כתיבת תוכן: 10 צעדים קלים ויעילים לכתיבת מאמרים מושכי לקוחות

כתיבת מאמרים היא הבסיס לכל אסטרטגיה של שיווק בתוכן. כן, אפשר לעשות סרטוני וידיאו. וכן, אפשר להעלות לאינטרנט מצגות שיווקיות. אבל שום פורמט, מתקדם ומושך עין ככל שיהיה, לא מתחרה במאמר שיווקי טוב, שמתוכנן וכתוב כמו שצריך, שמתאים למשוך אליכם לקוחות מעוניינים ואפילו נלהבים. במאמר שלפניכם ריכזתי 10 צעדים קלים ויעילים לכתיבת מאמרים מעוררי השראה, שכדאי לכם להביא בחשבון בכל פעם שאתם מחליטים לשבת לכתוב. בין שאתם משווקי תוכן מתחילים, ובין שאתם כותבים אבל מרגישים שהכתיבה שלכם זקוקה לשיפור – המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם. לכו לפי 10 הצעדים – ואני מבטיחה לכם מאמרים מעולים ואפקטיביים, שוב ושוב. מוזמנים לקרוא וכמובן לשתף עם כל מי שעשוי, לדעתכם, להפיק תועלת מההדרכה.

צעד # 1
לכתוב כותרת מושכת

הכותרת היא הדבר הראשון שהקוראים שלכם פוגשים, כשהם צריכים להחליט האם לקחת את הזמן כדי לקרוא את המאמר כולו, או לדלג הלאה, למאמר הבא בתוצאות החיפוש. המשמעות המעשית היא, שהכותרת שלכם חייבת לגרום להם לעצור. הדרך היעילה ביותר לגרום להם לעצור, היא לעורר סקרנות או להבטיח פתרון של בעיה שמעסיקה אותם.

הנה כמה טריקים נהדרים לעשות את זה:

  • רשימות ממוספרות – עושות עבודה נהדרת בכותרת, כי הן נותנות לקוראים הבנה מיידית של הפתרון שלפניהם. למשל: 5 מפתחות להגדרת הלקוח האידיאלי. (אגב, אם עדיין לא הורדתם את תבנית מאמר הרשימות שהכנתי עבורכם – אני ממליצה לכם להוריד אותה עכשיו, כי בקרוב מאוד אני מורידה אותה מהרשת)
  • שאלות – שום דבר לא מסקרן ומושך כמו שאלות. השתמשו בזה כדי למשוך את הקוראים פנימה, אל המאמר שלכם. למשל: רוצה לדעת למה בלוג עסקי הוא הכלי הכי אפקטיבי לשיווק העסק שלך?
  • הדרכה – המאמרים הנקראים ביותר ברשת הם מאמרי הדרכה מסוג "איך לעשות מה". הבטיחו לקוראים שלכם דרך קלה ויעילה לעשות דברים, כבר בכותרת, והם שלכם – עד סוף המאמר. למשל: איך להשתמש בבלוג כדי למשוך לעסק עוד לקוחות משלמים.

צעד # 2
ליצור תוכן איכותי

אני תמיד אומרת שכתיבת מאמרים לשיווק העסק זה לא לכתוב מחדש את "מלחמה ושלום". ויחד עם זאת, וגם את זה אני תמיד אומרת לתלמידים וללקוחות שלי, פשוט זה לא פושט. לכתוב מאמר שבאמת יביא לכם תועלת, זה לא לזרוק מילים וללכת. עליכם לוודא שהוא מעניין ושימושי, ובאמת מביא תועלת לקוראים שלכם.

זכרו: הקוראים שלכם כבר קראו מאמר-שניים קודם, כך שהם יודעים להבחין במאמר שנכתב כלאחר יד, או במאמר שנכתב באהבה ומתוך רצון אמיתי לעזור.

צעד # 3
לשלב כתיבה מעוררת רגש

בסופו של יום, וכדאי מאוד שכולנו נזכור את זה, התפקיד של המאמרים שאתם כותבים הוא להביא לכם לקוחות משלמים. לא לדחוף. לא להציק. אבל כן להוביל אותם בצורה חכמה דרך המילים, כדי להפוך אותם מקוראים לקונים. כדי שזה יקרה, חשוב לייצר את החיבור הרגשי שדרוש להחלטת הקנייה.

