ניהול תוכן: 5 כללי אצבע לסיפור מותג אפקטיבי במיוחד שיגרום לקוראים להתחבר אל העסק שלכם מהלב (ולהפוך למעריצים נלהבים)

סיפורים הם הדרך שבה בני אדם מתקשרים ומבינים זה את זה. איכשהו, כשאנחנו מדברים על מותגים – נדמה לנו שהם חסרי סיפורים וקולם אינו נשמע. טעות! כבעלי עסקים שמשווקים את המותגים שלהם – מוצרים או שירותים – באמצעות תוכן, חובתנו היא לבנות את סיפור המותג ולהדהד אותו בצורה הנכונה ביותר.
אם אתם יודעים איך לספר את סיפור המותג שלכם? האם הקוראים שלכם הופכים ללקוחות נלהבים או מעבירים דף ונעלמים ברשת? במיוחד בשבילכם אספתי 5 כללי אצבע לסיפור מותג אפקטיבי במיוחד, שיגרום לקרואים שלכם להתחבר מהלב ולהפוך ללקוחות נאמנים ונלהבים. מוזמנים לקרוא וליישם – וכמה שיותר מהר – יותר טוב.

למה כל כך חשוב שיהיה לכם סיפור מותג?
ההיכרות עם סיפור המותג שלכם יוצרת לכם בידול בתחום שבו אתם פועלים. סיפור שבנוי בצורה נכונה, הוא חלק בלתי נפרד מהדרך הבטוחה שלכם להצלחה. למה? כי הזיהוי, הכתיבה והחשיפה של סיפור המותג שלכם יעזרו לכם למכור אותו. ועדיין, אין פירושו של דבר שיש לכם רישיון לספר חצאי אמיתות, לשלב כותרות מושכות עין שאין להן קשר עם עולם התוכן שלכם או להעמיס טענות והבטחות שלא ממין העניין רק כדי למשוך עוד קוראים ועוד הקלקות…

נהפוך הוא…
סיפור המותג שלכם מאפשר לכם להעביר את הרגשות שמאחורי ההחלטה שלכם להקים את העסק מלכתחילה. הסיפור הנכון יבנה אמון ויעורר את הרצון להיות חלק ממשהו הרבה יותר גדול מהמקום שהוא תופס כרגע בעיני הלקוח.

סיפור המותג שלכם חייב להיות מתואם עם האסטרטגיה הכוללת של העסק ולהיות נאמן למי שאתם, כעסק או חברה. מעבר לכך, הוא צריך לפנות לפרסונות הקונים שלכם ולדבר אליהן בקול המתאים להן. רק כך יוכל ללמד ולספק ערך למשתמשי המותג שלכם.

תכל'ס, אם יש משהו שאתם חייבים ללמוד לעשות בצורה הנכונה, זה סיפור המותג שלכם. ועל זה בדיוק אנחנו הולכים לדבר ב-5 הטיפים של השבוע הקרוב. מוזמנים לצאת אתי למסע, שבסופו יהיו לכם ביד חמשת הכללים לבניית סיפור מותג מושך, משכנע ומזמין.

כלל # 1 לסיפור מותג אפקטיבי
אל תמציאו ואל תעגלו פינות. ספרו את האמת ורק את האמת

pic-1

כמו שאמרתי קודם, חצאי אמיתות ומידע מפוברק לא יובילו אתכם לשום מקום טוב… הקוראים שלכם לא רק חכמים. הם גם גולשים מיומנים שיודעים להצליב מידע בקליק וחצי, והם רוצים לדעת – יותר מכל – שאפשר לסמוך עליכם. מידע לא מדויק, שגוי או חלקי הוא מתכון בטוח למערכת יחסים בעייתית.

מה זה אומר בתכל'ס?

  • אל תייפו את המותג שלכם מעבר ליכולותיו בפועל
  • אל תבטיחו סתם מה שאינכם מתכוונים או יכולים לקיים
  • ספרו גם על הדברים הפחות מושכים. תיאום ציפיות הוא מתכון להצלחה!

