ניהול תוכן: החמישייה הפותחת של הכתיבה השיווקית שבלי להכיר אותה – לא תוכלו לנצח את המשחק

כתיבה שיווקית היא תבלין חיוני ששום מסר שתכליתו להוביל את הקוראים לרכישה – של מוצר, שירות, רעיון או תובנה, במוקדם או במאוחר – אינו שלם בלעדיו. ברור… לא? אבל בפועל, כדי שהכתיבה השיווקית תהיה באמת מועילה ותייצר את האפקט הנדרש – חשוב להבין מה צריך לעשות וכיצד.   

אז מה קורה אתכם? האם אתם יודעים מה המשמעות בפועל של כתיבה שיווקית ואיך להכניס אותה למסרים שלכם? האם בדקתם וחקרתם ומצאתם את כל נתוני היסוד הדרושים כדי שהכתיבה השיווקית שלכם אפקטיבית באמת? 

במיוחד בשבילכם ליקטתי השבוע את החמישייה הפותחת, ששום כתיבה שיווקית לא יכולה לנצח את המשחק בלעדיה. מוזמנים לקרוא, ליישם וליהנות.

השבוע התבקשתי להכין עבור מכללה גדולה ומוכרת, סדנה בנושא כתיבה שיווקית. מיד התגייסתי למשימה, מפני שכתיבה שיווקית היא אחד הכלים הקריטיים בסביבה הדיגיטלית, שבה התוכן הוא השיווק, והמסרים חייבים להוביל בסופו של יום למכירה. תוך כדי מיון החומרים ובניית המצגת, חשבתי לי שזוהי הזדמנות נהדרת לצייד גם אתכם בטיפים קלים לביצוע של כתיבה שיווקית יעילה, לקראת "אחרי החגים".

כמו שאני נוהגת לומר לתלמידיי, תוכן הוא תוכן הוא תוכן, אבל כדי להכניס פנימה את השיווק, ולהפוך את התוכן שלכם לכלי שיווקי ו/או מכירתי – צריך לצקת פנימה את העקרונות, הכלים והטקטיקות של הכתיבה השיווקית. איך עושים את זה? נתחיל מחמשת המהלכים הטקטיים של הכתיבה שיווקית, שאיתה תוכלו לנצח את המשחק.

מוכנים? ודאו שהשרוכים קשורים היטב. קחו נשימה עמוקה. הנה אנחנו עולים על המגרש.

מהלך טקטי # 1
זהו את קהל המטרה שלכם  

pic-1

למי אתם מדברים? לא באמת, למי אתם פונים? האם אלה מנכ"לים של ארגונים גדולים או בעלות עסקים שפועלות מהבית? האם אלה אימהות לתינוקות או אימהות של מתבגרים עם הפרעת קשב העומדים לפני שיעור הנהיגה הראשון שלהם? האם אלה צעירים או מבוגרים, גברים או נשים, בוגרי אוניברסיטה או עולים חדשים?

כי בלי לדעת אל מי אתם מדברים – יהיה לכם מאוד קשה להחליט מה לומר ואיך. ובלי לומר את הדברים הנכונים – יהיה לכם מאוד קשה עד בלתי אפשרי לשכנע ולהעביר את המסר שחשוב לכם להעביר.

כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:

  • הבחירה בקהל מטרה ספציפי היא במידה רבה החלטה שיווקית
  • אל תפחדו להגדיר קהל מטרה ממוקד, ולהתאים אליו את כל הפרמטרים של המסר השיווקי שלכם
  • ככל שתהיו מדויקים יותר, כך תוכלו לכוון טוב יותר את התוכן שלכם לקהל המטרה שבחרתם.

ורק למען הסר ספק, זוהי לא חתונה קתולית. מה שמנחה את הבחירה הנכונה שלכם בקהל מטרה הם ארבעת הפרמטרים האחרים של הכתיבה השיווקית, שעליהם נדבר במהלכים הבאים.

