תוכן שיווקי: חמשת מעגלי ההשפעה שיהפכו את הידע שלך לתוכן שיווקי מניב (זהירות! קריאת המאמר עלולה לייצר לך עוד הכנסות)

תוכן שיווקי מניב מספק את כל חמשת הרכיבים הדרושים לך כדי להצליח און ליין בכל נישה ובכל תחום עיסוק. נשמע טוב? אבל זה עוד לא הכל, כי חמשת מעגלי ההשפעה של התוכן השיווקי המניב לא רק קשורים זה לזה, הם גם תומכים ומזינים זה את זה, וכך הם מאפשרים לך להפוך את הידע שלך למשאבת לקוחות בדיוק מהסוג שתמיד רצית, ולייצר תוצאות מפתיעות בקופה. רוצה לגלות איך להפוך קוראים לקונים? אני מזמינה אותך להסתכל מקרוב על חמשת מעגלי ההשפעה של התוכן השיווקי

 כדי להבין מהם מעגלי ההשפעה ואיך הם נוצרים, אני מבקשת ממך לעצום את העיניים לרגע ולחשוב "שלולית". זרקת פעם אבן לשלולית? האם זכורים לך המעגלים שנוצרים מסביב למקום הפגיעה של האבן?

 גם כשאנחנו מייצרים תוכן שיווקי נכון ומדויק – אנחנו יוצרים חמישה מעגלי השפעה, שמייצרים לתוכן שלנו את התהודה הנכונה והופכים אותו למכונת כסף יעילה ושיטתית:

1.  מעגל הכתיבה
זוהי נקודת ההתחלה המעשית. וזוהי בדיוק הסיבה שלקחתי על עצמי ללמד כמה שיותר בעלי עסקים איך לכתוב תוכן שמגיע ללקוחות ומביא אותם אליך. כשיש לך יכולת לכתוב ולהוציא את התוכן שנמצא בתוכך אל אוויר העולם – יש לך אפשרות להוביל שינוי ולחולל מהפך של ממש בחיבור שבין העסק שלך ולקוחותיך.

יש המון הרבה אנשים שם בחוץ, שמחכים לשמוע ממך. שמה שיש לך להציע הוא בדיוק מה שדרוש להם. והם רבים מכל מה שתיארת לעצמך אי פעם. ואילו לך – יש עולם תוכן מלא ועשיר, שרק מחכה להגיח אל אוויר העולם, כדי לגעת ולסייע לכל אותם לקוחות המחכים לו בכיליון עיניים.

וזה מה שמעביר אותי למעגל השני:

2.  מעגל החשיפה
התוכן שלך יכול להיות הכי נפלא בעולם, אבל אם אף אחד לא יראה אותו – מה עשית? לכן, האפשרות להגיע ללקוחות המחפשים אותך ואת התוכן שלך הוא המעגל השני והצעד החשוב הבא אחרי תהליך היצירה של התוכן.

הכיף הכי גדול באסטרטגיה של שיווק בתוכן הוא, שכשעושים את זה נכון – יש המון דרכים קלות ופשוטות לייצר ניראות און ליין. ניראות תוכן נכונה מייצרת מעמד אוטוריטה בנישה או בתחום עיסוקך. ניראות תוכן נכונה מייצרת את האמון החיוני לתהליך הקנייה. ומעבר לזה, ניראות תוכן און ליין הכרחית כדי להרחיב את מעגל הלקוחות הפוטנציאליים שלך, ולהביא אליך עוד ועוד קוראים שיהפכו לקונים.

והנה הגענו למעגל השלישי:

3. מעגל התנועה
מה הטעם לטרוח על יצירת ניראות מסיבית און ליין, אם כל הנוכחות הזאת לא מייצרת לך תנועה אפקטיבית לאתר?

הדרך לעשות את זה, היא על ידי יצירת תוכן אסטרטגי ממוקד שיאפשר לקוראים להעמיק את הקשר איתך.

נשמע מובן מאליו?
יכול להיות שזה נשמע לך כמובן מאליו, אבל בכל פעם אני מופתעת מחדש מכמות האנשים שמעלים תכנים לאינטרנט ולא נותנים לקוראים שום קצה חוט כדי להעמיק את הקשר עם הכותב, או במילים אחרות, לא מבקשים שום תמורה עבור המידע שחלקו בנדיבות.

וזה בדיוק המעגל הרביעי:

4. מעגל הקהילה
המכנה המשותף  לכל הדפים המניבים שלך הוא טופס רישום, שמזמין את הקורא לתת לך את פרטי שמו וכתובת האימייל שלו, ומאפשר לך לבנות קהילת מייל משלך.

חשוב לי להדגיש שלא מדובר ברשימת מיילים ושמות, אלא בקהילה של אנשים, בשר ודם, שגילו עניין בתכנים שלך. אני אחדד: אנשים שגילו עניין כה רב בתכנים שלך, עד שהחליטו להפקיד בידיך את פרטי ההתקשרות עמם ולאפשר לך ליצור איתם קשר יזום, שוב ושוב, כשהם יודעים היטב שההתקשרות הזאת תאפשר להם לקבל "עוד" ממך, ולך – לחמם את היחסים איתם, לקראת מכירה.

