ניהול תוכן: 5 כללי אצבע לבניית תשתית תוכן שתביא לכם לקוחות חדשים תוך 3 חודשים

בשנים האחרונות הפך התוכן לאסטרטגיה השיווקית המובילה בעולם. אתרים, מאמרים וניוזלטרים היו למרכיבי חובה בכל תמהיל שיווקי, שאי אפשר בלעדיו… אבל רק 32% מיצרני התוכן מאמינים שהם עושים את זה כמו שצריך. המשמעות המעשית היא, ש-2 מתוך 3 משווקים כותבים תוכן אבל מדשדשים באפלה – וזה בוודאי מאוד מתסכל, מפני שיצירת תוכן היא משימה תובענית ומתמשכת… ומה אתכם? איך אתם מרגישים עם התוכן שאתם עושים? כי אם אתם לא יודעים מה ולמה אתם עושים מה שאתם עושים – יוסטון, יש לנו בעיה! במיוחד בשבילכם העליתי השבוע מאמר חדש בבלוג "בת התוכן" ובו 5 כללי אצבע לשיווק אפקטיבי באמצעות תוכן, והוא הראשון בסדרת מאמרים שיעזרו לכם לעשות סדר, שכל וכסף בכל מה שקשור לכתיבה, הפצה וניהול של שיווק בעסק באמצעות תוכן. מזמינה את כולכם לקרוא וליישם.

המונח "שיווק באמצעות תוכן" הוא הכי לא סקסי שיכול להיות… אבל ללא ספק, זוהי האסטרטגיה הטובה ביותר הקיימת היום לצמיחה עסקית, במינימום עלות ומקסימום יעילות (וכרגיל, באנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב, וזה נקרא Content Marketing).

לפי הנתונים, למעלה מ-90% מהעסקים בעולם – קטנים כגדולים – משתמשים בתוכן כדי לשווק את העסק. מה הם עושים, בדיוק? הם כותבים מאמרים, בונים אתר אינטרנט, שולחים מיילים ללקוחות, מעלים פוסטים בפייסבוק… אולי אפילו עושים קידום או פרסום ממומן. תוכן, נו…

אבל ברוב המקרים התוצאות לא עונות על הציפיות, אז מהר מאוד מרימים ידיים וחוזרים לשיחות מכירה מייאשות בטלפון. אתם יודעים, אלה שהסטטיסטיקה אומר שרק 1 מכל 10 מצליחות… או להפניות מפה לאוזן… ומפספסים בענק את ההזדמנות הגדולה של השיווק באינטרנט.

מינימום עלות – מקסימום יעילות
תוכן נכון ומדויק – מייצר חשיפה עצומה, בונה אוטוריטה, אידיאלי ליצירת לידים חדשים, מעולה לשימור לקוחות, וממקד את תשומת הלב של מנועי החיפוש ושל הגולשים אל האתר שלכם. הוא פוגש את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בדיוק במקום שבו הם צריכים אתכם יותר מכל, אין לו תאריך תפוגה, והכי-הכי? הוא הכי משתלם במונחים של עלות מול תועלת. בדוק!

משום כך, כדאי גם לכם לאמץ את האסטרטגיה של שיווק באמצעות תוכן. אבל, כדי שתוכלו ליהנות מכל היתרונות שמניתי ועוד רבים אחרים, התוכן שלכם חייב להיות "נכון ומדויק". מה זה אומר, תכל'ס? ריכזתי עבורכם 5 כללי אצבע מבטיחים ויעילים, שיובילו אתכם צעד-אחר-צעד לתוכן הדרוש להצלחתכם. שנתחיל?

כלל אצבע מס' 1
שאלו את עצמכם למי אתם כותבים

pic-1

האם אתם מדברים באותו אופן אל הלקוחות שלכם, אל הילדים שלכם ואל הדודה מרים? ברור שלא… וגם כשאתם כותבים, אתם לא כותבים אותו דבר לחבר מהצבא, לפקיד במס הכנסה או לדייט מהפגישה הלוהטת של אמש… אז דבר ראשון, כשאתם כותבים תוכן – תחשבו למי בכלל אתם כותבים, ולמה?

