ניהול תוכן: 5 רעיונות מעשיים שיעזרו לכם למנף את חוויות חג סוכות לתוכן סופר אפקטיבי שהקוראים יאהבו במיוחד

חגי תשרי מציבים אתגר רציני ביותר לא רק לתזרים המזומנים של העסק, ששעות הפעילות וההכנסה שלו מצטמצמות בין חג ומועד, אלא גם לנוכחות השיווקית העסקית, שדורשת זמן, מחויבות והשקעה, גם כשדלתות העסק הפיזיות סגורות לרגל החגים.
האמת היא, שלגמרי לגיטימי לקחת קצת אוויר, ולהתנצל בפני הקוראים על כך שלרגל החגים – לא יפורסם תוכן חדש בבלוג עד אחרי שמחת תורה… אבל להיעלם מהמרחב הקיברנטי – אין פירושו להפסיק לחשוב שיווק, או להתנתק מהמחויבות שלכם לעצמכם.
כדי לעזור לכם להפוך את חגי תשרי בכלל ואת סוכות בפרט למעיין של רעיונות חדשים ומקוריים – הכנתי לכם פוסט ובו 5 רעיונות מעשיים למינוף חוויות החג לתוכן סופר אפקטיבי שהקוראים יאהבו במיוחד, ו… לא פחות חשוב… שילך אתכם עוד הרבה אחרי שתקפלו את הסוכה ותחזרו לשגרה. מוזמנים לקרוא, להגיב ולשתף.

באופן רשמי, חג סוכות הוא החג והחופש המשמעותי האחרון עד חנוכה. אבל… חג הוא לא סיבה לזנוח את הקוראים הנאמנים שלכם, שימשיכו לחכות מכם לפוסט השבועי עם הידע המוביל והתובנות המועילות.

זאת לא סיבה, גם אם הלו"ז שלכם בשבוע האחרון היה עמוס בראפטינג בירדן, טיול רגלי ביהודיה, פסטיבל מספרי סיפורים בגבעתיים  (מומלץ במיוחד לכותבי תוכן), סרטים בחיפה, כדורים פורחים בנגב או פפריקה בבית לחם הגלילית (רשימה ממש חלקית).

אז מה השתנה השבוע הזה מכל יתר השבועות (אופס… חמקה לי אסוציאציה מחוץ לקופסה)? מצד אחד, יכולתם להחליט שאתם יוצאים לחופש, סוגרים את המחשב ושוכחים מהבלוג ומהקוראים שלכם ל-8 ימים, עד אחרי שמחת תורה.

אבל מצד שני, אתם יכולים לנצל את עושר האירועים והחוויות המגוונות והשונות של סוכות כדי להעשיר את עולם התוכן שלכם בהמון קצות חוט חדשים, שימלאו אתכם ברעיונות טריים ויאפשרו לכם לחלוק את חוויות החג עם הקוראים בדרכים רבות והקשרים שונים, גם ימים רבים אחרי שהחופש הזה יסתיים ותחזרו לשגרה.

אז איך עושים את זה? איך מחברים את עולמות התוכן של חוויות סוכות לעולמות התוכן והצורך של הקוראים שלכם? על כך – בטיפים קצרים ויעילים במיוחד שהכנתי לכם לסוכות. לקרוא, ליישם ולהמשיך לעשות חיים ולצבור חוויות.

רעיון מעשי מס' 1 לתוכן סוכות:
הוציאו את הסמרטפון והתחילו לצלם.

pic-1

הסתיו מחבק את כולנו בשלכת, חצבים ועננים. שלפו את הסמרטפונים וצלמו. תמונות עם כיתובים הן אחד התכנים היותר ויראליים ברשת.

איך עושים את זה?

  • כשאתם מצלמים – כוונו את הפריים לצבעוניות אחידה – כרקע יעיל לכיתוב
  • הוסיפו משפט מזמין – מעולמות התוכן של הסתיו, החגים ומה שביניהם
  • הזמינו את הקוראים לפרגן בלייק, להגיב ולשתף.

