ניהול תוכן: 5 טיפים חכמים במיוחד של חכמינו זכרם לברכה, שיעשו לכם שכל בשיווק ושיפור מדהים בתוצאות

כולנו חיים היום בעידן של מנטורים ולמידה, מוקפים גורואים ומומחים בעלי ידע ותובנות. בלהט הלמידה והרדיפה הבלתי נלאית אחר חדשנות, כדאי לפעמים לעצור ולהתבונן אחורנית, אל חכמת העבר. לכאורה, העולם רץ קדימה. אבל האמת היא שאין חדש תחת השמש, וכמו אמר שלמה המלך "מה שהיה הוא שיהיה". כי לא משנה אם חורטים על צפחה או כותבים בבלוג – אנשים הם אנשים, רגשות הן רגשות ומילים הן מילים… אבל דווקא בעידן התזזיתי שבו אנו חיים – כדאי לעצור לרגע, ולהתעמק בחוכמתם של גדולי העבר. במיוחד בשבילכם ליקטתי 5 טיפים חכמים במיוחד מהתנ"ך ומחז"ל, שיעשו לכם מהפכה בהבנת השיווק המודרני ותוצאותיו. מוזמנים לקרוא, להטמיע וליישם – הכי מהר שאפשר. כי אם לא מיישמים – לא מתקדמים.

בשבוע שעבר הגיעו לסיומם חגי תשרי, באקורד מג'ורי במיוחד של שמחת תורה. זה היום שבו מסיימים ומתחילים מחדש את הקריאה בחמשת חומשי התורה. בינינו, למרות שאינני אדם דתי, יש לי סימפתיה גדולה לסיפורי התורה – שהם בעיניי סלילי הד.נ.א של עם ישראל, ולחוכמת התנ"ך בכלל – המגלמת בתוכה את כל ערכי המוסר והוראות ההפעלה של החברה האנושית (גם אם חלקים ממנה בוחרים לתת להם פרשנות הפוכה ב-180 מעלות).

אבל זה לא נגמר שם
כי על המצע הזה של תורת ישראל, צמחה תבונתם האינסופית של חז"ל – חכמינו זכרם לברכה, אותם מנהיגים רוחניים שהניחו את היסודות לתורה שבעל פה. החוכמה שלהם ממשיכה ללוות את כולנו בפתגם מבריקים, שמתגלים שוב ושוב כאקטואליים יותר מכל אמרת כנף של חכם סיני זקן עם צמה…

וגם שם זה לא נגמר
כי על אותן ברכיים של סיפורי התורה וחוכמת התנ"ך צמחו הבעל-שם טוב – מייסד תנועת החסידות וסבא-רבא שלי, ורבי נחמן מברסלב – שהיה נינו, ורבנים ופוסקים גדולים ונפלאים שהשאירו אחריהם פסוקי חכמה, שמלווים את כולנו, גם כשאנחנו לא יודעים את מקורם.

אז מי היו מקדמי האתרים הראשונים בהיסטוריה
תכל'ס, כשאני מרצה על שיווק באמצעות תוכן, או כשאני מסבירה לתלמידים שלי איך להכניס את התוכן לשיווק ואת השיווק לתוכן – יוצא לי לצטט לא מעט מחוכמתם של אבותינו הקדמונים. בכלל, אם אתם שואלים אותי, הם אלה שהמציאו את חוכמת השיווק הדיגיטלי, את העקרונות המנחים של קידום אתרים, ואת היסודות של כתיבה שיווקית – הרבה לפני שהמציאו את השיווק (באמצע המאה ה-20, אם אתם מתעקשים לדעת), ובימים שבהם היחידי שעלה לאוויר היה אליהו הנביא, שעלה בסערה השמימה…

אז לכבוד שמחת תורה, אספתי בשבילכם טיפים חכמים, מעולים ומועילים, המבוססים על משפטים חכמים של חכמינו לדורותיהם. שנתחיל?

טיפ חכם # 1:
חנוך לנער על פי דרכו

pic-1

המשפט "חנוך לנער על פי דרכו" לקוח מספר משלי, וכוונתו לומר שלכל אדם, מילדות ועד זקנה, יש אופי וטבע משלו, שצריך להבין אותם ולהתאים אליהם את החינוך כדי שידבק בו.

ואיפה זה מתחבר לשיווק?
פשוט מאוד: לכל לקוח ו/או לכל מוצר או שירות יש מאפיינים ייחודיים, שאם לא נזהה אותם ונתאים אליהם את המסרים השיווקיים – זה לא יעבוד.

מה צריך לעשות כדי ליישם את המשפט החכם?

  • דבר ראשון: להבין מי הלקוחות שלנו ולהגדיר אותם במדויק
  • דבר שני: לזהות את הצרכים שלהם בצורה העמוקה ביותר
  • דבר שלישי: להתאים את המסרים הנכונים ללקוחות הרלבנטיים

בתכל'ס: כשאתם כותבים מסר שיווקי, שימו במרכז את הלקוח. לא אתכם ולא את המוצר או השירות שלכם. זאת הדרך היעילה ביותר לוודא שאתם כותבים מסר רלבנטי, מדויק ואפקטיבי.

