כתיבת תוכן: 2 השאלות שכל בעל עסק חייב לשאול את עצמו

השבוע, הזמנתי את מנויי הרשימה שלי לקבל במתנה תבנית תוכן לכתיבת מאמר מושך לקוחות ב- 15 דקות או פחות. תגידי, שאל אותי קולגה, אנשים לא חושבים שאת פריירית, כשאת מחלקת מתנות בחינם? "לא", אמרתי. "המנויים שלי יודעים שהחזון שלי הוא לעזור להם לעשות תוכן אפקטיבי יותר לעסק, במינימום זמן ומאמץ ומקסימום תוצאות, והדרך שלי לעזור להם ולמשוך אותם היא כתיבת מאמרים ומוצרי תוכן – גם בחינם". קוראים לזה שיווק בתוכן (Content Marketing), וזאת לא האג'נדה שלי בלבד. זאת האג'נדה של כל משווקי העידן הדיגיטלי: להציע מידע חופשי-שימושי ובעל ערך, במטרה לבנות קהל. המידע מסייע להם לפתור בעיות ולמצוא תשובות. ובהמשך, כשהם יחליטו לרכוש מוצר או שירות – הם יבואו באופן טבעי אל מי שעמד לצדם וסיפק להם את המידע שהיה דרוש להם: אני. אתם. אנחנו.

1. נתחיל מהשאלה שכולכם בוודאי רוצים לשמוע את התשובה עליה:
למה שיווק בתוכן כל כך חשוב לעסקים שלכם?
והתשובה? הרי היא לפניכם:

שיווק בתוכן חשוב מכמה וכמה סיבות:

חשיפה – קודם כל, שיווק בתוכן מאפשר לנו לשים חומרים בעלי ערך ברחבי הרשת – חופשי ומאושר לכל מי שצריך ורוצה. היום, כל אחד, החל בתאגידי ענק וכלה בעסקים קטנים של אדם אחד, מציע משהו בחינם כדי למשוך לקוחות אל העסק. אם יש לכם נוכחות שיווקית באינטרנט (אתר, בלוג, אתרי שיתוף או רשתות חברתיות) – כדאי מאוד שגם לכם יהיה תוכן זמין ומועיל להציע.

  • אנגייג'מנט –  החומרים החינמיים הללו עובדים עבורנו 24 שעות ביממה, והם בונים עבורנו את הדבר החשוב ביותר שאפשר לבנות בין בני אדם: מערכת יחסים. הקופירייטרית האמריקנית סוניה סימון מדברת על עקרון ה- KLT  – Know Like Trust. כלומר, לקוחות שרוצים לקנות מאיתנו, צריכים לעבור תחילה תהליך רגשי בן 3 שלבים:
  1. השלב הראשון הוא KNOW להכיר. אף אחד מאיתנו לא אוהב לקנות חתול בשק. לפני שאנחנו קונים, אנחנו רוצים להתרשם, לבדוק, למשש, לנסות אם אפשר. נוח לנו יותר לקנות מאנשים שאנחנו מכירים.
  2. אבל לא סתם מכירים. מכירים ומחבבים. כי אנחנו, וכמונו גם הלקוחות שלנו, מעדיפים לרכוש דברים מאנשים שיש לנו איתם חיבור רגשי טוב. שאנחנו מרגישים נעים בחברתם.
  3. מתוך תחושת ההיכרות והנעימות צומח גם האמון. אנחנו מתחילים להרגיש שאנחנו יכולים לסמוך על המוכרים. לתת בהם אמון. זה ה- Trust של עקרון ה- KLT. רק אחרי שעברנו את התהליך, או העברנו את לקוחותינו דרכו –  יכול להגיע שלב המכירה.

 עקרון ה- KLT עובר נהדר במכירות פנים אל פנים. אבל מה עושים עם לקוחות שנמצאים באינטרנט?
והתשובה היא: באמצעות כתיבת תוכן, שיעביר את הקורא דרך התהליך הרגשי הדרוש לקנייה, באמצעות המילים הנכונות, ויעשה עבורכם את השיווק.

כשאני אומרת "תנו למילים לעבוד בשבילכם" – בדיוק לזה אני מתכוונת. וכשאתם מייצרים תוכן שכתוב בצורה נכונה ונמצא במקום הנכון – אתם יכולים להגיע, לגעת ולהניע בבת אחת הרבה מאוד אנשים.

  • מעמד אוטוריטה – אבל המטרה של שיווק בתוכן היא לא רק לבנות מערכת יחסים עם הקהל שלך, אלא לבנות אתכם כאוטוריטה, וכאן נכנסת לתמונה נדיבות הידע. טעות גדולה שעדיין בעלי עסקים לא מעטים עושים, היא לחשוב שאם יחלקו את הידע שלהם – אנשים לא יבואו אליהם יותר. בהקצנה, אלה אותם בעלי עסקים שעדיין מסובבים את הראש בכל פעם שהם פותחים את הפה, כדי לראות מי מצותת לדבריהם.

 ואני אומרת: נגמר עידן הקלפים על החזה. כל המידע, כל הידע, כל התשובות – הכל נמצא ברשת. השאלה היחידה שעליכם לשאול את עצמכם, היא האם המתחרים שלכם יכתבו את התוכן וימשכו את הלקוחות, או שאתם תהיו אלה שתפתרו בעיות ותעזרו לאנשים – ותקצרו את הפירות.

