ניהול תוכן: כך תהפכו את רבעון 4/2017 למקפצת ההצלחה של העסק

כתיבה והפצה של תוכן ממשיכות להיות אחד הכלים החשובים ביותר בעולם העסקי הדיגיטלי, אם לא ה… מחקרים מוכיחים, כי חברות שמשקיעות בשיווק מבוסס תוכן בצורה שיטתית ועקבית, מדווחות על החזר גבוה במיוחד על ההשקעה. זאת, ללא קשר, לא לגודל העסק ולא להיקף התקציבים המושקעים בתוכן. ובעברית פשוטה: בין שאתם עסק קטן עם ידע גדול ותקציב מינימלי, ובין שאתם תאגיד ענק עם ידע בלתי מוגבל ותקציבי עתק, לכל תקציב ולכל ידע – יש אסטרטגיות תוכן זמינות ומועילות, עם אפקטיביות מוכחת, או במילים אחרות: כשיש תוכן – יש תוצאות. 5 משימות התוכן שיעזרו לכם להפוך את הרבעון האחרון של 2017 למקפצת ההצלחה של העסק לקראת 2018 – במאמר שלפניכם. מוזמנים לקרוא, ליישם ולהעביר הלאה.  

לקראת הרבעון האחרון של שנת 2017, אני מזמינה אתכם לבצע 5 משימות שיעזרו לכם להבין מדוע כל כך הרבה חברות מצליחות, גדולות כקטנות, מדווחות על כך שפעילות התוכן שלהן היא הפעילות העסקית שמניבה את ההחזר הגבוה ביותר על ההשקעה. ביצוע 5 משימות אלה בלבד – יסייע גם לכם להפוך את הרבעון הרביעי של 2017 לנקודת המפנה בעסק שלכם, בעזרת טקטיקות יעילות וקלות לביצוע של תוכן.

 

משימה # 1 – השקיעו יותר בתוכן ויזואלי

אנחנו חיים בעולם ויזואלי, וכשמדובר בשיווק מבוסס תוכן, תוכן ויזואלי הוא תוכן סופר ויראלי. העולם הדיגיטלי מעניק למשווקים כלים פשוטים וזמינים לספר את הסיפור שלהם באמצעות סרטוני וידיאו, אינפוגרפיקות, ממים (תמונות עם כיתובים משעשעים) או "סתם" תמונות מושכות ומעוררות עניין.

והנה גם נתון סטטיסטי שיכול לעשות לכם את הרבעון הקרוב: בהשוואה לטקסט נטו, תוכן ויזואלי מקבל 94% יותר חשיפה – כמעט פי שניים! עכשיו תעשו את החשבון: אם תמונה אחת שווה אלף מלים… כמה שווה שילוב חכם של תמונה ומלים גם יחד? 

ועכשיו למשימה שלכם:

  • שלבו מרכיב ויזואלי בכל פוסט, סטטוס, מאמר, ניוזלטר, פלייר או מה-שזה-לא-יהיה
  • הוסיפו לתמונה מסר כתוב שמקדם את המסר האסטרטגי שלכם
  • ואל תשכחו להכניס ברקע גם טקסט חלופי, גם בשביל גוגל וגם לשיפור הנגישות.

משימה # 2: השתמשו במדיה החברתית בתבונה

נכון שלמשווקים בעולם הגדול יש מאות רשתות חברתיות לג'נגל ביניהן, ולנו יש בעיקר פייסבוק, אבל אם אתם רוצים למצוא את האנשים הנכונים ולהתחיל לבנות קשרים עם קהל המטרה שלכם (אתם רוצים! מאוד!) כדאי לכם לתכנן את הנוכחות שלכם ברשתות החברתיות – בחוכמה. למשל:

  • אם אתם מכוונים לתוצאות החיפוש של גוגל – תשקיעו בגוגל פלוס
  • אם הקהל שלכם מאוד צעיר – תכניסו לתמהיל התוכן שלכם נוכחות באינסטגרם
  • ואם אתם רוצים להגיע לנשים – יכול להיות שאתם רוצים לתקוע דגל ב-"פינטרסט" ולהתחיל לחשוב איך לתת למסרים שלכם ביטוי ויזואלי, בהתאם. 

ועכשיו למשימה שלכם:

  • גבשו אסטרטגיה של נוכחות חברתית בהתאמה למטרות העסקיות שלכם
  • ואז התחילו לטוות קשרים, לייצר נוכחות, להגיב, לפרגן, להתפעל, לשאול שאלות, לענות על שאלות… אתם יודעים… כל הדברים האלה שחברים אמיתיים עושים בעולם האמיתי…
  • נצלו את התוכן שלכם כדי להוציא את החברים מהרשת החברתית (ולא משנה איזו) אליכם, לאתר. רק כך הם יוכלו להתמקד באמת בתכנים שלכם וגם גוגל תשים לב לתנועה ותשפר את מיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש.

