ניהול תוכן: 5 תובנות מוכחות ובדוקות שיבטיחו למסרים שלכם תנופה ויראלית אינסופית ברשתות החברתיות

הידעתם? בכל דקה מועלים לפייסבוק משהו כמו שניים וחצי מיליון מסרים. ביניהם נמצאים גם המסרים שלכם. מה הסיכוי שהמסרים הללו יזכו לתשומת לב ראויה, שלא לומר איזה לייק, או שיתוף? בשתי מלים: שואף לאפס. אז מה בכל זאת אפשר לעשות כדי לתת למסרים שלנו תנופה ויראלית וסיכוי הוגן לשיתוף ברשת? על כך בדיוק אני מדברת במאמר שלפניכם, שבו ריכזתי 5 תובנות מוכחות ובדוקות שיבטיחו למסרים שלכם חיי נצח ברשתות החברתיות. מוזמנים לקרוא ולשתף! 

אם אתם מצפים לשיתוף ויראלי בפייסבוק – כבעבר – כדאי שתשכחו מזה. חוקי המשחק השתנו! פייסבוק כבר לא יוצאת מעורה כדי להעניק למסרים שלכם עוצמה ויראלית. למען האמת, היא עושה ככל יכולתה לקצץ להם את הכנפיים, ולגרום לכם לבוא בזחילה על ארבע ולהתחנן לחסדי הקידום הממומן שלה.

אלא שגם כאשר פייסבוק מקשיחה את הקריטריונים לחשיפה ברשת, וגם כאשר תשומת הלב של החברים מוסטת ללא הרף על ידי חתולים עזובים, מאבקים פוליטיים ומסרים פרסומיים מעיקים, עדיין יש כמה וכמה אסטרטגיות מוכחות, שאם תקפידו ליישם אותן – תצליחו לנצח את השיטה.

האסטרטגיות הללו מחייבות מעט התעמקות ותרגול (ממש לא יום לימודים ארוך), וזה לא יקרה מחר בבוקר, אבל אם תכירו אותן ותכתבו לאורן – תוכלו לזכות בלייקים מפרגנים, בתגובות מעודדות, ואפילו להצמיח למסרים השיווקיים שלכם כנפיים, שיעזרו לכם להגיע לפינות חדשות ולחברים חדשים.

נשמע טוב? מעולה!
כי על זה בדיוק אנחנו הולכים לדבר במאמר. בנוסף אני ממליצה לכם כבר עכשיו להקליק על הקישור https://www.facebook.com/contentips ולהצטרף לדף "פתרונות תוכן לשיווק מנצח", שבו אני מעלה מדי יום טיפים לשיווק יעיל ברשת. ועכשיו – נעבור ללא דיחוי לתובנות המובטחות:

תובנה מוכחת מס' 1 – תנו להם סיבה טובה לשתף את המסר שלכם

pic-1

הידעתם? הדבר הראשון שכולנו חייבים להבין, זה את הפסיכולוגיה שעומדת מאחורי שיתוף חברתי, או במלים אחרות: איזה תוכן אנשים משתפים ולמה. ובכן, לפי מחקר שערך העיתון "ניו יורק טיימס", יש 5 סיבות לשיתוף של מסרים ברשתות חברתיות:

  • 94% – כדי לשעשע אחרים
  • 68% – כדי להגדיר באמצעות השיתוף את עולם הערכים של המשתפים
  • 73% – כדי להתחבר אל אנשים כמותם
  • 69% – כדי להרגיש מעורבים ולהשפיע על אחרים
  • 84% – כדי לתמוך במטרה שהם מאמינים בה

האם אתם רואים את המכנה המשותף?
אני אעזור: רק סיבה אחת מתוך החמש מתמקדת במשתפים עצמם, ואילו 4 האחרות ממוקדות בחיבור שלהם אל האחרים וברצון להיות שייך, משפיע ומועיל.

עזרו להם להתחבר עם אחרים כמותם:

  • תנו להם תוכן שיאפשר להם להפגין ידע
  • תנו להם תוכן שיאפשר להם להיות מועילים ולפתור לאחרים בעיות
  • תנו להם תוכן שיאפשר להם לצאת גדולים מהחיים.