טיפ חכם # 2:
תפשת מרובה לא תפסת

pic-2

המשפט "תפשת מרובה לא תפשת" נמצא בתלמוד, שם הוא מסביר מדוע, בהעדר מידה ברורה, יש להעדיף את המידה הקטנה על פני הגדולה (זה היה לפני עידן ה"1+1" ו-"אכול כפי יכולתך"…)… עם הזמן, קיבל הביטוי פרשנות שונה לחלוטין, לפיה, עדיף ציפור אחת ביד משתיים על העץ.

ואיפה זה מתחבר לשיווק?
פשוט מאוד: אחד האתגרים העומדים בדרכם של בעלי עסקים להצלחה, הוא הקושי לוותר על "כולם" לטובת קהלי מטרה ממוקדים וקטנים יותר. והתוצאה? שיווק כללי שלא עושה את העבודה.

מה צריך לעשות כדי ליישם את המשפט החכם?

  • דבר ראשון: להגדיר בצורה מדויקת את קהל המטרה האידיאלי
  • דבר שני: לכוון את המסרים השיווקיים בדיוק אל הקהל הזה ורק אליו
  • דבר שלישי: לא להתפתות למסרים גנריים שפונים לכולם (אבל לא מדברים לאף אחד)

בתכל'ס: כשאתם כותבים מסר שיווקי, כוונו אותו לקהל מטרה ספציפי. עוד יותר ספציפי. הכי ספציפי שאתם יכולים. רק כך תגעו באמת בלב הכאב, ותוכלו ליצור את החיבור הרגשי ההכרחי לשיווק ולהנעה לפעולה.

טיפ חכם # 3:
היו זנב לאריות ולא ראש לשועלים

pic-3

המשפט "הווה זנב לאריות ואל תהי ראש לשועלים" מופיע בתלמוד במסכת אבות, ופירושו: מוטב להיות האחרון בקבוצה איכותית של חכמים ומובילים, מאשר להיות ראשון בקבוצה של טיפשים או רעים. זה מה שאמרו חז"ל, אבל בעולם התעסוקה, למשל, יש לא מעטים שמעדיפים להיות ראש לשועלים ולא זנב לאריות, כי למה להישאר במקום עבודה איכותי שבו אתה תקוע כעובד זוטר, אם אפשר לעבור למקום עבודה איכותי פחות, שבו יהיה לך קל יותר להתבלט ולהתקדם… דילמה…

ואיפה זה מתחבר לשיווק?
פשוט מאוד: זוהי אחת הטקטיקות היותר טובות לקידום אתרים אפקטיבי. במקום לשאוף למקומות מובילים בביטויים אזוטריים ולא מבוקשים – העדיפו לחתור קדימה בביטויי החיפוש המובילים ותחרותיים – לאט, אך בנחישות ובתחכום.

מה צריך לעשות כדי ליישם את המשפט החכם?

  • דבר ראשון: לזהות את האריות = ביטויי החיפוש המבוקשים ביותר
  • דבר שני: למצוא ביטויי זנב ארוך שצומחים מהם (למשל: צימרים > צימרים רומנטיים בצפון לזוגות)
  • דבר שלישי: לבנות תוכן אסטרטגי ולשלב בו את הביטויים הארוכים, כמו שקיפודים עושים אהבה: לאט ובזהירות.

בתכל'ס: כשזה מגיע לתוכן בכלל ולקידום אתרים בפרט – אל תחפשו חיים קלים. מה שבא בקלות – באותה הקלות ייעלם. העדיפו תמיד להיות בקבוצת האיכות, והפיקו את מירב התועלת מההשראה האיכותית סביבכם.

טיפ חכם # 4:
כי בתחבולות תעשה לך מלחמה

pic-4

הפסוק "כי בתחבולות תעשה לך מלחמה" מופיע בספר משלי, ולמרות שהוא מככב בסלוגנים ובתודעת האויב של יחידות קרביות וביטחוניות, אפשר ומומלץ לאמץ אותו בכל תחום ובכל עניין: במקום ללכת ראש בראש (או עם הראש בקיר), יותר עדיף להפעיל את הראש, ולהגיע להישגים בדרך חכמה, לאו דווקא על ידי הסתערות חזיתית, אלא על ידי שימוש בטקטיקות ממין הגישה העקיפה (וכל מי שסגדו עד היום ללידל הארט – כדאי שיחזרו לספר משלי. זה מתחיל שם).

