ניהול תוכן: 7 דברים שחייבים לעשות כדי לגייס את העובדים לכתיבת תוכן

כתיבת תוכן היא הכלי השיווקי המוביל בעידן הדיגיטלי. תוכן איכותי עוזר למשוך יותר מבקרים לאתר ולהפוך אותם ללידים מתעניינים וללקוחות משלמים. העניין הוא, שכדי שזה יעבוד כמו שצריך, צריך לייצר הרבה תוכן איכותי על בסיס עקבי… וזה כבר מחייב להקצות לעניין תקציב משמעותי, או לחלופין, למצוא פתרונות יצירתיים בתוך הארגון. למשל, לגייס את כל העובדים למשימה הנעלה של כתיבת תוכן (בעלות אפסית לעומת כל אלטרנטיבה אחרת). איך עושים את זה? על כך במאמר שלפניכם

בכל פעם שמגיעים לשלב העריכה של העיתון – זה חוזר. שלחו או לא שלחו? כתבו או לא כתבו? יש כבר די חומרים לעיתון או שצריך לחזר במרץ אחר העובדים? עם ותק של למעלה מ- 25 שנה של ניהול מערכות עיתונים בארגונים, אני יכולה לומר בוודאות ועם יד על הלב: גיוס העובדים למשימות הכתיבה של העיתון (או הבלוג, או הניוזלטר, או האתר…) הוא הגביע הקדוש, משאת הנפש, וגם עקב אכילס, של כל ארגון.

אם הארגון שלכם, כמו 92% מהעסקים בעולם, מבסס את החשיפה השיווקית שלו על תוכן – גיוס העובדים לכתיבת תוכן חייב להיות אצלכם בעדיפות ראשונה במעלה.

נתחיל מזה שזה לגמרי לא מובן מאליו.
כן, העובדים הם אלה שנמצאים בחזית הלקוחות של הארגון. כן, העובדים הם אלה שנוגעים בסיפורים הכי יומיומיים ומרתקים בארגון. כן, העובדים הם אלה שיודעים מה חדש ומה נדרש ומה מבוקש… אבל בין לדעת לבין לכתוב – פעורה תהום עמוקה של תירוצים, וחוסר זמן, ובעיקר חוסר מודעות למשמעות השיווקית של מה שקורה סביבם. אתם יודעים איך זה… דברים שרואים משם לא רואים מכאן…

הם עדיין מאמינים שידע שומרים בכספת… גם…
ניקח לרגע עובד במחלקת הפיתוח של הארגון. כבר חודשים שהמחלקה שלו עובדת על שיפור של מוצר בעייתי, שהוביל לקוחות רבים להתלונן… והנה, סוף סוף, נפתרה הבעיה. מה הסיכוי שעכשיו הוא ירוץ למנהל התוכן ויציע לו כתבה על השיפור? אני אגיד לכם: שואף לאפס.
למה? כי הוא עובד. הוא לא עיתונאי, והוא לא חושב כמו עיתונאי. יתירה מכך, ברוב המקרים סביר יותר להניח שהוא חושב במונחים של "לשמור את הקלפים קרוב לחזה"… כי כך חינכו אותו במשך שנים: ידע הוא אוצר שצריך לשמור ולנצור, לא לחלק בחינם… בטח לא לרוץ לספר לחבר'ה.

אבל אנחנו כבר יודעים שידע הוא כוח רק אם עושים בו שימוש, ובארגון שלכם, ממש מתחת לאף שלכם, יש טונות של ידע זהב טהור. כל מה שצריך זה לאסוף את הידע הזה ולמנף לטובת השיווק. וכאן בדיוק נכנסים העובדים לתמונה. אז כמו שהבטחתי, הנה 7 דברים שחייבים לעשות כדי להפוך את העובדים לכותבי תוכן יעילים.

צעד חובה # 1: לפני הכל, למנות מנהל תוכן דיגיטלי לארגון
למה זה צעד כל כך חיוני?
כי כדי שתוכלו לרתום את העובדים למשימות התוכן, מישהו חייב לרכז את הפעילות, לכוון אותה ולנתב אותה ליעדים העסקיים של הארגון. טייק מיי וורד: זה לא יקרה מעצמו! אם אתם רוצים שהעובדים שלכם יכתבו, הם צריכים הכוונה על מה לכתוב, הם צריכים לדעת שהפוסטים שלהם מקבלים את תשומת הלב הראויה ועולים לאוויר, והם חייבים מישהו שיחזור אליהם עם משוב לשיפורים.

מי שלא ייבחר לתפקיד, חייב להכיר ולהבין לעומק ולרוחק את המטרות האסטרטגיות שמאחורי יצירת התוכן של החברה, והוא גם יהיה זה שיבטיח שהתוכן, שיהיה ייחודי, רלבנטי ואיכותי, יעלה לבלוג או יישלח בניוזלטר, או ייצא בפרינט – בצורה קבועה, מתוכננת ועקבית.

