ניהול תוכן: 6 קסמים שתוכן נכון יכול לחולל עבור העסק שלכם בשנת 2015

שנה חדשה. אתגרים חדשים. ולכולנו יש חלומות חדשים-ישנים שרק מחכים לפעולות שיגשימו אותם. מה קורה אצלכם? האם יש לכם אסטרטגיה שיווקית שתוציא את החלומות שלכם מהכוח אל הפועל? האם לאסטרטגיה השיווקית שלכם יש תכנית תוכן שיטתית וסדורה, שתחבר את החלומות שלכם אל הלקוחות שלכם? כי אם החלטתם לבסס את השיווק שלכם ב- 2015 על תוכן (וכדאי מאוד שהתוכן יהיה המנוע השיווקי שלכם השנה), ואם הבנתם שפעילות התוכן שלכם צריכה להתבסס על ניהול שיטתי (ולא על שליפות מזדמנות מהמותן וכתיבה אקראית איך שבא-בא…), אז הנה: על 6 הקסמים הגדולים שאתם עומדים לחוות כתוצאה משיווק באמצעות תוכן, כבר השנה, במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא ולהעביר הלאה, שגם אחרים ילמדו וייהנו

אם יש לכם אתר אינטרנט, אם אתם כותבים מאמרים ושולחים אותם לרשימת דיוור, אם אתם מבלים שעות בפייסבוק בין סטטוסים ותגובות, ואם אתם עושים את כל זה ועוד כדי למשוך תשומת לב לעסק שלכם ולהגיע לעוד לקוחות – אתם בעצם עושים שיווק. ולא סתם שיווק – שיווק באמצעות תוכן. העניין הוא, שלא כל תוכן הוא שיווק, או בפרפראזה על פואטיקת החומוס הזכורה לכולנו לטובה, שיווק עושים בצורה שיטתית (ובאהבה… ברור… כל דבר טוב עושים באהבה) – או שלא עושים בכלל (או לא מצליחים ולא משיגים את התוצאות המקוות)…

מה זה נקרא "צורה שיטתית"?
זה אומר שמתחילים מבירור יסודי של מטרות העסק, ועוברים להגדרה מעמיקה של קהל המטרה, ואז מתכננים את תמהיל ערוצי השיווק הרלבנטיים ובונים את התשתית הדרושה, ואחר כך בונים תכנית תוכן שתייצר את התהליכים הנדרשים כדי לחבר בין השניים בצורה משמעותית, ורק אז מייצרים את התוכן הדרוש, ואחר כך מפיצים אותו בצורה נכונה לערוצי השיווק האופטימליים ואז מתחקרים את המהלכים ומודדים את התוצאות… כדי להסיק מסקנות ולקבל החלטות שיווקיות ועסקיות נכונות ומבוססות.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים
נשמע מורכב ומסובך? מורכב – כן. מסובך – לא כשיודעים למה, מה, איך וכמה לעשות. אבל הדבר החשוב באמת הוא, ששיווק באמצעות תוכן עובד. אני אחדד: שיווק באמצעות תוכן עובד כשעושים אותו כמו שצריך… בצורה שיטתית…. ולא סתם עובד – עובד בגדול.

רוצים לדעת איזה קסמים יכול לחולל עבורכם תוכן שמנוהל בצורה נכונה? הנה:   

קסם # 1: לחסוך לכם הרבה כסף
נשמע לכם מופרך? תשאלו כל מי שמנצל את הערוצים הדיגיטליים כדי לשווק את העסק שלו, ותקבלו תשובה אחת: במבחן עלות/תועלת – שיווק באמצעות תוכן הוא השיווק הכדאי והמשתלם ביותר, בוודאי בהשוואה לערוצי השיווק הקונבנציונליים.

הנתונים מראים ששיווק באמצעות תוכן עולה 62% פחות בהשוואה לשיווק מסורתי (אתם יודעים… מודעות, באנרים, פליירים בתיבות הדואר וכד'). והיתרון הגדול? במקום לטרגט את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם במקום שבו אתם מאמינים שהם נמצאים, אתם יכולים לטרגט אותם בדיוק במקומות שבם הם נמצאים בפועל, ועל הדרך לחסוך הרבה שקלים מבוזבזים.

