כתיבת תוכן: בלי לעשות את זה, הכתיבה שלך לא תביא לך שום תועלת

ביום רביעי בבוקר, בעיצומו של גשם מטורף, מצאתי את עצמי פוסעת בתוך השלוליות של מדרכות רמת גן, כשזרמי מים קפואים חוצים את דרכי ומטביעים את מגפיי, בדרכם אל נהרות הבוץ על כבישי האספלט שכל פתחי הניקוז שלהם כבר עלו על גדותיהם…
לא יכולתי שלא לחשוב על כל תשדירי השירות הקוראים לנו לחסוך במים, על ישראל המתייבשת (כאילו, דא?) ועל חשבונות המים המנופחים של תאגידי המים העירוניים. איזה בזבוז. כל כך הרבה מים, ודבר אינו נאגר ונשמר.
והמחשבה הבאה שלי כבר לקחה אותי לעניין שלשמו התכנסנו פה הבוקר, והוא: הדבר האחד והחשוב ביותר שבלעדיו, הכתיבה שלך לא תביא לך שום תועלת. על כך – במאמר שלפניך. אני מזמינה אותך לקרוא, להגיב ולשתף. בהצלחה!

אני רק שאלה: מה משותף לגשם ולתוכן שיווקי?
גשם הוא משאב חיוני, אבל כשהוא יורד על שלמות בטון ומלט – הוא ניגר לשווא ומזיק לסביבה: חוסם דרכים, מציף דירות, מבלבל את הרמזורים ותוקע את הנהגים בפקקים אימתניים. גשם עירוני הוא דבר חסר תועלת, שנזקיו מרובים פי כמה על תרומתו לגינון העירוני, המושקה ממילא במים מושבים…

לעומת זאת, גשם שיורד על מרבדי גנים, ועל קרקע חקלאית צמאה – מביא ברכה ליוגב ועונה על תפילת האיכרים. הוא מצמיח, מחייה, מנביט ומשקה את לחם חיינו ואת פריחת המרחבים הפתוחים.

אז מה משותף לגשם ולתוכן שיווקי?
תוכן שיווקי, ממש כמו גשם, מביא ברכה רק כשהוא מכוון למי שיכול להכיל אותו, שזקוק לו ורוצה להיעזר בו וליהנות ממנו. בשפה השיווקית אנחנו מדברים על "קהל מטרה". בלי להגדיר את קהל המטרה הנכון שלך – לא חשוב כמה מילים ייכתבו וכמה סרטונים יצולמו – המסרים הנפלאים שלך, ממש כמו מי הגשם ברחובות רמת גן, יפלו על אוזניים ערלות, ויתבזבזו לשווא.

במאמר הקודם שהעליתי לבלוג "בת התוכן" ציידתי אותך בכלי נהדר למיקוד הכתיבה. במאמר שלפניך, אני רוצה לספר לך עכשיו על כלי נוסף, שיבטיח כי התוכן שלך יגיע בדיוק לקהל המטרה שהגדרת, בדיוק באותו מקום ואופן שקהל המטרה שלך מחפש את התוכן שלך. אני מדברת על תכנון אסטרטגי של מילות מפתח, או בשפה המקצועית: אופטימיזציה למנועי חיפוש.

כל מי שכותב תוכן למטרות שיווק, וכבר הספיק לעשות קילומטראז' שיווקי ברשת, מבין כמה חשוב השידוך בין תוכן שיווקי למילות מפתח, או במילים אחרות: אם התוכן הוא המלך, האופטימיזציה למנועי חיפוש היא המלכה.

אז יודעים, אז מה?
כל כך הרבה משווקי תוכן חוזרים על הטעות הבלתי נסבלת הזאת… הם כותבים מה ואיך שכותבים, ואז הם מעלים את זה לאוויר, בלי לעצור אפילו לדקה כדי לחשוב מה בעצם מילות המפתח שיחברו בין התוכן שלהם לבין אלה שמחפשים אותו דרך מנועי החיפוש…
טעות. ולא סתם טעות. טעות שעלולה לעלות לך ביוקר. גם עבדת. גם השקעת. ובסופו של דבר, ברגע המכריע – הקטנת ראש ונעלמת מהרדאר של מנועי החיפוש…

לא חבל?
אם ברצונך לוודא שהתוכן שלך יביא לפתחך את ההצלחה שלשמה יצרת אותו מלכתחילה, הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לגבש אסטרטגיה של מילות מפתח. וכדי לגבש אסטרטגיה אפקטיבית של מילות מפתח, עליך לערוך מחקר מילות מפתח, שיקבע מהם ביטויי החיפוש שיובילו אליך לידים חמים ובסופו של יום יובילו ליותר מכירות. בעניין הזה, אני שמחה להמליץ על מאמר של קולגה וחבר, דני וקסלר, שמסביר איך להשתמש בכלי מילות המפתח החדש של גוגל. 

