ניהול תוכן: 5 צעדים קלים ויעילים במיוחד שיוציאו אתכם לעצמאות שיווקית

בשבוע שעבר ראינו 5 דרכים לתכנון תוכן אפקטיבי, שיבטיח לכם זמינות מירבית של תוכן איכותי לשיווק העסק. אבל האמת היא, שבדרך להוציא את הכתיבה מעבדות לעצמאות – חשוב מאוד לדעת איך לתכנן את התכנון, ולהפוך את הכתיבה לפעילות זורמת, קלה ומאוד פשוטה לביצוע. איך עושים את זה? חמשת הצעדים שיבטיחו לכם עצמאות מלאה בכתיבת תוכן, הם בדיוק הנושא של המאמר שהעליתי השבוע לבלוג "בת התוכן", ואתם מוזמנים לקרוא, להגיב וכמובן לשתף עם חברים וקולגות. הם יודו לכם וגם אני.

למקרה שישנתם, הנה החדשות ועיקרן תחילה: לא ניתן יותר לדבר על שיווק העסק ועל הזרמת לקוחות חדשים (או שימור לקוחות קיימים) ללא כתיבת תכנים בעלי ערך שימושי, שתפקידם לסייע ללקוחות ולהוביל אותם אליכם בדרך היעילה ביותר: שיווק באמצעות תוכן.

אבל בין אם ישנתם ובין אם לא, מרגע שהשתלבתם במהפכת התוכן הדיגיטלי – קל מאוד לתת לתוכן להשתלט על הפעילות העסקית, ולשעבד את עצמכם ואת העסק שלכם, לכתיבה מבוקר עד ערב, או גרוע מזה – להתלבטות מבוקר עד ערב, על מה בעצם לכתוב…

איפה זה פוגש אתכם?
אם גם אתם משתייכים לזן החדש של בעלי עסקים, שמבינים שרק תוכן מביא לקוחות, אבל עדיין לא מבינים איך ומה לכתוב – אני רוצה לתת לכם שיטה מאוד פשוטה ומאוד מאוד מעשית, שתוביל אתכם מתכנון לביצוע בזמן קצר ובמינימום עבודה. רוצים? בואו נצא לדרך.

זמן תכנון. זה כל השיפור
בשבוע שעבר ראינו, כמה חשוב להקצות לעצמכם זמן ברור ומוגדר מראש, כדי לתכנן את התוכן הדרוש לשיווק העסק שלכם (אם פספסתם את הטיפים, אני מזמינה אתכם ללחוץ על הקישור למאמר השלם).

עכשיו, כשלמדתם איך לפרגן לעצמכם זמן איכות לתכנון התוכן שלכם – אתם יכולים להתחיל לאסוף רעיונות, וזה בדיוק המקום שממנו אנחנו מתחילים את המסע שלנו, היום.

צעד # 1: רעיונות, רבותיי, רעיונות

pic-1
רעיונות טובים לא מתגלגלים ברחובות… אבל אם תלמדו להסתכל על העולם בעיניים של עיתונאים (וזה, יקיריי, מה שכולנו הפכנו להיות), תגלו שבעצם… הם נמצאים בכל מקום. רק להתכופף ולהרים (טוב, לא באמת…).

תכל'ס, כדי להניע את מכונת התוכן השיווקית שלכם צריך רק 10-20 רעיונות טובים בכל סיבוב כתיבה, אבל… הרבה יותר קל לבחור 10 רעיונות טובים מתוך רשימה של 100, מאשר לכתוב 10 רעיונות טובים, יש מאין.

בפועל, המשמעות היא שהדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות הוא, לרשום רעיונות. לרשום. עוד. עוד המון. עיתונאים, אמרנו, לא? אז תחשבו כל הזמן על רעיונות וסיפורים טובים, ותרשמו אותם באיזו מחברת זמינה לשימוש. רשמתם? אל תפסיקו. ככל שהרשימה תהיה ארוכה יותר – כך יהיו לכם יותר רעיונות לבחור מהם את הקרם דה-לה-קרם, והתוצאה השיווקית (והעסקית) תהיה יעילה יותר.

