ניהול תוכן: 5 המרכיבים הבסיסיים שחייבים להיות בכל ניוזלטר כדי להפוך אותו למכונת מכירות משומנת

מי שתיבת המייל שלו לא מפוצצת במיילים על בסיס יום יומי – שיקום. לא קמתם? ברור… גם תיבת הדואר שלי מתפוצצת במיילים מגדולי המשווקים בעולם. ועדיין, יש כאלה שעפים ישר לפח, ויש כאלה שאני מחכה ומשתוקקת למיילים שלהם, מהם אני לומדת על החידושים בתחום ומתעדכנת בכל מה שחשוב. מה עושה את ההבדל? על כך – בכתבה שלפניכם, שמונה אחד לאחד 5 מרכיבים של ניוזלטר מושך ומניע לפעולה, שכל אחד ישמח לקרוא. מוזמנים לקרוא ולשתף.

אחרי שהבנו על מה ולמה חשוב להקפיד בשיווק באימייל, ואחרי שגילינו איך לבנות מדריך חינמי אפקטיבי לגיוס לידים, ומה הסודות הקטנים של דף נחיתה ממיר במיוחד (שיגרום לגולשים לתת לכם את פרטי ההתקשרות ולחלוק אתכם את זמנם היקר), הגענו סוף סוף לרגע האמת, והוא: כתיבת ניוזלטרים לרשימת הדיוור הצומחת שלכם.

זה רגע המבחן האמיתי. כי רק אם הקפדתם למלא אחר הטיפים שחלקתי אתכם בשבועות הקודמים, קיבלתם רשימת דיוור ממוקדת ואיכותית. רשימה, שבאמת-באמת זקוקה למה שיש לכם להציע, ושרוצה ממנו עוד ועוד וקשובה לכם – גם למלים וגם להצעות המסחריות, שעוד יגיעו.

אז מה עכשיו?
עכשיו אני רוצה לצייד אתכם ב- 5 טיפים חיוניים שיסייעו לכם לבסס את הקשר עם הרשימה החדשה שלכם, באמצעות ניוזלטרים מושכים במיוחד. קחו עט ונייר, והתחילו לרשום. זה חשוב, זה שימושי וזה יעזור לכם לבנות קשר נפלא ומניב עם הרשימה שלכם. שנתחיל?

מרכיב # 1 לכתיבת ניוזלטר מושך במיוחד
כתבו שורת נושא שובת עין ולב

pic-1

מה הטעם להשקיע בניוזלטר שעות של מאמץ ואנרגיה, אם בסופו של יום רוב המנויים שלכם אפילו לא יטרחו לפתוח אותו? יחי ההבדל הקטן בין מנויים לקוראים, וזה בדיוק הקסם של שורת הנושא. שורת הנושא של הניוזלטר שלכם – כמוה ככותרת. היא חייבת לגרום למנויים שלכם לעצור, להסתקרן וללחוץ, כדי לקרוא את הניוזלטר שמסתתר מאחוריה.

הנה 3 טריקים לשורות נושא אפקטיביות במיוחד:

  • תשאלו שאלה
  • הציעו תועלת
  • עוררו סקרנות

ואל תשכחו להוסיף את השם שלכם בהתחלה. הם הרי הצטרפו לרשימה בזכות התכנים שלכם, וזה מה שהם רוצים עוד ועוד: עוד מכם…

מרכיב # 2 לכתיבת ניוזלטר מושך במיוחד
זהו את הבעיה והציעו את הפתרון

pic-2

משורת הנושא עוברים לחלק הפותח של הניוזלטר עצמו. אני קוראת לו: פתיח מבטיח. למה? כי כדי שהקוראים שלכם ימשיכו לקרוא, הם צריכים לדעת שבהמשך המסר יש משהו שהם רוצים, צריכים ומחפשים בנרות… התפקיד שלכם הוא לספק להם את ההבטחה הגדולה לפתרון (להבטיח וגם לקיים!).

הנה 3 שלבים לפתיח מבטיח מצליח במיוחד:

  •  העלו את הבעיה הגדולה
  • הציפו את הכאב שלהם
  • הציעו את הפתרון הדרוש להם.

ואל תשכחו להוביל אותם בחכמה אך בנחישות לפתרון שלכם, שמחובר בטבורו למוצר או לשירות שאתם רוצים לקדם.

מרכיב # 3 לכתיבת ניוזלטר מושך במיוחד
קחו את כל הזמן והמקום שאתם צריכים

pic-3

הגענו לחלק העיקרי והחשוב ביותר, שהוא לב-ליבו של המסר. זה המקום לספק לקוראים את הסחורה שהבטחתם, גם בשורת הנושא וגם בפתיח המבטיח. בשפה השיווקית קוראים לזה "ערך": משהו שיאפשר להם לראות את הדברים בצורה קצת אחרת, להבין מה לעשות ואיך להתמודד, ולצאת מהמסר שלכם עם קצה חוט להתחלה חדשה, טובה יותר.

הנה 3 רעיונות לערך אמיתי ומוצלח במיוחד:

  • טיפים שימושיים
  • תיאור מקרה עם תוצאה מוצלחת, לחיקוי
  • עצות טובות ומועילות.

כשאתם מציידים את הקוראים בטיפים ובעצות הטובות, אל תשכחו למקד את תשומת הלב שלהם בתועלות של הפתרונות שאתם מציעים, עבורם. גם אם לכם זה ברור, זה לא בהכרח ברור להם.