אמפתיה אהובתי

הדרך היעילה ביותר לעשות את זה, היא לתת לקוראים להרגיש שאתם מבינים אותם, ושאתם מבינים ומכירים היטב את הבעיה שמציקה להם. הטריק שיגרום לקוראים שלכם להישאר מרותקים למאמר הוא… אמפתיה.
גלו הבנה למצוקה שלהם, ונסו לשקף אותה במילים שלהם ובחוויה הכי יומיומית שלהם. למשל:

  • במקום לכתוב תיאור כללי, כמו: כתיבת מאמרים לשיווק העסק שלך איננה משימה קלה. והיא גוזלת ממך הרבה מדי זמן, על חשבון דברים אחרים, חשובים לא פחות….
  • נסו לכתוב משהו כמו: את יושבת כבר עשר דקות מול המסך, וכל מיני רעיונות עוברים לך בראש, אבל ברגע שאת מנסה לכתוב – הם נעלמים. זה כל כך מתסכל… אם רק הייתה דרך לדלג על השלב הזה, ולתת לכתיבה לזרום מעצמה…

צעד # 4
להכניס למאמר תמונות מעניינות

הביטוי "תמונה אחת שווה אלף מילים" עדיין תופס היום בדיוק כמו שהיה בעבר (אם רק תזכרו לשלב טכניקות של SEO כדי שגם מנועי החיפוש יראו את התמונה שלכם), ולכן כדאי מאוד לבחור בחכמה את התמונות שאתם משלבים במאמר.

אל תקנו. צלמו

כדי לעקוף את כל מה שקשור לזכויות יוצרים ברשת, העדיפו תמונות משלכם על פני תמונות מאגרים (גם כשהן "חינמיות"). תמונה שלכם, של הצוות שלכם או של מקום העבודה שלכם, תעשה עבורכם הרבה יותר מסתם עוד תמונה. היא תאפשר לקוראים הצצה אל מאחורי הקלעים שלכם, ותחזק משמעותית את החיבור הרגשי ביניכם.

צעד # 5
לפרק משפטים ארוכים לרשימות

אף אחד לא מגיע למאמר שלכם מתוך ציפייה לרב מכר של 400 עמודים. רוב הקוראים… איך להגיד את זה… לא עצלנים… אבל עסוקים… והם רוצים פתרונות מהירים, שמתאימים לצרכים שלהם. לכן, הקורא האינטרנטי הממוצע לא באמת קורא. הוא סורק.

כדי להקל עליו לסרוק את המאמר שלכם, ולהחליט שזה בדיוק, אבל ב-ד-י-ו-ק מה שהוא צריך, כדאי שתקלו עליו את המשימה:

  • קצרו משפטים
  • הפכו אותם לרשימה
  • הוסיפו להם בוליטים
  • להם יהיה קל יותר לקרוא. לכם יהיה קל יותר לכתוב. win-win.

צעד # 6
להדגיש כדי להבליט

בדיוק מאותה סיבה ולפי אותו רציונל, אם יש לכם משהו חשוב שאתם רוצים שישימו אליו לב במיוחד – סמנו אותו באותיות מודגשות. כך תעזרו לקוראים שלכם, גם להתמקד במה שחשוב, וגם להגיע אל מה שחשוב בקלות ובמהירות.

צעד # 7
לוודא שאין במאמר שגיאות כתיב וטעויות הקלדה

… טוב בסדר, אני יודעת… בשלב מסוים אנחנו קוראים את מה שאנחנו חושבים שצריך להיות כתוב שם, ולא את מה שכתוב שם באמת… וזה מוביל לכל מיני טעויות הקלדה מביכות, גם אחרי שעשינו שלוש הגהות והכל…

אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשון
בהנחה שהמאמר שלנו אמור לייצג את העסק שלנו – תנו עוד מבט. חפשו את הטעויות ותקנו אותן. וזה הרבה יותר מבסדר לבדוק במילון, כדי להימנע משגיאות כתיב מיותרות.

הנה שני טריקים להגהה הרבה יותר יעילה:

  • קראו את הטקסט בקול – קריאה בקול מכריחה אתכם לעבור מילה-מילה ואות-אות. על הדרך, אתם עשויים לגלות מה שכחתם לכתוב או לחלופין, מה אפשר למחוק…
  • תנו למישהו אחר לקרוא – בקרת איכות היא דבר חשוב, ועוד זוג עיניים טריות (שמחוברות לראש טוב) יעזרו לכם להוציא לאוויר העולם מאמר טוב יותר ונקי משגיאות מיותרות.

צעד # 8
לשלב קישורים בטקסט

קישורים הם הכנפיים של האינטרנט:

  • הם עוזרים למנועי חיפוש להגיע לתכנים שלכם
  • הם מאפשרים לקוראים להתרשם הרבה יותר לעומק מהמקצועיות שלכם
  • הם גורמים לקוראים לבלות יותר זמן אצלכם באתר
  • הם מאפשרים לכם לשלוח את הקוראים לתכנים שמקדמים את האג'נדה השיווקית של העסק שלכם
  • ובשורה התחתונה, הם חשובים לפעילות אפקטיבית של קידום אתרים, כיוון שהם מאותתים למנועי החיפוש שכדאי להם מאוד לקחת אתכם ברצינות ולשים את התוכן שלכם במקום הראוי לו בתוצאות החיפוש.