מהלך טקטי # 2
התחברו אל הכאב של קהל המטרה שלכם

pic-2

רוב האנשים מגיעים לאינטרנט בחיפוש אחר משהו שהם צריכים. זה יכול להיות כאב מציק שהם רוצים למצוא לו פתרון, או תשוקה ענקית שהם מעוניינים להגשימה, אבל הם שם – כי הם צריכים מענה. כשהם פוגשים אתכם, הדבר הכי חשוב שהם רוצים להרגיש הוא, שאתם שם בשבילם. שהם הגיעו למקום הנכון.

כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:

  • התחילו תמיד מהכאב שלהם. זה מה שמניע אותם, זה מה שיגרום להם לעצור
  • כדי שיבינו שאתם שם עבורם – דברו אליהם בשפה שלהם
  • כשאתם כותבים – שימו את הלקוח/ה  האידיאלי/ת שלכם מול העיניים.

מסר שיווקי הוא כמו שיחה ראשונה עם רופא בחדר מיון: מפגש בין כאב לפתרון. הכאב של קהל המטרה שאליו אתם מכוונים יקבע: מה אתם אומרים, איך אתם אומרים את זה ולמה.

מהלך טקטי # 3
התמקדו בתועלות של קהל המטרה

pic-3

אם הייתי יכולה לתת לכם טיפ אחד בלבד, האימ-אימא של כל הטיפים השיווקיים בעולם, הנה הטיפ הכי נחשב בעיניי: שימו את הלקוח במרכז. תמיד. בכל מצב. בכל משפט. בכל אמירה. בשפה השיווקית קוראים לזה "תועלות", וכשאתם כותבים את המסר – זה הרבה יותר מסתם להגיד לו מה יוצא לו מהמפגש אתכם או מהמסר שלכם. זאת תרבות כתיבה.

כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:

  • אל תדברו על עצמכם. תגידו לו מה אתם יכולים לעשות – בשבילו
  • שימו את הלקוח במרכז – בשפה, בתחביר, בהצגת הנושא ובעיקר בחשיבה שלכם
  • הסברתם מה אתם יכולים לעשות בשבילו? עכשיו חשבו שוב. מה שחשוב באמת – סמוי מן העין…

התועלות הכי שוות ללקוח נמצאות מתחת לפני השטח. חפשו אותן ודברו עליהן! היו יצירתיים. כתיבה שיווקית היא שילוב של תחקיר מעמיק ויסודי עם חשיבה יצירתית ומנה גדושה של אמפתיה. אנחנו פה כדי לעזור, זוכרים?

מהלך טקטי # 4
ודאו שהבידול הייחודי שלכם מובן

pic-4

מצאתם קהל מטרה עם כאב שאתם יכולים לפתור? ברכותיי! זה ממש לא מובן מאליו. בעולם תחרותי שבו יש הכל מהכל, לא קל למצוא לעצמכם בידול ייחודי. קשה שבעתיים להדהד את הייחודיות הזאת למגרש של הלקוחות, כדי שהבידול הייחודי שלכם יתחבר לצורך הייחודי שלהם.

כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:

  • מה הלקוחות שלכם מבקשים שוב ושוב. בקשה חוזרת מעידה על מצוקה וצורך
  • מה הלקוחות שלכם אומרים עליכם? מה שהם מספרים זה מה שהם מוקירים
  • חשבו תמיד צעד אחד קדימה. הוואו האמיתי נמצא תמיד בצעד הבא.

כדי להבטיח שהמפגש בין הבידול שלכם והכאב שלהם יהיה אפקטיבי באמת, הגדירו את הבידול שלכם דרך הכאב שלהם. זה מה שמעניין אותם יותר מכל. זאת השפה שהם מבינים הכי טוב.