ואיפה זה מתחבר לשיווק?
פשוט מאוד: בעידן הדיגיטלי, ניצב לפנינו צרכן דעתן, שאוהב לקנות אבל שונא שמוכרים לו, ועוד יותר שונא שדוחפים לו, והכי-הכי לא מוכן שיגידו לו כלום, כי הוא יודע הכל, טוב יותר. מול צרכן כזה, אי אפשר לשווק חזיתית כמו פעם. צריך לאמץ את הגישה העקיפה, או בלשון משלי "תחבולות". וזאת בדיוק המשמעות של "שיווק באמצעות תוכן". אנחנו מייצרים נוכחות תוכן חכמה, אסטרטגית וממוקדת תועלות לקוח, ובאמצעותה אנחנו עוקפים את ההתנגדויות וחותרים לקשר.

מה צריך לעשות כדי ליישם את המשפט החכם?

  • דבר ראשון: תוד"א = תודעת אויב: מי הלקוח. מה כואב לו. איפה הוא נמצא… במילה אחת: אסטרטגיה
  • דבר שני: לוגיסטיקה = בנייה והפצה של התכנים הדרושים ללקוח הנכון, במקום הנכון ובתזמון המתאים
  • דבר שלישי: דפ"א = דרכי פעולה אפשריות: אתר ובלוג. רשימת דיוור. רשתות חברתיות. אוף-ליין.

בתכל'ס: ברור שאני לא רואה בלקוחותיי אויב שצריך לנצחו במלחמה. אני משתמשת בפסוק של משלי על המלחמה כמשל, ובביטויים הצבאיים – כתבלינים  ליצירת אווירה תומכת. העיקר שתזכרו שתוכן הוא תחבולה מעולה לשיווק, כשעושים אותו כמו שצריך!

טיפ חכם # 5:
הפרד ומשול

pic-5

 לסיום, משהו לא מחז"ל, אבל מתקופתם: מקורו של המונח "הפרד ומשול" הוא בלטינית: "Divide et impera", וזאת הייתה התפיסה השלטונית שהובילה את הרומאים בדרך לבסס את שלטונם באימפריה הרומית.

ואיפה זה מתחבר לשיווק?
פשוט מאוד: כשאנחנו מדברים על שיווק באמצעות תוכן, אנחנו רוצים לייצר מקסימום חשיפה, בכמה שיותר מוקדים רלבנטיים, כדי להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. ולכן, אני ממליצה לכם לאמץ את טקטיקת "הפרד ומשול" בתהליך יצירת התוכן שלכם.

מה צריך לעשות כדי ליישם את המשפט החכם?

  • דבר ראשון: לבנות תכנית תוכן אסטרטגית, מבוססת יעדים עסקיים ושיווקיים
  • דבר שני: לקבוע ציר תוכן אחד ויחיד לכל מאמר, ניוזלטר, פוסט ו/או סרטון (תפסת מרובה לא תפסת – זוכרים?)
  • דבר שלישי: למרות הפיתוי הרב לכתוב מאמרים ארוכים שמדברים על זה ועל זה וגם על זה… לפרק: במקום מאמר אחד ענק – עדיף 3 מאמרים קטנים, שכל אחד מהם מתמקד בדבר אחד בלבד!

בתכל'ס: שם המשחק הוא ביזור. לא על חשבון איכות. לא במקום מתן מידע מלא, מקיף ומועיל. אבל ככל שניתן – לפרק, לפזר, לחלק, להעדיף ביסים יותר קטנים וקלים לעיכול, מאשר ארוחות גורמה שסותמות לקוראים את התיאבון ותוקעות אתכם במקום אחד בלבד על ציר החשיפה הארוך והחשוב!

לסיכום:
כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, גם בעידן של חדשנות וריצה אל העתיד הבלתי נודע והמפתיע, יש עוצמה לא מבוטלת לידע מן העבר, ואפילו העבר הרחוק. זה מה שנותן למחשבה שלנו עומק ועושר. זה מה שייתן גם לתוכן שלכם ערך מוסף של ידע רב תחומי ורב דורי. כשפניכם קדימה – אל תשכחו להסתכל לעתים אחורנית. הרוח הגבית הכי מועילה שלכם נמצאת מאחוריכם!

עכשיו אתם
מאיפה אתם שואבים מקורות ידע וסיפורים שמעניקים לתוכן שלכם ערך מוסף מעשיר ומושך? אנא שתפו את תשובתכם בתגובות לבלוג, כדי שכולנו נוכל ללמוד ולצמוח.

הצעד הבא שלכם להצלחה
אהבתם? שתפו את המאמר עם חברים. רוצים לקבל ממני כל מה שצריך כדי לעבוד כמה שפחות ולמשוך כמה שיותר לקוחות? ידע הוא כוח – גם מן העבר וגם בהווה. בקורס "ניהול תוכן למקצוענים" אני נותנת לכם ידע מעשי – כדי להבין מה ואיך לעשות; כלים אפקטיביים – כדי לעשות מה שצריך הכי מהר ויעיל שאפשר; וליווי צמוד – כדי לעשות רק מה שצריך, ונכון! רוצים להבטיח את מקומכם כבר בקורס הקרוב? לחצו על הקישור – עכשיו.

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

אין תגובות עדיין

השאר תגובה