ניהול תוכן: 5 רעיונות מדליקים שיקצרו לכם את הכתיבה וישפרו לכם את המאמרים

מרגע שהתוכן הפך למרכיב קריטי בשיווק הפכו בעלי עסקים בכל העולם לאנשי תקשורת. הבעיה היא שלרובם אין הכשרה כאנשי תקשורת, והצורך בכתיבה האינסופית – מבחינתם – היא מטלה מתישה ומורכבת, זוללת זמן, שבאה על חשבון דברים חשובים לא פחות בעסק.

גם אם כדי להיות גאון ספרותי כמו טולסטוי צריך להיוולד כזה, כדי לכתוב שיווק במיומנות ולהביא את הלקוחות הנכונים בעזרת הכתיבה – כל מה שצריך זאת הכשרה מתאימה והכוונה מקצועית. אולי לא תכתבו מחדש את "מלחמה ושלום", אבל זו גם איננה המטרה. אז אפשר להוריד את מפלס החרדה ולהתחיל ללמוד, ליהנות ולראות ברכה בעמלכם. 

על 5 רעיונות מדליקים שיקצרו לכם את הכתיבה וישפרו לכם על הדרך גם את המאמרים – בכתבה חדשה שהעליתי לבלוג "בת התוכן". מוזמנים לקרוא וליישם. כי רק אם מיישמים – מתקדמים!

עם יד על הלב, כמה זמן פנוי יש לכם? יש לכם בכלל זמן פנוי? האם יש לכם די זמן פנוי לדברים שחשובים לכם באמת, כמו משפחה, חברים ואתם-עצמכם?

אם גם אתם מג'נגלים בין כתיבה, עסק, שיווק, משפחה ואולי גם מעורבות חברתית בקהילה – אני מניחה שהתשובה שלכם היא "זמן פנוי? אני? את צוחקת עליי?"…

לפעמים נדמה לנו שאין די שעות ביממה כדי לאפשר לנו לעשות את מה שאנחנו רוצים. עזבו, לפעמים נדמה לנו שאין די שעות ביממה כדי לעשות את מה שאנחנו חייבים לעשות… אז אם נצליח לקצר בכמה דקות (או יותר) כמה מהמשימות היומיות שלנו – בשורה התחתונה נייצר שינוי גדול ומשמעותי בחיינו.

כתיבה לאינטרנט, למשל.
כתיבה לאינטרנט כחלק מהפעילות השיווקית של העסק, יכולה וצריכה לקחת הרבה פחות זמן ממה שהיא לוקחת לרובנו, רוב הזמן. כמו שאני נוהגת לומר, השיווק צריך לשרת את העסק, לא להשתלט על העסק. לכן, כתיבת תכנים מהירה ויעילה – היא בדיוק המיומנות שאתם צריכים.

הנה 5 רעיונות מדליקים שיעזרו לכם לקצץ משמעותית את זמן הכתיבה שלכם, ועל הדרך – גם לשפר את המאמרים שלכם בכמה וכמה דרגות.

טיפ תוכן # 1
דבר ראשון – תופסים את הזווית הנכונה

pic-1

הדבר הכי גרוע שאתם יכולים לעשות (ואם זה מנחם אתכם, זה כבר קרה לכולנו), זה לשבת מול המסך הלבן ולחכות למוזה, שתגיע. מוזות לא באות. מוזות אפילו לא מרימות טלפון. מוזות מריחות לחץ. כשהן יודעות שמחכים להן – הן תופסות את הרגליים ונעלמות. בדוק!

אז מה את ממליצה, עידית?

יש שני דברים שצריך לברר לפני שפותחים את המחשב (או את המחברת): למי אתם כותבים, ומה יעניין אותם לקרוא. איך יודעים?

כמה דברים חשובים לתת עליהם את הדעת:

  • שימו מול העיניים את הקורא האידיאלי שלכם
  • לכו לנבור בכל מיני פוסטים, מאמרים או אתרים שהוא או היא אוהבים לקרוא
  • התחילו לחפור בבלוגים אחרים בתחום שבו אתם עוסקים, וחפשו את הנושאים ו/או את הסגנון שגורפים תגובות ומייצרים את הביצועים הכי טובים.

טיפ תוכן # 2
דבר שני – בונים שלד בסיסי

pic-2

אחרי שתפסתם את הזווית הנכונה והבנתם למי אתם כותבים, הגיע הזמן לבנות שלד בסיסי, וזה ממש פשוט:

מתחילים מכותרת מושכת במיוחד, ואחריה משרבטים את ראשי הפרקים של המאמר – אחד אחרי השני, ממש בכמה מילים ולא יותר, כדי לשים לכם מול העיניים את הנושאים שעליהם אתם הולכים לדבר.

כתבתם? זה אחד הדברים שהולכים לחסוך לכם הרבה מאוד זמן כתיבה. למה? כי בזה הרגע, גם אם אתם לא יודעים את זה, כבר כתבתם את המאמר. כל מה שנשאר זה להשלים את הפרטים ה"קטנים"…

כמה דברים חשובים לתת עליהם את הדעת:

  • תוודאו שהכותרת שהחלטתם עליה באמת מושכת ותגרום לקוראים לעצור (זה לא מובן מאליו)
  • קראו שוב את ראשי הפרקים שכתבתם, וודאו שאתם מבינים למה התכוונתם (נשמע מוכר, מה?)
  • הרגעים הראשונים הם הפוריים ביותר. אל תעצרו באמצע. זה מתכון בטוח לכישלון!

