כתיבת תוכן: בלי זה – התוכן שלך יהיה סתם בזבוז זמן!

אופטימיזציה למנועי חיפוש, או במילים פשוטות, כתיבה שלוקחת בחשבון מה לקוחות פוטנציאליים כותבים בגוגל כשהם רוצים להגיע אליכם, היא חלק מאוד חשוב בכל אסטרטגיית תוכן. אופטימיזציה למנועי חיפוש, ובשמה המקצועי "קידום אתרים" או SEO, פירושה: להכניס לתוכן ביטויי מפתח מושכי תנועה, כדי להגדיל את הסיכוי להופיע במקומות טובים בתוצאות החיפוש של גוגל. הסוד הגדול להצלחה נמצא בביטויי המפתח, וזה בדיוק הנושא של המאמר שלפניכם. מוזמנים להגיב ולשתף עם חברים וקולגות. הם יגידו תודה וגם אני.

ובכן, לכל אלה שהקדימו להספיד את תחום הקידום, שמיהרו להכתיר את פייסבוק בתור מלך הטרפיק… והיו כאלה לא מעטים, יש לי רק מילה אחת להגיד: שטויות. בעצם שתיים: שטויות במיץ!

הצורך במנועי חיפוש גדול היום מתמיד, והוא ימשיך ויגדל ככל שתגדל כמות המידע באינטרנט. כן, טכניקות משתנות, דרכי העבודה עוברות שינויים ואפילו מהפכות, מושגים נעלמים ואחרים מופיעים תחתיהם, החוקים והכללים עוברים עדכונים, האלגוריתמים מתעדכנים ומתאימים את עצמם למציאות המשתנה… אבל קידום אתרים – הוא חלק בלתי נפרד מנשמת אפה של הרשת. ולכן, חשוב להיות עם יד על הדופק, להכיר את החידושים ולהתאים את האתר לשינויים. זה חשוב, חשוב מאוד לנוכחות העסקית שלכם און ליין!

אי אפשר לדבר על קידום אתרים בלי לדבר תחילה על ביטויי מפתח, ועל החשיבות שלהם לנוכחות האינטרנטית שלכם. נתחיל? קריאה מהנה ומועילה:

איזה ביטויי מפתח לבחור?
יש כמה דרכים לבדוק, מהם ביטויי המפתח, או אם תרצו – המילים שאנשים שמחפשים את השירות או המוצר שלכם, כותבים בגוגל. בואו נלך מהקל אל הכבד:

  • תשאלו את עצמכם, איזה מילים מחוברות לתחום העיסוק שלכם בצורה שאינה ניתנת להפרדה.

עכשיו, ערכו רשימה. סביר להניח, שתוכלו להכניס את המילים האלה למאמר, כמילות מפתח או ביטויי מפתח.
למשל: כשאני כותבת מאמר על שיווק בתוכן – אני יודעת שרוב האנשים לא מחפשים שיווק בתוכן, אז אני שמה בפרונט את שני חלקי המשפט, בנפרד, כי אותם דווקא כן מחפשים.

  • תשאלו את הלקוחות שלכם מה הם כותבים בגוגל

ברוב המקרים יתברר לכם שהם לא ממש זוכרים, אבל קצת חפירה – והתאים האפורים יתעוררו לחיים. זה גם מעמד חשוב להעמקת הקשר ביניכם. אין כמו בקשת עזרה – לחמם יחסים ולתת ללקוח להרגיש שדעתו נחשבת.

  • תרגלו אחר המתחרים שלכם

 בכל אתר יש דרך להגיע אל הקוד שמאחורי הקלעים. בקוד הזה, בחלקו העליון, יהיה מקום ל- "Key words". תסתכלו מה הגדירו המתחרים שלכם בתור מילות מפתח. לפעמים – תמצאו צימוקים ושקדים…

  • ואחרון חביב, אפילו חביב מאוד, הוא כלי מילות המפתח של אד-וורדס.

