כתיבת תוכן: מפתיחה להצלחה – כך ייראה גם הבלוג שלך

רוב הבלוגים עוברים מסלול די צפוי מראש, שמתחילים בפתיחה ומסתיימים בהצלחה. כדי להביא את הבלוג שלך למקום שבו הוא יתחיל להניב לך הכנסה משמעותית, עליך לעבור דרך חמישה שלבים. לכל שלב יש אתגרים ייחודיים, אבל גם יתרונות לא מבוטלים.

רוצה דוגמה מהשטח? הסרט "ג'ולי וג'וליה" הוא דוגמה מקסימה לתהליך של פתיחת בלוג, על כל שלבי ההתפתחות שלו. כדי להימנע מספוילרים, אני אשאיר את הסיפור הזה פתוח (לרוץ לחפש את הסרט!), ונתקדם לחמשת השלבים שכל בלוג רווחי צריך לעבור, בדרך להצלחה:

1. היריון – אין תנועה ואין דירוג במנועי החיפוש

בחרת את התבנית של וורדפרס, יש לך בבלוג פחות מ- 10 פוסטים, וערכת ניסיונות לאיתור הקול הייחודי שלך והאפשרויות השונות שלך לנושאים ולסגנון.

אנשים רבים לא מעריכים נכונה את משך השלב הזה, שיכול להיות ארוך מאוד. ולרוע המזל, בהחלט ייתכן שלא תגיע אליך שום תנועה גם כשיהיו בבלוג שלך 20 פוסטים ויותר.

כדי להצליח – אין ברירה, צריך לשרוד את השלב הזה בכל מחיר.

2. ינקות – טפטופים של תנועה, עדיין אין דירוג במנועי החיפוש

בשלב הזה, יתחילו להגיע לבלוג שלך טפטופים של אנשים שיגיעו מכל מיני מקומות אקראיים. אולי יש לך קישור בחתימה שלך בפורומים. אולי הגבת על בלוג אחד שעניין אותך. אנשים יכולים למצוא את הבלוג שלך דרך כל מיני חיפושים אקראיים שאינם קושרים לפעילות הקידום שלך. אבל כך או כך, התוצאה היא שבשלב הזה סוף סוף יש לך קהל, למרות שהוא עדיין מאוד מאוד קטן.

3. ילדות – יש קצת תנועה. יש כמה דפים מאונדקסים. ויש דירוג התחלתי של מדד האמון

למרות שעדיין אינך המובילה בשוק, הבלוג שלך מתחיל לקבל מנות קטנות של עוקבים, שמקשיבים למה שיש לך להגיד וסומכים על העצות שלך. אח… איזה רגעים מתוקים…

יש לך כמה דפים שכבר מאונדקסים בגוגל. המצב לא מי יודע מה, כי בשלב הזה יש לך כבר משהו כמו 50 פוסטים, והתנועה עדיין לא זורמת, אבל למרות זאת, זה דווקא נחמד לדעת שכמה מהדפים שלך מקבלים דירוג לא רע בכלל.

בשלב הזה אולי תקבלי החלטה להתחיל לבנות ניוזלטר. ואם את עדיין משתמשת בתבנית wordpress חינמית, אולי תרצי להחליף אותה לתבנית מעוצבת משלך.

4. נעורים – הכנסות קטנות, מוניטין מכובד

בשלב הזה את מרוויחה מהבלוג כבר מספיק כסף כדי להחזיק את עצמך. יכול להיות שיש לך כבר 1-2 עסקאות פרסום ביד. הבלוג שלך מקבל קישורים חוזרים מבלי שיהיה עליך לבקש, ויותר דפים כבר נמצאים במאגר התוצאות של גוגל.

כאשר את ממליצה על מוצר, אנשים מתחילים לקחת אותך ממש ממש ברצינות. גם המכירות כבר הולכות יותר בקלות, כי אנשים מתחילים לתת בך אמון ולסמוך על המוניטין שלך.

5. בגרות / מעמד מומחית – הכנסות יפות, מותג מוכר בשוק

בשלב הזה הבלוג שלך נמצא בין 3-5 המובילים בתחום שלך. ואם מישהו מזכיר את שמך באיזה כנס – יש יותר אנשים שמזהים את שמך מכאלה שלא. וואוו! עשית את זה!!!

… האמת היא שרוב הבלוגים לא מגיעים לשלב הזה. אבל אם הצלחת להגיע לשלב הזה, בוודאי גילית שיש לו הרבה מאוד יתרונות והטבות. למשל, בנוסף לכמויות התנועה הגדולות, גם משלמים לך עבור התנועה הזאת, בהתאם למדד החשיפה. וזוהי רק ההתחלה… לה… לה…

עד כאן חמשת השלבים האופייניים במחזור החיים של בלוג מצליח. המפתח למעבר משלב אחד לשלב הבא אחריו, הוא על ידי תוכן מעולה, והרבה סבלנות בדרך לבניית המוניטין. זה עשוי לקחת זמן, אבל זה שווה כל רגע.

ב- 16.6 אני עורכת כנס וירטואלי בנושא "אסטרטגיות בלוגינג לשיווק מנצח". בכנס אנחנו נפתח בלוג און ליין, ואחר כך נעשיר אותו לאורך כל היום, עד שבסופו – יהיה לך כל מה שצריך כדי ליהנות מבלוג מוכן לעבודה. פרטים נוספים בהמשך. ממליצה לפנות את היום כדי להקשיב להרצאות בזמן אמת! 

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

1 Comment

  1. עידית, כרגיל הכתיבה שלך כל כך שנונה,יצירתית ועושה לי חשק לקרוא…וגם לכתוב!

השאר תגובה