כשאתם מצלמים – חשבו על עולמות התוכן של העסק שלכם, ונצלו את ההזדמנות כדי להכין לעצמכם מאגרי תמונות לשימושים עתידיים. כך תמשיכו ליהנות מחוויות החג ותחסכו הרבה מאוד זמן וכסף.

רעיון מעשי מס' 2 לתוכן סוכות:
השתמשו באסוציאציות כדי לקשר בין החופש לעסק

pic-2

שבוע סוכות הוא יותר מכל מסע מאירוע לאירוע ומפסטיבל לקרנבל. שלפו את הסמרטפונים – כבר אמרנו. עכשיו שלפו את פנקס הרעיונות והתחילו לשרבט חיבורים בין מה שאתם עושים בחופשה למה שאתם עושים תמיד.

איך עושים את זה?

  • חפשו את הרגעים הקסומים ביותר, המיוחדים במינם והמרתקים במיוחד
  • עכשיו, העתיקו אותם אל העולם המוכר של העסק שלכם
  • השתמשו בדימויים, חברו דבר לדבר, וגייסו לטובתכם את כל רפרטואר האסוציאציות שלכם

רעיונות שמצמיחים כנפיים של דמיון הם מלאכים קטנים שמלווים אותם ברגעים הכי בלתי צפויים, ועוזרים לנו להתחבר לחוויות בכתיבה קולחת ולהעביר אותן לעולמות תוכן אחרים – כדי לגוון ולהעשיר את התכנים שלנו.

רעיון מעשי מס' 3 לתוכן סוכות:
קחו את הסוכה כמשל וצאו ממנה למסע של תובנות

pic-3

חג סוכות נועד להזכיר לכולנו את הימים שבהם חצו אבותינו את המדבר בדרכם אל הארץ המובטחת, ובדרך אכלו מן מהשמיים וישנו תחת כיפת השמיים, בזולות מאולתרות, ללא גג. וזאת הזדמנות מצוינת לדבר על בית, שהוא הרבה יותר מגג. בית הוא ביטחון… יציבות… הגשמה… המקום שבו נמצא הלב… שממנו אנחנו יוצאים בבוקר ואליו אנחנו חוזרים בסופו של יום. קחו את הסוכות של סוכות כמשל לעולם התוכן שלכם או של הקוראים שלכם.

איך עושים את זה?

  • צאו מהסוכה למסע חיפוש בעקבות "הבית" העסקי שלכם או של הקוראים שלכם
  • בחנו את מקומם ואת חשיבותם של ערכי קביעות, יציבות וביטחון בחייכם ובחייהם – כשהם נמצאים וכשאינם
  • ממה עשויים הקירות? והסכך? ומהם הקישוטים שמייפים את הסביבה העסקית שבה אתם פועלים?

הסוכה כמשל היא רק דוגמה אחת. הנה עוד כמה: קחו את ארבעת המינים והשוו אותם לארבעה סוגי לקוחות או נותני שירות. לכו להקפות של שמחת תורה, כדי לקבל השראה למאמר ברוח "סוף הוא תמיד התחלה". ומה עם האושפיזין? איך תשלבו אותם בתוכן מזמין ומעורר השראה שיביא לכם לקוחות?

רעיון מעשי מס' 4 לתוכן סוכות:
נצלו את החופשה להליכה נמרצת. זרימת הדם מועילה ליצירתיות

pic-4

אחד היתרונות הנפלאים של חג הוא הפנאי לעסוק בדברים שבימי חולין קשה יותר לפנות להם זמן. הליכה, למשל. ישבתם בסוכה? יופי! עכשיו קחו את הסמרטפון וצאו להליכה בשכונה. הליכה נמרצת מזרימה דם למוח ומגבירה את היצירתיות. תופתעו לגלות כמה רעיונות נהדרים וניסוחים מעניינים שלא חשבתם עליהם קודם יצוצו לכם בדרך, אבל… אל תשכחו לתעד…

איך עושים את זה?