משימה # 3: תנו לאחרים לעבוד בשבילכם

אם אתם עדיין חושבים (וכותבים) על העסק שלכם בגוף ראשון, כדאי שתקראו את המשפט הבא בתשומת לב מיוחדת: יותר ויותר מתברר שהלקוחות שלכם לא מעוניינים בתוכן פרסומי ולא מגיבים לתוכן פרסומי, והדבר האחרון שמעניין אותם זה מה שאתם אומרים על עצמכם. מה שהם מחפשים זה תוכן איכותי ומועיל של מומחים בעלי שם.

במילים אחרות: הדרך המהירה ביותר לעבור מתוכן למכירות, היא להפסיק למכור. במקום למכור, התמקדו בלבנות לעצמכם מעמד של ספקי ידע מועילים ובעל ערך. איך עושים את זה הכי מהר? אוספים חומרים איכותיים ברשת, ומגישים לקוראים את המידע שהם צריכים ורוצים – על מגש של כסף ומן המוכן.

ועכשיו למשימה שלכם:

  • הפסיקו לייצר תוכן מהבוקר עד הערב (שגם לזה יש לי פתרונות, שעליהם נדבר בהזדמנות אחרת)
  • התחילו לאצור תוכן. פשוט חפשו תוכן איכותי ובעל ערך שכתבו אחרים (הטיפ הזה, למשל), והגישו אותו לקוראים עם נגיעות אישיות שלכם
  • הם ייהנו מהמידע האיכותי. ואתם תיהנו ממעמד האוטוריטה ומהמון זמן פנוי…

 

משימה # 4: תעשו לתוכן שלכם כבוד

גם אם עומד לרשותכם צבא של כותבים ויצרני תוכן (ואצל רובנו – לא זה המצב), לא פשוט לייצר את כמויות התוכן הדרושות לחשיפה אפקטיבית על בסיס יומיומי. כדי לתת לעבודה שלכם מקסימום ערך, חשוב למנף אותה למקסימום נוכחות (ולייצר בין היתר יותר זמן פנוי, כבר אמרתי?).

כי עם כל הכבוד לשיווק והחשיבות של הפעילות השיווקית שלכם, היא לא אמורה להשתלט לכם על הזמן, אלא לשרת את העסק ולהוביל אליו לקוחות.

ועכשיו למשימה שלכם:

  • קחו מאמר שכתבתם. פרקו אותו לתת נושאים (כשכותבים בחוכמה זה ממש קלי קלות)
  • הפכו כל נושא לסרטון וידיאו (אם אתם לא אוהבים לדבר אל מצלמה, השתמשו בשילוב של מצגת וקול)
  • עכשיו אספו כמה מאמרים, חברו אותם ברצף הגיוני, הוסיפו שם, מבוא וסיכום, ושמרו כמדריך חינמי. השתמשו בו כדי לבנות רשימת דיוור של לקוחות פוטנציאליים.

 

משימה # 5: התמקדו בנישה ספציפית

פילוח ספציפי של קהלי מטרה, ו/או פילוח סופר ממוקד של פעילות בתוך שוק גדול ורחב, הוא אחד הכלים היעילים ביותר לזכות בתשומת לב בשלהי 2017. למען האמת, זוהי אולי הדרך היחידה של עסקים קטנים ודלי תקציב, לבלוט מעל התחרות בסביבה עסקית צפופה, רוויה ותחרותית – און ליין ואוף ליין, כאחד. 

ועכשיו למשימה שלכם:

  • שלבו בתוכן שלכם ביטויי מפתח עם זנב ארוך, שמתאימים לנישה שנבחרה
  • התחברו לבלוגים ולאתרים מהתחום ובדקו מה האג'נדות שלהם ועל מה הם מדברים
  • חפשו את קהלי המטרה הרלבנטיים ברשתות החברתיות והעמיקו אתם את הקשר.

 

בשורה התחתונה: כדי לשפר ביצועים – מודדים תוצאות

בסופו של יום, לא משנה מה תעשו, תמיד תזכרו שלא עושים בלי שמודדים. ולמה? כי בלי מדידה אי אפשר לדעת מה עבד יותר ומה עבד פחות או מה לא עבד בכלל… ואם אנחנו רוצים למקסם את ההחזר על השקעת התוכן שלנו – אנחנו רוצים לדעת בדיוק מה עבד בשבילנו, כמה ולמה.

כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, יש לפחות 5 דברים שאתם יכולים לעשות וצריכים לעשות כדי לשפר את התוצאות העסקיות שלכם בעזרת שימוש נכון בתוכן: לשלב יותר תוכן ויזואלי, להרחיב את מעגל הרשתות החברתיות, לבנות מעמד של אוטוריטה בעזרת תוכן איכותי ומועיל, למנף את התוכן שלכם להרבה יותר נוכחות מניבה ולפנות בדיוק אל הקהלים הנכונים לכם.

ואיך תדעו אם זה עובד? כן, בדיוק כך. תמדדו. וזאת משימת הבונוס שלכם:

 

משימת הבונוס: עושים? מודדים!

רבעון 4/17 הולך להיות הרבעון שבו אתם מתחילים למדוד כל פעילות שאתם עושים. לשמחתנו, ככל שיש יותר עסקים שמשתמשים בתוכן לשיווק העסק, כך יש יותר תוכנות וכלים חינמיים (או מאפשרים התנסות חינמית) שמאפשרים לבחון את האפקטיביות של הפעילות, להסיק את המסקנות המתבקשות, ולשפר את הביצועים.

ועכשיו למשימת הבונוס שלכם:

  • התמקדו בכלי A/B כדי לבחון את תגובת הקוראים לכותרות, לכפתורים, להנעה לפעולה, לתמונות וכד'
  • התחברו לגוגל אנליטיקס כדי לבדוק איזה תוכן מייצר לכם טראפיק ומאיפה
  • היכנסו למתכנן מילות המפתח של גוגל אדוורדס כדי לבדוק מה הקוראים שלכם מחפשים ולדייק את התוכן, בהתאם. 

כדי שתוכלו להעריך ולשפר את ההחזר על ההשקעה – חשוב כל הזמן להסתכל לתוצאות ישר בעיניים, לחפש את האסטרטגיות המועילות ולדייק את העשייה.

לצורך כך, מומלץ להתמקד ב-4 פרמטרים מובילים

  • המסר השיווקי
  • הפורמט של התוכן
  • ערוצי ההפצה
  • פעילות השיווק והקידום

ככל שתבינו איך כל אחד מהפרמטרים מתפקד, תוכלו לטרגט את התקציב בצורה מדויקת יותר ולהגיע מהר יותר להחזר אופטימלי על השקעת התוכן שלכם.

הצעד הבא שלכם להצלחה

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר עם חברים. רוצים ללמוד איך לייצר תמונות חכמות, ליצור נוכחות מתוחכמת ברשתות החברתיות, ליצור תוכן בלי לכתוב אותו, למנף את הידע שלכם למגה נוכחות מניבה ברשת, ולנצל כל תוכן לעוד ועוד חשיפה חכמה – בלי להמציא את הגלגל ובלי להוציא כסף מהכיס?

לחצו על הקישור והצטרפו עכשיו לקורס "ניהול תוכן למקצוענים"  כדי להפוך את הרבעון האחרון של 2017 לקפיצת מדרגה אפקטיבית של רווחיות והצלחה. גישה מיידית להדרכות.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

2 Comments

  1. מאמר מקיף, ממצה, משדר המון ידע, ניסיון ומקצועיות. ממליץ לכל עסק, קטן כגדול, לאמץ את המידע הרב וליישם.
    אני כבעל עסק, עובר לעשות שינוי של 180 מעלות ונכנס לפעילות חדשה לחלוטין, לומד את הכלים שמספקת עידית. תחילה לומד את הכלים החינאמיים, המכילים כמות אדירה של ידע ומידע ולאחר הטמעת הכלים, במקביל לפיתוח המוצרים החדשים שלי, המופנים גם לשוק חדש, מתכוון להעמיק ולשפר.
    מתוך שלל המאמרים שכבר עברתי, כבר הכנתי 4 דפי משימות לביצוע, עוד לפני שאתחיל את הפעילות השיווקית.
    אז המון תודה לך עידית,
    את לעזר רב לי
    ובברכת שנה טובה עם כל הברכות הנילוות,
    הרבה תודה
    איציק מידן

    • שלום איציק יקר! איזו הפתעה נעימה להתחיל אתה את השנה. זאת בדיוק המשמעות של שיווק באמצעות תוכן.
      לחלוק מהידע בנדיבות. תחילה בחינם. וכשתרצה להעמיק – אני כאן לרשותך. אגב, הקורס הקרוב לניהול תוכן למקצוענים נפתח ב- 15.10.15. ממש אוטוטו. ואם הפעילות החדשה שלך מצריכה אתר חדש ותשתית שיווקית חדשה – זה בדיוק המקום בשבילך!
      שנה טובה ובהצלחה! מעידית

השאר תגובה