והערך המוסף? תופתעו לגלות איך בזכות המיינדסט החדש שיצמח דרך הכתיבה – תמצאו גם אתם מחדש את האיכויות הנפלאות והעוצמות של השירותים או המוצרים שלכם!

כלל # 2 לסיפור מותג אפקטיבי
תנו לתשוקה העסקית שלכם לדבר ולהלהיט גם את הקוראים

pic-2

זוכרים מה הוביל אתכם לפתוח את העסק שלכם מלכתחילה? זוכרים את הלילות שבהם לא הצלחתם להירדם מרוב התרגשות ואת הימים שבהם לא הצלחתם להוריד את החיוך מהפנים, כשהחלומות הגדולים קרמו עור וגידים לנגד עיניכם? שלבו את התחושות האלה בסיפור המותג שלכם, כדי להדביק גם את הקוראים בהתלהבות ובתשוקה שעומדות בבסיסה של אסטרטגיית השיווק שלכם.

מה זה אומר בתכל'ס?

  • שימו את השוטף בצד והתרכזו בסיבות ובנסיבות שהובילו אתכם להקים את העסק
  • כשאתם כותבים – עצמו עיניים ותנו לזיכרונות להוביל אתכם
  • מתקשים למצוא את התשוקה ההיא? תחפרו לעומק. היא שם!

והערך המוסף? גם אתם תוכלו לשאוב מהחזרה אל ימי התום והחלום את הכוחות להתגבר על השחיקה ביומיומית ולהעריך מחדש את הדרך שעשיתם!

כלל # 3 לסיפור מותג אפקטיבי
קחו אתכם את הקוראים לדרך גם במאבקים להצלחה

pic-3

בכל סיפור טוב יש גיבור טוב – שיוצא למסע מחולל שינוי, ויש גיבור רע  – שעומד בדרכו ומנסה לחבל בהצלחתו. המאבק שמתחולל ביניהם לאורך הסיפור הוא הבסיס לדרמה הסוחפת שגורמת לקוראים להתחבר ולהרגיש חלק מהסיפור. מי היה הנבל בסיפור העסק שלכם? שלבו אותו בסיפור כדי להעביר לקוראים שלכם את תחושת המאבק ולגייס אותם לצד שלכם.

מה זה אומר בתכל'ס?

  • ספרו על הקשיים שעמדו בדרככם להגשמת החלום והקמת העסק
  • אל תמעיטו בערכם של הספקנים שלא האמינו בכם… מהספק שלהם תיבנה עוצמת הסיפור
  • שתפו את הקוראים ברגעי השבירה, בדמעות ובאכזבות. אין כמו דרמה טובה כדי ליצור הזדהות

והערך המוסף? גם אתם תצאו מחוזקים מהשידור החוזר של ההתמודדות מול "הרעים", ותקבלו אישור מחודש לצדקת הדרך.

כלל # 4 לסיפור מותג אפקטיבי
אל תתביישו לשים על עצמכם את גלימת הגיבור

pic-4

עם יד על הלב, המוצר שלכם או השירות שלכם מביאים ברכה לעולם ומחוללים שינוי בחייהם של אנשים ו/או עסקים.   הם כאן – בזכות הדרך שעשיתם. המאבקים שניהלתם. הנחישות שגיליתם. האמונה שבערה בתוככם ולא נתנה לכם להרים ידיים, גם ברגעים הקשים והמייאשים ביותר. תנו לעצמכם מדליה. ברצינות. אתם גיבורים! עכשיו שימו על עצמכם את גלימת הגיבור, כדי שכולם יידעו ויתרשמו.

מה זה אומר בתכל'ס?

  • תנו משקל שווה לקושי ולהישגים. הם שני חלקי המשוואה של סיפור מסע הגיבור שלכם
  • אל תמעיטו בערככם. לא כל אחד מתמודד עם קשיים ויוצא כשידו על העליונה
  • חברו את ההצלחה שלכם להצלחה של הלקוחות שלכם. הם הנהנים הגדולים ממעמד הגיבור שלכם!

