ניהול תוכן: 5 רעיונות זמינים לכתיבת בלוג עסקי עם תוכן מועיל ומושך שיגרום לקוראים לעצור

כתיבת בלוג עסקי היא ללא ספק הטקטיקה השיווקית הטובה ביותר לעסק שלכם. דרך הבלוג אתם יכולים לספק לקוראים שלכם מידע חיוני – לפני, תוך כדי ואחרי הרכישה, בצורה חכמה שתמשוך אותם להגיע שוב ושוב. אלא שבפועל, הרבה בעלי עסקים, שמבלים שעות על גבי שעות בפייסבוק, נמנעים מפתיחת בלוג ומפספסים בענק את אחת ההזדמנויות העסקיות המדהימות של האינטרנט. למה כל כך כדאי לנהל בלוג. למה כל כך מעט בעלי עסקים עושים את זה. ואיך תוכלו להתגבר על החסמים ולהצטרף לקהילת הבלוגרים העסקיים? על כך במאמר הדרכה חדש שהעליתי לבלוג "בת התוכן". מוזמנים לקרוא, ליישם ולשתף.

נתחיל מהעובדות. הנה כמה דברים שממש כדאי לדעת על בלוג ולרוץ מהר-מהר לפתוח את הבלוג העסקי שלכם:

  • בלוג טוב הוא דף באתר. דף שהוא שער כניסה למחברת שלכם און ליין, שבה אתם יכולים לכתוב את המאמרים שימשכו אליכם קוראים ויגרמו להם לרצות לדעת עליכם עוד.
  • בניגוד לדפים אחרים באתר – בדפי הבלוג יש מערכת תגובות, שמאפשרת לקוראים שלכם לנהל אתכם דיאלוג. כך תוכלו לנצל את המאמרים כדי להקים קהילה של קוראים, להקשיב להם, ללמוד מהם ולהדק עמם את הקשר.
  • כשאתם כותבים מאמר חדש בבלוג – יש לכם סיבה טובה לעדכן את העוקבים שלכם ולהזמין אותם לקרוא אותו. כך, אתם יוצרים תנועה לאתר וגם גוגל מבינה שיש פה משהו טוב שכדאי לתת עליו את הדעת – מה שהופל את הבלוג שלכם לכלי מאוד יעיל לקידום האתר כולו.
  • וכמובן, שככל שתכתבו יותר ותניעו יותר קוראים להגיע ולקרוא – כך תרכשו לעצמכם שם של מומחים מוערכים בתחומכם.

אז למה זה לא קורה?
למה עדיין מרבית בעלי האתרים בישראל נמנעים מפתיחת בלוג ובורחים ממנו כמו מדרקון יורק אש? הסיבה העיקרית היא החשש שאין להם או לא יהיה להם בהמשך על מה לכתוב…

במסגרת קורס "ניהול תוכן למקצוענים" למדנו השבוע איך לייצר מכונת רעיונות אינסופית, שתזין את כל צורכי השיווק של העסק בצורה יציבה ושיטתית, בין היתר דרך כתיבת מאמרים בבלוג העסקי. על הדרך, החלטתי לצייד גם אתכם בכמה רעיונות זמינים ופשוטים ליישום, שיאפשרו לכם לנצח את ההססנות, לקפוץ על עגלת הבלוגינג ולהתחיל לקצור את הפירות.

מוכנים? קדימה, הנה אנחנו יוצאים לדרך.

רעיון זמין מס' 1: כל מפגש מכירה הוא בסיס לסיפור

pic-1

כשאתם נפגשים עם לקוחות למפגש מכירה, יש המון ידע באוויר. השאלות שלהם והתשובות שלכם. ההתלבטויות שלהם והמענה שלכם. בין שהמפגש מסתיים במכירה ובין שלא – יש שם המון סיפורים, והסיפורים האלה בדיוק ימשכו אליכם מתעניינים נוספים וישפיעו על החלטת הקנייה שלהם.

מה זה אומר הלכה למעשה?

  • עברתם תהליך מכירה מול לקוח? ספרו על הלבטים וההתנגדויות וספקו את התשובות שנתתם
  • המכירה הסתיימה בהצלחה? חזרו אל הלקוח כדי לשמוע מכלי ראשון איך המוצר או השירות שלכם שינה לו את החיים.

כל מפגש עם לקוח הוא בסיס נהדר לסיפור, שעובר לאורך תהליך הקנייה והמכירה, ומשקף את דרכם ואת תועלותיהם של קוראים אחרים.