תובנה מוכחת מס' 2 – תנו להם סיבות טובות לסמוך עליכם 

pic-2

הידעתם? אם אתם רוצים שאנשים ישתפו את התכנים שלכם, אתם חייבים לרכוש תחילה את אמונם. מכירים את הפוסטים שמבקשים עזרה או מדווחים על פעילות מעצבנת… רק שהם מסתובבים ברשת כבר שנתיים-שלוש, וכשאתם עושים להם שיתוף אתם מרגישים שיצאתם… איך לומר בעדינות… אידיוטים? זה בדיוק מה שאתם לא רוצים שיקרה, כשאתם מבקשים מהחברים לשתף את המסרים שלכם.

איך בונים את האמון שדרוש לשיתוף?

  • תנו להם הוכחות וחיזוקים לאמינות המסרים שלכם
  • אל תמחזרו מסרים מהבוידם. תנו להם תוכן שימושי, מועיל ובעל ערך – כאן ועכשיו!
  • תנו להם עדויות ליעילות המסר. הוכחה חברתית תומכת במומחיות שלכם ובונה אמון.

תובנה מוכחת מס' 3 – אל תסבכו עניינים שלא לצורך

pic-3

הידעתם? מחקרים מראים שרוב האנשים בכלל לא קוראים את כל המסר, אלא מחליטים לשתף או לא לשתף אותו, בהתבסס על הכותרת והפתיח, בלבד. קצת מתסכל… אבל השאלה החשובה באמת היא, מה זה אומר מבחינתכם? פשוט מאוד: תנו למסר שלכם נשיקה – Keep it simple sweetheart KISS .

מסר שיווקי לא צריך לרדת לכל דקויות הטיפול, השירות והמוצר. עוד יהיה לכם זמן לתת את כל-כולכם ואת מקצועיותכם. מה שהכי חשוב עכשיו, זה לאפשר לקוראים שלכם להבין באמצעותו את התועלת – כדי שירצו להתחבר ולשתף.

איך תקלו עליהם להבין, להתחבר ולהעביר הלאה?

  • עגלו פינות
  • פשטו נתונים מורכבים
  • לכו על שחור ולבן. 50 גוונים של אפור זה-מה-זה-לא-לעניין.

תובנה מוכחת מס' 4 – חפשו את ההשפעה הרגשית על הקוראים

pic-4

הידעתם? מחקרים מראים, שיש חמישה סוגי רגש שמשפיעים יותר מאחרים על מוכנות השיתוף ברשת, והם: סקרנות, פליאה, עניין, הפתעה וחוסר ודאות. והמכנה המשותף לחמשתם הוא… שכולם מתמקדים בצד החיובי של הרגש האנושי. אחת ועוד אחת: רוצים להגדיל את השיתופים של המסרים שלכם? תנו לקוראים שלכם מסרים חיוביים עם נגיעות של הבטחה לשיפור, שדרוג והעצמה.

אם אתם רוצים להגדיל את סיכויי השיתוף של המסרים שלכם:

  • הציעו מסרים מעוררי עניין
  • הציעו מסרים מסקרנים ומפתיעים
  • הוסיפו למסרים מילות כוח כדי להעצים את החיבור הרגשי עם הקוראים.

תובנה מוכחת מס' 5 – רוצים שיתוף? פשוט תבקשו!

pic-5

הידעתם? מחקרים מראים, שכאשר מבקשים מהקוראים לעשות שיתוף (או לייק, או להגיב) – מעלים משמעותית את הסיכוי למענה חיובי. כן. כמה פשוט וברור, אך לגמרי לא מובן מאליו… וזה אומר שאם אתם רוצים שישתפו את המסרים שלכם – כל מה שאתם צריכים לעשות זה… לבקש… ואל תחששו לבקש. אנחנו בחיים בעידן חברתי. אנשים אוהבים לעזור, שמחים לסייע, ונהנים להתגייס… כשהמטרה נראית צודקת ונכונה (כלומר, שעמדתם בכל 4 התנאים שעליהם דיברנו בתחילת השבוע).

