ניהול תוכן: 5 פעולות שחייבים לעשות כשמעלים פוסט חדש לבלוג, כדי לתת לו חשיפה אופטימלית ולאפשר לקוראים לשתף אותו ברשת

העליתם פוסט חדש לבלוג והלכתם לנוח? טצצצ… עכשיו מתחילה העבודה האמיתית. אין טעם להעלות פוסט אם לא עושים כמה פעולות פשוטות וקלות, אך חיוניות, כדי לתת לו חשיפה יעילה ברשת. מה עושים? ואיך אפשר לעשות את זה באמת בקלות ובכלום זמן? על כך – במאמר שלפניכם. אני מזמינה אתכם לקרוא, ליישם וכמובן – לשתף עם חברים וקולגות שיגידו לכם תודה גדולה. וגם אני. 

פרסמתם מאמר חדש בבלוג שלכם? קבלו ח"ח ענק. החלטתם, התאמצתם, פיניתם זמן, התיישבתם למחשב, כתבתם, ערכתם ושפצרתם, חיפשתם תמונה מתאימה והעליתם לבלוג –אין דרך יעילה ומועילה מזו כדי לשווק את העסק שלכם. אבל… כדי לאפשר ללקוחות פוטנציאליים לגלות איך אתם יכולים לעזור להם – יש עוד צעד אחד קטן, אך קריטי, שאתם חייבים לעשות, והוא: להפיץ את הפוסט שלכם ברחבי הרשת, ובראש ובראשונה ברשתות החברתיות – ששם נמצאים כולם…

יש כמה וכמה דרכים להפיץ את המסרים ברשתות החברתיות:
להעלות אותם לפרופיל האישי… לשים אותם בעמוד העסק… לשלם לפייסבוק על קידום ממומן… לבקש מכמה חברים לעשות טובה ולשים גם אצלם על הקיר… אבל הדבר הכי טוב שיכול לקרות לפוסט שלכם בדרך לעוד לקוחות מרוצים – זה לזכות לשיתופים אורגניים (לא ממומנים) וכמה שיותר!

בשפת השיווק באמצעות תוכן אנחנו קוראים לזה "תוכן ראוי" ובאנגלית "Earned Content".
למה "ראוי"? כי אנשים שאתם בכלל לא מכירים נחשפו לתוכן שלכם, התרשמו ממנו לטובה, ומצאו אותו ראוי לאמונם, להמלצתם ולהפצתם לחברים שלהם, שזה הרבה מעבר ליכולות ההפצה וההגעה שלנו. זה המקום שאליו כולנו רוצים להביא את פרי עמלנו, ובו יזכו התכנים שלנו להיחשף לאנשים חדשים ולהביא אלינו מתעניינים ולקוחות חדשים.

בשבוע שעבר שיתפתי אתכם ב- 5 תובנות מוכחות ובדוקות שיבטיחו למסרים שלכם תנופה ויראלית אינסופית ברשתות החברתיות. למי שהחמיץ את הטיפים – הנה הקישור למאמר:
http://www.contentwise.co.il/archives/2802

השבוע אני רוצה לחלוק אתכם 5 מהלכים לביצוע כשמעלים פוסט חדש לבלוג, על מנת לתת לו חשיפה אופטימלית ולאפשר לקוראים שלכם להעניק לו חיי נצח של חשיפה מניבה ואפקטיביות שיווקית ברשתות החברתיות, וגם מעבר להן. שנתחיל?

מהלך מס' 1 לביצוע – ודאו שתגיות המטא של המאמר תומכות בפייסבוק

pic_1

הידעתם? כאשר אתם משתפים מאמר בפייסבוק, ופתאום צומחת לכם כותרת עם תמונה מושכת – זה לא נולד מעצמו. מישהו צריך לוודא שמה שצריך היה לעשות כדי שזה יקרה – אכן התבצע. והמישהו הזה… הוא אתם.

רגע… לא להיבהל… זה הרבה יותר פשוט ממה שחשבתם (ומה שחשוב יותר, הרבה יותר משמעותי בדרך להפוך את המאמר שלכם למכונת טראפיק מניבה, מכל דבר אחר שתעשו ברשתות החברתיות…).