מהלך טקטי # 5
תנו לקהל המטרה שלכם הזדמנות אמיתית

pic-5

אחרי שביררתם מי קהל המטרה שלכם ומה הכאבים או התשוקות שמניעים אותו, ואחרי שהסברתם לו מה ייצא לו מהמפגש אתכם ולמה הפתרון שאתם מציעים לו הוא הפתרון הכי מתאים לו בעולם – יש דבר אחד, שאם לא תעשו אותו – שום דבר לא יקרה, וזה הסוד הגדול והכי שמור בכתיבת מסרים שיווקיים: תגידו לו מה לעשות. בשפה השיווקית קוראים לזה "קריאה לפעולה". אם לא תגידו – זה לא יקרה.

כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:

  • תגידו להם מה לעשות בצורה הכי ברורה, חד משמעית ומפורשת
  • תגידו לה מה לעשות, איך לעשות את זה ומה ייצא להם מזה
  • הוסיפו מגבלה של זמן או כמות כדי לגרום להם לפעול כאן ועכשיו

כשאתם מניעים את הקוראים לפעולה, זכרו שהפתרון שלכם עשוי לשחרר אותם מכאב או להגשים עבורם חלום. האמינו בצדקת הדרך! ועכשיו – תנו להם תמריץ ראוי: שימו קודם כל את התועלות ורק אחר כך את ההנעה לפעולה.

בשורה התחתונה:
כמו שניתן ללמוד מחמשת המהלכים הטקטיים של הכתיבה השיווקית שהבאתי במאמר, הרבה לפני בחירת המילים והדקורציה, חשוב להבין למי מדברים ולמה, מה להגיד ואיך וכיצד להניע אותם לפעולה, מפני שבלי לעשות את הצעד הבא – לא תוכלו באמת לפתור את הבעיה, וכל הידע והיכולת והכלים הנפלאים שלכם – יישארו חסרי משמעות. שיווק הוא הרבה יותר ממהלכים שתכליתם להוביל למכירה. שיווק הוא המנוע שמאפשר לכם להשפיע בעולם, לשנות חיים של אנשים ולהותיר חותם של עשייה ושיפור.

עכשיו תורכם
מה המהלכים הטקטיים שאתם מפעילים כדי לגעת בלקוחות שלכם ולהשפיע לטובה על חייהם? אנא, שתפו את כולנו בתגובות, פה למטה, כדי שכל הקוראים יוכלו ללמוד ולצמוח.

ומה הצעד הבא שלכם להצלחה?
רוצים עוד כלים יעילים לשפר את תשתית השיווק שלכם? הצטרפו אליי להדרכה אינטרנטית בחינם – על 3 הטעויות הקריטיות שרוב בעלי העסקים עושים בשיווק העסק, שבה אני אראה לכם איך לבנות תשתית שיווק מושלמת לגיוס לקוחות חדשים – תוך 3 חודשים.

להרשמה להדרכה החינמית ללא כל התחייבות – לחצו על הקישור עכשיו

נ.ב
אם עדיין לא הורדתם את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים" – אני מזמינה אתכם ללחוץ על הקישור ולקבל בחינם לגמרי 38 עמודים של מדריך מעולה וסופר מעשי, שיעזור לכם לארגן את המסרים שלכם בצורה יעילה יותר, ולהגיע להרבה יותר לקוחות נכונים בהרבה פחות זמן ומאמץ.

להורדת המדריך בחינם וללא כל התחייבות – לחצו על הקישור עכשיו

בהצלחה!

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

2 Comments

  1. נעים היה לקרוא הדרכה מדויקת, כשאת מאמצת את מה שאת ממליצה בהדרכה שנתת.
    ההרגשה הייתה כאילו כתבת ישירות אליי ומאין ידעת לקלוע בנקודות החשובות כל כך?
    זה נראה ששמת אותי כמטרה לכתיבה והצלחת בגדול!
    תודה רבה ומלאת הערכה
    תיווך גליקסון

    • תודה רבה. שימחת אותי מאוד! ועכשיו – אני מזמינה אותך
      ליישם את ההדרכה במאמר משלך – ואשמח לתת לו במה, אצלי בבלוג!
      בהצלחה!

השאר תגובה