ניהול תוכן: איך לאוורר ולחדש מסרים שיווקיים קיימים ב-5 מהלכים (ולתת לתוכן ישן מראה חדש, עדכני ומושך במיוחד)

אחד היתרונות הנפלאים של שיווק באמצעות תוכן הוא היותו נטול תפוגה. העליתם מאמר, שמתם סטטוס – הם שם. לטוב ולרע – הם שם, והם צוברים "אבק" על המדף האינטרנטי ולעתים משוועים לניקיון ואוורור – ממש כמו הבגדים בארון בעונת המעבר… מומלץ מאוד לנצל את החלפת המלתחה כדי לרענן גם את המסרים השיווקיים שלכם. איך עושים את זה? מה להוציא ולמה, ומה להכניס תחתיו? על כך – במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, להגיב וכמובן לשתף 

השבוע, אולי לא באופן רשמי אבל בוודאי הלכה למעשה, התחלנו להיפרד מהאביב ההפכפך לטובת הקיץ הישראלי החמים, המהביל והמוכר. סוף סוף אפשר להיפרד מהמעילים, לקפל את המטריות ולקחת יום יומיים (או יותר) כדי לאחסן את בגדי החורף ולאוורר את המלתחה הקיצית.

המהפך בארון הבגדים הוא הזדמנות נהדרת לנקות את האבק שהצטבר על המדפים בחודשי הסתיו והחורף, להיפטר מבגדים שלא נלבשו עונה-שתיים (אל תזרקו דבר! תמיד יש אנשים שישמחו לקבל אותם וליהנות מהם), ולהשלים פריטי מלתחה סטייליסטים, שיבטיחו לנו הופעה עדכנית, מושכת ומתאימה למיתוג שברצוננו לשדר – אישי ומקצועי כאחד.

תפסתם ראש של ניקיון, סידור וארגון?
מצוין! עכשיו נצלו את הרוח הגבית כדי להמשיך בהילולת הסדר והניקיון גם באתר, בבלוג, בפייסבוק ובכל נוכחות שיווקית אחרת שנועדה לייצג אתכם בצורה עדכנית, מושכת ומתאימה – בדיוק כמו הבגדים ואביזרי האופנה שאתכם.

למען האמת, המלים, המשפטים, הטיעונים והמסרים השיווקיים שלכם – הם הדבר הראשון שמתעניינים ולקוחות פוטנציאליים שלכם יראו, הרבה לפני שתיפגשו, אם בכלל, פנים אל פנים. ועל כן, יש חשיבות קריטית לכך, שהמסרים הללו, והנוכחות השיווקית שלכם בכללה, ישדרו חדשנות, ייראו מצוין ויהלמו אתכם ואת הפעילות העסקית שלכם – להפליא!

לפניכם שיטה יעילה ואפקטיבית לאוורר וחידוש מסרים שיווקיים קיימים ולהלבשת התוכן הישן במראה חדש, עדכני ומושך – וכל זאת ב-5 מהלכים בלבד. שנצא לדרך?

מהלך מס' 1: שחררו…

pic - 1
עומדים מול האתר והכל נראה לכם חשוב, חכם וחיוני? סיבה טובה לפצוח בטיפ הכי חשוב והכי קשה לביצוע מכולם: שחררו!

הגידו ביי-ביי לכל המילים המיותרות, לכפילויות המצטעצעות, לתוארי השם הכפולים, המשולשים והמרובעים, ולכל המשפטים המסורבלים שמלהגים את המסר השיווקי שלכם לדעת…

זה לא קל. לכולנו יש נטייה להתאהב במילים של עצמנו. לגלגל רעיון מתוך רעיון, לקשור דבר בדבר, לזרום עם המחשבות, ולספר ביציאת מצרים… וכל המרבה – הרי זה משובח… מה, לא? אז זהו, שממש לא.

ידידי טוד ויטלנד קורא לזה "להרוג את הצ'יר לידר", שפירושו: תרגיעו. אל תעופו על עצמכם ואל תתנו להתלהבות שלכם מהעשייה שלכם, להסיט את המסרים שלכם מהמסלול המרכזי.

ואיך יודעים מה העיקר?
כלומר, מה לזרוק ומה להשאיר? תיכף נדבר על זה. בינתיים – שמרו עותק של כל הבלה-בלה, כגיבוי, ואז – התחילו למחוק…

מהלך מס' 2:  חשבו 1-2-3

pic - 2
איך יודעים מה לזרוק ומה להשאיר? מה טפל ומה עיקר? מה חשוב ומה מיותר? תחשבו 1-2-3. אלו הן שלוש השאלות שעליכם לשאול את עצמכם, בדרך לתוכן ממוקד, נקי מהסחות דעת ובנוי לתלפיות: פשוט, ישר ולעניין:

  • מהי מטרת התוכן? לכל מסר צריכה להיות מטרה אחת ויחידה
  • מה הנושא המרכזי? לכל מסר צריך להיות ציר תוכן מרכזי, וציר תוכן מרכזי אחד בלבד
  • מה היקף התוכן? לכל מסר צריכה להיות נוכחות בעולם – בזמן או במקום. היקף התוכן הוא חלק בלתי נפרד מהיכולת של קהל היעד שלכם להתחבר אליו ולהקצות לו את הזמן ואת תשומת הלב שיגרמו לו להתחבר רגשית ולפעול בהתאם למטרה שהגדרתם.