צעד # 2: זהו יום הבוחר

pic-2
הכנתם רשימה של 100 רעיונות מכל הבא ליד, לראש וללב? יופי! עכשיו צריך לבחור מהם משהו כמו 10 רעיונות טובים, איתם תצאו לדרך. איך עושים את זה? זה נורא פשוט: עוברים רעיון-רעיון ושואלים את עצמנו 3 שאלות:

  • האם אנחנו יכולים לחבר את הרעיון למידע מעניין שקשור אליו? כן / לא
  • האם יש לנו משהו מעניין להגיד על הנושא הזה? משהו שיאפשר לקוראים להתרשם מהקול הייחודי שלנו? כן / לא
  • האם יש לרעיון תובנה מעשית שתהפוך את המאמר שלנו לכלי עבודה שימושי ובעל ערך? כן / לא

כדי לייעל את הביצוע, הכינו טבלה בת 3 טורים:

  • בטור הראשון, תרשמו מהו המידע המעניין שאליו אתם יכולים לחבר את הרעיון (או לפנות למישהו שיעשיר אתכם במידע שלו)
  • בטור השני, תרשמו את העמדות שלכם כלפי הרעיון או משהו שקשור אליו. בראשי פרקים, כמובן. רק כדי לבדוק שבאמת יש לכם מה להגיד על זה…
  • בטור השלישי, תרשמו מהי ההנחיה השימושית שבה תוכלו לצייד את הקוראים, שתסייע להם לשפר או להשתפר בתחום הפעילות שלכם.

זהו. רעיונות שגרמו לכם לענות ב-"כן" על 3 השאלות, ושלגביהם יכולתם למלא את הטבלה – עוברים הלאה, לעשירייה הפותחת. כל היתר – ימשיכו לחכות לסיבוב הבא, יחד עם הרעיונות שתוסיפו להם היום, מחר ובכלל. דבר לא הולך לאיבוד. רק מחכה לסיבוב הבא או להזדמנות המתאימה.

צעד # 3: אנחנו נבנה לנו גשר איתן

pic-3
עכשיו יש לכם רשימה מרשימה של רעיונות, ועשירייה פותחת של רעיונות טובים שיוכלו להפוך למאמרים מצוינים… ומה עכשיו? עכשיו, לוקחים את הרעיון המצוין הראשון, ומפרקים אותו לרשימה של מרכיבים ספציפיים (ורצוי בבוליטים), כדי שהסדר של הדברים יהיה בולט וברור לעין.

על מנת להפוך את תהליך הפירוק ליעיל יותר, תחשבו "תהליך", כלומר: רצף של נושאים שמובילים האחד אל השני ואל השלישי ואל זה שאחריו… למשל:

  • תיאור נקודת המוצא של הקוראים
  • סיפור, מידע, ציטוט או תיאור שמעצים או מסביר את המצב
  • תיאור הפתרון הדרוש
  • הדברים שמפריעים להם להתקדם לפתרון
  • איפה זה מוצא אתכם (מה העמדה שלכם לגבי כל זה)
  • איך אתם יכולים לעזור בפתרון הבעיה
  • ולסיום: איזו הנחיה מעשית אתם יכולים לתת לקוראים, כדי לסייע ולהמחיש את המומחיות שלכם.

מה יהיו הבוליטים ברשימה של הרעיון המצוין הראשון שלכם? איפה אתם פוגשים את הקוראים שלכם ולאן תיקחו אותם לאורך המאמר?

