ניהול תוכן: 5 כללי הזהב שיעזרו לכם להתגבר על חרדת הכתיבה ולהתחיל למשוך לקוחות בעזרת האימייל

שיווק באמצעות דואר אלקטרוני נחשב לאחד מערוצי השיווק היעילים והזולים ביותר בעידן הדיגיטלי. בלחיצת כפתור אחת אתם יכולים להגיע למאות ואלפי לקוחות פוטנציאליים, ולבנות ביניכם את האמון הדרוש לתהליך הקנייה על ידי קשר עקבי ומתמשך. אלא שלמרות היתרונות הנפלאים, יש עדיין בעלי עסקים רבים שיושבים על הגדר בעיניים כלות, וחוששים לקפוץ למים.

נשמע לכם מוכר? האם גם אתם רוצים להתחיל למשוך לקוחות מעוניינים בעזרת המייל אבל לא יודעים איך? במיוחד בשבילכם כתבתי את הפוסט הזה, שייתן לכם את 5 כללי הזהב להתגבר על חרדת הכתיבה ולהתחיל למשוך את הלקוחות שתמיד רציתם, בעזרת אימייל. אני מזמינה אתכם לקרוא, ליישם ולשתף עם חברים.

משבוע לשבוע ומשיחת טלפון אחת לשנייה, אני נוכחת שוב ושוב עד כמה תקשורת מיילים היא כלי שיווקי אפקטיבי. למען האמת, הכלי השיווקי האפקטיבי ביותר שיש. השבוע הגיעו אליי 3 לקוחות חדשים. שלושתם הגיעו דרך הטלפון. שלושתם, כאילו תיאמו ביניהם מראש את משפט הפתיחה, התחילו את השיחה במשפט הבא: "אני מקבל/ת את המסרים שלך במייל כבר… כל אחד עם הנתונים שלה/ו… ואני רוצה לדעת אם את יכולה לעזור לי… ואז הגיעה הבקשה לביצוע פרוייקט כזה או אחר שקשור בתוכן, בתשלום. כמובן בתשלום.

כיוון שאני לא מאמינה במקריות, וכיוון שאת המשפט הזה אני שומעת בממוצע פעמיים שלוש בשבוע, המסקנה המאוד ברורה שלי היא ששיווק במייל עובד. אבל… כמו בכל דבר, כדי שזה יעבוד – צריך לעשות. כלומר, לכתוב. וזה המקום שבו רוב האנשים נתקעים. הם מבינים שזה חשוב. הם מכירים את הכלים. הם אפילו מודעים לכל חלקי השרשרת של גיוס הלידים … אבל הם מרגישים שזה… איך להגיד… גדול עליהם.

ולכן, החלטתי להקדיש את סדרת טיפ-תוכן השבוע, לאנשים שנורא רוצים להשתלב במסלול ההצלחה של השיווק באימייל, אבל… נורא פוחדים להתחיל. אז… קשרו היטב את השרוכים. הדקו את חגורות הבטיחות. אנחנו יוצאים לדרך.

כלל זהב # 1
ניוזלטר זה לא מדע טילים

pic_1

רוב האנשים פוחדים לכתוב. למה? כי כשהיינו קטנים אמרו לנו שכתיבה זה משהו מיוחד. לא בשביל כל אחד. שחשוב שכל מילה תהיה בדיוק במקום. שיש דקדוק, ותחביר, ושפה (גבוהה), ובעיקר… שזה לא כמו דיבור, ולא כל אחד יכול… אז לקחתם את זה ברצינות וזזתם הצידה? הנה החדשות הטובות: מה שזז הצידה – אלה הכללים הנוקשים של המורה לחיבור. באינטרנט, כל אחד יכול לכתוב. וזה הרבה יותר פשוט ממה שנדמה לכם.

הנה כמה רעיונות לכתיבת תוכן קלילה מהשרוול:

  • לדבר אתם יודעים? עכשיו כתבו את זה בדיוק באותו אופן. בלי פלצנות ובלי פוזות
  • תחשבו על הקורא. מה הייתם אומרים לו פנים אל פנים? ככה תכתבו את זה. בדיוק.
  • המשפטים לא מסתדרים לכם חכם? מעולה. גם לקוראים יהיה יותר קל להבין. ולהתחבר.

