ניהול תוכן: 5 רעיונות פרקטיים לתוכן שיגרום לקוראים להתאהב בעסק שלכם לתמיד

כל אחד יכול להתאהב בין לילה. הרבה פחות מצליחים לשמר את האהבה לאורך זמן ולהפוך את הפרפרים בבטן למערכת יחסים יציבה ובעלת משמעות. זה נכון באהבה. זה נכון לא פחות בעסקים. ואיך אתם מתמודדים עם המעבר מהניצוצות לחיים האמיתיים? מה אתם עושים כדי לתת לקוראים שלכם תחושה של בטחון, בית חם ורצון לקבל מכם עוד, והפעם בתשלום? על 5 רעיונות פרקטיים שיגרמו לקוראים שלכם להתאהב בעסק שלכם לתמיד – במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא וליישם, כי בסופו של יום, התוכן שלכם נבחן בדבר אחד בלבד: התוצאות.

בשבוע שעבר חגגנו את יום האהבה היהודי, היום שבו היו בתולות ישראל יוצאות לכרמים, לבושות בלבן, כדי לפתות את צעירי ישראל שהיו נאספים בין קנוקנות הגפן, במטרה לצוד את לבן לאור הירח המלא.

תסכימו אתי בוודאי שט"ו באב כבר מזמן איננו מה שהיה…
רק דבר אחד נשאר כשהיה: אהבה היא לא אהבה בלי פרפרים בבטן וניצוצות בעיניים… אבל… החיים האמיתיים מתחילים בבוקר שאחרי, בבוקר שבו אנחנו נדרשים להפעיל מיומנויות אחרות – של הקשבה, שיתוף, עניין וחיזור מתמיד, כדי לשמר את האהבה, לטפח את הקשר ולהוביל אותו למימוש.

ככה זה בין נאהבים, וככה בדיוק זה עובד ביניכם לבין הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. התאמצתם? השתדלתם? רצתם? תפסתם? עכשיו צריך לבנות ולטפח את הקשר החדש, ולהוביל אותו לתוצאה עסקית בקופה. השאלה הגדולה היא כמובן… איך עושים את זה. והתשובה? האם אתם מנחשים? כמובן, בעזרת התוכן הנכון.

אז כדי לעזור לכם למצוא את המלים הנכונות ולייצר את התוכן הנכון, שיהפוך את הקוראים שלכם לקונים ואת הלידים ללקוחות – הכנתי לכם 5 רעיונות פרקטיים לתוכן מושך במיוחד, שיגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלכם להתמסר לכם בקלות ולאורך זמן. שנתחיל?

רעיון פרקטי # 1
שימו תמיד את הלקוחות במרכז

pic-1

אנחנו מכירים את זה מצוין מהסרטים: בחור ובחורה נפגשים, והיא או הוא מתחילים לדבר על עצמם ולא מאפשרים לצד השני להשחיל מילה… דייט שני כבר לא יהיה שם. ואצלכם? אותו דבר בדיוק: אם הקוראים שלכם יגיעו לאתר החברה, וכל מה שהם ימצאו שם יהיו עלילות גבורה וסיפורי הצלחה – הם ייעלמו מהאתר לבלי שוב. אז מה לעשות? לשים את הקוראים/הלקוחות הפוטנציאליים במרכז.

הנה כמה רעיונות פרקטיים שיעזרו לכם לשים את הלקוחות במרכז התוכן:

  • התחילו תמיד מהבעיה של הלקוחות. זה מה שהביא אותם אליכם
  • ספרו להם על הצלחות והישגים – דרך התועלת של לקוחות כמותם
  • אל תספרו על עצמכם. ספרו מה אתם יכולים לעשות – בשבילם!

את הקוראים שלנו לא מעניין כמה אנחנו גדולים או ותיקים או מובילים בתחומנו. הדבר היחידי שמעניין אותם זה האם אנחנו יכולים לעזור להם לפתור את הבעיה שמציקה להם. אם התוכן שלכם לא יענה על השאלה הזאת – לא יהיה לקשר שלכם שום סיכוי להתקדם…

רעיון פרקטי # 2
דברו אליהם בשפה שלהם

pic-2

הרבה אנשים, במיוחד מומחים ובעלי מקצוע, מאמינים שהשפה המקצועית היא חלק מבניית מערכת יחסים נכונה בינם לבין לקוחותיהם. אין טעות גדולה מזו! הקוראים שלכם רוצים להרגיש שאתם מבינים אותם, שאתם יודעים מה עובר עליהם ושהמקצועיות שלכם יכולה לסייע למצוקות שלהם. אם לא תדברו אליהם בגובה העיניים – זה לא יקרה. אז מה לעשות? לכתוב את התוכן שלכם בשפה שלקוחות מבינים.

