ניהול תוכן: כך תבטיחו לתוכן שלכם ניראות אופטימלית בגוגל בעזרת 5 צעדים יעילים וקלים לביצוע

אם גם אתם חושבים שבעידן הרשתות החברתיות כבר לא צריך יותר קידום אתרים – כדאי שתחשבו שוב. דווקא בעידן הרשתות החברתיות, וכאשר פייסבוק משנה את פניה ואת כללי ההתנהגות בה חדשות לבקרים – דווקא מנועי החיפוש, בדגש על גוגל, כמובן, הם אי של יציבות, שאפשר לסמוך עליו שייעשה את העבודה. אם, כמובן, נתתם לו את הכלים הדרושים לו. איך תבטיחו לתוכן שלכם ניראות אופטימלית בגוגל (וחשיפה מובטחת ללקוחות הפוטנציאליים שלכם)? על כך במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, להגיב, וכמובן לשתף

בשבוע שעבר חגגנו את חג שבועות. חג שבועות הוא לא רק מקור ל-5 הזדמנויות לתפוס טרמפ על האקטואליה הוא גם חג של אהבה ונדיבות – בין אדם לאלוהיו, בין אדם לאדמתו ובין אדם לחברו: ממעמד הר סיני ומתן תורה, דרך הבשלת הפירות וקציר החטים, ועד למגילת רות שכל-כלה סיפור של נאמנות ואהבה.

ואהבה ונדיבות – הן הא"ב של שיווק באמצעות תוכן: אהבה לעיסוקנו, להישגינו וליכולותינו המקצועיות, מחד, ונדיבות להעניק מההישגים, הידע והמקצועיות הללו, ללא תמורה מיידית, בבחינת "שלח לחמך על פני הגוגל, כי ברבות החיפוש תמצאנו", מאידך.

אבל… כדי שכך יקרה, ועל מנת שהתוכן שלנו באמת יפגוש את הקוראים הנכונים ויביא להם תועלת, יש שלב אחד חיוני, הכרחי וחשוב, שמשום מה בעלי אתרים רבים (מדי) נוטים להזניחו, והוא: אופטימיזציית תוכן למנועי חיפוש.

אז… על מנת לסייע לכם להעניק מטובכם לקוראים שאתכם, וכדי לבנות את הקשר הנכון והרצוי עמם באמצעות מתת תוכן מדויק ורלבנטי, הנה 5 צעדים מעשיים שיעזרו לכם לבחור את ביטויי החיפוש הנכונים ולשלב אותם בתוכן בצורה הטובה ביותר. רמז: זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים, אז כדאי שתקראו.

צעד מספר 1: מתמטיקה פשוטה

pic-1

ברוח הנדיבות של החג – הנה נוסחה קלה, פשוטה ויעילה להפליא להגיע אל ביטויי המפתח הרלבנטיים לאתר שלכם:

  • קחו עט ונייר. הכי זמין – הכי יעיל
  • לקחתם? יופי. עכשיו שרטטו שתי עמודות.
  • שרטטתם? יופי. בואו נדבר על זה:
  • עמודה אחת תהיה עמודת ה"מה" והעמודה השנייה תהיה עמודת ה"מי". יש? נמשיך
  • רשמו בעמודת ה"מה" – מה אתם עושים, ובעמודת ה"מי" רשמו למי אתם מציעים את השירות או את המוצר
  • עכשיו, חברו בין שתי העמודות ושחקו עם הרכבי המילים.

למשל: שיווק באינטרנט + עסקים קטנים =  שיווק באינטרנט לעסקים קטנים, שיווק אינטרנטי לעסקים קטנים, שיווק עסקים קטנים באינטרנט ועוד. וזהו. כמו שאמרתי: נוסחה קלה ויעילה לאיתור ביטויי המפתח הכי רלבנטיים לאתר.

צעד מספר 2: פשוט לבדוק

pic-2

אז בניתם טבלה והתחלתם לגלגל רשימה של ביטויי מפתח, אבל לפני שתמשיכו, חייבים להודות על האמת. ביטויי מפתח עושים את העבודה רק אם יש באמת אנשים שמחפשים אותם… ולפעמים, די בשינוי של אות אחת (כן, אות אחת!) כדי לשנות את מצבת המחפשים מאפס לעשרות בודדות ואפילו למאות רבות (או להיפך). איך יודעים? בודקים בכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל אדוורדס – שהוא הכלי היחידי שקיים לאיתור ביטויי מפתח בעברית…

הכתובת: https://adwords.google.co.il/KeywordPlanner

ברוח הנדיבות של חג השבועות, הנה קישור לסרטון הדרכה שהכנתי לתלמידה בקורס "ניהול תוכן למקצוענים", שהלכה קצת לאיבוד בדרך לביצוע משימות הבית. מוזמנים לצפות ולמצוא את ביטויי החיפוש הרלבנטיים עבורכם:

https://www.dropbox.com/s/i60k3pnrj21padu/Video_2015-04-05_115534.wmv?dl=0

צעד מספר 3: חפשו את שביל הזהב

pic-3

מה בחרתם? את הביטויים עם מקסימום החיפושים? צצצ… לא טוב. זה בדיוק המקרה שבו הגודל לא קובע. מה שהרבה יותר משמעותי זאת הרלבנטיות.