הוא חינמי, הוא פתוח לשימוש לכל אחד, והוא מדבר עברית – יתרון מובהק כשמדובר בצורך של בעלי עסקים בישראל.

בכלי של גוגל תוכלו להכניס את מילות המפתח שאספתם, ועוד כמה שפתאום צצות לכם בראש, והכלי יציג בפניכם את כמות החיפושים שאותן מילים מקבלות בחודש – אחת לאחת (ובמילים אחרות, האם כדאי לכם להשתמש בהן בתוכן שלכם).

הכלי של גוגל יודע גם להציע מילות מפתח נוספות, כאלה שיכול להיות שאפילו לא חשבתם עליהן. ומעבר לזה, ניתן לקבל מהכלי ניתוחים נוספים, בתשלום. הנה הקישור שייקח אתכם לשם: Google AdWords Keyword Tool.

איך משתמשים בביטויי המפתח?

רוצים את התשובה ההיסטורית או את התשובה האקטואלית? טוב, הנה שתיהן:

  • ההיסטורית – פעם, כשגוגל הייתה בחיתוליה והיה צריך להאכיל אותה בכפית – הייתה הנחיה גורפת לשבץ את ביטויי המפתח בטקסט במינון של 3%, כדי שהזחלנים הפרימיטיביים של מנוע החיפוש יבינו על מה כתבתם…

זאת גם הסיבה לכך שה- Key words היו חלק מקוד האתר, ובאמת שרלטנים רבים ניצלו את הפינה הזאת כדי לייצר זבל ולעוור את עיני גוגל.

  • האקטואלית – היום, גם בגלל העיוותים ההיסטוריים, ובעיקר בגלל שאף אדם שפוי לא יכול לקרוא טקסט עם 3% ביטויי מפתח בלי לצאת מדעתו, לא כל שכן כאשר הקוד מנוצל להפצת ספאם – זה נגמר.

כלל האצבע היום הוא מאוד פשוט: שימו את ביטויי המפתח במקום שבו הם מתבקשים, ובצורה טבעית. מה זה נקרא טבעית? לפי מט כץ, איש הקידום של גוגל, תוכן טבעי הוא תוכן שאדם סביר, שלא יודע כלום על קידום אתרים – יקרא והכל ייראה לו מתאים וטוב לנושא.

רוצים לדעת אם הכנסתם מילות מפתח במידה?

  • תנו למישהו לקרוא את הטקסט שלכם. אם הוא לא אומר "בוינה, הגזמת עם ה'מרקו ובניו שירותי תיירות' הזה… 7 פעמים בתוך 250 מילים? נסחפת" – זה טבעי וזה בסדר.
  • שלושת המקומות האסטרטגיים לביטויי מפתח – אם הדבר ניתן, כדאי מאוד לשלב את מילת המפתח בכותרת, בכותרות המשנה ובפתיח. אלה המקומות שמהם נובע הקצב של המאמר כולו, והזחלנים של גוגל שמים אליהם לב במיוחד. וגם שם – להקפיד ולהשתמש במילות המפתח ככל שצריך, בצורה טבעית. בשום אופן אל תעמיסו, אל תדחסו ואל תתקעו מילים שלא לצורך, כי הקורא האנושי שלכם ירגיש מאוד לא בנוח.
  • הלו, לא לדחוס! – דחיסה של מילות מפתח בטקסט עלולה להכעיס את אלוהי הגוגל ולגרום לענישה. לא מומלץ.

