ניהול תוכן: 5 טיפים לתכנון תוכן אפקטיבי (שיאפשרו לכם לתכנן יותר תוכן יותר טוב, במינימום מאמץ ומקסימום יעילות)

רוב בעלי העסקים שאני פוגשת כבר יודעים שתוכן הוא חלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית, אבל עדיין רבים מהם מתקשים למצוא ולייצר את התוכן שבאמת יוביל לתוצאות עסקיות. כדי שהתוכן שלכם יוכל לשמש כסוכן מכירות של העסק, הוא חייב להיות מתוכנן היטב, בהלימה מיטבית ליעדים העסקיים שלכם. איך עושים את זה? במיוחד בשבילכם אספתי 5 טיפים שיעזרו לכם לתכנן בדיוק את התוכן הדרוש לכם, הכי פשוט וקל שאפשר. מוזמנים להגיב ולשתף.

האם שמתם לב, שככל שאתם משקיעים יותר בתכנון הפעילות העסקית שלכם, כך היא מצליחה יותר ויעילה יותר? לכאורה, אין קל יותר מאשר לזרום בקצב השגרה, ולהתגלגל מיום ליום באופן אקראי ולא מתוכנן, אבל אם למרות הכל אנחנו מצליחים לעצור את השוטף, כדי לייצר מפת דרכים מתוכננת ומותאמת יעדים – התוצאה תהיה הרבה יותר טובה. תמיד!

התוכן שלכם הוא כבר מזמן חלק בלתי נפרד מהפעילות של העסק. ועל כן, ככל שתתכננו אותו טוב יותר, כך תוכלו להבטיח סינרגיה טובה יותר, בינו לבין יתר מרכיבי העסק – העסקיים והשיווקיים גם יחד. אז הנה 5 טיפים שיעזרו לכם לתכנן את התוכן שלכם בצורה יעילה יותר.

טיפ # 1: סוף מעשה במחשבה תחילה

ככל שאני עוסקת יותר ויותר בתחום השיווק באמצעות תוכן, כך מתחזקת דעתי שמי שהמציאו את השיווק הדיגיטלי ואפילו את קידום האתרים היו חכמינו זכרם לברכה, שבין הפתגמים החכמים שהם הורישו לנו, יש תשובה, פתרון, ספתח ומכתם לכל סיטואציה דיגיטלית שניתן להעלות על הדעת. הנה אחד שיעזור לכם לחצות בהצלחה את האתגר הראשון: סוף מעשה במחשבה תחילה. ועכשיו, בעברית מדוברת…

שליפה מדויקת מהמותן היא נחלתם של אקדוחנים מיומנים במערבונים הוליוודיים, בלבד. בחיים האמיתיים זה לא באמת עובד… לכן, אם אתם רוצים שהתוכן שלכם יסתנכרן עם העסק שלכם ויעשה עבורכם עבודה שיווקית כמו שצריך – הקצו לעצמכם זמן תכנון מבעוד מועד. למשל, כדי לתכנן את התוכן של חודש יוני, סגרו ביומן יום יומיים באפריל ו/או במאי, לסיעור מוחות איתור נושאים, רעיונות וערוצי שיווק יצירתיים. אם אתם כותבים את התכנים שלכם בעצמכם – טווח של חודש צריך להספיק. אם אתם נעזרים בכותבי צללים או בשירותי כתיבה חיצוניים – כדאי שתקחו לעצמכם טווח של חודשיים לפחות, על מנת להשאיר להם די זמן לייצר את התוכן הדרוש.

תובנה חשובה ליישום מיידי:
תכנון זה תכנון זה תכנון, אבל למציאות יש נטייה לייצר צרכים בלתי צפויים. זה לא אומר שכל התכנון מתייתר. מה שזה אמור זה, שכדאי להקצות בתכנון מחשבה גם לבלת"מים. תנו לתוכן שלכם הזדמנות להיות ספונטני בתכנון מדויק (ועם חוש הומור…).