טיפ תוכן # 3
דבר שלישי – מעלים רעיונות על הכתב

pic-3 

קרה לכם פעם שקפץ לכם לראש רעיון מדהים או איזה משפט סופר מחוזי, ונשבעתם שברגע שתגיעו הביתה – תעלו אותו על הכתב… רק כדי לגלות שהוא נעלם לבלי שוב בנבכי ראשכם?

מרגיז, במיוחד שזה קורה באמצע התחקיר או כשאתם קוראים משהו ועולם האסוציאציות שלכם מתפרע, אבל אתם לא יכולים לעצור כדי לזרום עם הרעיון החדש.

אני אומרת: רעיונות שצפים ונעלמים – מעירים אנשים בלילות. רעיונות שרושמים ומיישמים -מובילים להצלחות גדולות! מצד שני, אם תעצרו את הכתיבה בכל פעם שקופץ לכם רעיון לראש – הלך על המאמר. מה עושים? עובדים בשיטת "הפרד ומשול". רושמים את שלד הסיפור במקום אחד, ואת כל הרעיונות במקום אחר.

כמה דברים חשובים לתת עליהם את הדעת:

  • שימו את הרעיונות שעולים לכם בראש ברשימה נפרדת
  • צרפו אליהם את כל התובנות והמסקנות שצפות תוך כדי הכתיבה
  • ואם מתגנבים לכם לראש צירופי מילים או התחלות של משפטים – שימו גם אותם באותה רשימה. נפרדת.

טיפ תוכן # 4
דבר רביעי – מכינים מאגר ציטוטים

pic-4

אנשים חכמים אומרים דברים חכמים שיכולים לחזק את הדברים שיש לנו לומר. זאת בדיוק הסיבה שאנחנו נוהגים להשתמש בציטוטים כדי לתת לטיעונים שלנו משנה תוקף. העניין הוא, שברגע האמת, רוב הציטוטים נמצאים אולי בראש, אבל כל יתר הפרטים החשובים שלהם – אינם. מה עושים? הקדימו תרופה למכה וצרו לעצמכם מאגר של ציטוטים מפורסמים ומיוחדים, שיעמוד לרשותכם בעת הצורך עם כל השמות והמידע הדרוש להדהים את הקוראים במומחיות שלכם!

הנה כמה דברים חשובים לתת עליהם את הדעת:

  • סדרו את הציטוטים לפי נושאים – כדי שיהיה לכם קל להגיע אליהם כשתצטרכו
  • המביא דברים בשם אומרם – מביא ברכה לעולם, אמרו חכמינו. כשאתם מתעדים את הציטוטים – הקפידו להוסיף את שמות המחברים
  • כשאתם מעתיקים ציטוטים מתוך ספר  – כתבו תמיד את שם הספר ואת שם המחבר, ובחרו בדיוק את המילים הרלבנטיות. ציטוט ארוך מדי עלול להיחשב כהפרת זכויות היוצרים של הכותבים.

טיפ תוכן # 5
דבר חמישי מכינים קישורים מראש

pic-5

אם כבר מדברים על חז"ל, הם גם אמרו פעם שסוף מעשה – במחשבה תחילה. קישורים, למשל, הם חלק בלתי נפרד מכל מסר אינטרנטי איכותי, אבל אם רק תוך כדי כתיבה תתחילו לחפש את הקישורים הדרושים לכם – תגלו שהזמן עף והמסר שלכם תקוע.

עקרונית, הרבה יותר יעיל להחליט על קישור ואז לתפור אותו פנימה, למאמר, מאשר לסיים את המאמר ואז לקרוא אותו מחדש כדי להחליט איפה ואיזה קישורים תרצו להוסיף.

הנה כמה דברים חשובים לתת עליהם את הדעת:

  • חשבו מהם הנושאים שמתאים לכם להדגיש בפוקוס העסקי
  • עכשיו – הכינו רשימת קישורים רלבנטיים באותם נושאים
  • התחילו תמיד בקישורים למאמרים שלכם. עבדתם כל כך קשה כדי להביא את הקוראים – אל תמהרו לשלוח אותם למישהו אחר…

בשורה התחתונה:
עכשיו, כשהכל במקום, כל מה שנותר לכם לעשות זה לחבר את השלד למאמר שלם. ברגע שכל האבזור הדרוש למאמר יהיה מוכן – הכתיבה שלכם תזרום במהירות חסרת תקדים: הכל ייפול בדיוק למקום הנכון ובזמן. לפי התכנית, בכיוון ברור ובהתאם לאבני הדרך שהצבתם לאורכה. כל מה שתצטרכו לעשות זה למלא את הפערים עם מידע מעניין ומועיל, רעיונות מעשירים וכל מיני צימוקים שיגרמו לקוראים שלכם להתחבר ולהגיב.

עכשיו אתם
מה עוזר לכם לקצר את משך הכתיבה ולייעל את עבודת השיווק שלכם? אנא שתפו את העצות הטובות שלכם כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלכם להצלחה
רוצים לפצח את קוד ההצלחה של השיווק הדיגיטלי? רוצים לקבל עוד כלים פרקטיים ונוסחאות פשוטות לכתיבה מהירה ואיכותית?

הצטרפו אליי לקורס הקרוב לניהול תוכן למקצוענים, וקבלו כל מה שאתם צריכים כדי למשוך לקוחות ולהגדיל את העסק בעזרת תוכן – תוך 10 שבועות בלבד! לכל הפרטים ולהרשמה במחיר השקה מוזל – לחצו עכשיו על הקישור: https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=31839-795465576-691

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

אין תגובות עדיין

השאר תגובה