  • במקום לדבר אל העצים והאבנים – דברו אל מכשיר ההקלטה של ווטסאפ
  • מעדיפים לכתוב? נצלו את פיצ'ר הפתקים של אפליקציית Evernote
  • כשרעיונות צצים – יש לזה הרבה פעמים טריגר ויזואלי. זהו וצלמו אותו, להשלמת החוויה.

כשהאפקטיביות של החשיפה השיווקית שלנו נבחנת בין היתר במגוון התכנים שאנחנו מייצרים, כדאי לקפוץ על ההזדמנות שהחג מזמן לנו, כדי להחליף אווירה, לשנות קצב ולמנף את השינוי לרעיונות חדשים, אחרים ויצירתיים. 

רעיון מעשי מס' 5 לתוכן סוכות:
קחו את החג כהזדמנות לקדם את הקוראים והלקוחות

pic-5

כולנו מכירים את המכירות של סוף העונה, מתנות ללקוחות ביום ההולדת, או מבצעים מיוחדים לחגים. אבל הלקוחות שלנו רוצים מאתנו הרבה יותר מכמה שקלים פחות, ואילו אנחנו רוצים לבנות אתם מערכת יחסים יציבה, מתגמלת ומועילה. קחו טרמפ על סוכות כדי להעניק להם משהו שבאמת יעזור להם ויחזק את הקשר ביניכם.

איך עושים את זה?

  • הציעו להם מדריך מקצועי עם 7 טיפים – אחד לכל אחד מימי החג
  • הציעו להם ארבע תובנות מועילות – אחת לכל אחד מארבעת המינים
  • הציעו להם הצעה בונה ומתגמלת למשך החג בלבד – הם ירוויחו תועלת ואתם תרוויחו היענות.

חג סוכות הוא האחרון בחגי תשרי, והוא הזדמנות מעולה לקוראים שלכם להתחיל להתכונן ל"אחרי החגים", ולכם – להתחבר מחדש לעולמות התוכן המקצועיים, ולעזור להם להבין ולפתור בעיות, לתכנן ולקבל החלטות, ולהיערך טוב יותר לפעילות העסקית העומדת בפתח.

בשורה התחתונה:
כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, יש לא מעט דרכים שבהן אנחנו יכולים למנף חוויות שונות מהרגיל ויציאה מהשגרה, כדי להעשיר לא רק את הרוח אלא גם את החומר ואת רפרטואר הנושאים שבהם אנחנו עוסקים ברמת התוכן, כדי להתחבר טוב יותר ומעניין יותר עם הקוראים שלנו.

כמו שאמר אלתרמן: "גם למראה נושן יש רגע של הולדת", וזה היופי בתכנים של חג. הם נותנים לנו הזדמנות להסתכל בדברים שנמצאים שם שנה אחר שנה, כל שנה, לראות אותם בעיניים חדשות ולתרגם אותם לתובנות חדשות, שמתחברות בצורות חדשות – אלינו ואל התוכן שאנחנו מחדשים ללקוחותינו.

עכשיו אתם
מה מתניע את היצירתיות שלכם? איך תשלבו את חוויות החגים בתוכן שלכם, כדי להעביר לקוראים תובנות חדשות ומועילות? אנא, שתפו אותנו בתגובות, פה למטה, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח ביחד.

הצעד הבא שלכם להצלחה
אחד החסמים שעוצרים בעלי עסקים רבים מלכתוב תכנים ולהגיע ליותר לקוחות נכונים, הוא החשש שיום אחד פתאום ייגמרו להם הרעיונות… ומה יהיה… ולכן, בקורס "ניהול תוכן למקצוענים" אנחנו לומדים גם לייצר רעיונות בכל מצב לכל נושא, בנוסף להקמה של תשתית תוכן אותנטית ומעוררת השראה – תוך 10 שבועות בלבד!

רוצים להבטיח את מקומכם כבר בקורס הקרוב? לחצו על הקישור – עכשיו:
https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=31839-795465576-691

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

פוסטים קשורים

2 Comments

  1. היי עידית, אני עוקב אחרי הכתבות שלך והם מאוד שימושיות למשתמש.
    TNX

    • תודה איציק. שמחה שזה עוזר. זאת הכוונה!

השאר תגובה