כתיבת תוכן: איך לעשות סדר פסח באתר הבית ב-3 צעדים קלים ופשוטים, כדי למשוך לקוחות לעסק בעזרת תוכן

כמעט ולא ניתן היום להעלות על הדעת עסק שאין לו אתר אינטרנט. העניין הוא שרבים מהאתרים נבנו ללא חשיבה אסטרטגית, וברוב המקרים הם תקועים און ליין כאבן שאין לה הופכין. המונה דופק אבל הלקוחות לא. אם גם האתר שלך תקוע איפשהו ברשת וכל מה שהשקעת בו עד היום לא הביא לך פרי – אולי כדאי לך לנצל את הימים האחרונים שלפני הפסח כדי לעשות באתר שלך סדר, לנער את הטקסטים המאובקים, לארגן מחדש את המילים, ולפתוח את הדלת ללקוחות שיגיעו.

עם יד על הלב, מתי בפעם האחרונה כתבת משהו חדש באתר שלך? מתי בפעם האחרונה הסתכלת על מה שכתוב ובחנת האם הוא עדיין תקף, או שהגיע הזמן להחליף ולעדכן? ומתי בפעם האחרונה צלצל לך לקוח שהגיע לאתר שלך וכל כך התרשם, שמיד הרים לך טלפון כדי לקבוע פגישת עבודה?

יש דברים שעובדים רק באגדות.
בחיים האמיתיים, רוב הגולשים שמגיעים לאתר שלך, מחפשים משהו מאוד ספציפי. אם הם לא מצליחים להבין תוך 3 שניות שהוא קיים אצלך באתר, הם כבר באתר הבא. וגם אם מצאו אצלך באתר את מה שחיפשו, סביר להניח שהדפיסו לעצמם את הדברים והמשיכו בחיפוש, לעוד מידע. לאתר שלך הם כנראה לא יחזרו, מפני שאחרי כמה דקות של חיפוש וגלישה מאתר לאתר ומקישור לקישור, הם כבר לא באמת זוכרים מה הם מצאו איפה. לכן, התפקיד שלך הוא לוודא שהאתר שלך יהיה רלבנטי, עדכני, מעשיר ושימושי, ושתהיה בו אפשרות להירשם או להשאיר פרטים, כדי לאפשר לך להמשיך את הקשר באופן יזום. וזה תמיד מתחיל ונגמר בתוכן.

צעד מס' 1: עושים ניקיון
מה קורה אצלך בבית ערב פסח? פתאום מנקים את כל הפינות שאף אחד לא שם אליהן לב כל השנה, מה? משליכים את כל שיירי החמץ, מנקים ומסדרים מחדש את הארונות, דופקים את השטיחים ומגעילים את הכלים… נשמע מוכר? ניקיון הפסח באמתלת ביעור החמץ מהבית היה לאורך השנים הזדמנות פז להעיף מסביבת החיים שיירי מזון עתירי חיידקים, מים עומדים מלאי טפילים וטינופת שהצטברה במהלך השנה.

גם באתר שלך מצטברים מדי יום מסמכים מיותרים, קישורים דפוקים וקילומטרים של מילים שלא מקדמות את האתר שלך לשום מקום. אז ממש כמו בבית, אנחנו הולכים עכשיו לנער את האתר, בייט אחר בייט. שנתחיל?

האם כל העמודים רלבנטיים והמידע שכתוב בהם תקף?
אם לא – כדאי להסיר אותם, או לפחות להסתיר אותם מעיני הקוראים.

מה מצב הקישורים באתר?
קישורים הם הדלתות שדרכן עוברים הזחלנים של מנועי החיפוש. אם הם לא תקינים – לא הזחלנים ולא הקוראים יוכלו להגיע לאתר שלך ו/או להסתובב בתוכו. יודעי דבר ממליצים על XENU – תכנה חינמית שיודעת לזהות ולתקן קישורים שבורים. שווה בדיקה.

