ניהול תוכן: 5 השלבים הקריטיים שכל משווק חייב לבצע בדרך לשיווק אפקטיבי בדואר אלקטרוני

בואו נשים ישר את הקלפים על השולחן: השמועות על מותו של השיווק באימייל היו מוקדמות מדי, מוגזמות בעליל וממש לא לעניין. עם כל הכבוד לכיכר השוק של הרשתות החברתיות, אין תחליף לאינטימיות ולאפקטיביות של קהילה נבחרת ומדויקת, שבוחרת ללכת אחריכם בעקבות הידע והנדיבות. נקודה. האם גם אתם רוצים להקים לעצמכם קהילה כזאת, של אנשים שתוכלו לטפח ולפנק בדרך להפוך אותם ללקוחות מעוניינים ונאמנים? על 5 השלבים הקריטיים שכל משווק (כמוכם) חייב לבצע בדרך לבניית מערך שיווק אפקטיבי ויעיל בדואר אלקטרוני – במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, ליישם (ברור!) ולשתף עם חברים. הם יודו לכם, וגם אני!

בואו נדבר על שיווק בדואר אלקטרוני. אתם יודעים… המיילים האלה, שמגיעים אליכם ישירות למחשב (או לסמרטפון) עם ידע בעל ערך ומעת לעת גם עם הצעות שיווקיות כאלה ואחרות… בעולם השיווק, יש רבים הטוענים כי מאז שהפייסבוק נכנס לנו בסערה לחיים בשלהי 2009 – השיווק באימייל מת, ואת מקומו כסוכן המכירות המוביל של העסק תפסה הזירה החברתית. להבנתי, זוהי שטות גדולה.

תהליך עקבי ושיטתי של טיפוח קהילה

בדיוור אלקטרוני יש הרבה יותר ממלים אקראיות שקופצות מול העיניים. אנחנו מדברים על תהליך עקבי ושיטתי של טיפוח קהילה, שאנחנו מנהיגים ומובילים באמצעות הנחלת ידע מועיל. אנחנו מדברים על מערכת יחסים יציבה עם מחויבות ארוכת טווח, שבה המנויים שלנו, חברי הקהילה שלנו, מעניקים לנו מזמנם היקר ומרעיפים עלינו את תשומת לבם. בתמורה, אנחנו חולקים עמם תובנות מועילות, ומובילים אותם לשיפור, שדרוג והתייעלות – ליותר הישגים ויותר הצלחה, איש איש בתחומו.

שום רשת חברתית הומה אדם ועמוסה לעייפה, לא יכולה באמת להחליף את הקשר ואת הקשב האינטימי שמייצר מייל המגיע היישר למחשב או לסמרטפון, אל תיבת הדואר הפרטית. תחשבו על היכולת שלכם להקשיב באמת לאנשים, אפילו חברים טובים ויקרים, כשאתם נפגשים באמצע הרחוב, בתוך ההמולה והגירויים שמסביב, לעומת שיחה שקטה ונינוחה בטלפון או בבית, על כוס קפה. איפה הייתם מעדיפים לצרוך ידע, ללמוד, להתפתח ולהתעדכן – בכיכר העיר הסואנת או בחיקה של חלקת האלוהים הפרטית שלכם?

הצעות מסחריות סתמיות ומסרים נטולי ערך? לא כאן!

העניין הוא, שמשווקים רבים אינם מבינים את ההבדל בין השניים, והם מציפים לא אחת את פרטיותם של הנמענים שלהם, עם הצעות מסחריות בוטות ומסרים מתלהמים, נטולי ערך וחסרי תועלת. כיוון שאני מאמינה נלהבת בתועלת האדירה של השיווק בדואר אלקטרוני לצמיחת העסק, החלטתי להקדיש לנושא סדרת מאמרים, שתעשה לכם סדר בראש ותוביל אתכם צעד אחר צעד לדיוור נכון ואפקטיבי, כזה שהמנויים שלכם ישמחו לקבל, לפתוח, לקרוא ולחכות בשקיקה למייל הבא. השבוע, נתחיל מהמשחק המקדים…

שלב מס' 1
ערך לפני הכל

pic-1

הידעתם? הבסיס לכל פעילות השיווק בדואר אלקטרוני היא משוואת הערך. הקוראים שלנו מוכנים לקבל מאיתנו מסרים פרסומיים, ממותגים, מגמתיים ואפילו מכירתיים, כל עוד הם מרגישים שהם מקבלים ערך שמועיל להם. שמרו על המשוואה מאוזנת – ומרבית המנויים ישמחו לקבל את המסרים שלכם ולהעניק לכם מזמנם ותשומת לבם.

עכשיו – בואו נפרוט את המילה ערך למרכיבים מעשיים:

  • תנו להם עצות מועילות וטיפים
  • ענו על שאלות נפוצות וספקו תשובות
  • היו המנטורים שלהם. למדו אותם מה שאינם יודעים אבל רוצים לדעת

שלב מס' 2
חוק זה חוק

pic-2

הידעתם? שיווק בדואר אלקטרוני כפוף לתיקון מס' 40 לחוק הבזק, הידוע בשמו "חוק הספאם". בניגוד למדינות אחרות, החוק הישראלי מאוד מחמיר, והוא קובע כי אין לשלוח מסרים אלקטרוניים באופן יזום לאיש, אלא אם הוא ביקש לקבל אותם, תחילה (בניגוד למדינות אחרות, בהן ניתן לשלוח מסרים לכל אחד, אלא אם ביקש שלא לשלוח לו). תכל'ס, המשמעות היא שגם אם החלפתם כרטיסי ביקור בכנס או פגשתם אנשים מה-זה-מעניינים באירוע – אתם לא יכולים להכניס את פרטיהם לרשימה שלכם ללא הנחייתם המפורשת.