אז מה אתם יכולים לעשות כדי להבטיח למאמרים שלכם חשיפה ושיתוף אופטימליים?

  • לבקש מהמתכנת שלכם עזרה. תגידו לו באלה המלים: "צריך לסדר את הגדרות הגרף הפתוח של פייסבוק בראש האתר"
  • ואם האתר שלכם (כמו האתרים של רוב המשווקים בעולם) יושב על מערכת ניהול תוכן של wordpress – פשוט למלא את כל הנתונים בתוסף ה- seo שלכם (וזה, ממש פיס אוף קייק… אפילו לבטטה טכנולוגית, כמוני).

וכדי שלא תסתבכו גם שם – הנה 2 הנחיות שחשוב לשים אליהן לב:

  • תחשבו שיווק (כאבים ותועלות)
  • תכתבו קצר (מחקרים מראים, שככל שהמסר ארוך יותר – התגובתיות של הקוראים יורדת!)

מהלך מס' 2 לביצוע: – חשפו טפח וכסו טפחיים

pic_2

הידעתם? כותרת המאמר שלכם היא ללא ספק החלק הבולט ביותר בשיתוף שלו בפייסבוק. זה מה שהקוראים שלכם והעוקבים שלהם, יראו במבט ראשון (וזה מה שישפיע על ההחלטה שלהם, לשתף או לא לשתף).

יש טריליוני מדריכים לכתיבת כותרות מושכות ושיווקיות, אבל ההנחיה החשובה ביותר, בוודאי כשזה אמור להשפיע על השיתוף ברשתות החברתיות, היא להצית את סקרנות הקוראים. ליתר דיוק, ליצור "פער סקרנות" – שזה המידע שנמצא בין מה שהקוראים שלכם יודעים לבין מה שהם רוצים לדעת.

כך שרדה שחרזדה אלף לילה ולילה, כשהשכילה להזין את פער הסקרנות של הסולטן, מלילה ללילה, עד שלכדה אותו בקסמיה לעולמים. כך בונים סדרת טלוויזיה מושכת, שגורמת לצופים לבטל כל דבר אחר, ולהתיישב מול המסך בשקיקה ובציפייה לפתרון הפלונטר העלילתי מהפרק הקודם.

איך יוצרים פער סקרנות בעזרת כותרות המאמר?
שימו לב להבדל הקטן בין שתי הכותרות הבאות:

  • כתיבת כותרות משכנעות תגרום להרבה יותר קוראים לקרוא את המאמרים שלכם

לעומת

  • כך תגלו מהו הדבר האחד שיגרום להרבה יותר קוראים לקרוא את המאמרים שלכם

אז הנה ארבעת הכללים ליצירת כותרות משכנעות:

  • הציגו נושא שבאמת מעניין את הקוראים שלכם (אחרת… כאילו-דה… )
  • הכניסו פנימה את פער הסקרנות (השתמשו במילים כמו: בלתי צפוי, מפתיע, הסוד, מוזר, לעולם לא תנחשו…)
  • הגדילו את הפער (ככל שגדל המידע החסר – כך גדלה הסקרנות. בפסיכולוגיה קוראים לזה דיסוננס קוגניטיבי)
  • חפשו את שביל הזהב (פער קטן מדי לא ייצור עניין מספיק. פער גדול מדי עלול לייצר תסכול וחוסר אמון).

מהלך מס' 3 לביצוע: – חזקו את המלים הכתובות באימוטיקון

pic_3

הידעתם? מחקרים מראים שפוסטים בפייסבוק שכוללים אימוטיקונים, מקבלים 33% יותר תגובות ושיתופים, ו- 57% יותר לייקים. למה? זה קשור לדברים שעוזרים ליצור חיבור בינינו לבין הקוראים שלנו, והחיבור הזה – מאוד חשוב בדרך להפוך אותם לשליחי המצווה של המאמרים שלנו.

מעכשיו:

  • הוסיפו למסרים שלכם אימוטיקונים
  • שימו לב מה אתם שולחים למי (לכל אימוטיקון יש משמעות)
  • ואל תוותרו על המלים. אימוטיקונים הם תוספת, לא חלופה, למסר מילולי (לפחות נכון לעכשיו).