תכלס: בעולם האינטרנט, אתם יכולים לכתוב כמו שאתם מדברים, רק… בלי שגיאות כתיב. זה הדבר היחידי שכדאי להקפיד עליו. בכל זאת, פשוט זה לא פושט… כל היתר – עליי.

כלל זהב # 2
ניוזלטר זה לא משחקי הכס

pic_2

השאלה הכי מפחידה שבגללה אנשים מפספסים את ההזדמנות השיווקית של כתיבת ניוזלטר היא: אני לא יודע/ת על מה לכתוב, או בגרסתה היותר מתקדמת: מה כבר יש לי להגיד לקוראים, שבוע אחרי שבוע?

והתשובה היא: אתם לא צריכים להמציא מחדש את משחקי הכס. וגם לא לשחק אותה טולקין. אתם בסך הכל צריכים לחלוק עם הקוראים שלכם חוויות מהיום-יום של העולם העסקי שלכם.

הנה כמה רעיונות זמינים ומה-זה-קלים לביצוע:

  • עובדים על פרוייקט?תארו להם את הפרוייקט והסבירו מה אתם עושים
  • מכרתם מוצר? תנו להם כמה טיפים לשימוש יותר יעיל במוצר שלכם
  • פגשתם לקוח? ספרו להם על שאלה של הלקוח ועל התשובה שנתתם לו.

תכלס: כל קורא הוא לקוח פוטנציאלי. אם זה מה שאתם עושים היום בשביל הלקוחות הקיימים שלכם, בהחלט יכול להיות שזה גם מה שהם צריכים, או יצטרכו בעתיד. אם לא תספרו – הם לא יידעו.

כלל זהב # 3
ניוזלטר זה לא הצהרת העצמאות

pic_3

אחד הפחדים הקשים ביותר והמשתקים ביותר הוא פחד קהל. העניין הוא שבעיני אנשים רבים, גם כתיבת תוכן היא סוג של עמידה מול קהל, והחשש מפני "מה יגידו" גורמת להם לשיתוק מוחלט. אם גם אתם תקועים עד היום בלי ניוזלטר, רק בגלל שאתם חוששים מתגובות הקוראים – יש לי בשבילכם פתרון נהדר: תחשבו קלמנטינה.

הנה כמה רעיונות לייצר תוכן זורם בלי להיתקע:

  • אל תחפשו אמירות גדולות ומחייבות על החיים. ניוזלטר הוא על ה"כאן" וה"עכשיו"
  • אל תצטעצעו במילים מפוצצות שאף אחד לא מבין. דברו אל הקוראים בשפה שלהם
  • תנו לאותנטיות שלכם להוביל את המסר. זה מי שאתם, וזה מה שהקוראים שלכם רוצים.

תכלס: במקום לתקוע את היצירתיות שלכם תחת משקל כבד של פוזות, תאמצו את המשפט האלמותי של תשדיר מועצת הפירות: "מחר נקנה עוד קלמנטינות". וגם נכתוב עוד מסר…

כלל זהב # 4
ניוזלטר זה לא חוזה משפטי

pic_4

יש אנשים שנורא חשוב להם להיות מדויקים. הם כל כך רוצים לדייק בדבריהם ולא לפספס אף תו ותג, עד שבסופו של דבר הם מוצאים את עצמם כמו זבוב על הקיר: רואים ואינם נראים. אם ההקפדה על הפרטים הקטנים תוקעת את הפעילות השיווקית שלכם – הגיע הזמן לשחרר קצת את העניבה ואת חופש הביטוי.

הנה כמה כללי אצבע לכתיבה אחראית אך לא מעיקה:

  • כתיבת מסרים במייל זה לא עבודה אקדמית. אתם לא צריכים להוכיח דבר, רק לעורר עניין.
  • קחו את כל הפרטים הקטנים ושימו אותם בצד, לאחר כך. עכשיו, יש לכם אישור ממני לעגל פינות
  • מקצוענים בתחומכם? הוסיפו הערת תיאום ציפיות, שתשחרר את התוכן שלכם מאחריות מקצועית.