אז מה בכל זאת עושים עם כרטיסי ביקור ורשימות מציגים?

  • מזינים את הפרטים לקבוצת דיוור מובחנת היטב
  • שולחים לחברי הקבוצה מייל אחד, מציגים את עצמכם ומזמינים אותם להצטרך לרשימה שלכם
  • ואחר כך מוחקים את קבוצת הדיוור שיצרתם אד-הוק, ודי.

מי שיצטרף – יצטרף (על מה שיגרום לו לרצות להצטרף – נדבר בשלב הבא…) – ומי שלא – אין מה לעשות. חוק זה חוק, ואתם לא רוצים לעבור עליו!

שלב מס' 3
תנו להם סיבה טובה להירשם

pic-3

הידעתם? כדי לגרום לגולשים לתת לכם את פרטי ההתקשרות שלהם, ולהפוך אותם מגולשים למנויים, עליכם לתת להם סיבה. סיבה טובה. סיבה ממש-ממש טובה. בשפה המקצועית קוראים לזה "מגנט לידים", ולא… עם כל הסימפטיה וההערכה לניוזלטר המקצועי השוטף שלכם – תצטרכו להציע משהו יותר מפתה ויותר מושך.

מה למשל? תנו להם טעימה מהיכולות שלכם, שגם תמצב אתכם כמומחים וגם תעניק לקוראים שלכם ערך גדול וממוקד:

  • מדריך בזק שילמד אותם משהו חיוני ונחוץ, צעד-אחר-צעד
  • צ'קליסט של תהליך חשוב, שיבטיח שלא יפספסו אף שלב בדרך
  • או סרטון הדרכה שיעזור להם לבצע משימה נדרשת בקלות

אל תציעו דוגמית פיזית או כל מתנה אחרת שתחייב אתכם להתעסק באריזתה ושליחתה. בוודאי לא שעות ייעוץ או הדרכה 1*1 שלא תוכלו לעמוד בהן, אם וכאשר המנויים יגיעו בהמוניהם (והם יגיעו בהמוניהם! אני מבטיחה!)

שלב מס' 4
כתיבה שיווקית זאת לא מילה גסה

pic-4

הידעתם? כדי למתג את הידע שלכם כבעל ערך עבור הגולשים, כדאי מאוד שתגייסו לעזרתכם טכניקות וטקטיקות מעולם הכתיבה השיווקית. הקורא שלכם חייב להבין מה התועלת שתצמח לו מהמתנה המוצעת. בשפה השיווקית קוראים לזה "רדיו "WIIFM, או בעברית מדוברת "אז… מה יוצא לי מזה".

איך עושים את זה?

  • זהו את הכאבים של הקוראים – והובילו אותם לפתרונות יעילים אך קלים ופשוטים
  • ליד כל הצעה – רשמו בצורה מפורשת מה התועלת שלה לקורא
  • השתמשו במילות כוח – שיעצימו את יכולות השכנוע של המסרים שלכם

שלב מס' 5
אירוח זה אירוח

pic-5

הידעתם? גם אם המתנה שהכנתם היא התגשמות חלומותיו של המנוי החדש, וגם אם גייסתם את מיטב הטקטיקות השיווקיות כדי להלהיב אותו ולגרום לו לקרוא וליישם כל מילה, ההתלהבות הזאת לא תימשך לנצח. פתחתם את הדלת? עכשיו אל תיעלמו… באחריותכם לטפח את הקשר, לשמר את ההתלהבות, לתחזק את העניין ולתאם ציפיות, כדי להבטיח שהעבודה הרבה שהשקעתם בגיוס הליד החדש לא תתבזבז לריק.

מה אני ממליצה לכם לעשות?

  • קבלו את הליד החדש עם הסבר מפורט – לבניית תקשורת אפקטיבית
  • הכינו סדרת מסרים אוטומטית לקבלת פנים, שתגרום לו להרגיש בבית
  • הזמינו אותו להדק אתכם את הקשר גם באתר וברשתות החברתיות

עד כאן אני. עכשיו תורכם:
על איזה שלב מקדמי אתם יכולים להמליץ, מניסיונכם, כדי לסייע לבניית קהילת דיוור ממוקדת ופעילה? אנא שתפו, כדי שכולנו נלמד ונצמח ביחד!

הצעדים הבאים שלכם להצלחה
אם עדיין לא הורדתם את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים" – אני מזמינה אתכם ללחוץ על הקישור ולקבל בחינם לגמרי 38 עמודים של מדריך מעולה וסופר מעשי, שיעזור לכם לארגן את המסרים שלכם בצורה יעילה יותר, ולהגיע להרבה יותר לקוחות נכונים בהרבה פחות זמן ומאמץ.

להורדת המדריך בחינם וללא כל התחייבות – לחצו על הקישור עכשיו

ולסיום, אני מזמינה אתכם להעביר את המאמר לחברים ומכרים שרוצים ללמוד איך לנצל את הכלים הדיגיטליים בצורה יעילה יותר. מניסיוני, הם יודו לכם, וגם אני!

שיהיה בהצלחה לכולנו! 

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

אין תגובות עדיין

השאר תגובה