טיפ # 2: ההיפך מלשכוח – זה לרשום

הסופר והעורך האמריקני פטר דה פריז נהג לומר, "אני כותב כשיש לי השראה, ואני דואג שתהיה לי השראה כל בוקר בשעה תשע". וזה הפך אותו לכותב פורה במיוחד. רוצים לפגוש את ההשראה שלכם כשאתם צריכים אותה? אני ממליצה לכם לשים ליד המיטה פנקס קטן ולרשום בו את הרעיונות שצצים לכם בראש, תיכף ומיד. כן, אני מודעת היטב לעובדה שפנקס הקטן הוא בעיקר הגיבור המיתולוגי של ששי קשת… אבל זה בדיוק הטיפ שרציתי לחלוק אתכם. עם כל הכבוד לסמרטפון ולכל צבאות המכשירים הדיגיטליים – כשזה מגיע לרעיונות – אין כמו עט ונייר. הם תמיד זמינים. קל לזכור איפה שמרתם אותם. ואפשר לעשות בהם שימוש יעיל גם באמצע הלילה, בלי להדליק את האור ולהפריע את מנוחת השכנים למיטה.

תובנה חשובה ליישום מיידי:
כשאתם מתארגנים למפגש סיעור המוחות החודשי שלכם – קחו שעון מעורר (לא את השעון של הסמרטפון!!!), כוונו אותו לשעה הרצויה, ושבו לשולחן, לכתוב – בלי הסחות דעת, וכשכל זוללי הזמן (מייל, פייסבוק…) כבויים וסגורים.

רוצים עוד הזדמנות לפגישה עם ההשראה שלכם? מחר בבוקר, בשעה 8:08, על הקיר של "פתרונות תוכן לשיווק מנצח".

טיפ # 3: אל תעתיקו. התמלאו ברעיונות

באופן עקרוני, אני מאמינה שכתיבת תוכן מקצועית צריכה להתנתק לחלוטין מסיר הבשר החמים של ההשראה, ולעמוד על הרגליים שלה בכל מצב ובכל עת. אבל אנחנו כאן רק בתחילתה של הדרך… והבטחתי לכם טיפ נוסף לגיוס מהיר ואפקטיבי של השראה לכתיבה. אז הנה:

הכינו לעצמכם רשימה של מקורות השראה שתוכלו להיעזר בהם בעת הצורך. למשל: יכול להיות שתגלו שעיתונים מקצועיים מסוימים ממלאים אתכם ברעיונות חדשים ומספקים לכם סיפורים ענפיים שאתם יכולים למנף לנושאים חדשניים ומרתקים במיוחד. וכיוון שכולנו חלק מהכוכב הדיגיטלי, כדאי שתסתובבו קצת ברשת ותמצאו לכם כמה בלוגים מעניינים שגם מהם תוכלו לשאוב רעיונות ולשלב אותם במפגשי סיעור המוחות שלכם עם עצמכם.

תובנה חשובה ליישום מיידי:
כדי להבטיח ששום חידוש מעניין לא יחמוק מעיניכם, הירשמו לעשרת הבלוגים הרלבנטיים ביותר. המאמרים החדשים יגיעו אליכם ישירות למייל, ותוכלו ליהנות מזרימה קבועה של רעיונות, מהם תוכלו להמריא אל התוכן המקורי והייחודי שלכם.

טיפ # 4: תוכן הוא לא מטרה אלא אמצעי

כתיבת תוכן יכולה מהר מאוד להפוך להתמכרות. אתם כותבים ופתאום כל העולם שסביבכם מריע. מגיב ומפרגן. וזה מצוין, אבל… הדבר החשוב באמת הוא, שלכל תוכן חייבת להיות מטרה עסקית ברורה, כי כתיבת תוכן היא לא מטרה לעצמה, אלא אמצעי להוביל את העסק ליעדיו, ולחבר בינם לבין הקוראים.

למשל: התוכן שלכם יכול לעורר עניין ולייצר ציפייה להשקה קרובה של מוצר או שירות. כדי שהחיבור הזה יהיה יעיל, כדאי שתבנו לעצמכם לוח זמנים ברור להשקה, ואז תבנו את התוכן כך שיוביל את הקוראים ליום ההשקה הצפוי.

