כתיבת תוכן: זה מה שיציל אותך כשכל הרעיונות שלך נגמרו

כשכותבים מאמרים יום אחרי יום, וגם כשכותבים מאמרים מדי שבוע בשבוע, קל מאוד לגמור את כל הרעיונות בראש. כשזה קורה, במקום לבהות מול המסך במשך שעות, אפשר לכתוב מאמר בזריזות, על בסיס אחת משבע תבניות תוכן מוכחות אלה. אלו הן תבניות תוכן שמשתמשים בהן בלוגרים פעילים בתחומים שונים. כשכותבים אותן בצורה טובה, גם הקוראים אוהבים אותן.

תבנית תוכן מס' 1
ניתוח עומק של טכניקה או תיאוריה

איך עושים את זה? לוקחים תיאוריה או טכניקה פופולריות ומנתחים אותן: מפרידים את החוזקות והחולשות, מצביעים על דברים שאחרים מעולם לא עסקו בהם, ונותנים טיפים לאנשים שירצו להשתמש בטכניקה או ליישם את התיאוריה.

למשל: החוזקות והחולשות של כתיבת מאמרים באינטרנט כשיטה ליצירת תנועה, בתוספת טיפים לא ידועים על איך להוציא את המיטב מכתיבת מאמרים.

תבנית תוכן מס' 2
תחזית של העתיד

איך עושים את זה? מציבים טיעונים חזקים על מה שלדעתך עומד להתרחש בעתיד בתחום כזה או אחר, עם הדגשה על האופן שבו זה עתיד להשפיע על הקורא.

למשל: מחירי הדירות בישראל הם בועה שמנופחת על ידי גורמים אינטרסנטיים. ברגע שהביקוש ייעצר, המחירים יתחילו לרדת. איך אפשר לנצל את המצב כדי להרוויח ממנו?

תבנית תוכן מס' 3
איך לעשות מה

איך עושים את זה? כותבים מאמר הדרכה או הנחיה על משהו שקהל הקוראים שלך באמת רוצה לדעת איך לעשות.

למשל: איך לנהל בלוג משגשג בלי לוותר על זמן איכות עם המשפחה.

תבנית תוכן מס' 4
שאלות ותשובות

איך עושים את זה? כותבים את השאלות ששואלים אותך כל הזמן ואת התשובות עליהן. ניתן לחזור על תבנית המאמר הזה שוב ושוב ושוב, ובכל פעם עם מקבץ שאלות אחר.

תבנית תוכן מס' 5
למה דעה זו או אחרת מוטעית

איך עושים את זה? לוקחים דעה מקובלת בתחום הפעילות שלך ומביעים תמיכה בהשקפה מנוגדת. סביר להניח, שכדי לייצג את ההשקפה ההפוכה, יהיה עליך לתמוך בה או לפחות להכיר אותה היטב.

למשל: רוב האנשים מאמינים שהדבר הכי חשוב בעסק הוא למכור. למען האמת, הדבר הכי חשוב בעסק הוא לא למכור כאן ועכשיו, אלא לטפח הרבה לקוחות ולמכור להם יותר ויותר לאורך זמן.

תבנית תוכן מס' 6
ככה וככה סימנים לכך ש… משהו…

איך עושים את זה? כותבים מספר כלשהו של סימנים המייצגים תופעה כלשהי, שהסימנים מעידים על קיומה.
למשל: 6 סימנים לכך שהגיע הזמן להחליף את המכונית המשפחתית.

תבנית תוכן מס' 7
לשתף סיפור אישי עם מסקנה רלבנטית

איך עושים את זה? מספרים סיפור אישי שיש לו סוף שכל אחד יכול ללמוד ממנו משהו.
למשל: איך טסתי ל- 7 מדינות שונות במשך השנה, ומה למדתי על האפשרות לחסוך הרבה כסף על מחירי הכרטיסים.

עד כאן 7 תבניות לכתיבת מאמרים בבלוג שבאפשרותך לעשות בהן שימוש בכל פעם שאין לך שום רעיון לכתיבת מאמר. ניתן להשתמש בתבניות שוב ושוב, בנושאים שונים, כל זמן שזוכרים לשנות את הכותרת…

ב- 16.6 אני עורכת כנס וירטואלי בנושא בלוגינג. מיטב מומחי הבלוגינג והשיווק בישראל ילמדו איך לבנות בלוג בתכל'ס, איך לתכנן אתר שיווקי, איך לכתוב כותרות מושכות ובשורה התחתונה: איך להפוך את הבלוג לעסק ו/או לכלי שמביא לקוחות וכסף.  ההרצאות ללא תשלום, אצלך במחשב, והנרשמים יקבלו את הקלטות הכנס – לשמיעה בזמנם החופשי.

להרשמה לכנס "בלוג טוב – הכל טוב" – נא ללחוץ כאן

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

1 Comment

  1. נהדר, כרגיל. ברור שנרשמתי. ממך עידית- רק דברים טובים. תודה 🙂

השאר תגובה