ניהול תוכן: כך תמצאו את הלקוח האידיאלי שלכם ואת קולכם המיוחד ב-5 מהלכים קלים ופשוטים לביצוע!

להכיר, להבין ולהתחבר אל הלקוח האידיאלי שלנו – זה המרכיב הכי בסיסי בשיווק, והצעד שיקבע יותר מכל אם נצליח או אם נכשל. הרבה מדי עסקים וארגונים, שמציפים את האינטרנט במאמרים ותכנים אחרים, לא עוצרים כדי להבהיר לעצמם למי הם כותבים ומה נכון לכתוב לאותו קהל מטרה. התוצאה היא, כצפוי, המון עבודה בפול גז בניוטרל, ולא פחות מכך – תסכול, תוצאות עלובות ובזבוז זמן משווע. איך למצוא את הלקוח האידיאלי שלכם ואת הקול המיוחד שאליו הוא ירצה להתחבר? בזה בדיוק עוסק המאמר שלפניכם. אני מזמינה אתכם לקרוא, להגיב, וכמובן לשתף ולהביא ברכה לעולם.

הדבר הראשון, החשוב והמהותי ביותר בכל עשייה שיווקית – מדוברת, כתובה או אחרת, הוא לדעת למי אנחנו פונים. מי קהל המטרה הנכון לנו, ועוד הרבה יותר מכך, מי קהל המטרה שאנחנו מתאימים לו. ולמרות שזה עשוי להישמע כאילו… דא… מה הביג דיל – זה הביג דיל הכי ביג בכל דיל של שיווק.

תחשבו על זה ככה:
לכל אחת ואחד מאתנו, כבעלי עסק או מנהלי חברה, יש סוגים שונים של לקוחות. יש לקוחות שמשלמים בזמן ויש לקוחות שתמיד דוחים את התשלום באלף תירוצים. יש לקוחות שמקשיבים לעצות שלנו בהערכה ויש לקוחות שתמיד מתווכחים. יש לקוחות שמפנקים את צוות המשרד עם מתנות קטנות בחגים, ויש לקוחות שלא סופרים אותם ממטר… בשורה התחתונה: יש לקוחות שהם חלק מהעסק ויש לקוחות שנכנסים לנו ללב ולנשמה, והם אלה שעליהם אנחנו אומרים: "הלוואי שהיו לי עוד המון לקוחות כאלה. כאלה בדיוק". בשפה השיווקית קוראים להם "לקוחות אידיאליים".

אז הנה הבשורה הטובה באמת:
לקוח אידיאלי הוא לא פיקציה שיווקית וגם לא תוצר של מקריות סטטיסטית. והכי יפה? בעזרת תוכן נכון, אנחנו יכולים למשוך אלינו בדיוק-בדיוק את הלקוחות האידיאליים שאנחנו רוצים. וזה לא בגלל המתנות הקטנות בחגים… זה בגלל שאלה הלקוחות, שמה שיש לנו להציע – זה בדיוק מה שהם צריכים ורוצים, והם ייצאו מהמפגש אתנו הכי נשכרים ומרוצים. אלה הלקוחות שאנחנו רוצים.

אז איך עושים את זה?
איך מושכים אלינו לעסק את הלקוחות שמתאימים לנו ואנחנו להם כמו כפפה ליד או כמו חמאה ללחם טרי? הנה 5 מהלכים שיביאו אתכם בדיוק למקום הנכון וללקוח המתאים:

מהלך # 1 – כותבים תוכן? תחשבו "מכתב"

9 - pic 1

האם יש מצב שבו אתם כותבים מכתב, וכשאתם מסיימים, אתם מניחים את העט בצד וחושבים… מממ… למי אשלח את המכתב שכתבתי… ? סביר יותר להניח שאתם מתיישבים לשולחן, תופסים נייר או מחשב, וחושבים לעצמכם: מיכל… יש לי משהו חשוב להגיד למיכל… ואז, אתם כותבים למיכל על הדברים שאתם יודעים שמעניינים אותה, שחשובים לה ולכם, ושמחברים בין עולמות התוכן של שתיכן. הגיוני, לא?

