ניהול תוכן: 2 מהלכים הכרחיים שיאפשרו גם לכם למצוא יותר לקוחות דרך הרשתות החברתיות

אין זה סוד, שרובנו נכנסים לרשתות החברתיות, כמו שאנחנו נכנסים לחיים עצמם, כדי לקדם את העסקים שלנו. רובנו מנסים לקצר את התהליך ולחתור לעניין העסקי כמה שיותר מהר. החכמים שבינינו יודעים שהדרך הארוכה היא בעצם הדרך הקצרה… אולי אפילו היחידה… כי גם כאשר אנחנו באים עם אג'נדה עסקית ברורה, עדיין נורא חשוב לנו שקולנו יישמע… וראו זה פלא… זה בדיוק, אבל ב-ד-י-ו-ק, מה שרוצים כל יתר האנשים שנמצאים שם… אז איך בכל זאת אפשר לחבר בין הצורך האנושי לבין המטרה העסקית? על כך במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא ולשתף, ולהביא ברכה גם לאחרים.

בשבועות האחרונים אני מבלה בפייסבוק ובלינקדאין יותר מבדרך כלל. הסיבה העיקרית היא שאני פותחת בינואר מחזור נוסף של קורס "ניהול תוכן למקצוענים", וחשוב לי ללוות את תהליך המכירה של הקורס בנוכחות פעילה ברשתות החברתיות. אחרי הכל, לא באמת משנה אם הלקוחות שלי הם מנהלי שיווק או מנהלי תוכן או בעלי עסקים… כאשר 3 מיליון ישראלים נמצאים בפייסבוק – כולם שם. וגם בלינקדאין…

העניין הוא, שככל שמבלים ברשתות החברתיות יותר זמן, כך מתבהרות כמה הנחות יסוד שחשוב לתת עליהן את הדעת ולפעול על פיהן, אם רוצים באמת להפיק תועלת מכיכר השוק הדיגיטלית… ואת הנחות היסוד הללו רציתי לחלוק אתכם היום. 

הנחת היסוד # 1: מדיה חברתית היא… חברתית
אני בטוחה שתסכימו אתי, שנוכחות במדיה החברתית היא כלי חיוני לכל תהליך מכירה. מצד שני, לא פחות חשוב לזכור שמדיה חברתית, מעצם טבעה, איננה כלי עסקי. המטרה העיקרית של מדיה חברתית היא לשמש במה לבניית אינטראקציות חברתיות, וכל מה שאנחנו עושים או אומרים שם נבנה בדיוק מסביב להנחת היסוד הזאת.

במבט ראשון, אם הגעתם לפייסבוק או ללינדקאין (בואו נודה על האמת – כשאומרים אצלנו "רשתות חברתיות" פה זה מתחיל ופה זה נגמר…) זה יכול להיתפס כגורם מרתיע. בעולם העסקים המודרני, זמן היה כסף, ושוטטות ברשתות החברתיות אחר אינטראקציה חברתית לא עומדת בשום פנים ואופן בקריטריון הזה.

אבל העולם העסקי הדיגיטלי נמדד בפרמטרים אחרים… ולכן, אם תסתכלו קצת יותר לעומק, תגלו שדווקא טיבה החברתי של הרשת החברתית, עשויה להפוך אותה לשותפה אידיאלית לתהליך של מכירה.

דרך שני אנשים עובר רק קו אחד
עם יד על הלב, המטרה הסופית של כולנו היא למצוא את האנשים שצריכים ורוצים את השירותים או את המוצרים שלנו. אבל כדי שנוכל להגיע לשם, אנחנו חייבים ליצור קודם כל ולפני הכל אינטראקציה עם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו. אם נקשיב להם מספיק זמן, הם כבר יגידו לנו בדיוק מה שאנחנו צריכים לדעת כדי להגיע אליהם ולמכור להם את מה שהם צריכים ורוצים.

המטרה שלנו, איפוא, היא להוכיח לאנשים שהקשר איתנו והמוצרים/השירותים שלנו הם בעלי ערך עבורם, ושזה מה שיפתור את הכאב שמציק להם ושהם מחפשים את הפתרון שיעצור אותו (וכשאני אומרת "להוכיח" אני מניחה, כמובן, הנחת יסוד, לפיה אנחנו מוכרים ביושר ומתוך אמונה שלמה ביכולתם של המוצרים או השירותים שלנו לעזור או לפתור את הכאב). ואיך אנחנו עושים את זה? בעזרת מילה אחת קטנה שמכילה בתוכה עולם מלא: תקשורת. תקשורת בינאישית. וזה בדיוק המקום שבו הרשתות החברתיות מספקות לנו סביבה אידיאלית.