כל מה שחורג (משלוש השאלות) – הורג (את המסר). קחו את העודף והעבירו למסר הבא, או שימו בפח.

מהלך מס' 3: קחו אחריות על המנהיגות

pic - 3
אחרי שהעפנו את הצ'יר לידר, ויישרנו קו עם המסרים העיקריים של התוכן שלנו, הגיע הזמן להיפטר מעוד מטען עודף. מכירים את "לעניות דעתי"? אתם בוודאי מכירים את "אולי", "לפעמים", "ייתכן", "יש אומרים" ודומיהם. במקום שממנו אני באה, קוראים לכל החבר'ה האלה "ביטויים מחלישים". אלה הביטויים שאנחנו שוזרים בתוכן כמעט בלי להרגיש, כדי "להיות בסדר": לא להישמע בוטים מידי, לא לחתוך חד מידי, או בשלוש מילים: לשחק אותה בטוח…

רוצים להיות אוטוריטה?
רוצים להוביל בתחומכם? להנהיג? קחו אחריות גם על המסרים שלכם. עמדו מאחוריהם בנחישות. גם אם לא כולם יסכימו אתכם – זה בסדר, ובלבד שיש מאחורי המילים הגיון פנימי ויושרה מקצועית.

דווקא למסרים שנויים במחלוקת יש אפקט ויראלי משובח. אז… לכו על זה.

מהלך מס' 4: נקו את התכנים מסימני פיסוק מיותרים

pic - 4
עברתם על הארונות? הוצאתם פריטי לבוש מיותרים שהסתירו את פרטי הלבוש האהובים עליכם? עכשיו לכו אל התכנים שלכם, ונקו גם אותם.

נקו אותם מאי בהירות: קצרו את המשפטים, שימו נקודות במקום שבו הם מסתיימים, ושימו פסיקים במקום שבו צריך אוויר לנשימה. שמתם? עכשיו עברו על הטקסטים ונקו אותם מסימני פיסוק מיותרים.

ככה זה: אחרי שכותבים – עורכים:

  • האם כל הנקודות במקומן, או שמשפטים מתחברים זה לזה ומקשים על הבנת הנקרא?
  • האם הפסיקים שפיזרתם ביד נדיבה מקלים על הקריאה, או עוצרים את השטף (וגורמים לקוראים לדלג לאתר הבא)?
  • האם סימני הקריאה מדגישים את העיקר, או שהם הופכים את התוכן שלכם לצעקה אחת גדולה וסתמית?
  • האם שלוש הנקודות ששמתם פה ושם, ושם ופה, באמת מעוררות מחשבה או שהן גורמות למסר להישמע לא החלטי?

כן, אני יודעת שזה נשמע קצת כמו שיעור דקדוק מבית הספר היסודי… אבל האמינו לי: כל סימן מיותר או חסר – עלולים להסיח את דעתם של הקוראים שלכם מהמטרה השיווקית לשמה טרחתם ויצרתם את התוכן מלכתחילה ולשלוח אותם אל המתחרים. לא חבל?

מהלך מס' 5: השאירו רק מה שבאמת תורם

pic - 5
לזרוק או לא לזרוק – זאת השאלה הראשונה שמעסיקה כל כותב תוכן ועקרת בית בחילופי העונות. עכשיו מגיעות שתי השאלות שאחריה: להשאיר או לא להשאיר, ולמה. וזה בדיוק המקום לקבל החלטה.

אז מה משאירים? בגדול, שני דברים:

  • דוגמאות ספציפיות – כדי להמחיש ולחזק את המסרים שלכם
  • סיפורים ממש חזקים – כדי להעצים את הקשר עם הקוראים ולבנות אוטוריטה.

עכשיו תורכם:
איך אתם מאווררים מסרים ותיקים ומתאימים את מלתחת המלים שלכם בחילופי העונות?
מוזמנים להעלות טיפים משלכם בתגובות – שכולנו נלמד ונתפתח!

ומה עכשיו?
אני ממליצה לכם לעשות את הצעד הבא המתבקש, ולהצטרף אליי לקורס הקרוב של "ניהול תוכן למקצוענים".

זה לא עוד קורס תיאורטי שעובר מעל הראש, אלא סדנת עבודה מעשית בת 10 שבועות, שבה כל אחת ואחד בונה את תשתית התוכן שלו (או של לקוחותיו) עם הדרכה צמודה שלי, וזוהי אופציה הרבה יותר זולה והרבה יותר מהירה ופשוטה לביצוע, מכל אופציה אחרת לבניית תשתית התוכן לשיווק העסק.

והיתרון הגדול?
אנחנו עושים הכל ביחד!!! בלי להתלבט ובלי להתחבט לבד, אלא בהדרכה צמודה שלי!!! (אם עד היום שברתם את הראש וכמעט את המחשב בכל פעם שכתבתם משהו או רציתם להפוך אותו לכלי שיווקי – אז קורס "ניהול תוכן למקצוענים" הוא  ממש, אבל ממש, בשבילכם!)

לקבלת כל המידע על הקורס שילמד אתכם לעשות הרבה יותר שיווק בהרבה פחות זמן, מאמץ וכסף – לחצו עכשיו על הקישור.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

אין תגובות עדיין

השאר תגובה