העניין הוא, שכדי לכתוב למיכל – אתם צריכים להחליט שאתם כותבים למיכל, ואתם חייבים להכיר את מיכל, ולדעת מה באמת מעניין אותה.

וזאת, ידידיי, המשימה הכי קריטית בשיווק, והיא קריטית לא פחות כשאנחנו עושים שיווק באמצעות תוכן: למי אנחנו כותבים? מה אנחנו יודעים על הקוראים הפוטנציאליים שלנו? ואיך מעצבים את דמותו של קהל המטרה שלנו כך, שנוכל לכתוב לו בגובה העיניים ולעומק הלב, כדי להתחבר בדיוק-בדיוק אל הלקוחות האידיאליים שאנחנו רוצים.

והתשובה היא? תחשבו מכתב. תחשבו "מיכל". תחשבו מה "מיכל" אוהבת, מה מעניין אותה, מה חשוב לה. עכשיו תכתבו…

מהלך # 2 – אל תחכו. גלו יוזמה בעצמכם

9 - pic 2

זוכרים את הבן הרביעי מההגדה של פסח? זה "שאינו יודע לשאול"? עליו נכתב: "את פתח לו".  מה זה אומר? פשוט מאוד: אם אנחנו רוצים לחבר אותו אלינו, אנחנו צריכים ליזום את הצעד הראשון, ולשאול את השאלה שהוא לא יודע, או לא מצליח, או חושש לשאול… ומכאן ועד לקניידלעך, כולנו תקועים עם סיפור יציאת מצרים.

ובכל זאת…איך עושים את זה?
אפשר להתחיל בראיון דמיוני עם הלקוח האידיאלי שלכם. פשוט עוצמים את העיניים ומנהלים ראיון בראש. עצמתם? שאלתם? יופי! עכשיו אפשר לעשות את הצעד הבא, ולערוך ראיון אמיתי עם לקוחות אמיתיים, ולא סתם, אלא עם אותם לקוחות שכמותם אנחנו רוצים יותר והרבה.

מה שואלים אותם? שלוש שאלות:

  • למה בחרתם בנו? (למה החלטתם לקרוא את התכנים שלנו)
  • למה אתם ממשיכים לבחור בנו? (למה אתם ממשיכים לקרוא את התכנים שלנו)
  • מה יוצא לכם מהמוצר או השירות שלנו? (מה יוצא לכם מהתכנים שלנו)

לסיכום העניין, יש לי רק 3 מלים להגיד: התכוננו להפתעות (טובות).

מהלך # 3 – הקשיבו מה יש להם לומר

9 - pic 3

רוצים להכיר את קהל היעד שלכם לעומק? הקשיבו להם. יוג'ין שוורץ, אולי גדול הקופירייטרים של כל הזמנים, אמר שכדי לכתוב קופי טוב – לא צריך להמציא. צריך להקשיב. ללקוחות.

פייסבוק, למשל, הוא מקום נפלא להקשבה. דברו פחות, והטו יותר אוזן לשיחות ולשיחות שבין השורות. אתם עשויים להיות מופתעים מהדברים שתגלו…

ואם כבר מדברים על קשר והקשבה… האם מילאתם את כל השדות בפרופיל ובדף העסקי? כי אם לא – רוצו עכשיו למלא (וגם לשים תמונה חייכנית).

כולנו פועלים בזירה המתוקשרת והחשופה של המדיה החברתית. יש לרשותנו כלים נפלאים להתחבר each עם other, ולאתר את האנשים המתאימים לנו להעמקת הקשר. אבל לא נוכל לנצח במשחק (וגם לא להפיק ממנו תועלת), אם לא נציב תחילה את כל החיילים על הלוח ונשחק על פי הכללים.