מה זה אומר?

  • תשאלו את עצמכם מי הם: מה הם מחפשים? מה כואב להם? מה חסר להם?
  • אם לא מצאתם כאב גדול, חפשו את התשוקה ואת החלומות
  • ולבסוף, תשאלו את עצמכם למה אתם כותבים להם, ומה הפתרון שיש לכם להציע.

זה מה שמחבר בין הכאבים או התשוקות שלהם לבין הפתרונות שלכם. וזוהי השאלה הבסיסית ביותר שעליה תבנו את כל מגדל השיווק שלכם – במלים ובמעשים. כדאי שתוודאו שהגעתם לתשובות הנכונות.

כלל אצבע מס' 2
בחרו את המלים הנכונות להעברת המסר

pic-2

החלטתם למי אתם כותבים? הבנתם למה הכי כדאי לכם לפנות אליהם? עכשיו, שאלו את עצמכם, איזה תכנים יגרמו להם להבין שאתם הכתובת להקלת הכאב או להגשמת החלום, ואיך תכתבו את זה באופן שיגרום להם גם לרצות לקרוא וגם לרצות לקנות מכם את מה שיש לכם להציע…

מה זה אומר?

  • דברו אליהם בשפה שלהם
  • שקפו עבורם את המציאות שבה הם נמצאים
  • השתמשו בטכניקות שכנוע של כתיבה שיווקית

הציעו לקוראים שלכם את התשובות שהם מחפשים בשפה שהם מבינים, ויותר מכך, בשפה שמבינה אותם. שימוש במלים הנכונות יוצר חיבור רגשי, וזה, ידידיי, הצעד הראשון וההכרחי של כל קנייה.

כלל אצבע מס' 3
תנו לקוראים שלכם ערך אמיתי

pic-3

כשאתם כותבים תוכן – תחשבו ערך. עם יד על הלב… האינטרנט מלא מידע והקוראים שלכם מוצפים בתוכן. רק תוכן בעל ערך באמת, יגרום להם לפנות זמן ותשומת לב לתוכן שלכם ולפרגן לכם בלייק ובשיתופים. רק תוכן בעל ערך יגרום להם לחכות למסרים הבאים שלכם ולקרוא אותם בעניין ומתוך הכרת תודה על העזרה ועל הנדיבות.

מה זה אומר?

  • חשבו איך אתם מובילים את הקוראים מנקודת הכאב להקלה הגדולה
  • הציעו עצה שימושית, פתרונות-אמת או גישה למומחים בעלי שם בתחום
  • תחשבו "לקוח" ולא "אנחנו". זה לא קל, אבל זה תמיד עובד

מאחורי כל תוכן בעל ערך עומדים שני מרכיבים: הידע המקצועי שלכם, מחד, והנדיבות לחלוק אותו עם מי שצריך אותו, מאידך. וזאת, ידידיי, עוד טקטיקת מכירה יעילה, שתסייע לכם להפוך קוראים לקונים.

כלל אצבע מס' 4
זכרו שהתוכן הוא סוכן המכירות שלכם

pic-4

חשבתם שתוכן זה רק תוכן? חשבו שוב. התוכן שלכם הוא סוכן המכירות הראשון שהקונים הפוטנציאליים שלכם פוגשים. אף אחד לא יטריח את עצמו לקרוא תוכן משעמם, שכתוב בשפה עילגת ונמוכה, עם משפטים מפותלים או מבולבלים, שלא מתחברים לשום אמירה הגיונית ובעלת משמעות.

מה זה אומר?

  • שמות, תאריכים, מקומות – אל תפשלו! השתמשו בגוגל והצליבו מידע, ליתר ביטחון
  • הגהה! הגהה! הגהה! אם יש ספק – אין ספק. לו או לא, עם או אם… לכו למילון ותבדקו!
  • שאלו את עצמכם: האם אני הייתי רוצה לקרוא את המאמר הזה? האם הוא מעורר בי רצון להמשיך (לקרוא) או להשליך (לפח)?