אני אסביר: ככל שהביטוי רחב יותר, או, כפי שמקובל לכנותו "גנרי" – סביר שכמות החיפושים שלו תהיה גבוהה יותר. אבל… האם כל מי שמחפש את הביטוי הרחב – באמת מחפש אתכם? קרוב לוודאי שלא, ואם תחליטו ללכת על הביטוי הנרחב – יכול מאוד להיות שתמצאו את עצמכם עם שתי בעיות רציניות:

  • האחת, צורך להתמודד מול תחרות קשה ביותר
  • השנייה, עודף של פניות בלתי רלבנטיות.

Take my word: אתם לא רוצים, לא את זה ולא את זה. חפשו את שביל הזהב בין הגנרי לנישתי. שם מקומכם.

צעד מספר 4: מודיעין עסקי

pic-4

כידוע, באהבה ובקידום אתרים – הכל הולך. אז השלב הבא הוא שלב איסוף המודיעין אצל המתחרים שלכם. איך תגלו מהם הביטויים שבהם הם שואפים לדרוג גבוה? חפשו אותם בשלושה מקומות אסטרטגיים:

  1. Title tag – כותרת הדף. זאת הכותרת שמופיעה בחלקו העליון של מסך הדפדפן כשאתם נמצאים בדף הרלבנטי.
  2. Meta tags – איך מגיעים אליהם? נכנסים לאתר המבוקש, ומסתכלים באמצעות הדפדפן > view > source מהם ביטויי החיפוש שהגדירו המתחרים
  3. התוכן – על מה הם כותבים? האם תוך כדי קריאת התוכן קופצים לכם לעיניים ביטויים חוזרים? מה שמות העמודים? מהן המילים הדומיננטיות בכותרות העמודים?

מרגישים קצת לא בנוח לחטט?… אין סיבה. הם כבר בטח חרשו על האתר שלכם מזמן… אז תרגישו בבית, חבר'ה. כולם עושים את זה.

צעד מספר 5: בלי הגזמות

pic-5

והנה הצעד החמישי, וכמו תמיד הוא האחרון והחביב מכולם. חיפשתם, בלשתם, השוויתם והחלטתם על שורה של ביטויי חיפוש לתוכן שלכם. ומה עכשיו? עכשיו הגיע הזמן לשלב את הביטויים בתוך הטקסט.

תשכחו כל מה שאמרו לכם פעם על אחוזים של ביטויי חיפוש בטקסט, ועל הדגשת ביטויי החיפוש, ובוודאי על שילוב שלהם בלי ה' הידיעה או אותיות בכל"ם, כי מנועי החיפוש לא ידעו למצוא אותם. היה – נגמר. מנועי החיפוש פיתחו אינטליגנציה רגשית. אם תעמיסו ביטויי חיפוש שלא לצורך – הם ייעלבו (או יכעסו), וכמוהם גם הקוראים האנושיים שלכם, שפשוט יעברו לאתר הבא…

אז איך משבצים את הביטויים במסרים השיווקיים?
כמו שקיפודים עושים אהבה: בזהירות, בזהירות. כל תנועה מיותרת – היא פשוט… נו… דוקרת. מכירים את הביטוי "כל המוסיף – גורע"? זה בדיוק זה. שימו מה שצריך איפה שצריך, וזהו (ועל המקומות המדויקים שבהם חובה לשים את ביטויי החיפוש – נדבר בהזדמנות קרובה).

עכשיו תורכם:
באיזה טקטיקות אתם פועלים כדי לאתר את ביטויי החיפוש המושכים את לקוחותיכם? שתפו, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

ומה הלאה?
אם אהבתם את הטריקים והטיפים שחלקתי אתכם במאמר, אני מציעה לכם להוריד – לגמרי בחינם – את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים", שכתבתי – ובו שפע של הנחיות, הסברים, סודות, נוסחאות וכלים מעשיים, לתכנון, כתיבה, הפצה וניהול אפקטיבי של תוכן, שיגדיל את כמות הפניות של לקוחות מתעניינים, יגביר את ההמרות של מתעניינים לקונים, ויהפוך יותר קונים – ללקוחות נאמנים.

אם עדיין לא הורדתם – אני מזמינה אתכם ללחוץ על הקישור ללא כל דיחוי – ולקבל בחינם לגמרי את המדריך המעולה והסופר מעשי, שיעזור לכם לארגן את המסרים שלכם בצורה יעילה יותר, ולהגיע ליותר לקוחות בפחות זמן ומאמץ. בהצלחה!

 

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

2 Comments

  1. נכון ויפה. בסוף לא פעם מגלים שהביטויים הכי משמעותיים הם אלה שלא חשבת עליהם, ולכן תמיד כדאי להיות קשוב לכלים של גוגל שיאתרו לנו נקודות כניסה וחיפוש ואז להעצים את הנקודות האלו.

    • תודה יובל, סקר מילות מפתח בכלי החיפוש של גוגל הוא ממש "מאסט" כדי לראות מה מחפשים יותר ופחות, אך בסופו של יום, ההנחיה הגורפת היא להשתמש במה ששייך לנושא, ובאופן שבו הדבר נדרש לתקינות הטקסט.

השאר תגובה