אז אם יש לכם מסר מרגש, שמצית את הדמיון, מעשיר את הראש וממלא את הנשמה – אל תהססו לבקש את עזרת הציבור לקחת אותו עבורכם כמה שיותר רחוק.

כך תגדילו את מעגל המשתפים:  

  • בקשו מהם לשתף את המסר בעדכוני המייל שלכם
  • הציעו להם לחלוק את המסר עם חבר שימצא בו עניין
  • שלבו במסר סיפורים על אנשים אחרים ותייגו אותם, כדי להקל עליהם לשתף את המסר עם החברים שלהם.

בשורה התחתונה:

ככל שתעלו מסרים בעלי ערך, רלבנטיים ושימושיים, כך הם ישמחו גם לקרוא וגם לשתף ולתת למסרים שלכם כנפיים ויראליות. לכן, הפוקוס של פעילות השיווק שלכם חייב להיות ביצירת מסרים בעלי ערך עבור הלקוחות שלכם.

עכשיו תורכם:

מה הטקטיקה שעובדת לכם הכי טוב ליצירת שיתוף ויראלי ברשתות החברתיות? אנא, שתפו, כדי שכולנו נלמד ונתקדם ביחד.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים. אם עדיין לא הורדתם את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים" – אני מזמינה אתכם ללחוץ על הקישור ולקבל בחינם לגמרי 38 עמודים של מדריך מעולה וסופר מעשי, שיעזור לכם לארגן את המסרים שלכם בצורה יעילה יותר, ולהגיע ליותר לקוחות נכונים בהרבה פחות זמן ומאמץ.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

2 Comments

  1. מה עם תוכן שמרגיז בכוונה? זה לא ויראלי? ראי מירי רגב, וגם אחרים.
    מרגיז זה ויראלי, סקסיסטי זה ויראלי, אולי לא נאות, אבל ויראלי, אפילו בנרמז, לכן חצאית קצרה מושכת יותר מ"אין חצאית", לכן מי שילך ברחוב עם לשון בחוץ – ימשוך תשומת לב. החריג והשונה מושך – לא בהכרח הידע והעובדה המדעית. איזה מאמר על קפה ימשוך יותר קוראים – "הסיכון שבקפה" או "הקפה השחור של מונטנגרו" – המסתורין או הרגש וההפחדה?

    למה אצלכם בחברה יש רק עובדים צעירים? העולם שייך לצעירים? מהו צעיר? בגיל או ברוח? ביכולת או ב????

    • מאיר פלג יקר, אכן. תוכן מרגיז, בוטה, מעצבן, שנוי במחלוקת – מעורר תשומת לב ויוצר ויראליות
      אבל ממש כמו שפעת – לא כל ויראליות היא מבורכת. כשאנחנו משווקים – אנחנו רוצים שהמוצר או השירות שלנו
      יתקבלו באהדה. שיהיו בסביבת התייחסות חיובית. אני לא רוצה לשים את השירותים שלי בסביבה עוינת,
      גם אם רבים ייחשפו אליהם. עוינות ובוטות הן לא סביבות תומכות שיווק ולא מעודדות מכירה.
      ויראליות מהסוג הזה מצוינת למסרים פוליטיים וחברתיים. לא לעסקים. אגב, המייסד של קסטרו אמר פעם, שהעולם שייך למבוגרים שמבינים שהעולם שייך לצעירים. יחי ההבדל הקטן. אז אם מסברים על בוטות – אני לא בטוחה שהוא היה מתלהב ממודעות הפרסומת הסקסיסטיות של הרשת הקים, שיותר משהן אופנה – הן אמירה גועלית על מקומן של בחורות צעירות כאובייקט מין.
      ויראלי? אני מניחה שזה יצר אפקט ויראלי. מכירות? אני לא יודעת. אותי הם לא יראו בחנויות שלהם לעולם!

השאר תגובה