מרכיב # 4 לכתיבת ניוזלטר מושך במיוחד
מלים, מלים, מלים, אבל איפה ההצעה?

pic-4

כשמדברים על שיווק באמצעות תוכן, אפשר לסכם את העניין בשלוש מלים: "לעזור כדי למכור". כן. אנחנו מציעים ערך. כן, אנחנו כותבים מסרים בעלי ערך. וכן… בסופו של יום, המטרה היא להפוך את הקוראים לקונים, מפני שהערך האמיתי שיש לנו להציע – הוא הרבה מעבר למלים. הוא הדבר עצמו. בשפה השיווקית, אנחנו מדברים על "ההצעה", ושום מסר שיווקי לא יהיה שלם, בלעדיה.

הנה 3 מרכיבים חיוניים של הצעה מוצלחת במיוחד:

  • תנו להם את כל הפרטים הנדרשים לקבלת ההחלטה
  • הוסיפו מרכיבים של דחיפות ונדירות כדי לעזור להם להחליט
  • תנו להם צ'ופר בונוס – כדי להמתיק ולהצדיק את החלטת הקנייה.

ואל תשכחו להוסיף גם אחריות לשביעות רצון. אתם הרי יודעים שההצעה שלכם הולכת לשנות להם את החיים. הקלו עליהם לקנות, ותנו להם את כל הסיבות הטובות לשמוח בקנייה, אחר כך.

מרכיב # 5 לכתיבת ניוזלטר מושך במיוחד
זה לא נגמר עד שההנעה לפעולה עובדת

pic-5

כמה פעמים נתקלתם במסר מושך, שגירה אתכם לפעול, אבל כשרציתם להתקדם – לא הבנתם מה עליכם לעשות? אתם לא רוצים שזה מה שיקרה לקוראי הניוזלטר שלכם. לכן, הסבירו להם במלים ברורות ומפורשות, מה עליהם לעשות כדי ליהנות מיתרונותיה של ההצעה המצוינת שלכם. צעד-צעד, שלב אחר שלב. כמו שאמר המשורר: דברים שרואים מכן – לא רואים משם.

הנה 3 מאפיינים קריטיים של הנעה לפעולה אפקטיבית באמת:

  • תגידו להם מה לעשות ואל תחסכו במלים
  • תנו להם קישור שיוביל אותם להצעה (ואל תשכחו לבדוק אותו בשבע עיניים)
  • ליתר בטחון, הוסיפו אחרי החתימה של הניוזלטר הערת שוליים (נ.ב) וחזרו – גם על ההצעה וגם על הקישור.

והנה עוד משהו אחרון לחשוב עליו וליישם: כשאתם אומרים להם מה עליהם לעשות, התחילו מהתועלת, ורק אחר כך כתבו מה עליהם לעשות כדי להגיע אליה.

והנה עוד מרכיב בונוס – חשוב לא פחות:
שמרו על קשר ושמרו את היד על הדופק

לשלוח את הניוזלטר – זה סיפור אחד. לנהל מעקב אחר תוצאות השליחה, הפתיחות, ההקלקות, התגובות והטלפונים – זה כבר סיפור אחד. ולשלוח מייל חוזר או שניים, למי שאולי פספס או לא שם לב או לא הספיק לקרוא – זה הסיפור החשוב באמת.

בניגוד למה שנדמה לנו, רוב האנשים שעמם יש לנו קשר, עסוקים וטרודים בעניינים שלהם. כן, הם מאוד מעריכים את מה שיש לנו להציע, אבל הימים שלהם מלאים וגדושים באלף ואחד עניינים אחרים. אם חשוב לנו לשמור על קשר – כדאי שניקח את המשימה הזאת על עצמנו – בעקביות ובנחישות. רק ככה בונים חומה.

עכשיו אתם
מה המרכיב החשוב ביותר בעיניכם כשאתם כותבים ניוזלטר לרשימה שלכם? אנא שתפו בתגובות. נשמח ללמוד – כולנו.

הצעדים הבאים שלכם להצלחה
אם עדיין לא הורדתם את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים" – אני מזמינה אתכם ללחוץ על הקישור ולקבל בחינם לגמרי 38 עמודים של מדריך מעולה וסופר מעשי, שיעזור לכם לארגן את המסרים שלכם בצורה יעילה יותר, ולהגיע להרבה יותר לקוחות נכונים בהרבה פחות זמן ומאמץ.

להורדת המדריך בחינם וללא כל התחייבות – לחצו על הקישור עכשיו

רוצים את עזרתי בתכנון, כתיבה ועיצוב של מדריך חינמי סופר אפקטיבי ואטרקטיבי, שיוביל אליכם בדיוק את הלקוחות שבהם אתם מעוניינים? צרו קשר. אשמח לספר לכם על שירותי הכתיבה והעריכה שלי.

שיהיה בהצלחה לכולנו! 

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

2 Comments

  1. התגובה שלך כאן
    תודה על השיתופים ההצעות ההדרכה וכל השאר שהינך מעבירה
    אוהבת את ההסברים קל וברור
    יום טוב ומהנה

    • תודה לך ציפי. משתדלים. ותמיד טוב ונעים לקבל פידבק חיובי.
      שיהיה רק טוב ובהצלחה!

השאר תגובה