רעיון זמין מס' 2: ספרו איך פתרתם את בעיית הלקוח

pic-2

זה נורא פשוט: אם אנשים מגיעים לאינטרנט בחיפוש אחר פתרונות, ואם אתם מספרים בבלוג העסקי שלכם איך פתרתם בעיות ללקוחות שלכם – הקוראים כבר יכולים להבין בעצמם, שאתם האנשים המתאימים לפתור גם את הבעיות שלהם… ובלבד שתכתבו את הסיפור הנכון.

מה זה אומר הלכה למעשה?

  • במקום להגיד "אני… אני… אני…" הציגו את הבעיה וספרו איך פתרתם אותה. פשוט ולעניין
  • הציגו את הדברים דרך זווית הראייה של הלקוח. הקוראים שלכם מזדהים עם הלקוחות שלכם

כל מפגש עם לקוח הוא הזדמנות לפגישה עם כאב, ולטיפול בכאב. דרך הסיפור אתם יכולים להעביר את התהליך בצורה הקלה והמזמינה ביותר, ללקוח הבא.

רעיון זמין מס' 3: תנו לקוראים הצצה מאחורי הקלעים

pic-3

דברים שרואים מכאן לא רואים משם. אירועים שגרתיים לכאורה בעסק – איך בחרתם לוגו ללקוח אחד או איך פיצחתם את הבידול של לקוח אחר, ואפילו איך העברתם יום בג'ינגול בין לקוחות ומשימות – עבורכם זו שגרה, אבל עבור הקוראים שלכם זו הזדמנות לחוות אתכם בזווית בלתי צפויה.

מה זה אומר הלכה למעשה?

  • סיפורים מחיי העסק מקרבים אליכם לקוחות ונותנים להם עוד הזדמנות להכיר אתכם לעומק
  • דרך סיפורים כאלה אתם מאפשרים לעסק שלכם להיחשף דרך הפן האנושי של עובדיו: התמודדות עם דילמות, תושייה ויצירתיות… בדיוק מה שהלקוחות שלכם מחפשים.

דרך הבלוג העסקי שלכם אתם יכולים להעשיר את מערכת היחסים שלכם עם הלקוחות, הרבה מעבר לקורקטיות המקצועית שמאפיינת אותה בעשייה היומיומית. לכו על זה.

רעיון זמין מס' 4: התחברו אל האקטואליה

pic-4

כמעט בכל ידיעה חדשותית יש משהו שיכול להתחבר אל העסק שלכם. קוראים לזה "מחטף חדשות" וזוהי אחת הטכניקות היעילות ביותר לייצר תוכן מושך במיוחד, בצורה קלה ומהירה.

מה זה אומר הלכה למעשה?

  • חפשו ידיעה חדשותית שמייצגת בעיה (…) שנמצאת במקום גבוה במודעות של הקוראים שלכם
  • עכשיו, נסו לראות איך אתם יכולים להתחבר אל החדשות, ולספק לקוראים שלכם פתרון שרלבנטי עבורם ורלבנטי עבורכם.

זהירות. במקום שבו יש בעיות – יש גם רגישות רבה. הפעילו שיקול דעת והציעו פתרונות מועילים ומתחשבים.

רעיון זמין מס' 5: החליפו את פטיש הקרפיון במטריה

pic-5

בעלי בלוגים רבים כל כך ממוקדים בפעילות העסקית שלהם, שהם כותבים שוב ושוב ושוב (ושוב) על אותם נושאים, עד שהקוראים מרגישים כמו קרפיון ערב פסח, שדופקים לו בראש עם פטיש, עד שתצא נשמתו… במקום פטיש של קרפיון – חשבו "מטריה".

מה זה אומר הלכה למעשה?

  • שימו את עצמכם בנעליהם של הקוראים וחשבו על כל הנושאים והמצבים שבהם אתם נפגשים
  • עכשיו, הכינו רשימה ארוכה של נושאים… עוד יותר ארוכה… שיכולים להיכנס מתחת למטריה הרחבה והמגוננת של מרחב התוכן שלכם.

רוצים רמז? לא מזמן קראתי ספר על מומחית לליטוש יהלומים שהיגרה לארץ חדשה, ובהיעדר עבודה בתחומה, החליטה לעסוק בשדכנות. נחשו ממי רכשו הזוגות הטריים את טבעת האירוסין שלהם?… אז כן, לו הייתה כותבת בלוג, בוודאי הייתה כותבת גם על אהבה וחתונות וכאלה… ואתם?