האם האתר שלך כתוב אינטרנטית?
הרבה יותר מדי פעמים אני מתבקשת להיכנס לאתר הבית, ומגלה שם סדינים אינסופיים של מילים פצפונות. מי בכלל יכול לקרוא דברים כאלה?… אם זה המצב אצלך, יש לך כמה משימות לביצוע:

  • להפריד בין הקטעים. הפרדת? יופי, עכשיו –
  • להוסיף תת-כותרת לכל 2-3 קטעים (בתנאי שהם עוסקים באותו עניין, כמובן). הוספת? מעולה. עכשיו –
  • לקצר את המשפטים. לקצר כך שאפשר יהיה לקרוא את המשפט בלי לחזור חזרה להתחלה כדי להיזכר במה מדובר. קיצרת? על הכיפק. עכשיו –
  • בכל מקום שיש רשומה – מומלץ להחליף את הפסיקים בבולטים. בשבילך, זה הרבה יותר קל לכתוב, בלי להתעסק במילות קישור ותחביר. בשביל הקוראים, זה הרבה יותר קל לקריאה וברור להבנה. וזו המטרה העליונה שלנו: להנגיש את התוכן שלנו לקוראים במידה המקסימלית.

האם האתר שלך כתוב בשפה שבני אדם מבינים?
לכל מקצוע, ובמיוחד לבעלי מקצועות מתמחים כמו מטפלים, מקצועות בריאות וכד', יש שפה מקצועית מיוחדת משלהם. הרבה מדי פעמים, דווקא אותם בעלי מקצוע, שוכחים שמי שאמור לקרוא את הדברים אינו קולגה, אלא לקוח שאינו מכיר את הז'רגון המקצועי המיוחד. התוצאה: טקסט אליטיסטי, לא מובן, בגובה 20 אלף רגל מעל קהל המטרה. דבר אחד ברור: שיווק לא ייצא מזה.

עכשיו, עם המודעות לבעיה, אני מציעה לך לעבור על המאמרים ועל הדפים הסטטיים באתר שלך. במחשבה שנייה, כדאי שמישהי אחרת תעבור על דפי האתר. מישהי שאין לה שום קשר למקצוע שלך. אם היא תבין – אחלה. אם לא – הנה עוד משימת ניקיון לביצוע. להיפטר מכל המונחים והביטויים והמושגים שאנשים בני תמותה לא מבינים.

צעד מס' 2: מבשלים
שנה אחר שנה, פסח אחר פסח, רק אחרי שהבית ממורק, מצוחצח, מבריק ובעיקר נקי מחמץ – אפשר להתחיל לבשל את מטעמי החג. כך גם האתר שלך. אחרי שניקית אותו, הסרת ממנו את מה שלא רלבנטי, ווידאת שהוא מדבר אל הקוראים בגובה העיניים וכל יתר פעילויות הניקיון – הגיע הזמן לבשל את המהלך השיווקי, ולהכניס לאתר טופס רישום לניוזלטר.

מסובך? ממש לא, אבל מחייב כמה תהליכים שכדאי להכיר:
כדי שהקוראים שלך יתרצו לתת לך את כתובת המייל שלהם (כאשר ברור להם לגמרי כי הם עלולים להיות קורבנות של הצפת מייל מעצבנת ומציקה), צריך לפתות אותם עם תוכן איכותי מאוד, ומאוד-מאוד רלבנטי לעניינם.

האם ידוע לך:

  • מי הם?
  • מה כואב להם?
  • מה הפתרון שיש לך להציע להם?
  • מה התשובות שהם מחפשים?

השאלות האסטרטגיות הן המרכיבים הכי בסיסיים של כל תוכן. האם היה עולה בדעתך להכין עוגה, בלי לבחון ולהכין תחילה את מרכיבי המתכון? ולא סתם, אלא להכין בדיוק-בדיוק את מה שכתוב במתכון, בלי לשנות ובלי לאלתר…?

מתנה חינמית – מרכז הפעילות השיווקית
אחרי שהגדרת את המאפיינים של לקוחותיך (לכתוב. בטח שלכתוב), יש באפשרותך לתכנן את המתנה החינמית האולטימטיבית שתמשוך אותם לתת לך את המייל שלהם. מבלי להתייחס לתוכן עצמו, זה יכול להיות ספר אלקטרוני, מדריך בנושא חשוב כלשהו, דו"ח על פעילות שניתן ללמוד ממנה על העסק שלהם, או אפילו סדרת טיפים שיעזרו ללקוחות שלך לנהל את העסק שלהם או לפתור את הבעיה שלהם על הצד הטוב ביותר.