תובנה חשובה ליישום מיידי:
כתיבת תוכן היא לא מטרה בפני עצמה, אלא אמצעי להוביל את העסק ליעדיו. לפני שאתם כותבים חשבו מה תכלית התוכן ולאן הוא אמור להוביל את הקוראים. עכשיו לכו עם זה.

טיפ # 5: שם המשחק הוא מעקב ושיפור

תומס אלווה אדיסון, האיש, נורת החשמל והאגדה, אמר פעם שהצלחה מורכבת מאחוז אחד של השראה ומתשעים ותשעה אחוזים של זיעה. על ההשראה כבר דיברנו. עכשיו בואו נדבר על הזיעה.

אם אתם מתכננים להשקיע בתוכן לשיווק העסק שלכם, כדאי מאוד שתקימו מערך אפקטיבי צמוד של מעקב ומדידה. בינינו, מה הטעם להשקיע אנרגיה בכתיבה והפצה, בלי לדעת מה עובד פחות ומה עובד יותר. ועכשיו, כשאתם יודעים מה עבד בשבילכם הכי טוב – הכניסו את זה לתכנית העבודה של סיעור המוחות שלכם, ונסו לפצח את סוד הקסם כדי לייצר עוד מאותה הדבר.

תובנה חשובה ליישום מיידי:
אם עדיין לא חיברתם את האתר שלכם לתכנת מדידה כלשהי, למשל: גוגל אנליטיקס – זה הזמן לעשות הפסקה בעבודה השוטפת, ולהתחבר. 2-3 דקות וכל המידע שדרוש לכם מתחיל לזרום…

איזה טיפים של תכנון תוכן תוכלו להוסיף, ולשתף את הקוראים בניסיונכם?

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם החברים. רוצים לקבל ממני עוד הרבה טיפים, עצות שוות והדרכה מעשית לניהול תוכן ממוקד לקוחות? הקליקו כאן – והורידו את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים" – באהבה ממני ולגמרי בחינם.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

4 Comments

  1. הי עידית,
    כרגיל אצלך – כל מילה בסלע 🙂
    ממליצה בחום על הקורס של עידית, לכל מי שמתעניין בתחום.
    ליאת

    • וואוו. תודה ליאת. עשית לי את היום! לזכותי אני יכולה לומר, שאני משתדלת 🙂
      ואם אני מצליחה – אני גם גאה וגם שמחה שזה מצליח לי!

  2. עידית שלום רב,
    תודה על הטיפים המועילים.
    האם תוכלי להמליץ על עשרת הבלוגים שכדאי לגלוש בהם לעיתים קרובות כדי לקבל רעיונות לתכנים?
    תודה
    גל

    • הי גל. שאלת על עשרה בלוגים שבהם תמצא רעיונות לתכנים. אני רוצה להמליץ על אתר אחד, אולי המוביל שבכל האתרים.
      הוא באנגלית. הוא כתוב בדרך כלל בשפה עממית ובגובה העיניים. והוא מאוד מאוד מתודי. אני מתכוונת כמובן ל- http://www.contentmarketinginstitute.com שהקים מורי, רבי וידידי ג'ו פוליצי – הסנדק של השיווק באמצעות תוכן ומס' 1 בעולם.
      מגוון הכותבים שם עצום, ובכל פעם שתמצא מאמר שמעניין אותך, וכתוב בשפה שנעים לך לקרוא – חפש בתחתית המאמר את תיבת התהודה והירשם למאמרים של אותו כותב או כותבת.
      האופציה השנייה היא לחפש בלוגים / מאמרים / תכנים בנושאים שרלבנטיים לתחום העיסוק שלך. גם פה – אני ממליצה תמיד על בלוגים באנגלית. לשוק האמריקני והאוסטרלי יש הרבה יותר – גם ניסיון וגם מחויבות (בדגש על בלוגים עסקיים!) שבזה אנחנו עוסקים.
      בהצלחה!

השאר תגובה