בשורה התחתונה:
כמו שיכולתם ללמוד מהמאמר, יש לא מעט רעיונות שאפשר לאמץ בצורה שיטתית (אני קוראת לזה "למדל") כדי להפוך את תהליך הכתיבה להרבה יותר פשוט, קל וזורם. הכינו טבלה. הזינו את חמשת הרעיונות – והנה לכם בסיס לתוכן מושך ואיכותי לחודש הקרוב. שכפלו את הטבלה והציבו בה סיפורים חדשים מאותו סוג, חודש אחרי חודש. הקוראים שלכם ישמחו לגלות בכם צדדים חדשים, להכיר אתכם יותר לעומק ולהרגיש שאתם משתפים אותם במה שקורה אצלכם בעסק. באנגלית קוראים לזה "אנגייג'מנט" – התחלה מצוינת לקשר אנושי, שיצמח תוך זמן קצר לקשר עסקי מניב.

עכשיו אתם:
יש לכם כבר בלוג? עדיין מתלבטים על איזה נושא הייתם רוצים לכתוב? מוזמנים לכתוב לי פה למטה, בתגובות. מבטיחה לענות ולתת משוב מסייע.

ומה הצעד הבא שלכם להצלחה?
אם עדיין לא הורדתם את "המדריך השלם לניהול תוכן למקצוענים" – הנה ההזדמנות שלכם לקבל ממני 38 דפים של הסברים ברורים, הדרכה מעשית והמון טיפים ועצות טובות על כתיבת והפצה של תוכן לשיווק וצמיחת העסק.

להורדת המדריך לגמרי בחינם – הקליקו עכשיו:
https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=31684-791593056-691

About עידית נעמן
עידית נעמן היא מורת דרך להגשמת מטרות, שמלמדת בעלי עסקים להשתמש בידע המקצועי שלהם כדי למשוך יותר לקוחות והכנסות. שיטת השיווק שפיתחה משלבת בין תוכן, NLP וכלים מתקדמים של מוטיבציה, בדרך לעשייה שיווקית אפקטיבית. בתכנית "ניהול תוכן למקצוענים" תבנו תוך 14 שבועות בלבד תשתית תוכן מושלמת לשיווק העסק שלכם. לכל הפרטים ולהצטרפות מיידית לקורס - לוחצים עכשיו על הקישור "מזנקים להצלחה"

4 Comments

  1. שלום עידית, כיצד פותחים בלוג, אשמח לקבל פירוט בצד התכני. בנוסף אני מאמנת להפרעות קשב- ילדים ומתבגרים, יש לי מה לכתוב אך אני מתקשה להעלות את התכנים על הכתב, האם תועלי לתת לי דוגמה כיצד ניתן להתחיל פוסט או פסקה בבלוג שעוסקת בתפקוד בביה"ס

    • הי חגית. העלית כמה נושאים שכל אחד מהם ראוי לכתבה ואפילו לקורס שלם… בצד הטכני – תלוי איזה אתר יש לך היום, אם בכלל, והאם ניתן להוסיף לו בלוג או לחשוב על פתרון אחר. בצד התוכני – אני בטוחה שיש לך המון ידע מועיל ואיכותי, אבל השאלה האמיתי שעליך לשאול את עצמך, היא: איך התוכן שלי יהפוך את הקוראים לקונים. זאת המשמעות של "שיווק באמצעות תוכן". לא לכתוב כדי לכתוב, אלא לכתוב. לעזור. למכור – וכל אחת משלוש הרגליים – חשובות ותומכות זו בזו.
      תכל'ס, כדי שהפוסט שלך יעזור בפתרון בעיה או כאב של לקוחותיך – זה המקום שממנו צריך להתחיל. אני בטוחה שכשזה מגיע לתיפקוד בבית הספר אצל ילדים עם הפרעות קשב – יש בעיות רבות. בחרי אחת. הגדירי אותה. הסבירי מה הפתרון. הרחיבי ותני דוגמאות מהעשייה שלך.
      מעבר לזה, אני יכולה להציע לך להצטרף אליי לקורס "ניהול תוכן למקצוענים" הקרוב, שייפתח ב- 26.1.16 בתל אביב, שהוא בדיוק, אבל בדיוק מה שאת צריכה, כדי למנף את הידע שלך להכנסות, באמצעות תוכן נכון. הנה הקישור. מוזמנת.

  2. כתבה מעולה

    • תודה, בר. מאוד מעריכה את תגובתך!

השאר תגובה