר שלך ערך מוסף של כלי עסקי ושיווקי אפקטיבי.

רוצה להעמיק עוד בנושא של מחקר מילות מפתח? אני מזמין אותך להיכנס אליי לאתר ולקרוא מאמר נוסף בנושא, שירחיב את הבנתך ויאפשר לך ליישם את העצות בצורה יעילה יותר. לקריאת מאמר נוסף על מחקר מילות מפתח – נא להקליק על הקישור.

עד כאן אני. במאמר שלפניך עסקתי בנושא החשוב של ביצוע מחקר מילות מפתח נכונות ליישום באתר האינטרנט, ושילובן בתוכן בצורה אופטימלית. מה השיטות המקובלות עליך לאיתור מילות מפתח באתר שלך? קדימה. הבמה כולה שלך!

* דני וקסלר הוא המייסד של DANIV-KIDUM ומומחה לקידום אתרים אורני בגוגל ובפייסבוק, המתמחה בעריכת מחקר מילות מפתח אפקטיבי ומעמיק. ניתן להזמין את שירותיו ולקרוא מאמרים מקצועיים נוספים פרי עטו באתר: http://www.daniv-kidum.co.il/.

 

 

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

8 Comments

  1. עידית, מאחר ואני מעריך אותך כאחד ה"אורים והתומים" בתחום כתיבת תוכן ותוכן שיווקי בפרט, אני רוצה להודות לך מאד על שילוב מאמר שלי בבלוג שלך ועריכתו המקצועית בהתאם לסטנדרטים הגבוהים שלך. מקווה שהוא יהיה בעל ערך מוסף להרבה גולשים בתחום שילוב מילות מפתח ותוכן בצורה האופטימלית.

    • תודה לך דני, על מאמר מעורר מוטיבציה ומאיר עיניים. אנשי הקידום אומרים שהתוכן הוא חלק מהקידום. אנשי התוכן, כמוני, נוהגים לומר שהקידום הוא חלק מהתוכן. מה שברור הוא שאלה שני צדדים של אותה מטבע – ורק שילוב נכון ביניהם יהפוך את המטבע להצלחה עסקית לעסקים שעושים שיווק און ליין.

  2. מאמר מצויין
    ציטוט של המסקנה הכי חשובה : " אפשר לקרוא ולקרוא ולקרוא, אבל בלי ליישם – זה לא יעבוד. לכן המלצתי היא ליישם את ההמלצות שמובאות במאמר "
    תוספת קטנה – מסקנה שלי : אפשר ליישם את המסקנה לבד – ולטבוע ….. ואפשר לתת לעידית ודני את ה – job הזה ובמקום לטבוע , להשתזף ולקצור את התוצאות . . הבחירה כולה בידכם !!!!

    • תודה יורם. אני בהחלט מסכימה אתך שידע ללא יישום, לא שווה כלום! ואני גם שותפה למסקנה שלך, שעדיף שכל אחד ואחת יעסקו בתחום המומחיות שלהם, ויתנו למומחים אחרים לטפל עבורם בדברים הדורשים טיפול. הכל ייראה טוב יותר וכולם יצליחו ויראו ברכה בעמלם.

  3. מאמר נהדר, תודה.
    'לגזור ולשמור'.

    • תודה לך, אורלי יקרה. והמחמאות מגיעות לדני וקסלר ידידי, איש הקידום, שכתב אותו. אני רק ערכתי (אשת תוכן או לא…). מה שמוכיח, שוב, שהכוח האמיתי טמון בשיתופי הפעולה בינינו.

  4. סיכום יפה לנושא ניהול התוכן,
    וההבדל הגדול בתוצאות שמשיגים בעלי אתרים במשיכת לקוחות נובע אכן ממידת הפעולות שהם מבצעים בשטח אחרי שהם קוראים מאמר כזה.
    אם בעל אתר מבטיח לעצמו להכניס לכתוב תוכן לאתר שלו – זה עלול לקרות בעוד 4 חודשים אם בכלל.
    אם הוא לוקח מישהו חיצוני שבוע לאחר מכן המאמר כבר מפורסם באתר שלו, זה ההבדל בין פינטוזים לעשיה.

    • תודה דורון. אין ספק שבעלי עסקים הם זן אנושי עסוק, ובישראל – עסוק מאוד וטרוד בעניינים רבים.
      אני לא שופטת אף אחד, אבל בדרכי – אני מנסה לעזור לבעלי עסקים למצוא פתרונות יעילים וקיצורי דרך
      שיאפשרו להם להשתמש בכלי השיווק האינטרנטיים בצורה שתעזור לעסק שלהם להצליח.
      יישום תלוי בבני אדם. אפשר ללמוד בלי סוף ולקרוא בלי סוף, אבל אם לא עושים – זה לא קורה.
      למי שחשב אחרת, יש לי משהו חשוב להגיד: אף פיה לא תבוא… בהצלחה לכל העושים, כי רק מה שעושה – מצליח.

השאר תגובה