צעד # 4: ששש… עכשיו כותבים

pic-4
או. קי. אז עכשיו, כשהרעיון המופלא שלכם הפך לתכנית מעשית, עם שלבי ביצוע אופרטיביים – נגמרו התירוצים. אתם יכולים להגיד שלום לכל חרדות הכתיבה שלכם, ולצאת לעצמאות. טא-דה. כל מה שנשאר לכם לעשות עכשיו, זה לעבור נקודה-נקודה, בדיוק לפי השלד, ורק למלא את השורות בתוכן המתאים: סיפור אישי פה, חוות דעת שם, ולקינוח: תובנה שימושית או משימה מעשית לקוראים. ואני רוצה לגלות לכם סוד קטן של קופירייטרים גדולים: לא צריך לשבור את הראש. בסך הכל לקחת את המרכיבים ופשוט לחבר את הכל ביחד.

גדול הקופירייטרים בכל הזמנים, יוג'ין שוורץ, אמר פעם, שקופי לא מייצרים. קופי מרכיבים… תחשבו על זה. כל הנתונים כבר שם, מסביבכם. הסיפורים. התובנות. המומחיות המקצועית שלכם. כל מה שנשאר לכם לעשות, זה לחבר אותם מחדש בצורה מעניינת… ואין צורך, חוזרת שנית, אין צורת להמציא את הגלגל…

צעד # 5: רגע… לפני ששולחים – עורכים

pic-5
כמעט-כמעט סיימנו. אם הלכתם לפי ההנחיות שלי, יש לכם עכשיו מאמר שבנוי לתלפיות, בהתאם לתכנית הפעולה שבניתם. והנה הטיפ האחרון, שיוציא את התוכן שלכם לחופשי ויקנה לכם עצמאות מושלמת ככותבי תוכן:

קחו את מקטעי התוכן, וחברו אותם למשהו אחד, שלם, שזורם בצורה חלקה מההתחלה ועד הסוף. בשפה המקצועית קוראים לזה "עריכה". למשל:

  • ודאו שהכותרת שיווקית, מושכת ומתאימה למאמר
  • הוסיפו חיבורים מזמינים בין הקטעים השונים (עד כאן ראינו ש… ועכשיו נראה איך…)
  • תנו כותרות ביניים למקטעים השונים
  • תנו למאמר ניראות אחידה ומזמינה
  • ודאו שכל המאמר מדבר באותה שפה
  • והכי הכי: קראו שוב את המאמר, מההתחלה ועד הסוף, ותקנו שגיאות כתיב וטעויות הקלדה.

אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשון
המאמר שלכם, כל מאמר שלכם, הוא סוכן המכירות הראשון שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם פוגשים און ליין. אתם רוצים שהוא ייראה ייצוגי ומרשים, ושיגרום לקוראים לרצות לדעת עוד – עליכם ועל המוצרים או השירותים שלכם.

בשורה התחתונה:

אם יש לכם עסק – אתם חייבים לכתוב. אני מקווה שבעזרת המאמר שזה עתה סיימתם לקרוא, תוכלו לנצל את המיומנויות המקצועיות שלכם בצורה יעילה וקלה, כדי לייצר את התוכן הדרוש לשיווק בעסק. כדי שכך יקרה, אתם לא צריכים, לא קביים ולא מחיאות כפיים, ובוודאי שלא להרים ידיים. כל מה שאתם צריכים זה סיסטם, וזאת בדיוק הייתה מטרת המאמר. קחו את השיטה שלימדתי אתכם בשתי ידיים, ואמצו אותה כשיטת עבודה יומיומית. אני כמובן אשמח לקרוא, בתגובות, על ההתנסות שלכם ועל התובנות שהפקתם.

עכשיו תורכם

באיזה שיטות עבודה אתם נעזרים כדי לבצע את מטלות התוכן של העסק שלכם בצורה יעילה ואפקטיבית? אנא, שתפו, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם החברים. רוצים לקבל ממני עוד הרבה טיפים, עצות שוות והדרכה מעשית לניהול תוכן ממוקד לקוחות? הקליקו כאן – והורידו את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים" – באהבה ממני ולגמרי בחינם.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

אין תגובות עדיין

השאר תגובה