2. והשאלה השנייה שבוודאי מעניינת אתכם היא:
איך עושים שיווק בתוכן שבאמת עובד.
והתשובה? בבקשה:

כך תעשו שיווק בתוכן בצורה נכונה – צעד אחר צעד:

  • צמצמו את מרחב הנושאים – אמרנו שאנחנו פה כדי לתת לקהל שלנו תוכן שמתמקד בבעיות ובנושאים הכי ספציפיים שלהם. לכן, גם אם יש באינטרנט בלי סוף מידע כללי, זמין ונגיש, הוא לא עונה על צורך הספציפיות. לעומת זאת, כאשר תציעו משהו ספציפי וייחודי לקהל ספציפי וייחודי – סביר להניח שתצליחו ליצור קשר (ספציפי) עם הרבה יותר קוראים.
  • אל תדחפו להם מוצרים  – המטרה החשובה ביותר של התוכן שלכם היא לבנות קשר עם הקהל שלכם. לא למכור. למעשה, אתם ממש לא רוצים למכור להם, כי לא זה מה שהאנשים מצפים לו. כל הרעיון של שיווק בתוכן הוא להציע משהו בחינם, אבל משהו בעל ערך, כדי לבנות את האמון ולבסס את הקשר. מאוחר יותר תוכלו להגיע גם למכירה. אחר כך…
  • הקשיבו לקהל שלכם – חשוב לעקוב אחר תוצאות פעילות התוכן שלכם. יש לכם בלוג (כי אם עדיין אין לכם בלוג – אני ממליצה לכם לפתוח בלוג כבר מחר בבוקר)? תבדקו: איזה פוסט זכה להכי הרבה קריאות? איזה וידיאו זכה להכי הרבה צפיות? איזה תוכן נשאר מיותם ואף אחד כמעט לא קרא אותו? ניטור קבוע של פעילות התוכן שלכם תראה לכם, שחור על גבי מסך, איזה תוכן הקהל שלכם אוהב, רוצה ומעריך. סדר שוק טוב מזה – לא תוכלו למצוא, גם אם תשלמו כסף רב. תגובות הקוראים בבלוג שלכם, לעומת זאת, יעזרו לכם למקד את תחומי העניין ולתת לקוראים עוד ממה שהם רוצים וצריכים.
  • לכו על תפריט תוכן עשיר – אנשים שונים מעדיפים לצרוך תוכן בפורמטים שונים. יש מי שאוהבים לקרוא טקסט. פשוט להדפיס, להתכרבל בכורסא ולסמן את הדברים החשובים במרקר. יש מי שמעדיפים לצרוך תוכן על הדרך ולצפות בווידיאו, דווקא דרך הנייד.  אחרים, יעדיפו דיסק CD או קובצי שמע על דיסק און קי – שיהפכו עבורם שעת פקקים אבודה לשעה של עבודה ולמידה.

שם המשחק בשיווק בתוכן הוא חשיפה.
ולא סתם חשיפה, חשיפה אפקטיבית, שמדברת את הלקוחות הפוטנציאליים בגובה העיניים, פוגשת אותם במקומות הנוחים להם, יוצרת טרפיק ומניעה לפעולה. תנו להם הזדמנות לצרוך אתכם בדרכים שונות. זה טוב להם וטוב לכם.

חוק שאלת הפתיחה:
שיווק בתוכן משנה את שאלת הפתיחה במפגש שלכם עם לקוחות. במקום לשאול כמה זה עולה – הם ישאלו אתכם מתי תוכלו לפגוש אותם הכי מהר שאפשר. הייתם רוצים? תתחילו לכתוב בלוג ולתת לידע שלכם לעבוד עבורכם! באמת.

בשורה התחתונה: שתפו את הידע שלכם עם הקוראים שלכם בנדיבות ובחכמה, והם יחזרו אליכם בריצה לעוד, גם בתשלום ואפילו תשלום נאה – כי בזכות הידע שחלקתם, תזכו למעמד של מומחים וברי סמכא.

נשמע טוב? ועכשיו יש לי גם הצעה מעשית שתעזור לכם להוציא את העצות שלי מהכוח אל הפועל:

כדי ליישם את כל היתרונות העסקיים והשיווקיים של תוכן – חשוב שיהיה לכם בלוג עסקי – שיאפשר לכם לחלוק את הידע שלכם עם לקוחות פוטנציאליים, לבסס את הקשר בינם לביניכם, לבנות לעצמכם מעמד של מומחים בתחומכם, ולהפוך את הקוראים לקונים – בתהליך שיטתי ויעיל יותר מכל שיטת שיווק אחרת!!!

ו… כן… אני יודעת שזה נשמע מעורפל וקצת אפילו מפחיד… אבל היתרונות השיווקיים של בלוג עסקי הם כל כך רבים וכדאיים, שהחלטתי להקדיש לנושא וובינר הדרכה מעשי עוד החודש!!! שיפזר את הערפל ויחסל את החששות. וזה לגמרי בחינם:

"כל מה שרציתם לדעת על בלוג עסקי ולא היה לכם את מי לשאול"

הוובינר יתקיים ביום שני, 30.6.14, בשעה 21:00 בערב – אצלכם במחשב.

כל מה שעליכם לעשות כדי להצטרף אליי ואל יטבת אנשל – המנהלת הטכנית של המרכז לשיווק בתוכן, זה להקליק על הקישור, למלא את הפרטים, ולהגיע ל"כיתה" 10 דקות לפני הזמן ביום שני בערב, כדי להבטיח את מקומכם:
https://www2.gotomeeting.com/register/749422810

אז… מחכה לכם עם וובינר סופר מועיל וחשוב, שיראה לכם כל מה שרציתם לדעת על בלוג עסקי ולא היה לכם את מי לשאול!!!

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

אין תגובות עדיין

השאר תגובה