צעד חובה # 2: לעודד במיוחד את העובדים שפוגשים את הלקוחות
למה זה צעד כל כך חיוני?
כי לעובדים ממחלקת המכירות ומשירות הלקוחות יש הרבה יותר אינטראקציה עם לקוחות לעומת עובדים במחלקות אחרות של החברה. הם יודעים יותר טוב עם מה לקוחות מתמודדים ואיזה מידע הם צריכים כדי להקל עליהם את תהליך ההמרה. לכן, חשוב לקבל פידבק מהסקטור הזה בארגון, ולרתום אותם למשימה.

איך עושים את זה? צריך להראות להם איך זה ישפר את חייהם לטובה:
• כשמדובר בצוות המכירות – תוכן איכותי פשוט ימשוך אליהם יותר לידים. הלידים האלה יהיו יותר מעודכנים ויגיעו למכירה ברמת אמון גבוהה יותר במותג
• לחבר'ה משירות הלקוחות – שמטפלים בכל מיני בעיות ועיזים, תוכן איכותי יפחית את מספר קריאות השירות.

צעד חובה # 3: להקים קבוצת בלוגינג בתוך הארגון
למה זה צעד כל כך חיוני?
כי קבוצה כזאת תספק לעובדים שיש להם מכנה משותף של עניין בכתיבה ובהיכרות עם הכלים הדיגיטליים העכשוויים, מסגרת של זמן ומקום לפעילות משותפת, שתתרום להם ותתרום לא פחות לאסטרטגיית התוכן של הארגון.

אנחנו הרי יודעים שבכל ארגון יש פעילויות חברתיות מעבר לשוטף של העבודה: חוגים לגרפולוגיה ופסיכולוגיה, קורסי העשרה לידיעת הארץ ותשבצי הגיון… רוצים כותבים מיומנים ותזרים מאמרים שישרת את צורכי השיווק של הארגון? הקימו קבוצה של עובדים-כותבים, תכננו לה סדרת מפגשים, והפכו אותם לחוד החנית של בלוג החברה.
תרגיל מתמטי פשוט: קבוצה של 10 כותבים, שתיפגש פעמיים בחודש למפגשי סיעור מוחות וכתיבה שיווקית מודרכת של שעה עד שעה וחצי, תתרום לתוכן הארגוני למעלה מ- 200 מאמרים בשנה. שווה?

צעד חובה # 4: להוקיר את העובדים שתורמים תוכן יוצא דופן
הנה עצה מעולה שאני שמחה לתרום למאמץ התוכן הארגוני שלכם משנים רבות של עבודה עם עובדים כותבים. כשיש לכם עובד שיוצר תוכן מעולה ו/או תורם לעיתון או לבלוג באופן קבוע – תנו לו טפיחה על השכם, ורצוי לפני כולם! אל תחסכו בתודות! ושכולם ידעו!
כשהוא שוב כותב מאמר ממש ממש טוב, תפרגנו עם כל הלב, ואחר כך תשלחו כמה משפטי פרגון בתפוצת נאט"ו עם לינק למאמר. מישהו אמר בומרנג?

למה זה צעד כל כך חיוני?
כי כולנו רוצים יותר. יותר הכרה. יותר הוקרה. יותר תחושת ערך. מוטיבציה היא כלי מעולה לעודד עובדים לכתוב יותר טוב, יותר הרבה, לעתים תכופות יותר, ולתרום יותר לנוכחות התוכן של הארגון – און ליין ואוף ליין.

צעד חובה # 5: ליצור תחרות בריאה בין העובדים
למה זה צעד כל כך חיוני?
כי תחרות בסיסית בין מחלקות, במובן הטוב של המילה, יכולה להניע את גלגלי העשייה והכתיבה, בענק. תחשבו על דרך לאתגר את המחלקות השונות לייצר תוכן. הציעו פרס למחלקה שתייצר הכי הרבה פוסטים, מילים, לייקים, שיתופים או לידים מהתוכן שלה.
את התוצאות פרסמו אחת לרבעון, כדי להצית את האש בעיניים של יתר המחלקות. נראה לכם שמחלקת השיווק תשמח להפסיד את כתר הבכורה לטובת מחלקת הכספים? כמו שאמרנו, מעט תחרות בריאה עוד לא הזיקה לאף אחד. בטח לא לבלוג העסקי שלכם.

צעד חובה # 6: תמרצו עובדים על תרומתם למאמץ הכתיבה הארגוני
למה זה צעד כל כך חיוני?
כי האמת היא שהעובדים הטובים הם גם עובדים עסוקים. יכולה להעיד מכלי ראשון מארגונים שבהם הייתי מעורבת בניהול התוכן, שאנשים טובים מקדישים לארגון את עיקר זמנם, ובהינתן הבחירה בין מאמר להשלמת משימה שוטפת – השוטף ינצח כמעט תמיד ובגדול.
לכן, אם אתם רוצים לשכנע אותם לתרום לארגון גם ברמת הכתיבה, תצטרכו… איך לומר את זה בעדינות… קצת לשחד אותם. או במילים יותר עדינות, קצת שמן בגלגלים עוד לא הזיק לאף אחד.