פשוט?
האמת, די פשוט, אם חושבים על זה ועושים את זה כמו שצריך. עדיין לא השתכנעת? הנה 3 סיבות שיגרמו אפילו לך לעצור, לחשוב ולהתחיל לחשוב על מילות מפתח לפני כל דבר אחר.

1. מנועי חיפוש הם המקור הכי יעיל לחבר ביניכם לבין הקוראים שלכם
גם אם לך לא ממש אכפת מה אנשים מחפשים (כי הם ימצאו אותך בפייסבוק… כי כולם מכירים את העסק שלך… כי מישהו כבר יגיד למישהו והוא ירים טלפון…), למנועי החיפוש מאוד אכפת להבין על מה מדובר אצלך באתר ומה לעשות עם התוכן שלך.

מבחינת גוגל, מילות המפתח שקופצות לה מול העיניים, הן האמצעי הכי יעיל לייצר את השידוך המושלם בין חיפוש ותשובה, בין צורך ופתרון. הפתרון והתשובה שלך. שימוש במילות מפתח שגויות או לא מתאימות עלול לגרום לכך שאפילו העכבישים של גוגל ירימו ידיים.

ומה יקרה אז? אחת משתי תוצאות מאוד לא רצויות:

  • הם יחברו את התוכן שלך לחיפושים הלא מתאימים – מה שיוביל חשיפה שלילית וייצר לכם אנטגוניזם מיותר ולא רצוי
  • או לחלופין, הם יניחו לתוכן שלך להתייבש באיזו פינת רשת נידחת, ואף אחד, אף אחד, לא יידע עליך, על היכולות שלך, או על הערך הנפלא שיש לך לתת לעולם. כמה עצוב…

טיפ מעשי לביצוע מיידי:
לשאול את אנשי המכירות שלך (כן, לפעמים זה לשאול את עצמך, בכובע של מנהל המכירות) באילו מילים הלקוחות משתמשים כשהם מחפשים את מה שיש לךלהציע. אם זה מה שהם שואלים בטלפון (שלום, אתם עושים ניוזלטר ללקוחות? אפשר לקבל פרטים על הקורס שלכם לכתיבת תוכן) – זה גם מה שהם מחפשים בגוגל כשהם מחפשים אותך. אין טעם להמציא את הגלגל, אלא ללכת על זה. על זה בדיוק.

2. אסטרטגיה של מילות מפתח תוציא אותך מהמלכודת של הז'רגון המקצועי
אני בטוחה שגם לך קפץ לעיניים שהמלה של שנת 2013 היא selfi, או בעברית צחה: "רק על עצמי לספר ידעתי". אנחנו מרוכזים בעצמנו, מצלמים את עצמנו, כותבים על עצמנו ומחפשים את עצמנו בכל פינת אינטרנט אפשרית.

אחת הדרכים לצאת מזה, היא לכתוב את התוכן שלנו סביב המילים שהלקוחות הפוטנציאליים שלנו  משתמשים בהן כשהם מחפשים אותנו. כמאמר המשורר: דברים שרואים משם לא רואים מכאן.

ברגע שמתחילים לכתוב מקצה החוט של מילות המפתח – מפסיקים לכתוב על עצמנו, ולא פחות חשוב מזה, מאפסנים בצד את כל הטרמינולוגיה הפנים ארגונית ואת הז'רגון המקצועי, שאף אחד חוץ ממך לא מבין (הלקוח, למשל…). ולמה? כי זה בדיוק מה שיכריח אותך גם לחשוב לקוח וגם לדבר לקוח. ו"לקוחית" זה בדיוק מה שלקוחות מבינים ורוצים.