אחרי שהכנת מתנה חינמית, צריך להכין דף נחיתה שיבצע עבורך את השכנוע ויוביל את הקוראים להצטרף לרשימת הדיוור שלך. זה יכול להיות דף עצמאי און ליין, או דף באתר – שהוכשר להיות דף נחיתה, וזה יכול להיות מיני דף נחיתה, עם מסר שיווקי מרוכז ומושך, שיופיע בכל דפי האתר שלך.

ברוב המקרים, אם אינך אושיה טכנית, זה המקום שבו יהיה עליך להכניס לתמונה תומך טכני, שישתול עבורך את הטופס ו/או יטמיע לך את דף הנחיתה

תכנת דיוור מקצועית – אי אפשר בלי
כדי להשלים את המהלך, כדאי לך מאוד לרכוש תכנת דיוור מקצועית, כמו "T-roo" (אני אוהבת את T-rooמפני שהיא נותנת מענה מאוד אינטואיטיבי וחכם גם לנוכחות ברשתות החברתיות וגם לדיוור האלקטרוני. ואם כותבים "עידית נעמן" בקוד הקופון שנמצא בשורה האחרונה של דף ההרשמה – מקבלים הנחה מטורפת במחיר).

לא להאמין, אבל ממש לא מזמן נתקלתי באדם מפורסם מאוד, שמנהל את הקשר שלו עם לקוחותיו באמצעות אאוטלוק. "ואת בטח שולחת את המסרים ידנית, בקבוצות של 20 מסרים כל פעם", אמרתי למזכירתו. "נכון", היא השיבה. "איך עושים את זה אחרת?"… ובכן, עושים את זה אחרת. רק אחרת: רשימת דיוור היא כלי המכירה מס' 1 בעידן הדיגיטלי, ולא ניתן להקים אותה בצורה נכונה, אפקטיבית וחוקית, ללא תכנת דיוור מקצועית.

המנה האחרונה שאי אפשר בלעדיה היא בלוג.
אם אין לך אפשרות להוסיף בלוג באתר שלך, אני ממליצה מכל הלב להיפרד לשלום מהיצור הפרה-היסטורי שהשקעת בו המון כסף רק לפני כמה שנים, ולהעביר את הפעילות האינטרנטית שלך לאתר-בלוג מבוסס מערכת wordpress. פסח הוא זמן נהדר לשינויים ושיפורים, ואם החלטת לבסס את השיווק של העסק שלך על תוכן – בלוג הוא כלי חיוני (וגם כיפי) שאי אפשר בלעדיו.

היתרון הגדול של מערכת wordpress הוא שהיא חינמית. היתרון העוד יותר גדול של מערכת wordpress הוא שהיא מאפשרת לך לשלב בין עמודי אתר סטטיים – ממש כמו עמודי האתר ה"תדמיתי" שלך (תדמית זה נחמד, אבל זה לא מביא כסף…), לבין רשומות בלוג דינמיות, שמתחדשות עם כל פוסט חדש, מושכות לאתר את מנועי החיפוש ומאפשרות לך לייצר חשיפה אפקטיבית און ליין. כל מה שצריך זה לשווק את השיווק.

צעד מס' 3: עושים סדר
עכשיו, כשהבית מצוחצח ומטעמי החג מוכנים, אפשר להתיישב לשולחן ולערוך את הסדר כהלכתו – סימן אחר סימן, שנה אחר שנה. זה תמיד אותו הדבר: קדש ורחץ, כרפס יחץ, מגיד רחצה, מוציא מצה… גם לשיווק בתוכן יש ריטואל קבוע, וכדי להפיק את מירב התועלת מהתוכן שלך – עליך לבצע את התהליך השיווקי צעד אחר צעד. וזה תמיד מתחיל מתוכן:

ארבע קושיות לתוכן אפקטיבי
• מה המטרה של התוכן שלך?
• מי קהל המטרה של התוכן שלך ואיפה הם נמצאים בתהליך הקנייה?
• מה הפתרונות שעליך להציע, כדי לקדם את קהל המטרה שלך לשלב הבא בתהליך הקנייה?
• מה ברצונך שהקוראים יעשו כאשר הם יסיימו את הקריאה?

אלה ארבע השאלות שעליך לשאול את עצמך, כדי לבנות את התוכן הנכון שיניע את התהליך כולו. ממש כמו בליל הסדר, כאשר הקושיות ששואל הילד הקטן, הן הכוח המניע לסיפור יציאת מצרים.