קסם # 2: לשים אתכם במקום מעולה במנועי חיפוש
גם ב- 2015, ערוץ השיווק היעיל ביותר הם מנועי החיפוש, ובאופן ספציפי יותר בישראל – תוצאות החיפוש של גוגל. ואיך תגיעו לעמוד הראשון בלי לשפוך כספים על כל מיני מניפולציות של SEO? בעזרת תוכן נכון, שפונה לאנשים הנכונים ומשתמש במילים הנכונות, בצורה הנכונה.

נוכחות בתוצאות הראשונות של תוצאות החיפוש לא רק תגדיל משמעותית את התנועה לאתר שלכם, אלא גם תמצב אתכם בצורה מובהקת כמקור אמין ושחקן מפתח בתחום בו אתם פועלים. הנתונים מראים, שככל שאתם מתקדמים במעלה תוצאות החיפוש, כך אתם זוכים ליותר אמון מצד המחפשים. כיוון שרוב האנשים לא טורחים לדפדף מעבר לדף הראשון של תוצאות החיפוש – אם אתם לא שם – אם לא באמת נמצאים בעולם…

בשורה התחתונה: בניית אמון ומיצוב של שחקן מפתח חיוניות להגדלת התנועה לאתר, לגיוס עוד לידים ובסופו של יום, לרכישת עוד לקוחות משלמים.

קסם # 3: להגדיל את המודעות למותג שלכם
שיווק באמצעות תוכן זה לא להעלות שני מאמרים, לזרוק כמה סטטוסים ולשלוח ניוזלטר. שיווק באמצעות תוכן הוא שיטה מובנית, שיש לה שלבים מובנים, שנבנים זה על גבי זה, ומייצרים את התועלות והתוצרים המבוקשים – בצורה מסודרת ומובטחת. ברגע שיש לכם נוכחות במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש, המשמעות המיידית היא לא רק שיותר אנשים מגיעים לאתר שלכם, אלא שיותר אנשים נחשפים למותג שלכם, רואים אתכם לעתים תכופות יותר, ומתחילים לקשר בין הניראות שלכם לבין המוניטין שלכם.

יש לזה כמה תוצאות מעולות: יותר תנועה, יותר לידים, יותר חשיפה והרבה יותר מודעות נתפסת, כלומר: אתם מפסיקים לעבור להם מתחת לרדאר, ומתחילים להיות המותג שמחכים לו ורוצים להתחבר אליו.

קסם # 4: להפנות אליכם לידים "מבושלים" היטב
היופי הכי גדול של שיווק באמצעות תוכן, זה שהוא לא מעמיס עליהם (או על מחלקת המכירות שלכם) ערימות על ערימות של לידים בכמויות, אלא הוא מסנן ומפלטר עבורכם אך ורק את הלידים המעוניינים והרציניים בלבד – אלה שהתרשמו מהתוכן, הבינו באמצעותו מי אתם ואיך אתם יכולים לסייע להם, וכשהם פונים – הם מגלים עניין אמיתי (כי בינינו, למה להעמיס על העסק עשרות פניות לא רלבנטיות, אם אפשר להגיע אך ורק ללידים המתאימים שמהם יצמחו בוודאות גדולה הרבה יותר הלקוחות הנכונים).

בשורה התחתונה: במקום הצפה של בלבולי מוח ובזבוז זמן, תמצאו את עצמכם משוחחים עם אנשים שיודעים בדיוק למה הם התקשרו או יצרו קשר, שכבר התחברו למותג שלכם דרך התכנים שלכם, והסגירה תהיה הרבה יותר פשוטה לביצוע.

אגב, אחד התנאים החיוניים בדרך הוא בנייה חכמה ומתוחקרת היטב של פרסונת צרכן, מחד, ושל התאמת תוכן שימושי, רלבנטי ובעל ערך, שיהיה תפור לצרכיה. ברגע שיש לכם ביד את שתי הציפורים האלה – כל שעליכם לעשות הוא לחפור ולאתר את תחומי העניין, הכאבים והשאיפות של הפרסונה, ולהגיש לה על מגש של כסף את הפתרונות והתרופות שיש לכם עבורה.