הנה כמה רעיונות פרקטיים שיעזרו לכם להתחבר אל הקוראים דרך המילים:

  • הקשיבו להם. כך תגלו באילו מילים ומונחים הם מדברים על מצוקתם
  • השתמשו באותן מילים. כך תאפשרו לקוראים להזדהות עם המסרים שלכם
  • הימנעו מהסברים מקצועיים מפותלים ומעמיקים. בגובה העיניים, אמרנו?

הטכניקה היעילה ביותר לגרום לקוראים להרגיש שסוף סוף הגיעו למקום הנכון, היא לשקף את הפחדים, הדאגות והתשוקות שלהם, ובמילים שלהם. זוהי טכניקה שכנוע יעילה במיוחד, שתמוסס גם פרטנרים עקשנים במיוחד.

רעיון פרקטי # 3
שימו להם את התועלות מול העיניים

pic-3

שמלה לבנה ואור ירח הם התחלה לא רעה בכלל לקשר, אבל כשהשמש עולה והשמלה הצחורה מתחלפת בג'ינס – הרומנטיקה קצת מתעמעמת… עכשיו צריך לתחזק את הקשר החדש, ולהסביר בצורה ברורה את התועלות שלו לשני הצדדים. מה… אתה שואלים… הם לא רואים? ועל כך כבר אמרו חכמים ממני: דברים שרואים מכאן – לא רואים משם. אם לא תגידו – יכול להיות שהם לא יבינו מעצמם. אז מה לעשות? לשים לקוראים שלכם את התועלות מול העיניים.

הנה כמה רעיונות פרקטיים שיעזרו לכם להכניס את התועלות לתוכן:

  • חפשו את הכאבים שלהם. עכשיו חפשו את הפתרונות שיש לכם להציע להם
  • מצאתם את הפתרונות? יופי! עכשיו חברו אותם לתועלות עבורם.
  • היו יצירתיים. התועלות שיש בראש שלכם, הן לא בהכרח התועלות שיש בראש של הקוראים שלכם.

בשפת השיווק קוראים לזה ערוץWII-FM  – שפירושו: מה בעצם יוצא לי מזה. בדגש על "לי". זה מה שמעניין את הקוראים שלכם. זה הפילטר שדרכו אתם חייבים להעביר את המידע, כדי לתת להם להרגיש שאתם באמת מתעניינים בהם. רק כך, תוכלו לרכוש את תשומת הלב שלהם.

רעיון פרקטי # 4
תנו להם הזדמנויות להכיר אתכם יותר לעומק

pic-4

באופן מוזר, רוב האנשים מסתובבים בעולם עם תחושה שכולם יודעים מה הם עושים ולמה כל כך כדאי לפנות אליהם בשעת הצורך… כשזה לא קורה, הם מרגישים כעוסים ומאוכזבים… אם רק יצליחו לאזור די אומץ כדי לשאול מדוע לא פנו אליהם… יגלו ברוב המקרים שהצד השני בכלל לא היה ער ליכולותיהם… מפני שהם אף פעם לא באמת טרחו להסביר או ליידע… אז מה לעשות? פשוט מאוד: אל תניחו הנחות ואל תחכו שאחרים יגלו את הכישורים שלכם בכוחות עצמם. אפשרו להם להכיר אתכם יותר לעומק, בצורה יזומה וחכמה.

הנה כמה רעיונות פרקטיים שיעזרו לקוראים להכיר אתכם טוב יותר:  

  • במקום לנפנף בתארים מפוצצים – ספרו במילים פשוטות איך עזרתם ללקוח כמותם
  • סיפרתם? יופי! עכשיו תשאלו אותם אם גם הם זקוקים לסיוע דומה
  • נצלו כל הזדמנות כדי להבהיר לקוראים שלכם מה עוד אתם יכולים לעשות בשבילם, בתחומים אחרים ובערוצים נוספים.

גם אם נדמה לכם שכרטיס הביקור שלכם מסביר הכל, ושהפלייר שהכנתם ברור כשמש ומציג את יכולותיכם בצורה מזמינה ומובנת – תנו תמיד עוד מבט, ונסו לבחון את המסר דרך עיני הלקוחות שלכם. להגיד זה דבר אחד. לוודא שמה שאמרתם מובן ומזמין – זה כבר סיפור אחר.