והנה טיפ מדליק שיעזור לכם לשלב קישורים נכונים בכל מאמר:

  • לפני שאתם מתחילים לכתוב, הכינו רשימה של הנושאים והפעילויות שחשוב לכם להבליט בעזרת המאמר.
  • עכשיו אתרו את המאמרים או את התכנים המתאימים והעתיקו את הקישורים
  • לאחר סיום הכתיבה, עברו על המאמר ושבצו את הקישורים במקומות המתאימים
  • חשוב: זכרו להגדיר "פתיחה בחלון חדש" – כדי שהקוראים שלכם יישארו אצלכם באתר.

צעד # 9
להזמין את הקוראים לשיחה

אני קוראת לזה "גשר לקשר". הצלחתם למשוך את הקוראים אל המאמר שלכם, הובלתם אותם על ידי כתיבה מקצועית וחכמה עד לסוף המאמר. אמרתם להם מה לעשות, כדי להפוך את הקריאה לפעולה. עכשיו, תנו להם את הבמה. בקשו מהם לשתף את ההתרשמות שלהם, לחלוק מניסיונם או להגיב על מה שכתבתם. גשר לקשר יוצר דיאלוג, שמאפשר לכם להעמיק את הקשר עם הקוראים שלכם. בינינו – זה כל הסיפור!

צעד # 10
להעלות את המאמר לבלוג

עד לפני כמה שנים אפשר היה לכתוב מאמר, ובגמר הכתיבה, להעלות אותו לאתר לשיתוף מאמרים, לפייסבוק או לעמוד המאמרים באתר הבית שלכם. היום – כל שלוש האפשרויות שהזכרתי כבר לא עושות את העבודה. גוגל כבר לא ממש סופרת את אתרי המאמרים, בפייסבוק, אם לא תשלמו – לא תקודמו, ואתר הבית שלכם טובע בתוך ים של אתרים כמוהו.

המקום היחידי האפקטיבי לחשיפת העסק שלכם באמצעות תוכן (אתם יכולים לקרוא לזה מאמרים) הוא בלוג. בלוג משלכם, שנמצא אצלכם באתר, או שהוא חלק מאתר שיקום יחד איתו.

המחשבה על בלוג מפחידה אותי

אני יודעת שזה נשמע לכם עכשיו כמו סינית. אני יודעת, כי גם אני הייתי במקום הזה. בכל פעם שהתקרבתי לטכנולוגיה – קיבלתי כאב בטן, ועל הדרך פרנסתי כל כך הרבה שרלטנים שתפסו טרמפ על הפחדים שלי… את זה בדיוק אני רוצה לחסוך מכם: גם את כאב הבטן וגם את התסכול והחרדה וגם להיות טרף קל למוכרי אשליות…

ויש לי בשבילכם פתרון מעולה

בדיוק בשביל בעלי עסקים כמוכם, בניתי סדנה בת 8 שעות, שבה אני אעזור לכם להתגבר על כל הפחדים וחוסר הידיעה – צעד-אחר-צעד.

במשך 8 שעות, אני אדריך אתכם לכתיבת התוכן הנכון, ואיך להעלות אותו למקום שבו הוא יוכל באמת לעבוד בשבילכם ולהביא לכם עוד לקוחות.

אני קוראת למקום הזה "בלוג עסקי", אבל אם המילה "בלוג" מפחידה אתכם – אתם יכולים לקרוא לו "יומני היקר". או "אתר המאמרים הפרטי שלי". או אפילו "משה". לא חשוב איך תקראו לו, מה שחשוב זה שאני אעזור לכם להקים אותו ולתפעל אותו, ואני מבטיחה לא להשאיר אתכם לבד בשום שלב.

ולא רק אני אהיה לצדכם. יחד אתי תהיה גם התומכת הטכנית הנפלאה שלי, יטבת אנשל. ואנחנו נעשה הכל ביחד – עד שכל הפחדים שעוצרים אתכם היום, ומקלקלים לכם ומונעים מכם לפרוש כנפיים ולתת לעולם את המתנות הנהדרות שיש לכם לתת – ייעלמו לתמיד.

כל מה שאני מבקשת הוא 8 שעות, שבהן אני הולכת לשחרר אתכם מהפחדים שתקעו אתכם עד עכשיו, ולתת לכם את הכלים ואת המיינדסט הדרושים להצלחתכם העסקית והשיווקית.

לכל הפרטים ולהרשמה לסדנה שתשחרר את המצליחן שבכם – הקליקו כאן!

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

1 Comment

  1. תודה אמיתי.

השאר תגובה