אינטראקציה אנושית מתחילה מסביבה אנושית
איך משמרים במיינדסט את הנחת היסוד החברתית של הרשתות החברתיות, בזמן שאנחנו משוטטים ברשת בעקבות לקוחות פוטנציאליים? חוזרים למקורות…

תחשבו איך אתם משתמשים ברשת חברתית בחיים הפרטיים, האמיתיים או הדיגיטליים. איך מתיידדים עם אנשים, ואיך יוצרים קשר עם אנשים לא מוכרים? זורקים מילה, מנהלים סמול טוק, מצ'וטטים… בוחנים את החיוך (… ולא להאמין כמה אנשים עדיין מסתתרים מאחורי ריבוע אפור או לוגו או אווטר, במקום להעלות תמונה אמיתית עם חיוך אותנטי). עכשיו, כל מה שצריך זה ליישם אותם מהלכים, גם בקונטקסט העסקי.

הנחת היסוד # 2: לכל מיומנות חברתית ניתן לחבר ספין עסקי
רגע… רגע… אני כבר יכולה לשמוע את המחאות… אז לפני שאתם מתרעמים על דבריי, בואו ניישר קו. כמו שאמרתי בהתחלה (ואם אתם סבורים אחרת – אשמח לשמוע את קולכם בתגובות), רובנו (גם אם לא כולנו) נמצאים ברשתות החברתיות כדי לקדם את העסקים שלנו – בין שמדובר באימוץ בעלי חיים עזובים בהתנדבות (או בכל מעשה התנדבות מבורך אחר), או בקידום אג'נדה פוליטית (במיוחד בימים אלה), או בניסיון להגיע ללקוחות פוטנציאליים.

לא משנה מה המטרה שברצונכם לקדם, עדיין הסביבה החברתית היא קודם כל… חברתית. עכשיו, בואו נראה איך ניתן להפעיל את המיומנויות החברתיות, ולעשות עליהן ספין עסקי, בשני מהלכים בלבד.

המהלך הראשון: הצבת מטרות
הציבו לעצמכם מטרה לרכוש כך וכך קשרים חדשים מדי יום ביומו. עכשיו…

  • צרו איתם קשר
  • שאלו אותם שאלות
  • הקשיבו לתשובות שלהם. באמת הקשיבו
  • ו… אם תוך כדי שיחה תצוץ ההזדמנות, תנו להם קישור למשהו חינמי שיוביל אותם למשפך השיווקי שלכם.

(נ.ב אם אין לכם קישור כזה לתת להם, יש חשש גדול לכך שתהליך השיווק שלכם לא בנוי בצורה נכונה). כדי להשתמש ברשתות החברתיות בצורה אפקטיבית, אתם חייבים משפך שיווקי שאליו תוכלו לחבר את האנשים הנכונים.

צרו קשר עם החברים והעוקבים שלכם על בסיס יומיומי
אני מניחה כי לאורך השנים צברתם לא מעט חברים ועוקבים, חלקם אנשים וחלקם עסקים (שמי אם לא אנשים מנהלים את החשבונות שלהם), שהמכנה המשותף שלכם הוא שהם מתעניינים בעסק שלכם.

  • קחו כמה מהם כל יום (כן, כל יום) וצרו איתם קשר אחד על אחד
  • היכנסו והסתכלו מה קורה אצלם על הקיר
  • הגיבו על הפוסטים שלהם
  • ו… אם ההזדמנות המתאימה תגיע – תנו גם להם קישור למשהו חינמי שיוביל אותם למשפך השיווקי שלכם.

מחפשים הזדמנויות להכניס לקוחות פוטנציאליים לתוך משפך המכירות שלכם דרך רשתות חברתיות?
הסיכוי שתמצאו אותן סתם ככה, מתגלגלות בחוצות הפייסבוק, שואף לאפס. אתם צריכים ליצור אותן במו ידיכם, על ידי שילוב חכם והגון של מיומנויות חברתיות ומחויבות עסקית.

המהלך השני: הקשבה אמיתית
אם אתם רוצים להשתמש ברשתות החברתיות כחלק אורגני מתהליך המכירה שלכם, אתם חייבים להקשיב למה שאנשים אומרים כדי להבין מה הם רוצים ולהגיב בצורה מתאימה. באמת להקשיב. וזה לא מובן מאליו…

הקשבה היא משהו שרובנו צריכים לעבוד עליו, כי רובנו מקשיבים לאחרים כשהראש שלנו עסוק במיליון דברים אחרים: מה אנחנו הולכים לעשות ואיך אנחנו הולכים לענות ברגע שהוא רק יפסיק לדבר… מה נכין ביום שישי לארוחת ערב, מה עוד יש לנו לעשות היום (ולמה לעזאזל אנחנו צריכים לבזבז עכשיו זמן על הקשבה למישהו שממילא לא ייצא ממנו שום דבר.. ומתי סוף סוף אוכל להשחיל מילה בשיחה)… תכל'ס, אנחנו כל כך עסוקים בלנסות לנסח את מה שאנחנו הולכים להגיד במשפט הבא, שאין מצב שאנחנו יכולים גם להקשיב, באמת להקשיב, למה שהוא או היא אומרים לנו…