אז אל תנסו להיות מי שאינכם… ולא… אתם לא צריכים להיות אשכול נבו, וגם לא סביון ליברכט, אבל אתם חייבים לתת לקוראים (ולעצמכם) את הכבוד ואת התוכן האיכותי שלו הם ראויים. 

כלל אצבע מס' 5
בדקו האם אתם בכיוון הנכון

pic-5

מיקוד, אסטרטגיה, כתיבה שיווקית וערך הם מרכיבים קריטיים לתוכן אפקטיבי, אבל כדי להגיע לתוצאות העסקיות הרצויות – חייבים כל הזמן להיות עם יד על הדופק ולמדוד את התוצאות, כדי לשפר ולהשתפר.

מה זה אומר?

  • חברו את האתר שלכם לגוגל אנליטיקס (ולמדו מה אפשר לעשות עם הנתונים)
  • קחו את הזמן לבדוק את נתוני התוכן שלכם ולהבין מה עובד ומה עובד פחות
  • עשו יותר ממה שעובד עבורכם והמשיכו למדוד.

בסופו של יום, המטרה של התוכן שלכם היא לקדם את העסק ולייצר יותר תוצאות בקופה, לאו דווקא יותר מחמאות בפייסבוק. לייקים הם לא מדד עסקי. לידים ברשימה – כן. הסתכלו על הנתונים וקבלו את ההחלטות הנכונות.

בשורה התחתונה:

כדי להבין מהו התוכן הנכון שחשוב וצריך לייצר לצמיחת העסק – צריך קודם כל להבין למה עבר העולם לייצר תוכן ומה התפקיד שהתוכן שאתם כותבים חייב למלא. כמו שיכולתם להתרשם מהמאמר, יש 5 כללי אצבע קריטיים שחייבים להתקיים בכל תוכן שנכתב לטובת שיווק העסק. אני ממליצה לכם לקרוא את הכללים, לתרגם אותם למהלכים פרקטיים שמתמקדים בלקוחות שלכם, ולבחון את התוכן שלכם מחדש. עשו את השינויים המתבקשים. התאימו, שפצרו ושפרו. התוצאות יפתיעו אתכם לטובה, וזה באמת מה שחשוב!

עכשיו תורכם:

עד כאן אני, עכשיו תורכם. מה הלבטים שאתם אתם מתמודדים כשאתם כותבים תוכן? איזה שאלות צצות לכם בראש? איפה אתם מרגישים לא בטוחים? מוזמנים לשתף את הקשיים בתגובות למטה, ואני אשמח להנחות אתכם ולענות על שאלותיכם.

הצעד הבא שלכם להצלחה

חמשת כללי האצבע שאספתי עבורכם במאמר הם בהחלט התחלה טובה, אבל זה ממש לא כל הסיפור.

אהבתם? שתפו את המאמר עם החברים!

אם עדיין לא הורדתם את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים" – אני מזמינה אתכם ללחוץ על הקישור ולקבל בחינם לגמרי 38 עמודים של מדריך מעולה וסופר מעשי, שיעזור לכם לארגן את המסרים שלכם בצורה יעילה יותר, ולהגיע להרבה יותר לקוחות נכונים בהרבה פחות זמן ומאמץ: להורדת המדריך בחינם וללא כל התחייבות – לחצו על הקישור עכשיו

ואם אתם רוצים לבנות תשתית תוכן מושלמת ואוטומטית תוך 10 שבועות, בהדרכה צמודה שלי, ולראות איך העסק שלכם מתחיל להתמלא בלקוחות נכונים עוד לפני סוף השנה – אתם מוזמנים להצטרף אליי למחזור הקרוב של קורס "ניהול תוכן למקצוענים". לכל הפרטים – לוחצים:
לכל הסיבות הטובות להצטרף לקורס הקרוב של ניהול תוכן למקצוענים – לחצו על הקישור עכשיו

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

אין תגובות עדיין

השאר תגובה