טיפ מעשי ליישום מיידי:
אם נמאס לך לגלות כמה מהלידים שלך לא באמת מחפשים את מה שיש לך להציע, רק בגלל שהתוכן שלך לא הסביר להם להבין איך ביכולתך (או לא) לעזור להם – הגיע הרגע לקחת חבר או שניים ולבקש מהם לקרוא את עמודי האתר שלך וכמה מהפוסטים שהעלית לבלוג. אם בסופה של הקריאה הם יצליחו להסביר לך במה עוסק העסק שלך ומה יוצא להם מזה – שיחקת אותה. מניסיוני, ברוב המקרים יהיה עליך להסביר יותר מפעם אחת למה התכוון המשורר כשהוא כתב כל מיני ביטויים שנשמעים מה-זה-מקצועיים, רק שאף אחד לא באמת מבין מה זה… וזאת כבר בעיה אמיתית.

3. מילות מפתח הן הקואורדינטות של מפת התוכן שלכם
לא רק ז'רגון מבריח קוראים שהיו יכולים בקלות להפוך לקונים אם רק היו מבינים במה מדובר… גם תכנים שנשמעים מדליקים, אבל לא את הלקוחות הפוטנציאליים שלך, או נושאים מקצועיים ברומו של עולם, שאף לקוח פוטנציאלי לא צריך לדעת ולא מוכן להקדיש לו את המשאב הכי יקר בעולם: הזמן שלו.

נא לא לשאול מה הלקוחות שלך יכולים ללמוד מהידע העצום והרב שלך. עדיף לשאול מה באפשרותך ללמוד מהמילים שבהן הלקוחות שלך משתמשים כדי להגיע אל הידע שלך. זה מה שיאפשר לתוכן שלך להתביית על תחומי העניין של הלקוחות, ולהוביל אותם בבטחה אל הנושאים הנכונים, שבאמת מעניינים אותם.

טיפ מעשי ליישום מיידי:
מעכשיו, בכל פעם שעליך לבנות תכנית תוכן, מומלץ להתחיל ממילות המפתח, ורק אחר כך לעבור לכתיבת הכותרות וכל היתר. על הדרך, רצוי מאוד לוודא שנתת כיסוי למגוון רחב של מילות חיפוש, כדי לקלוע למנעד רחב ככל הניתן של אופציות חיפוש.

סוף מעשה במחשבה תחילה
כתיבת תוכן שתכליתה להביא עוד לקוחות לעסק ועוד תוצאות לקופה מחייבת עבודה במחשבה תחילה. אפשר לקרוא לזה תכנון, אפשר לכנות את זה אסטרטגיה, ויש כאלה שמדברים על "מיקוד שיווקי". לא חשוב איך קוראים לזה. חשוב מאוד, אפילו קריטי, לעשות את זה, ולעשות את זה נכון, חכם, מדויק ויעיל. גם בזה אני מטפלת בקורס הווירטואלי שלי "צופן התוכן – פשוט לכתוב תוצאות", שייתן לבעלי עסקים שרוצים לכתוב שיווק את כל הכלים, הפתרונות, קיצורי הדרך והתובנות שצריך כדי לכתוב ולהצליח. התברברת מספיק. הגיע הזמן לעשות את זה כמו שצריך.

עד כאן אני. עכשיו תורך. מה הטקטיקה המובילה שמשרתת אותך בעת הכתיבה, כדי להגיע אל קהל המטרה שלך בצורה מזמינה ומדויקת? אני מזמינה אותך להעלות כאן רעיונות, תובנות וסיפורים מניסיונך המקצועי האישי. קדימה. הבמה כולה שלך.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

1 Comment

  1. עוד מאמר נפלא מפרי עטך , עידית. ותודה רבה ששלבת במאמר הפנייה למדריך שכתבתי בעניין השימוש ב"מתכנן מילות המפתח" של גוגל החדש. כמו שחשוב שהתוכן יהיה בעל ערך מוסף לגולש חשוב כמובן לשלב בו מילות מפתח אטרקטיביות עם כמות חיפושים ממוצעת סבירה מחד ועם תחרות לא גדולה מדי מאידך. כמובן שהשילוב בתוכן הינו האומנות של כותב התוכן אשר צריך לעשות זאת בצורה שיראה טבעי לגוגל ,לא מאולץ ובמידה הנכונה (עד 3-4% ) ובהטיות ושינויים בכל מופע של מילת/ות המפתח שנבחרו …

השאר תגובה