ואם כבר מדברים, חיתוך כל כך מעמיק של החיבור ביניכם לבין הלקוחות הפוטנציאליים שלכם הוא כמעט בלתי ניתן לביצוע בכלים של השיווק בקונבנציונלי, שפנה אל ההמונים והציע לכולם אותם פתרון. בעזרת תוכן מדויק, אנחנו יכולים למקד את הפנייה הנכונה ללקוח הנכון, ולהוביל אותו לתובנות הנכונות. גם הצרכניות.

קסם # 5: לטפח עבורכם לקוחות קיימים
אחרי שבחנו את 4 התועלות הראשונות של שיווק באמצעות תוכן, התועלת החמישית היא ממש סיכום ותובנה של קודמותיה. כי מרגע שאנחנו מתמקדים בפרסונה ספציפית, תופרים לה את התוכן המתאים לה ולצרכיה, ובסיכומו של תהליך גם הופכים אותה מליד ללקוח משלם – כבר התחלנו את מערכת היחסים בינינו בצורה הרבה יותר מבוססת עם פוטנציאל להמשך ארוך טווח.

הכיצד? פשוט מאוד. אחרי שהבאנו אותם, אנחנו ממשיכים לספק להם תוכן בעל ערך ולבדוק באמצעותו מה המידע הדרוש והמועיל להם ביותר. ברגע שנגלה את התשובה, יהיה לנו מאוד קל לייצר את המענה המתאים ולהדק את הקשר עם הלקוחות הקיימים בעזרת התוכן הנכון.

תוכן בעל ערך לא רק משמר את הקשר ומגביר את נאמנות הלקוח (מושג חמקמק וקשה להשגה, היום יותר מתמיד). תוכן בעל ערך שיהיה תפור בצורה אסטרטגית, גם יוביל את הלקוחות לרכישות חוזרות, וייתן להם סיבות טובות להעביר את המסרים שלנו גם לחברים, ולהרחיב עבורנו את מעגל הלידים.

קסם # 6: לראות הישגים ולהגדיל את התוצאות
אחד היתרונות הגדולים של שיווק דיגיטלי באמצעות תוכן, היא האפשרות למדוד אותם בצורה מדויקת, בעזרת כלי מדידה דיגיטליים מתקדמים. כך, ניתן בקלות לטרגט לעומק את תוצאות מאמצי השיווק ולהפיק את המסקנות הכי אפקטיביות:  גם על מהלכים שהצליחו פחות, ואפשר לצמצם את היקפם או לוותר עליהם לגמרי, וגם ובעיקר על מהלכים שהצליחו יותר, וכדאי לחזור עליהם ולהרחיב את היקפם, כדי להגדיל את התוצאות העסקיות.

בשורה התחתונה:
תוכן הוא הכלי השיווקי המרכזי שכולנו, כולל כולנו, משתמשים בו היום, וזה כולל: אתרי אינטרנט, בלוגים, מאמרים, ניוזלטרים, דפי נחיתה, תמונות, סרטוני וידיאו, מצגות, מדריכים חינמיים, אינפוגרפיקות ועוד ועוד…. אבל כדי שכל התוכן הזה, שמחייב הקצעת זמן, משאבים והרבה מאוד אנרגיה, באמת יעשה את העבודה השיווקית כמו שצריך – הוא חייב להיבנות כתהליך שיטתי ומתוכנן היטב, ולהיעשות בצורה יעילה, פשוטה וקלה, שתצרוך מכם מינימום מאמץ אך תוביל אתכם למקסימום תוצאות.

וזה – במשפט אחד, התמצית של קורס "ניהול תוכן למקצוענים" שפיתחתי עבור בעלי עסקים, ארגונים ואנשי שיווק ותוכן, שמבינים שהתוכן הוא המלך, ורוצים ללמוד איך לעשות בו שימוש שיטתי, מושכל ואפקטיבי. אל תוותרו עליו!  

 

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

אין תגובות עדיין

השאר תגובה