תכלס: כשאתם כותבים ניוזלטר – אתם בסך הכל עושים שיווק, ושיווק הוא שטחיות מבריקה. כשהקוראים יהפכו ללקוחות – תהיו הכי מדויקים בעולם. עכשיו, אתם פה כדי ליהנות. וגם הם.

כלל זהב # 5
ניוזלטר זה לא מסדר בוקר

pic_5

יש דברים שחייבים לעשות כל יום, יום אחרי יום. מסדר בוקר, למשל. בניוזלטר לא חייבים לעבור לדום. יש עסקים ששולחים מייל כל יום. אחרים רק פעם בשבוע. ויש כאלה שמעדיפים לשלוח מסר אחד בחודש. זה לא באמת משנה כל כמה זמן תכתבו. מה שחשוב באמת הוא, שתרגישו עם זה בנוח, שזה לא יעיק עליכם, ו… שזה יהיה באותה תדירות.

למה? כי אנחנו רוצים שהקוראים יחכו לניוזלטר שלנו, כמו שהסביר השועל לנסיך הקטן: "מוטב לשוב יום יום באותה שעה… כי אם תבוא בכל שעה שתהיה, לא אדע לעולם אימתי עלי להתכונן בלבי…"

הנה כמה כללי אצבע לשליחה יעילה של מסרים:

  • השתדלו לשלוח תמיד את המסרים באותו יום ובאותה שעה, כדי שהקוראים יידעו מתי לחכות להם
  • אל תשלחו לרשימה שלכם מסרים בעלי אופי עסקי – לא ביום ראשון בבוקר, וגם לא בשישבת
  • במקום להילחץ ברגע האחרון – תזמנו את שליחת המסרים מראש ואל תתנו להם להפריע.

תכלס: כדי לכתוב ניוזלטר, לא צריך – לא להתאמץ ולא להילחץ. הכניסו את הכתיבה ללו"ז השוטף שלכם, התרווחו לכם מול המחשב, ותנו לעצמכם זמן איכות עם הלקוחות העתידיים שלכם. זה משתלם!

בשורה התחתונה:
כמו שיכולתם לראות במאמר, בעזרת 5 כללי זהב קלים ופשוטים ליישום, תוכלו למצוא את הקול הייחודי והזורם שלכם, ולנצל את הפעילות העסקית היומיומית שלכם כדי לייצר מסרים מלהיבים, מעניינים ומועילים, בדיוק מהסוג שהקוראים שלכם ישמחו לקרוא, וכאלה שימחישו להם מה אתם יכולים לעשות בשבילם, לא רק בתוכן, אלא גם במעשים ובתשלום.

עכשיו תורכם
באיזה כלים מעשיים אתם משתמשים כדי להתגבר על חרדת הכתיבה ולאפשר לעצמכם לנצל את הידע ואת המיומנויות המקצועיות שלכם, כדי להרחיב את פעילות השיווק ולהצמיח את העסק? אנא, שתפו את הקוראים פה למטה, בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח, בעזרתכם!

הצעדים הבאים שלכם להצלחה
אם עדיין לא הורדתם את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים" – אני מזמינה אתכם ללחוץ על הקישור ולקבל בחינם לגמרי 38 עמודים של מדריך מעולה וסופר מעשי, שיעזור לכם לארגן את המסרים שלכם בצורה יעילה יותר, ולהגיע להרבה יותר לקוחות נכונים בהרבה פחות זמן ומאמץ.

להורדת המדריך בחינם וללא כל התחייבות – לחצו על הקישור עכשיו

רוצים את עזרתי בתכנון, כתיבה ועיצוב של מדריך חינמי סופר אפקטיבי ואטרקטיבי, שיוביל אליכם בדיוק את הלקוחות שבהם אתם מעוניינים? צרו קשר. אשמח לספר לכם על שירותי הכתיבה והעריכה שלי.

שיהיה בהצלחה לכולנו!

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

אין תגובות עדיין

השאר תגובה