עד כאן. פסח הוא זמן נהדר לנקות את האתר, לבשל את מסגרות השיווק ולבנות את התוכן הנכון לפי הסדר הנכון. איזה רעיונות יש לך לארגון האתר ? האם ניקית? האם סידרת? האם תכננת את התוכן הנכון למטרות העסקיות שלך לרבעון הבא? נשמח לשמוע וללמוד מניסיונך!

ובינתיים – חג שמח לך, ליקיריך ולכל בית ישראל! שיהיה לך חג פסח שמח, עם אתר שיביא לך המון לקוחות חדשים בעזרת תוכן נכון ומערך שיווקי יעיל. בהצלחה!

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

9 Comments

  1. כרגיל מאמר כתוב יפה ובעל ערך מוסף.אהבתי את הטיפים . ישלך הצעה כיצד באמצעות דף נחיתה מגדילים את רשימות הדיוור שלנו … אשמח לתשובה וחג שמח. ואגב כעת שהפייסבוק הוריד מאד את החשיפה של דפי העסק (ולא ניתן לששוק בפייסבוק ללא פרסום ממומן) הגיע הזמן להשקיע בקידום אורגני בגוגל לאתר, מה עוד שחלק גדול מההמלצות הטובות שאת מציעה כאן יפתרו במהלך קידום האתר

    • תודה דני. נתחיל מהסוף: אני מטיפה זמן רב לכך שפייסבוק שאחרי ההנפקה אינה רשת חברתית אלא חברה שצריכה למקסם את הרווחים של משקיעיה. תלמידים שלי לעולם לא יתבססו על פייסבוק, אבל ייהנו ממה שאפשר כל עוד אפשר (ואני מסכימה שהוויראליות של פייסבוק שואפת לאפס ללא תשלום). לגבי דף נחיתה – מעבר למבנה הנכון ולכתיבה שיווקית משכנעת – חייבת להיות מתנה מעוררת עניין, שקוראי הדף ירצו לקבל ולשם כך ימסרו את הפרטים. כמו שאמר זוהר עמיהוד בתגובתו: זה הכל מתחיל, ממשיך ונגמר בתוכן.

  2. עידית יקרה,
    בכל פעם מחדש אני נהנית מהכתוב, מנידה בראש להסכמה ואומרת לעצמי- היא מבינה על מה היא מדברת. כתיבה קולחת, מכוונת, שפיצית. נ- ה-ד-ר !!!!
    חג שמח יקרה , שרי גל

    • תודה לך שרי. כמו שאת יודעת, אני מעריצה ותיקה ונאמנה של הכתיבה הנפלאה שלך ושל המקצועיות שלך בכל מה שקשור לטיפול בגיל השלישי – הפנימי. חג שמח והמון תוכן עוזר ומסייע!

  3. אתר אינטרנט זה לא "שגר ושכח", זה נכס שצריך לטפל בו כדי שיעבוד עבורינו: יביאו לנו יותר לקוחות ויצור לנו יותר הזדמנויות לפניות ו/או מכירות.
    אני מוצא הרבה פעמים אנשי עסקים המתעסקים באתר, מתעסקים בעיצוב האתר, בשינוי הלוגו (מה שאת קוראת לו מיתוג) והם מצפים שזה יגרום ליותר לקוחות ויותר פניות – אז, זה לא. נקודה. סימן קריאה.
    מה שיגרום ליותר לקוחות להגיע זה תוכן.
    מה שיגרום ללקוחות להישאר זה תוכן.
    מה שיגרום ללקוחות לחזור זה תוכן ועוד פעם תוכן.
    כדי שהלקוחות יוכלו להגיע לתכנים, לקרוא אותם יש לדאוג שהם גם יוכלו לנווט באתר. כי אם הם יוכלו לנווט בקלות, גם גוגל יוכל. ואכן תוכנת Xenu עוזרת למצוא את הקישורים השבורים: אלה הקישורים המובילים לשום מקום וממאיסים את האתר על הגולשים. Xenu יעזר למצוא את הקישור השבור, התיקון בידיו של בעל האתר.
    חג שמח

    • תודה גדולה לך זוהר על תגובה מעשירה ומלאת ידע ותובנות. אני כל כך מסכימה עם כל מילה!

  4. עידית, תודה רבה לך על הטיפים המעולים.

  5. אחלה פוסט!! :))

השאר תגובה