אבל… ביטויי מפתח הם לא כל הסיפור

הגם ששיבוץ מילות מפתח חשוב לנוכחות משמעותית של התוכן שלך במנועי החיפוש, הן בשום פנים ואופן לא הדרך היחידה להצלחה. הדבר החשוב באמת הוא שהתוכן שלך יעמוד ב-3 קריטריונים:

  • שהוא יהיה מקורי – לא מועתק, לא משוכפל, לא מחזור של המאמר מלפני שבועיים או חודשיים. מקורי. טרי-טרי
  • שהוא יהיה שימושי – אנשים באים לאינטרנט כדי לחפש פתרונות לבעיות. הבעיות יכולות להיות גדולות, כמו בעיות בריאות, או קטנות, כמו הדרכה לקפל סדין עם גומי או לקלף אבוקדו בלי להתלכלך… אבל הם מחפשים תוכן שימושי ומסייע שייתן להם את הפתרונות הדרושים להם
  • שהוא יהיה בעל ערך – לחפש פתרונות זה דבר אחד. להבין שהפתרון שבו עוסק המאמר שלכם באמת יכול לעזור ולתת ערך – זה כבר דבר אחר, והוא נבנה בכתיבה עצמה: החל מהחשיבה האסטרטגית, דרך השפה והשיחה עם הקורא, אל הצעות הפתרון והזמינות של הפתרונות המוצעים.

בשורה התחתונה:

ביטויי מפתח הן "בסך הכל" דרך חשובה ומרכזית למשוך תנועה ממנועי חיפוש. הן אינן משפיעות על האופן שבו ינהגו הגולשים כשיגיעו לאתר שלכם. במקום הזה – מדברת הכתיבה, שמתבססת על תכנון, שמתאים את עצמו ליעדים העסקיים.

ויחד עם זאת, כיוון שביטויי מפתח מושכים תנועה, חשוב להשתמש בהם בכל תוכן שכפוף לפעילות הסריקה ומאגרי המידע של גוגל. וזה אומר, למשל, שגם כשאתם מעלים תמונות, סרטונים, אינפוגרפיקות וכל תוכן ויזואלי אחר – חשוב מאוד שתלוו אותם בתיאור ברור, עם ביטויי המפתח הרלבנטיים. המקום הנכון לעשות את זה הוא בפיצ'ר שנקרא ALT TEXT – שעוזר לגוגל להבין במה המדובר, אבל חשוב מזה: אפשר גם למאותגרי ראייה ליהנות מהתוכן שלכם, וללמוד מכם. חשוב!

רוצים לדעת עוד?

ב- 21.7.14 אני עורכת כנס אינטרנטי בנושא קידום אתרים, תחת הכותרת "קידום אתרים 2014"

בכנס ישתתפו מיטב המומחים בארץ בתחום הקידום לעסקים, שיחלקו אתכם ידע, ניסיון רב וטיפים מעולים. זהו כנס חובה לכל בעל ובעלת עסק שיש להם נוכחות און ליין, ורוצים למקסם את התועלות שלה, להגדיל את כמות הפניות ואת תנועת הלקוחות. ההשתתפות בכנס אינה כרוכה בתשלום, אולם מספר המקומות בכיתה הווירטואלית מוגבל! הירשמו עכשיו והבטיחו את מקומכם!

להרשמה – הקליקו על הקישור:
http://vconference.co.il/seo-strategies/registration?&ref=666

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

2 Comments

  1. מאמר בעל ערך מוסף , אהבתי … עלי לציין שבעניין מחקר מילות מפתח לא מספיק לדעת את כמות החיפושים למילת מפתח אלא יש גם לקחת בחשבון את התחרות על מילת המפתח – התחרות המדוייקת למילת מפתח היא למעשה חיפוש של מילת המפתח בין גרשיים בגוגל ואיתור כמות התוצאות למילה . ולאחר שבוצע מחקר מילות מפתח רציני ויסודי … אז, יש להשתמש בתוכן לפי הצעתך גם במילות מפתח שהן נרדפות,הטיות או ורסיות השלמת חיפוש של גוגל למילת המפתח . בהצלחה לכולם … מחקר מילות מפתח יש ללמוד לעשות 🙂

השאר תגובה