מהלך # 4 – חפשו מתחת ובין השורות

9 - pic 4

או. קי. אז הקשבנו, והתחברנו ושאלנו את השאלות הנכונות… ומה עכשיו? עכשיו הגיע הרגע לחפש את הכוחות הנסתרים שמניעים את קהל המטרה שלנו. למצוא את מה שלא שומעים ולא קוראים, אבל נמצא שם – יותר חזק, יותר עמוק, יותר כואב…

השועל שפגש את הנסיך הקטן, אמר את זה הכי יפה מכולם. הוא אמר: "אין לראות את הדברים אלא בלב בלבד. כי מה שחשוב באמת – סמוי מן העין", וזה אולי המשפט הכי יפה בספר… השאלה המקבילה בשיווק היא: "מה מעיר אותם (את הלקוחות) בלילה?".

יודעים? רוצים לדעת?
כי כשאתם חושבים על הקוראים שלכם, אתם רוצים לדעת 3 דברים:

  • מה מציק לאנשים שמחפשים את הידע שלכם. מה חסר להם, מה דרוש להם… מה מציק להם כל כך, שבגללו הם מתעוררים באמצע הלילה, או נתקעים באמצע  המשפט…
  • רק אחרי שתענו על השאלה הראשונה, תוכלו לנסות ולהשיב על השנייה, והיא: האם יש לכם פתרון בשבילם?
  • והחשוב מכל, כיוון שאתם פה כדי לבנות קשר באמצעות מלים, אתם רוצים להבטיח שהתוכן שלכם מייצג נאמנה את הכאב שלהם ואת הפתרון שלכם.

מהלך # 5 – כתבו תמיד לאדם אחד

9 - pic 5

אנחנו רוצים לכתוב לאנשים מהמקום שבו אנחנו יודעים למי אנחנו כותבים ואנחנו מבינים מה עלינו ואיך עלינו לכתוב. אנחנו רוצים לכתוב לאנשים שאנחנו מכירים הכי טוב בעולם, כי כך ורק כך נוכל, כמו כתבתי בתחילת השבוע, לכוון לגובה העיניים ולעומק הלב שלהם, ולהתכוונן אל המכנה המשותף בינינו.

אחת ועוד אחת:
אנחנו רוצים לכתוב למישהו אחד, מוגדר, מאופיין ומוכר לפני ולפנים. זהו הלקוח האופטימלי שלנו. זה מי שאנחנו יודעים עליו הכל, או כמעט הכל (במובן החיובי של ההגדרה, כמובן. המאפיה הסיציליאנית – זה במקום אחר…).

אנחנו רוצים לדמיין שהוא יושב מולנו כשאנחנו כותבים, ממש כאילו היינו בעיצומה של פגישה חברתית בבית קפה, מסתכלים זה לזו בעיניים, משלימים זה לזו את המשפטים, מתחברים לאותן אסוציאציות, מתעניינים באותם אנשים ונושאים, חומלים, קשובים ומציעים כתף… זו המשמעות העמוקה של חברות. זו המשמעות האחת והיחידה של תוכן נכון, שמוביל לתוצאות נכונות ו… ללקוח האידיאלי שלכם.

עכשיו אתם:

מה אתם עושים כדי להגיע ללקוח האידיאלי שלכם? שתפו, שכולנו נלמד ונצמח ביחד.

הצעד הבא שלכם להצלחה
אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים. אם עדיין לא הורדתם את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים" – אני מזמינה אתכם ללחוץ על הקישור ולקבל בחינם לגמרי 38 עמודים של מדריך מעולה וסופר מעשי, שיעזור לכם לארגן את המסרים שלכם בצורה יעילה יותר, ולהגיע ליותר לקוחות נכונים בהרבה פחות זמן ומאמץ.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

אין תגובות עדיין

השאר תגובה