ניהול תוכן: 9 טיפים לתכנון תוכן אפקטיבי לקראת שנת 2015

גם אם קשה להאמין… שנת 2015 כבר עומדת ממש בפתח, ואם גם אתם, כמו 93% מהעסקים בעולם, מייצרים מסרים שיווקיים כדי למשוך לעסק עוד לקוחות, זה הזמן לתכנן את פעילות התוכן שלכם לשנה הקרובה. כדי להקל עליכם את המשימה, הכנתי עבורכם 9 טיפים קצרים, יעילים ומאוד קלים לביצוע. קחו לכם כמה דקות לקרוא, ועוד דקה-שתיים להחליט מהם שלושת הטיפים שאתם הולכים ליישם ראשונים, ולקבוע תאריך יעד לביצוע ביומן. תיהנו!

1. דברו עם הלקוחות שלכם
אם הייתי צריכה לתמצת את המשמעות של שיווק באמצעות תוכן בשלוש מילים, אלו הן: לעזור כדי למכור. כדי שהתוכן שלכם יהיה אפקטיבי הוא חייב להתחבר לצורך של הלקוחות ולהיות רלבנטי עבורם. מה רלבנטי עבור הלקוחות שלכם? אם לא תשאלו – לא תדעו. התשמשו בסקרים (יש מיליון אופציות לסקרים חינמיים באינטרנט), בשאלונים, וכמובן בפייסבוק או בלינקדאין, כדי ללמוד לעומק מה הצרכים המשתנים שלהם, לאן הם שואפים להגיע (גם בעזרתכם) ומה הכאבים שאתם יכולים לעזור להם לפתור ואפילו לחסל. השתמשו במידע הזה כדי לייצר תכנית תוכן לשנת 2015 שתענה ללקוחותיכם על הצרכים והמטרות.

2. תנו עוד מבט בערוצי התוכן בהם אתם פועלים
אני באמת שמחה לראות יותר ויותר בעלי עסקים, חברות וארגונים גדולים מצטרפים לספינת הדגל של השיווק באמצעות תוכן, ומתחילים לייצר את התוכן הדרוש לצמיחת העסק. אבל דווקא משום שיצירת תוכן היא משימה שצורכת זמן, אנרגיה, חשיבה ועשייה – חשוב שבעתיים לתכנן היטב את הנוכחות השיווקית שלכם: אזה ערוצי שיווק עובדים עבורכם באופן הטוב ביותר? איפה אתם יכולים לשפר, לשפצר, לשנות, לעדכן ולעצב מחדש, כדי למקסם את הנוכחות שלכם בערוץ זה או אחר ולשפר בגדול את ההיענות למסרים השיווקיים שלכם בשנה הקרובה? אני, למשל, ביליתי כמה שעות של עדכון בפרופיל הלינקדאין שלי, וכבר קיבלתי פנייה מלקוחה שראתה את הפרופיל המדוגם, והבינה מה אני יכולה לעשות בשבילה…

3. עכשיו… תנו עוד מבט בפורמטים של התוכן שלכם
לא כל הפורמטים נולדו שווים…ומן הסתם, לא כל פורמט מתאים לכל אחד – לא לנו, ככותבים ויוצרים, ולא ללקוחותינו, שהתכנים שלנו נוצרים עבורם. כן, באופן פוטנציאלי, לתוכן "עשיר" שמועבר בווידיאו יש יותר היענות מלתוכן כתוב, אבל אם ללקוחות שלכם אין סבלנות להיתקע מול המסך, או שלא נוח להם להקשיב לווידיאו במקומות ציבוריים – זה לא יעבוד, ולא משנה מה אומרת הסטטיסטיקה… אז כשאתם שואלים, תכניסו גם שאלה לגבי הפורמט שבו הלקוחות שלכם היו רוצים לקבל את התכנים שלכם. והתכוננו להיות מופתעים… העולם משתנה במהירות וגם הרגלי הקריאה והצפייה של לקוחותיכם משתנים איתו.

4. גלו מה אומרות התחזיות בענף שלכם?
כל אחת ואחד מאיתנו שייך לענף עסקי ספציפי, וזו גם הפריזמה שבאמצעותה אנחנו מתחברים ללקוחות. חשוב להיות עם אצבע על הדופק, כדי לדעת מה קורה ומה מתחדש – כי אלה בדיוק יהיו הדברים שהלקוחות שלכם ירצו לדעת עליהם יותר, ואתם רוצים להיות שם עבורם עם המידע הכי עדכני והכי מועיל. למשל: אם אתם פועלים בשוק הבנייה – שימו לב מה קורה בתחום המשכנתאות, תנאי התשלום, הפרוייקטים המתוכננים וכד'. אם אתם פועלים בתחום השיווק – כדאי שתרכשו כלים ומיומנויות מקצועיות לניהול תוכן דיגיטלי, כי הלקוחות שלכם ירצו לקבל מכם את המענה הכי עכשווי ועדכני, שיעזור להם לבלוט מעל התחרות, והם לא יתפשרו על תוצאות בינוניות או שירות Old school.

5. חפשו את הקליק השיווקי וצרו מדריך דיגיטלי ללקוחות
אם אין לכם עדיין מדריך אלקטרוני בתחום הפעילות שלכם, אני ממליצה בכל לב לשים את זה בתור משימה ביומן לשנת 2015, ולהתחיל לתכנן. בכל מערכת יחסים עם הלקוחות שלנו חייב להיות קליק שיווקי. זה המקום שבו אנחנו יכולים לדמיין בעיני רוחנו את צליל הקליק, כאשר הבעיות שלהם פוגשות את הפתרונות שלנו. על הקליק הזה בדיוק אמור לשבת גם המדריך הדיגיטלי שלכם. מצאתם את הקליק השיווקי? יופי! עכשיו כתבו את המדריך והציעו אותו לקהל המטרה שלכם – בחינם, בתשלום או כחלק מחבילת שיווק שלמה.