וזה בדיוק מה שחשוב להבין כשמדברים על רשימת מייל:
הדבר החשוב הוא לא הרשימה, אלא הקהילה שהרשימה מייצרת. כשאומרים רשימה – חושבים על רשימת מכולת, או מקבץ של פרטי התקשרות עם גורמים אנונימיים ונטולי זהות, שכל עניינך בהם הוא לדוור להם כמה שיותר כדי להפיק מהם כמה שיותר, ואם אפשר עוד – אז מה טוב.

טעות גדולה. ומכאן החשיבות הרבה של הסתכלות על הרשימה דרך הפריזמה של קהילה מדוורת. המילה "קהילה" משדרת את התחושה של קבוצת אנשים בעלת שייכות ומכנה משותף, שחולקים אתך אותם תחומי עניין, חלומות ומאבקים. אנשים שהתפקיד שלך, כמי שמרכז ומוביל את הקהילה, הוא לטפל בהם ולדאוג להם.

הכסף נמצא ברשימה שיש בה נשמה.
רק עם רשימה כזאת, שהיא לא מקבץ אקראי של שמות וכתובות, אלא אנשים החולקים עניין משותף והולכים אחריך בעקבות התוכן שלך – אפשר להקים עסק מניב ומצליח שיש בו נתינה וקבלה, ערך ותמורה.

מה שמדליק במיוחד בתהליך הבנייה של מעגלי התוכן השיווקי הוא, שכאשר בונים את השיווק על תוכן שיווקי שיטתי, כמו שאני מלמדת בקורס "צופן התוכן", בונים מהר מאוד קהילת מייל של לקוחות פוטנציאליים מאוד מאוד ממוקדים, שהתוכן שואב אותם אליך בחבלי קסם, ומראה להם בדיוק את הדרך למקום שאליו רצו להגיע מלכתחילה. התוצאה היא מצב עסקי מעולה של win – win.

וזהו בדיוק המעגל החמישי:

5. מעגל המכירה
זה המקום שבו התוכן שכתבת, והניראות שבנית, והתנועה שיצרת והקהילה שטיפחת מתחילים לתת פרי – לשני הצדדים. וזה מה שמאפיין את השיווק החברתי הדיגיטלי: הוא כבר זה לא זבנג וגמרנו, אלא תהליך ארוך טווח, שדורש עבודה, אבל מניב עוד ועוד לקוחות, ואיתם הכנסות ורווחים.

זה המעגל שבו התוכן שלך עובד בשבילך ומייצר לך רווחים. זה יכול להיות דרך מכירה של מוצרים או שירותים תוך שימוש אקטיבי בשפה השיווקית, וזה יכול להיות מכירה של מוצרי ידע, שנבנו על בסיס התכנים השוטפים שכתבת לאורך כל הדרך. כך או כך, לתוכן השיווקי שלך יש תפקיד מרכזי גם בתהליך וגם בתוצאות.

וזה המעגל שבו חברי קהילת המייל שלך יכולים לקבל עוד ידע ועוד פתרונות ועוד תשובות, בדיוק לשאלות שמציקות להם ובנושאים שהכי כואבים להם – כי זה מה שהוביל אותם אליך, מלכתחילה.

וזה הדבר הכי יפה במודל 5 מעגלי החשיפה שפיתחתי:

  • תהליך יצירת תוכן שיווקי בדרך זו מאפשר לך לייצר תשתית רחבה למוצרי ידע, הדרכות, מקורות מידע וקורסים, בנוסף למוצרים או לשירותים הרגילים של העסק שלך.
  • ולמה זה כל כך כדאי? כי מוצרי ידע מאפשרים לך לתת עוד מהידע שלך ללקוחות, בדרך שיכולה לייצר עבורך מסלול מקביל של הכנסה פסיבית.
  • ומעבר לזה, מעמד האוטוריטה שהתוכן מייצר לך, יאפשר לך למתג את עצמך ואת העסק שלך גבוה יותר, ולגבות מחירים גבוהים יותר, בהתאם.

רק היום יש לך הזדמנות אחרונה  ללמוד איך להפעיל את 5 מעגלי ההשפעה של התוכן השיווקי על טייס אוטומטי! 

להצטרפות לקורס שילמד אותך למשוך לעסק שלך לקוחות נהדרים בקלות וביעילות – לחצי על הקישור

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

4 Comments

  1. מהנה, מחכים, מעצים. תודה עידית.

    • תודה ישראל. זאת המשימה שלקחתי על עצמי:להביא למגזר העסקי את הכלים והיתרונות של השיווק בתוכן.

  2. עוד מאמר נפלא מפרי עטך … כבר הולך ליצור את מעגל הקהילה לבלוג שלי באתר באמצעות טופס רישום למאמרים בבלוג שלי, למדתי משהו חשוב 🙂

    • נהדר, דני! אני ממש שמחה שנתתי לך השראה לדברים טובים!

השאר תגובה