רגע… מה אמרת?
אכן… הקשבה אמיתית היא עניין לא פשוט, אבל כשמתאמצים – היא יכולה להיות סופר אפקטיבית. למה? כי כמו שפתחתי ואמרתי, רוב האנשים שנמצאים ברשתות החברתיות, גם אנחנו וגם אותם אנשים שאליהם אנחנו מנסים להגיע במישור העסקי, נמצאים שם כדי להשיג את המטרות שלהם, מהטעמים השמורים עמם. זה נכון לגביהם ממש כשם שזה נכון לגבינו. אבל הדבר הראשון שכולנו רוצים הוא תשומת לב והתייחסות.

לכן, אם אנחנו רוצים לזכות בתשומת הלב של הסובבים אותנו ברשת החברתית, ואם אנחנו רוצים לגלות מה יגרום להם להתעניין במוצרים או בשירותים שלנו, אנחנו צריכים קודם כל ולפני הכל להעניק להם את תשומת הלב שלנו. הם שם כי הם רוצים שקולם יישמע. שמכאובם יטופל. שחלומם יתגשם. שמישהו ייתן להם מענה.

אז תקשיבו!
אם תקשיבו לאורך מספיק זמן, הם כבר יגידו לכם מה אתם צריכים לדעת כדי להגיע אליהם.

שיווק ומכירות הן יותר מכל שירות ללקוח
כאשר אנחנו מספקים ללקוחות שלנו את המידע שהם צריכים בדרך לרכוש את מה שהם רוצים, אנחנו נותנים להם שירות טוב. את השירות שהם צריכים. כדי לדעת מה הם רוצים, ולמה הם רוצים את המוצרים או את השירותים שלנו באופן ספציפי, צריך להקשיב להם.

ברשתות החברתיות, הקשבה היא המפתח האמיתי לקשר. מפני שרק כאשר הזדמנות הזהב מתעוררת, תוכלו באמת לשמוע אותה ותהיו שם, מוכנים להגיב עם משפטים כמו: "יש לי פתרון בדיוק לזה", או "אני יודעת מה דרוש לך", או "האם ניסית בעבר…".

… אבל אם לא תקשיבו, תפספסו את הרגע, והוא יחלוף וייעלם… כלעומת שבא.

בשורה התחתונה:
זוכרים את הימים שבהם המשילו את פייסבוק למסיבת קוקטייל ענקית, ואסרו עלינו להציע שם את מרכולתנו, אלא על ידי טקטיקות של "מכירה ללא מכירה"? הימים האלה נגמרו. גם פייסבוק עצמה, אולי יותר מכולנו גם יחד, מייעדת את הרשת החברתית לזירת מכירות כלל עולמית.

ועדיין, רשת חברתית היא קודם כל … חברתית
לכן, הדרך הנכונה לפעול בה כדי להכניס אנשים למסננת השיווקית שלכם, היא בשילוב נכון של מיומנויות שיח והקשבה חברתיות, יחד עם מחויבות עסקית שנעשית בחוכמה, בנחישות אך ברגישות.

נוכחות שיווקית נכונה ברשתות חברתיות היא חלק ממה שאני מלמדת בקורס "ניהול תוכן למקצוענים".
מרגישים שהעסק שלכם צריך מסגרת שיטתית שתזרים אליו בדיוק את הלקוחות שאתם רוצים? רוצים לקבל כלים כדי לייצר את התוכן הדרוש לשיווק העסק – בצורה יעילה, קלה ומהירה? מעוניינים להתמקצע בתחום התוכן תוך 10 מפגשים מרוכזים ומעשיים? הצטרפו אליי לקורס הקרוב של "ניהול תוכן למקצוענים" שנפתח בתל אביב ב- 19.1.15.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

2 Comments

  1. כל הכבוד,עידית על החומר המאלף שאת מעניקה.
    ובחינם ,אכן מתנות חינמיות מעולות ולא מובנות מאליהם.
    חנן עתיר
    מרצה ומטפל
    יוזם ומייסד
    "המכון לשיפור איכות החיים"
    גבעת שמואל

    • תודה, חנן. חז"ל אמרו: שלח לחמך על פני המים, כי ברבות הימים תמצאנו. נתינה ונדיבות בכלל, היא חלק בלתי נפרד משיווק באמצעות תוכן. אנחנו נוהגים לומר: "לעזור כדי למכור". שמחה שזה עוזר. מרוצה שזה קולע. בהצלחה!

השאר תגובה