6. מקדו את התוכן שלכם בהדרכות ומידע מסייע
רגע לפני שאתם רצים קדימה, עצרו ושאלו את עצמכם: מה קהל המטרה שלכם רוצה לדעת? מה קהל המטרה שלכם צריך לדעת? שמתם לב להבדל הקטן? הבדל קטן במילים, הבדל ענק במהות. ליבי אברמוב, המומחית לשיפור יכולות מכירה שהתארחה בכנס שערכתי בחודש ספטמבר, אומרת: תנו ללקוחות שלכם מה שהם רוצים, אבל תמיד תמיד תציעו להם גם את מה שהם צריכים.
עכשיו, בואו נראה איך זה בא לידי ביטוי בתוכן: איזה ערך יש לכם להציע לקהל המטרה שלכם? האם יש לכם תשובות בשבילם? הכינו רשימה של נושאים פוטנציאליים, שעונים על מה שקהל המטרה שלכם רוצה וצריך. בהמשך, תוכלו למנף את הרשימה כדי לייצר מסרים שיווקיים מדויקים או סדנה – בין בחינם ובין בתשלום (ו…כן… גם קורסים וסדנאות הם חלק מאסטרטגיה של שיווק באמצעות תוכן).

7. תנו עוד מבט בתכניות השיווקיות שלכם לשנה הקרובה
רגע לפני שהתיישבתי לכתוב את המאמר, ראיתי דיון סוער בפייסבוק על תכנית עבודה לשנת 2015. עשיתם או לא עשיתם? כבר תכננתם עוד עדיין לא? איכשהו, לכל המתדיינים היה ברור שאי אפשר להסתדר ללא תכנית עבודה מסודרת לשנה הקרובה. אז עכשיו תורי לשאול: יש לכם תכנית עבודה לשיווק בשנה הקרובה? כי זאת בדיוק המשמעות של שיווק באמצעות תוכן: התוכן שלכם חייב לתמוך בתכנון השיווקי, ללוות את ההשקות של מוצרים, שירותים ותכניות הדרכה, ולייצר עבורכם את המומנטום לקראת כל מהלך שיווקי מתוכנן. ללא ספק, שתי מילות המפתח הן: תכנון והתאמה.

8. הוסיפו ערוץ שיווקי חדש לרפרטואר הערוצים שלכם
שנה חדשה היא הזדמנות לתנופה חדשה. אם שיווק באמצעות תוכן היא האסטרטגיה השיווקית שלכם, אני מניחה שיש לכם כבר נוכחות בכמה ערוצים שיווקיים בסיסיים, כמו: אתר בית, ניוזלטר, בלוג, פייסבוק ואולי גם יוטיוב… וכמו שאתם יודעים, אין זה פשוט לתחזק נוכחות תוכן בעלת ערך בחמישה ערוצים שיווקיים שונים. ולמרות זאת, אני רוצה להציע לכם לנצל את ההתחדשות שסביבכם, ולהוסיף לרפרטואר ערוץ נוסף, חדש, שעדיין לא ניסיתם. בתהליך מובנה של ניהול תוכן שיטתי, אפשר בהחלט לרקוד על כל החתונות ביעילות רבה, להפיק הרבה יותר תועלת בהרבה פחות מאמץ, והכי חשוב: ערוצים חדשים פירושם קהלים חדשים והזדמנויות חדשות, שאתם לא רוצים לפספס… אגב, כדי לבחור את הערוצים המתאימים, נצלו את השאלון מסעיף 1 כדי לשאול את הלקוחות שלכם איפה הם מסתובבים ברשת… והתכוננו להיות מופתעים…

9. תנו עוד מבט במסננת השיווקית ובתהליכי המכירה שלכם
חשבתם פעם, איך לקוחות מוצאים אתכם? מה גורם להם לרצות לדעת עליכם עוד ומתי הם מחליטים לקנות מכם? בעצם, זהו תהליך הרכישה שכל לקוח שלכם עובר בדרך מההיכרות הראשונה עם המוצר או השירות שלכם ועד לקופה. בעולם האמיתי, התהליך הזה מתרחש פנים אל פנים, והוא מושפע לא מעט מהאינטראקציה ההתנהגותית בינינו לבין המוכר/ת בחנות. בעולם האינטרנטי, הכלי היעיל ביותר להוביל את הלקוחות דרך התהליך, הוא התוכן… ובלבד שהוא נכתב מתוך ראייה נכונה והבנה של שלבי התהליך. עכשיו, כשאתם יודעים, קחו את הזמן כדי לתכנן ולהכין את התוכן שילווה את תהליך הקנייה של הלקוחות הכי טובים שלכם.
תכנון אסטרטגי של המסרים השיווקיים, בהתאמה לתהליך הקנייה – זה רק אחד הדברים שאני מלמדת בקורס "ניהול תוכן דיגיטלי למקצוענים". בסופו של יום, אני אשמח אם תצאו מהמאמר עם התובנה הבאה: ככל שתתכננו את התוכן שלכם בצורה יותר מושכלת, כך יהיה לכם קל יותר לקשר בינו לבין קידום המוצרים והשירותים שלכם, ובה בעת להוביל את העסק שלכם לצמיחה.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

אין תגובות עדיין

השאר תגובה