והערך המוסף? גלימת הגיבור תזכיר לכם מחדש את העוצמות שיש בכם ואת האחריות שלכם לכל אותם אנשים שחייהם השתפרו לבלי הכר בזכות הניצחון שלכם.

כלל # 5 לסיפור מותג אפקטיבי
הכניסו את הקוראים לסיפור דרך מבחן התוצאה  

pic-5

אחרי שבניתם את הדרמה ושמתם על עצמכם, בצדק, את גלימת הגיבור – אל תבזבזו את הדרמה על עובדות משמימות של תהליכים, הוראות התקנה ופרטים טכניים. ספרו לקוראים שלכם על המוצר או השירות, במבחן התוצאה. אנשים לא קונים ידע. הם קונים פתרונות ותועלות. אבל אם לא תסבירו – הם לא יידעו…

מה זה אומר בתכל'ס?

  • הציגו לקוראים את המוצרים/השירותים דרך התועלות: מה ייצא להם מהשימוש במוצרים או בשירותים הללו
  • ספרו להם איך הם שינו את חייהם של המשתמשים ואיך הם יכולים לשנות גם את חייהם. לטובה
  • עוד יותר טוב: שלבו בסיפור עדויות של משתמשים, שהם יספרו את הסיפור שלהם.

והערך המוסף? המפגש המחודש עם משתמשים מרוצים יספק לכם תובנות שלא שיערתם כלל על התרומה של העסק שלכם לאנשים, וייתן לכם רוח גבית איתנה להמשך העשייה.

בשורה התחתונה:
כמו שיכולנו ללמוד מהמאמר, יש חשיבות גדולה לשלב את סיפור העסק שבכל שלב של תהליך השיווק. השתמשו בכל מפגש עם לקוח ו/או לקוח פוטנציאלי כדי לפתח עוד ועוד סיפורי מותג, שאותם תוכלו למנף לגיוס לידים איכותיים לעסק. התוצאות לא יאחרו להגיע, והרבה יותר מהר מכפי שדמיינתם!

עכשיו אתם
מה הרגעים האהובים עליכם בסיפור המותג שלכם, שעליהם אתם נוהגים לספר ללקוחות? אנא, רשמו אותם למטה בתגובות, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלכם להצלחה
סיפור המותג הוא רק טכניקה אחת מתוך מבחר של טכניקות ליצירת תוכן מרתק, משכנע ומזמין, שמושך לעסק שלכם בדיוק את הלקוחות הנכונים לכם. בקורס "ניהול תוכן למקצוענים" אנחנו לומדים גם לספר את הסיפור הנכון של העסק, וגם להקים תשתית תוכן מושלמת למשיכת לקוחות – תוך 10 שבועות בלבד!

רוצים להבטיח את מקומכם בקורס הקרוב? לחצו על הקישור עכשיו – לכל הפרטים: https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=31839-795465576-691

בהצלחה!

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

8 Comments

  1. תודה על העצות שלך, עוזרות מאד.
    התיישבתי לכתוב את סיפור המותג שלי ויצא לא רע:)
    תודה!

    • שלום מיכל ותודה רבה! אני שמחה לשמוע שעצותיי מסייעות לך ועוד יותר מכך, שלקחת אותן לצעד הבא, ניסית והצלחת! יופי!!!

  2. אני ממש נהנתי לקרוא את המאמר שלך. יש בו הרבה מאוד עצות מעולות למי שיבצע אותם.

    • תודה איציק. אכן, סוד ההצלחה הוא בביצוע, או כמו שאני מסיימת כל הרצאה ומצגת: מי שלא מיישם – לא מתקדם! בהצלחה וחג שמח

  3. מאמר נהדר!
    שימושי ומלא באינפורמציה!

    • תודה לך טלי! שמחה שמצאת בו עניין והנאה! בהצלחה!

    • ואוו! פשוט מאמר מפורט מגניב ומדוייק – לקרוא ולהתחיל מחר בבוקר!
      כל הכבוד לך – פשוט מעורר השראה

      • תודה! לקרוא וליישם – בכיף. שמחה שעוררתי השראה. מאחלת לך לקחת אותה להצלחתך!!!

השאר תגובה