נסו להציע יום אחד של פיצה לרבעון, לעובדים שתרמו מאמר אחד לפחות פעם בחודש, או יום חופש נוסף לעובדים שתרמו 24 פוסטים במשך השנה. היו יצירתיים. תמריצים נכונים יכולים לתחזק את ההתלהבות שכל כך חיונית לייצור תוכן טוב, ועל הדרך, לתדלק גם את המעורבות ואת חוויית הגיבוש הפנים ארגונית.

צעד חובה # 7: להפוך את הכתיבה למשימת חובה
למה זה צעד כל כך חיוני?
כי ברגע שכתיבת תוכן תהפוך להיות חלק מכללי המעורבות הנחשבים בארגון, זה יתרום משמעותית לא רק לתוכן, אלא גם למודעות, לגיבוש ולמעורבות.

אני בטוחה שיהיו קוראים לא מעטים שירימו גבה.
כתיבה חובה? כולנו מכירים ארגונים שבהם ההשתתפות באירועים היא חובה, ויש לבוש חובה, ויש תורנות מטבח או תורנות מצגות… אז אם פעילות התוכן הארגונית קריטית לצמיחת העסק (והאמינו לי, היא קריטית!) מישהו צריך לעשות את העבודה. אז למה לא להפוך גם את המעורבות בבלוג העסקי של הארגון לחלק מהמחויבויות השוטפות? מומלץ להתחיל בעדינות, ופשוט לתת לעובדים להבין שכתיבת מאמרים לבלוג היא חלק ממה שאתם מצפים מהם… אתם יודעים איך זה, ציפיות יוצרות מציאות.

בשורה התחתונה:
יש לכם בארגון (או בעסק או בחברה) משאב נהדר של כותבים איכותיים. כל מה שצריך זה לשים את חלקי הפאזל במקום, לייצר את המוטיבציה ואת ההנעה לפעולה, ולהתחיל לקצור את הפירות.

כמנהלי תוכן יש לכם כמה תפקידים לאורך הדרך:

  • להכין רשימות של נושאים טנטטיביים לכתיבה
  • לעשות תיאום ציפיות עם כל כותב לגבי האורך, העומק, הפירוט, השפה ועוד
  • לפקח על העמידה במשימות ובלוחות הזמנים
  • לבנות יומן תוכן מסודר עם תזכורות אוטומטיות, שיעזרו לעובדים לעמוד בדד ליין
  • תמיד להיות שם עבורם כדי לעזור להם לעמוד במשימות
  • ולאסוף את החומרים המוכנים בזמן, כדי לערוך, לשפצר, להשלים ולהעלות לבלוג במועד.

עם הדרכה נכונה, ליווי מתאים ועריכה משלימה, תוכלו להפוך את עובדי הארגון לצבא של כותבי תוכן, שימלאו את הבלוג שלכם במידע עדכני, מועיל, איכותי ועקבי. הלקוחות ירוויחו מידע מכלי ראשון. העובדים ירוויחו את כל מה שדיברנו עליו במאמר, ועוד משהו חשוב שמעט מאוד עובדים שכירים מכירים מקרוב: מעמד של אוטוריטה. והארגון ירוויח לקוחות מרוצים ועובדים עם תחושת ערך מוסף של מעורבות ארגונית, מחויבות, והזדהות עם הארגון ומטרותיו.

הצעד הבא להצלחה
ניהול אפקטיבי של מערכת עובדים כותבים, ודרכים יצירתיות לגייס ולהפעיל כמה שיותר עובדים לטובת פעילות התוכן הארגונית, הם רק אחד הנושאים שאותם אני מלמדת בקורס "ניהול תוכן דיגיטלי למקצוענים". לחצו כאן לכל הפרטים על הקורס הקרוב.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

2 Comments

  1. רעיון נהדר, ומאמר מצוין.
    הייתי מוסיף שתפקידו של מנהל התוכן הוא לערוך את המאמרים ולתקן ליקויי לשון (בעקר באנגלית)

    • תודה יגאל, הייתי אומרת "כן ולא" (בתקופה בחירות זו התשובה הכי מבוקשת…). כן, זו בהחלט האחריות שלו, לוודא שהתכנים כתובים היטב וללא שגיעות (אופס…). לא, כי הוא לא חייב לעשות זאת בעצמו. הוא מנהל. תלוי בגודל הארגון, בהיקף הפעילות והתקציב. בהחלט ייתכן שיהיו תחתיו פועלי ייצור, כמו עורך לשון. רק טוב!

השאר תגובה