רעיון פרקטי # 5
הגידו להם בדיוק מה לעשות

pic-5

לא רק נשים מנגה וגברים ממאדים. גם בעלי עסקים ולקוחות מגיעים משני כוכבי לכת אחרים, וכדי שהמפגש ביניכם יהיה אפקטיבי – חשוב לייצר תקשורת מניעה לפעולה. אחרי שהסברתם מה אתם יכולים לעשות בשבילכם, ובשפה שלהם, ואחרי שמניתם את התועלות אחת לאחת והצעתם להם עוד ערוצים מועילים להצלחתם, עכשיו עליכם להוביל אותם אל השלב הבא. איך עושים את זה? פשוט מאוד: תגידו להם בדיוק מה לעשות.

הנה כמה רעיונות פרקטיים שיובילו את הקוראים שלכם ממילים למעשים:  

  • תגידו להם. אל תרמזו, אל תלכו סביב ואל תתביישו. תגידו להם מה לעשות, ובצורה הברורה ביותר
  • תנו להם סיבה טובה לפעול ולהתקדם: הזכירו להם את התועלת הגדולה שמחכה להם
  • תנו להם סיבה טובה לפעול ולהתקדם כאן ועכשיו, כדי למזער את הסחות הדעת ולנצח את הדחיינות

לעולם אל תניחו ש"הם" כבר יגלו או יבינו בעצמם… קחו אחריות על הקשר ביניכם. אם לא תגידו – זה לא יקרה, או שזה לא יקרה כמו שאתם רוצים שזה יקרה… וזה נכון בעסקים בדיוק כפי שזה נכון באהבה…

בשורה התחתונה
כמו שניתן ללמוד מהמאמר, בעסקים, כמו באהבה, לא מספיק להצית את הניצוץ. צריך לשמר ולטפח אותו, כדי להעמיק את הקשר שנוצר ולמנף אותו לתוצאות עסקיות, צעד אחר צעד, באמצעות תוכן נכון, מדויק וחכם, ששם את הלקוחות במרכז לכל אורך הדרך.

עכשיו תורכם
באיזה רעיונות אתם משתמשים כדי להדק את הקשר עם לקוחות פוטנציאליים ולהוביל אותם למערכת יחסים משמעותית וארוכת טווח? אנא שתפו את כולנו בתגובות, פה למטה.

הצעדים הבאים שלכם להצלחה
אם עדיין לא הורדתם את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים" – אני מזמינה אתכם ללחוץ על הקישור ולקבל בחינם לגמרי 38 עמודים של מדריך מעולה וסופר מעשי, שיעזור לכם לארגן את המסרים שלכם בצורה יעילה יותר, ולהגיע להרבה יותר לקוחות נכונים בהרבה פחות זמן ומאמץ.

להורדת המדריך בחינם וללא כל התחייבות – לחצו על הקישור עכשיו

בהצלחה!

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

2 Comments

  1. התגובה שלך כאן
    שלום עידית
    תודה על כל הטיפים הפרקטים. יש לי רעיון לפנות בדיאלוג ימיומי עד ראה"ש לנשים בסביבות ה 40, שרוצות מטבע הגיל בשינויים. אני רוצה לעשות זאת דרך קטעי סרטים ותמונות. את יודעת אם חוקי להפנות לקישור של טריילרים וסרטונים שהורידו אחרים, לאתר הסרט, להורדת תמונות מסרטים? יש מאגר בתשלום?
    יום טוב וזהוב,עדינה מלול

    • תודה עדינה, אני לא בטוחה שהבנתי את השאלה.
      אם הכוונה האם חוקי לשתף קישורים – חוקי ורצוי. שיתוף היא המדרגה הגבוהה ביותר של בניית קשר והערכה, והשאיפה הגדולה של כל משווק אינטרנטי. פייסבוק לא אוהבת סרטונים מיוטיוב… אבל עדיין זה חוקי ורצוי למי שהעלה את הסרטונים וחולם על שיתופים רבים ככל האפשר 🙂
      אם הכוונה היא לשליחת קישורים במייל – את יכולה לשלוח רק בכפוף לתיקון 40 לחוק הבזק הידוע כ"חוק הספאם", היינו, לשלוח מה שהובטח רק למי שביקש לקבל ממך דיוורים.
      אם לא בכך ולא בכך עסקינן – את מוזמנת לפנות בפרטי. אשתדל להבין ולעזור.

השאר תגובה