מהלך מס' 4 לביצוע: – שתפו תוכן כשהאוהדים שלכם בסביבה

pic_4

הידעתם? לרשתות החברתיות יש שעון פנימי משל עצמן, שמגדיר את פעילות הגולשים לאורך היממה. אם עץ נופל ביער כשאף אחד לא בסביבה, האם הוא עושה רעש? ובהשאלה, אם אתם מעלים פוסט לרשת בשעות שכולם ישנים, האם הוא יזכה לשיתוף? כנראה שלא משהו…

מחקרים מראים שהזמנים הטובים ביותר לפרסום מסרים בפייסבוק הם ימים רביעי באחת בצהרים וחמישי בשלוש. אבל אם אתם רוצים לדעת מה בדיוק קורה בדף העסקי שלכם – אני רוצה לספר לכם על כלי מדליק (חינמי, ברור) שיעזור לכם לנטר את פעילות האוהדים בדף.

וזה הולך ככה:  

  • הירשמו ל: www.fanpagekarma.com
  • חפשו את לשונית Time&Types וגללו למטה לחלק של ה "Engagement per daytime"
  • הזמנים הטובים ביותר בשבילכם להעלאת מסרים הם הזמנים עם העיגולים הירוקים הגדולים!

מהלך מס' 5 לביצוע: – לא מספיק להגיד. צריך גם לעשות

pic_5

הידעתם? כפתורי שיתוף בתחילתו ובסופו של כל פוסט, מגדילים משמעותית את השיתוף של המאמר.

אז אנחנו יכולים להשתדל, ולהתאמץ, ולבקש ואפילו להתחנן (למרות שזה ממש לא מומלץ), אבל האמת היא, שכל מה שאנחנו צריכים לעשות זה… לא להפריע. רוצים שהקוראים שלכם ישתפו את המסרים שלכם? שימו להם כפתורים מול העיניים – גדולים, בולטים ובמקומות הנכונים. אם התוכן שלכם יצדיק את זה – הם כבר יעשו את העבודה בעצמם.

מה חשוב לדעת כששמים כפתורי שיתוף?

  • שימו אותם במקום בולט
  • שימו כפתורים גדולים ובולטים ורצוי עם הכוונה כתובה וחצים מכוונים
  • ודאו שהקישורים עובדים כמו שצריך.

בשורה התחתונה:

להעלות פוסט לבלוג זו ברכה, אבל ללא שיתופים ונוכחות ברשת – זו עלולה להיות ברכה לבטלה. כמו שלמדנו במאמר, יש 5 פעולות חשובות שצריך לבצע, כדי לתת לפוסט שלנו סיכוי אמיתי להגיע לאנשים הנכונים, ולהפוך את הקוראים שלנו לשליחי מצווה, שיקראו, יעריכו וישתפו את הפוסט עם החברים שלהם – כדי לחשוף את העסק שלנו לעיניים חדשות וטריות.

עכשיו תורכם:

מה אתם עושים כשאתם מסיימים להעלות פוסט חדש לבלוג, כדי להגדיל את סיכויי החשיפה שלו ברשת? שתפו את הטיפ שלכם בתגובות, כדי שכולנו נשכיל ונלמד.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים. אם עדיין לא הורדתם את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים" – אני מזמינה אתכם ללחוץ על הקישור ולקבל בחינם לגמרי 38 עמודים של מדריך מעולה וסופר מעשי, שיעזור לכם לארגן את המסרים שלכם בצורה יעילה יותר, ולהגיע ליותר לקוחות נכונים בהרבה פחות זמן ומאמץ.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

2 Comments

  1. היי עידית,
    קודם כל, תודה רבה על המדריך הנהדר הזה. אכן מתומצת ומכוון אותנו למטרה.
    הקישור שפרסמת פה ל-http://www.fangapekarma.com/
    לא מניב כלום. גוגל כותב שהאתר לא קיים. תוכלי בבקשה להעלות את הקישור הנכון?
    תודה רבה!

    • אוי ואבוי. עכשיו אני רואה ששיכלתי את האותיות: http://www.fanpagekarma.com
      נסי עכשיו. אני ממש התמכרתי 🙂 ותודה על הפידבק הנפלא על המדריך. יופי!

השאר תגובה